Експрес-зошит з української мови для 6 класу "Твір-опис природи за картиною К. Білокур "Рідне поле"

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення за темою: "Твір-опис природи за картиною Катерини Білокур «Рідне поле» Треба знати: • відомості про стилі й типи мовлення; • структуру опису; • особливості будови опису природи за картиною; • відомості про життя і творчість Катерини Білокур; • образотворчу лексику і мовні засоби. Треба вміти: • складати письмові висловлювання на задану тему; • добирати для твору матеріали, працювати з довідковою літературою; • обирати відповідно до теми висловлювання стиль та тип мовлення; • сприймати й оцінювати твори образотворчого мистецтва; • використовувати мовні засоби відповідно до стилю мовлення.
Перегляд файлу

 


Фрунзенська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів

 

Експрес-зошит

з української мови для 6 класу

Твір-опис природи за картиною

                  

 

 

 Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема:

Твір-опис природи за картиною Катерини Білокур «Рідне поле»

 

Любий друже!

На сьогоднішньому уроці

Треба знати:

  • відомості про стилі й типи мовлення;
  • структуру опису;
  • особливості будови опису природи за картиною;
  • відомості про життя і творчість Катерини Білокур;
  • образотворчу лексику і мовні засоби.

Треба вміти:

  • складати письмові висловлювання на задану тему;
  • добирати для твору матеріали, працювати з довідковою літературою;
  • обирати відповідно до теми висловлювання стиль та тип мовлення;
  • сприймати й оцінювати твори образотворчого мистецтва;
  • використовувати мовні засоби відповідно до стилю мовлення.

 

 

  1. Вислови свої відчуття ( намалюй смайлик).

 

 

  1. Розминка.
  • Як називається опис природи в літературі, живописі?
  • У яких творах ви читали пейзажні описи?
  • З якою метою письменники використовують описи природи?
  • А чи потрібно це вміти вам? Для чого?
  • Що треба знати, аби описати природу за картиною?
  1. «Закінчи таблицю».

                                  Типи мовлення

Назва

Питання

Про що йдеться

Розповідь

 

 

про події

 

Який? Яка? Яке? Які?

 

 

Роздум

 

про причинно-наслідкові зв’язки

 

Стилі мовлення

Назва

Де використовується

Основні види

Розмовний

 

Розмова, лист  на побутові теми.

 

 

У науці, освіті, техніці

 

Художній

 

Оповідання, повість, вірш, п’єса

 

У службових стосунках

 

 

Публіцистичний

 

Промова, стаття, нарис

 

             

  1. Склади ланцюжок долі художниці.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Проведи спостереження над картиною.

Що зображено

 

 

Пора року

 

 

Передній план картини

 

 

Задній план картини

 

 

Кольори

 

 

Назва

 

 

Враження, настрій

 

 

 

  1. Картка-інформатор

Опис природи за картиною може бути складений в науковому, діловому або художньому стилях.

Мета художнього опису – створити образ побаченого на картині краєвиду, емоційно вплинути на читача (слухача).

Опис природи за картиною має таку структуру

Де? – Що? – Який? – Враження.

і поділяється на  композиційні частини:

  1. Вступ (загальне враження від картини).
  2. Основна частина (опис основних елементів).
  3. Кінцівка-висновок.

      У художньому описі природи (пейзажі) широко використовуються художні засоби (епітети, метафори, порівняння).

  1. Будь кмітливим!

 

Добери синоніми до поданих слів:

Художник -_________________________________________

Малювати - ________________________________________

Полотно -__________________________________________

Знаходитися _______________________________________

Бачити ____________________________________________

 

Запиши назви рослин і квітів.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

З’єднай відповідні слова-епітети, добираючи синоніми :

Поле -_____________________________                    забута

Небо - _____________________________                   яскраві

Річка -______________________________             безмежне

Тин -______________________________                  блискуча

Хустина -___________________________   сіро-коричневий

Квіти -______________________________                 хмарне

  

  1. Пам’ятай!

Як працювати над створенням власного твору

  • Добре подумай над темою майбутнього твору, розкрий її глибоко і всебічно.
  • Визнач основну думкуй намагайся провести її через усю роботу.
  • Склади план, дотримуйся його при написанні творчої роботи.
  • Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш.
  • Дотримуйся послідовності думок у викладі.
  • Бажано, щоб до твору був дібраний епіграф.
  • Пиши охайно, грамотно, не забувай про абзаци.

 

  1. Будь творчим!

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінювання діяльності на уроці

 1. На сьогоднішньому уроці я збагатився

знаннями…

уміннями…

2. Я планую використати їх…

3. Найбільше на уроці здивувало…

4. На наступному уроці мені хотілося б…

5. Оцінка та побажання на наступний урок

собі…

вчителеві…

             класу…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінювання діяльності на уроці

 1. На сьогоднішньому уроці я збагатився

знаннями…

уміннями…

2. Я планую використати їх…

3. Найбільше на уроці здивувало…

4. На наступному уроці мені хотілося б…

5. Оцінка та побажання на наступний урок

собі…

вчителеві…

             класу…

                                                                                                  


 

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
2807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку