20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Природа – це казка, яку можна прочитати лише серцем!

Про матеріал
Урок позакласного читання у 5 класі Тема: Природа – це казка, яку можна прочитати лише серцем! Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Якова Щоголіва; розвивати навички аналізу поетичних творів; розвивати образно-асоціативне мислення учнів, удосконалювати навички виразного читання; виховувати емоційно-ціннісне сприймання природи.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання у 5 класі

Природа – це казка, яку можна прочитати лише серцем!

Тема: Яків Щоголів ”Травень”.

Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Якова Щоголіва; розвивати навички аналізу поетичних творів; розвивати образно-асоціативне мислення учнів, удосконалювати навички виразного читання;  виховувати емоційно-ціннісне сприймання природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: Демонстраційний матеріал: мультимедійна презентація (15 слайдів): портрет Г. Гейне, запис музичного твору ”Квітень” з циклу ”Пори року” П. Чайковського.

Роздатковий матеріал: картки по теорії літератури.

ТЗН: мультимедійна система

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. (Слайд 1)

1. Слово вчителя. Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до життя викликає спілкування з природою. Вона чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – усе це дорога серцю, ні з чим не зрівнянна краса землі. Нас радує хор травневого ранку, шум крислатих дубів, ніжний рожевий квіт яблуні, чарівні пісні солов’їв, бо природа – це казка, яку можна прочитати лише серцем!

2. Поетична хвилинка  ”Мій улюблений вірш про природу”

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. (Слайд 2,3)

Природа різнобарвна, різноголоса. І, мабуть, найулюбленішою порою року людей є весна. Люблять її діти і дорослі: за весняну пісеньку струмочків, за веселий спів птахів, за ніжні проліски, за килим із шовкової травиці; за ласкаве сонячне проміння, за повітря, напоєне запахом молодого листя.  

У своїй творчості український поет Яків Щоголів часто звертався до теми весни. Сьогодні ми відкриємо чарівну сторінку його поезії,  і на крилах його лірики  перенесемося в романтичний світ переживань, прагнень, кохання і гармонії, в світ весни.

Ми познайомимось із поезі ”Травень”, спробуємо зрозуміти, в чому бачив красу і неповторність поет, які художні засоби використовує він для того, щоб досягти гармонії у передачі побаченого та відчуємо мелодійність його поезій.

ІV. Засвоєння нових знань.

1. Короткі відомості про  Я. Щоголіва (Слайд 4, 5,6)

 Учень-біограф: Яків Щоголів був видатним майстром пейзажної лірики. Краса рідних краєвидів  недалекий степ, ріка Ворскла  все це чаром поезії овівало ніжну душу хлопчини й відбилося згодом у його творчості.

У своїх пейзажних поезіях Яків Щоголів зумів засобами слова передати звукові,кольорові, дотикові відчуття, виступив знавцем та любителем рідної української природи (зокрема тієї, якої не торкалася людська рука), із глибокою повагою та зачаруванням постають у його поезіях образи рослин, птахів та звірів. Природу Я. Щоголів називає цікавою книгою, з неї багато дечого можна навчитись і дорослому і дитині. Продавши через економічну скруту власний будинок у Харкові, він не тільки не сумує, а навпаки, радіє, що тепер зможе бути ближче до природи.

 2. Робота над поезією ”Травень”.

Читання вірша вчителем. Обмін враженнями про прочитане, бесід.

– Які засоби художньої виразності ви знаєте? (Робота з картками) (Слайд 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

– Знайдіть у тексті засоби художньої виразності.

– Яким настроєм проникнутий вірш?

3. Гра Асоціація (Слайд 8)

– Які зміни у природі помітив автор? (Ланцюжок думок)

– Давайте спробуємо відчути і зрозуміти, які відчуття виникли у поета?

4. Виразне читання поезії  у супроводі презентації на фоні музичної картинки ”Квітень” з циклу ”Пори року” П.Чайковського (аудіозапис).  Одночасно змінюється відеоряд – репродукції картин, що зображують весняний пейзаж. (Слайд 9)

5. Бесіда (Слайд 10):

  • Яке враження справила на вас ця поезія?
  • Чи схожі картини природи ви побачили на репродукціях?
  • Що об’єднує мелодію, поезію та твори живопису?
  • Що вам найбільше сподобалося – мелодія, поезія чи картини?
  • Чи подобається Якову Щоголіву весна?
  • Що допомогло вам зробити такий висновок? Підтвердіть свою думку цитатами з тексту.

6. Написання твору-мініатюри ”Весняні мелодії” (враження від  вірша Я.Щоголіва) (Слайд 11)

V. Підсумок.

VІ. Домашнє завдання (Слайд 12): Виписати епітети з вірша ”Травень”, намалювати малюнок або скласти поезію                                                                                         про весну.

 

docx
Додано
19 березня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку