Фрунзенська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів
Експрес-зошит
з української мови для 6 класу
Твір-опис природи за картиною
Урок розвитку зв’язного мовлення
Тема:
Твір-опис природи за картиною Катерини Білокур «Рідне поле»
Любий друже!
На сьогоднішньому уроці
Треба знати:
Треба вміти:
Типи мовлення
Назва |
Питання |
Про що йдеться |
Розповідь |
|
про події |
|
Який? Яка? Яке? Які? |
|
Роздум |
|
про причинно-наслідкові зв’язки |
Стилі мовлення
Назва |
Де використовується |
Основні види |
Розмовний |
|
Розмова, лист на побутові теми. |
|
У науці, освіті, техніці |
|
Художній |
|
Оповідання, повість, вірш, п’єса |
|
У службових стосунках |
|
Публіцистичний |
|
Промова, стаття, нарис
|
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Що зображено
|
|
Пора року
|
|
Передній план картини
|
|
Задній план картини
|
|
Кольори
|
|
Назва
|
|
Враження, настрій
|
|
Опис природи за картиною може бути складений в науковому, діловому або художньому стилях.
Мета художнього опису – створити образ побаченого на картині краєвиду, емоційно вплинути на читача (слухача).
Опис природи за картиною має таку структуру
Де? – Що? – Який? – Враження.
і поділяється на композиційні частини:
У художньому описі природи (пейзажі) широко використовуються художні засоби (епітети, метафори, порівняння).
Добери синоніми до поданих слів:
Художник -_________________________________________
Малювати - ________________________________________
Полотно -__________________________________________
Знаходитися _______________________________________
Бачити ____________________________________________
Запиши назви рослин і квітів.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
З’єднай відповідні слова-епітети, добираючи синоніми :
Поле -_____________________________ забута
Небо - _____________________________ яскраві
Річка -______________________________ безмежне
Тин -______________________________ блискуча
Хустина -___________________________ сіро-коричневий
Квіти -______________________________ хмарне
Як працювати над створенням власного твору
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінювання діяльності на уроці
1. На сьогоднішньому уроці я збагатився
знаннями…
уміннями…
2. Я планую використати їх…
3. Найбільше на уроці здивувало…
4. На наступному уроці мені хотілося б…
5. Оцінка та побажання на наступний урок
собі…
вчителеві…
класу…
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінювання діяльності на уроці
1. На сьогоднішньому уроці я збагатився
знаннями…
уміннями…
2. Я планую використати їх…
3. Найбільше на уроці здивувало…
4. На наступному уроці мені хотілося б…
5. Оцінка та побажання на наступний урок
собі…
вчителеві…
класу…