Експрес - зошит до уроку української мови для учнів 5 класу "Міжпланетна подорож "Космічна пригода". Метою уроку є формування вміння визначати групи слів за значенням, доречно вживати омоніми, синоніми й антоніми у мовленні; розвивати мислення, мовлення , увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас слів; виховувати любов до рідного слова.
УЧНЯ / УЧЕНИЦІ 5 – КЛАСУ
___________________________________________________________________________________
20____ рік
МІЖПЛАНЕТНА ПОДОРОЖ
«КОСМІЧНА ПРИГОДА»
ЗАВДАННЯ 1 : ГРА «ХТО ШВИДШЕ?»
(утворити переносне значення слова)
Золота обручка ________________________________________________
Співають дівчата _______________________________________________
Солодкий чай _________________________________________________
Гострий ніж ___________________________________________________
Сумує матір ___________________________________________________
ПЕРША КОСМІЧНА ЗУПИНКА. ПЛАНЕТА СИНОНІМІВ.
ГРА «П*ЯТИЙ ЗАЙВИЙ»(підкреслити зайве слово)
1. Смуток, журба, скорбота, сміх, печаль.
2. Сильний, дужий, слабкий, потужний, міцний.
3. Хуртовина, дощ, віхола, хурделиця, завія.
4. Лагідно, любо, приязно, сердито, привітно.
ДРУГА КОСМІЧНА ЗУПИНКА. ПЛАНЕТА АНТОНІМІВ.
ГРА «ДОБЕРІТЬ ДО ПОДАНИХ СЛІВ АНТОНІМИ»
Ключ. За першими літерами можна прочитати фразеологізм , визначити , що він означає?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Темно - ________________, сучасний -________________, шкідливо - ______________, помилка - ____________, м'який - __________, найбільший -______________, пасивний - ____________, оптимізм - ____________, важко - _______________, мирний -________________, почин - ____________, симпатія -__________, бадьорість - _____________________.
ТРЕТЯ КОСМІЧНА ЗУПИНКА. ПЛАНЕТА ОМОНІМІВ.
ГРА «УТОЧНИ ОДНИМ СЛОВОМ»
Захід - іти на захід, важливий захід
Лист - _____________________________________________________________________
Літні - _____________________________________________________________________
Лютий - ___________________________________________________________________
Мати - _____________________________________________________________________
Пара - _____________________________________________________________________
Лава - _____________________________________________________________________
ГРА «НЕЗВИЧАЙНИЙ ПОТЯГ»
1 - й вагон - записати 3 синоніми до слова «йти»
___________________________________________________________________
2 - й вагон – записати 3 слова-омоніми
______________________________________________________________
З - й вагон - записати антоніми до фразеологізмів:
Байдики бити – __________________________________________________
Розбити глека – _________________________________________________
Тримати язик за зубами -_________________________________________
4 - й вагон - слово - омонім « Хлопчисько»
Синонім до слова «хлопчисько» __________________________________
Антонім до слова «хлопчисько» _________________________________
ТЕСТУВАННЯ «АУКЦІОН ЗНАНЬ»
|
А |
Б |
В |
Запитання 1 |
|
|
|
Запитання 2 |
|
|
|
Запитання 3 |
|
|
|
Запитання 4 |
|
|
|
Запитання 5 |
|
|
|
Запитання 6 |
|
|
|
КАРТКА САМООЦІНКИ НА УРОЦІ
|
Як я працював на уроці
|
Так |
ні |
1. |
Я повторив раніше вивчений матеріал
|
|
|
2. |
Я висловив нові ідеї
|
|
|
3. |
Я зможу скласти узагальнюючу розповідь із наведенням власних прикладів |
|
|
4. |
Настрій на уроці, загальна оцінка (намалювати смайлик) |
|