28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

ЕКСПРЕС-ЗОШИТ учня/учениці 5 класу. П. Тичина "Не бувати ти у наших краях!"

Про матеріал
ЕКСПРЕС-ЗОШИТ учня/учениці 5 класу П. Тичина "Не бувати ти у наших краях!"
Перегляд файлу

ЕКСПРЕС-ЗОШИТ

Учня/учениця 5 класу__________________________________

Чотирнадцяте березня

Класна робота

Павло Тичина. Стисло про поета і край, де він народився. 

Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. 

«Не бував ти у наших краях!».

Ах, скільки радості, коли ти любиш землю, Коли гармонії шукаєш у житті...

П.Тичина «Чи знаєте ви, що...» (цікаві факти з біографії П. Тичини, про Чернігівщину).

v Розгадування ребусів

 

Учні демонструють світлини з коментарем.

1. Чернігів. 2. Болдині гори. 3. Антонієві печери. 

4. «Зачарована Десна». 5. Батурин. 

6.   Національний історико-культурний заповідник «Качанівка». 

7.   Новгород-Сіверський. 8. Ніжин.  9. Тростянецький дендропарк. 

 

У давньогрецькій міфології є образ геніального співця, винахідника музики й віршування Орфея. Його мистецтво могло творити чудеса: приборкувати диких звірів і навіть зрушувати скелі. Це міфічне ім’я стало синонімом великого поета й музики, людини надзвичайного

обдарування й таланту П. Г.Тичини, якого назвали «українським орфеєм». Чи це дійсно так?               Читаючи його поезії, спробуємо довести або спростувати цю думку.

 

v Інформаційне ґроно (Павло Тичина)

ПППАААВВВЛЛЛООО   ГГГРРРИИИГГГОООРРРОООВВВИИИЧЧЧ   ТТТИИИЧЧЧИИИНННААА народився 27 (за іншими свідченнями – 23) січня 1891 року в селі Піски на Чернігівщині в родині сільського дяка і вчителя «школи грамоти».

Батько майбутнього поета, Григорій Тимофійович, не був схожий на більшість тих дяків, які вчили дітей по селах. Він мав талант педагога. Годинами сидів маленький Павлусь на печі і слухав, як батько розповідає дітям урок. Від нього вперше дізнався хлопчик, що таке поїзд, пароплав; чому сонце велике, а зорі маленькі. Так, сидячи на печі, він навчився читати. А ще батько був музично обдарованою людиною: мав тонкий слух і чудовий голос.

 

Багато казок і пісень знала мати – добра, мила Марія Василівна, яку так любив Павлусь. Вона також мала гарний голос. Вечорами збиралася сім'я, батько грав на гармонії, а всі співали.

Початкову освіту хлопчик здобув у сільській школі. Од своїх однокласників відрізнявся музичними та вокальними здібностями, а любов до музики і художнього слова зміцнювала його вчителька – Серафима Миколаївна Морачевська. Оцінивши чудовий голос і слух хлопця, вона порадила батькам віддати Павла в один із чернігівських монастирських хорів.

 

Початковий період творчості Тичини припадає на роки навчання в Чернігівській духовній семінарії. У Чернігові письменник-початківець познайомився з Михайлом Коцюбинським, який назвав Тичину справжнім поетом. Уже перша книжка «Соняшні кларнети» одразу здобула читацьке визнання. Це збірка пейзажних малюнківакварелей, гімн землі, що звучить світло й урочисто, справжній славень життю, пісня ніжності, радості й суму.

 

Гра на кларнетах (музична пауза)

 

(Віртуальна екскурсія «Скарби Тичини». (Презентацію за матеріалами сайта

http://made-іn-uкrаіnе.іnfо/skаrbу-tусhуnу/)

 

Учитель.

 У всьому розмаїтті тем, настроїв, почуттів, які ословлював автор у своїх

творах, чи не найвиразніше звучить тема рідного краю. Послухайте, з якою любов'ю розповідає про свою Батьківщину Павло Тичина у вірші  «Не бував ти у наших краях!».

Виразне читання поезії вчителем. (Заплющіть очі і постарайтесь уявити зоб-

ражене в поезії.)

 

        Читання поезії учнями (Жарова Богдана та Морозюк Валерія).          

Опишіть вірш за схемою

Тема

Відображення краси природи, працьовитості людини на теренах України.

Ідея

Любов до рідної землі.

Основна думка

Кожна людина – дитина свого краю.

Жанр

Пейзажна лірика.

Художні засоби

Метафори

"серце б'ється", "степ розтягнувся"

Епітети

"блакитні простори", "весняні очі"

Порівняння

"могили, як гори"

Повтори 

там – там, хіба ти – хіба ти, весь – весь, б’ється; 

 

Протиставлення /антоніми/

смієшся – ридаєш; 

 

Вигуки 

ах, ген-ген; 

Обрамлення 

однакові початок і кінець у кожній строфі.

 

4 речення – окличні, 1 речення – питальне, 4 речення – розповідні з незавершеною інтонацією; 

 

v Дослідницька робота.

Курган – ................................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Перлиною історичної спадщини Чернігова є розташований на Болдиних горах один із найбільших некрополів ІХ – ХІ століть в Україні. Дотепер збереглося близько 230 курганів. Найбільші з-поміж них – Гульбище та Безіменний.

Величезних розмірів меч, щит, кольчуга, бойова сокира й інше бойове спорядження, знайдені в кургані Гульбище, засвідчують, що це було поховання могутнього воїнабогатиря.

У кургані Безіменний археологи виявили сокири, серпи, ножі, вудила, залізні обручі від дерев'яних відер, залишки одягу тощо. За язичницькою вірою вважалося: ці речі потрібні в потойбічному житті.

v Робота в парах «Намалюй другу настрій». 

 

Закріплення вивченого матеріалу

v Онлайн-тести на освітній платформі Classtime.

 

v Головоломка

 

Рефлексія. Підсумок уроку.

       Прокоментуйте епіграф до уроку.                                                    

       Оцінювання. Аргументація оцінок.           

Домашнє завдання. 

Загальне. Виразно читати поезію «Не бував ти у наших краях!»; розповідати про поета, опрацювавши сторінки 199-200; створити ілюстрації до прочитаних поезій. 

Індивідуальне. Скласти вірш, присвячений рідному краю.

pdf
Додано
18 березня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку