Тестові завдання з української мови для учнів 5 класу. Це різнорівневі комплексні завдання, що поєднують у собі репродуктивні і творчі елементи.
Використання інтерактивних тестів допомагає швидко отримати результати засвоєння матеріалу учнями, значно економлять час уроку і дають можливість дітям самостійно оцінити свої знання, можливості.
Тема № 2
Відомості із синтаксису і пунктуації (Словосполучення, речення, пряма мова)
1. Виберіть із сполучень слів рядок із словосполученнями:
а) йде дощ, коло будинку, веселий молочник;
б) . відвідати бабусю, відро води, любити їх;
в) коло будинку, мислити про уроки, вивчати мову;
г) чотири дерева, біля нього, витирати сльози.
2. Яким членом речення виступає виділене слово:
Дощова роса блищала на придорожніх травах. (В.Сухомлинський)
а) . підметом;
б) присудком
в) додатком;
г) обставиною;
3. Яким членом виступає виділене слово в реченні?
Небо безперестанно плакало дощами. (М.Коцюбинський)
а) додаток;
б). обставина;
в) означення;
г) присудок.
4. У якому з речень розставлено правильно розділові знаки?
а) Мені цікаво тут усе – і книги, і журнали, і газети.
б) . І земля, і вода, і повітря – все поснуло.
в) До тварин-плазунів належать: гадюка ящірка варан.
г) Посадила мати в садочку кущі, малину, смородину, бузок.
5. Члени речення, які відповідають на одне й теж запитання й відносяться до одного ж й того слова називаються:
а) головними;
б). однорідними;
в) другорядними;
г) невідомими;
6. Яке з поданих речень є складним?
а) Сергій намотав на руку мотузку і підійшов ближче до теляти.
б). Якщо козаки бачили в морі турецьку галеру, їхні чайки шикувались у формі півмісяця.
в) Пониззя Дніпра і його притоки були багаті на рибу.
г) Отаман востаннє оглядав своїх побратимів.
7. Поєднати правила пунктуації з прикладами (розділові знаки пропущено):
а) Узагальнююче слово після 1. На будинках на деревах на
однорідних членів речення; парканах всюди червоний відблиск.
б) Пряма мова після слів автора; 2. Ми всі притихли й почули як
сумують крила вітряків.
в) Кома в складному реченні; 3. Володимир Сосюра закликав
Любіть Україну, всім серцем
любіть.
г)Пряма мова перед словами; 4. Бач, як міцно заснув дивується
автора мати.
Відповіді: а-1, б-3, в-2, г-4.
8. Які з речень є складними безсполучниковими:
а) Коли за дніпровими порогами виникло місто, його назвали Запоріжжям. (З
газети)
б). Потім із шаблями в руках вдиралися на палубу галери, починався
рукопашний бій. (За А.Лотоцьким)
в). При наближенні до ворога баласт викидали, човен несподівано зривав на
поверхню. (За А.Лотоцьким)
г) Пливе у сірій безвісті нудьга, пливе безнадія і стиха хлипає
сум.(М.Коцюбинський)
9.Наука, яка вивчає словосполучення та речення називається:
С С А К Т И Н СИ (синтаксис)
10. Поєднати за змістом два простих речення у складне.
а) Маленький Тимко прокидається 1. А дідусь поставив на столі
влітку дуже рано; тарілку меду.
б) Малий Тарасик побачив; 2. Бо треба вставати й братися
за роботу.
в) Вона малювала квіти неземної 3. Як квочка встала з гнізда.
Краси;
г) Наїлися хлопці яблук; 4. А все своє життя прожила у
скруті.
Відповіді: а-2, б-3, в-4, г-1.