Екстер'єр . Порівняння високої та низької лінії горизонту.

Про матеріал
дати поняття про екстер'єр; учити порівнювати гармонійний та дисгармонійний взаємозв'язок архітектури з довкіллям; формувати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати почуття краси.
Перегляд файлу

 Тема. Екстер'єр . Порівняння високої та низької лінії горизонту.

Мета: дати поняття про екстер'єр; учити порівнювати гармонійний та дисгармонійний взаємозв'язок архітектури з довкіллям; формувати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати почуття краси.

Мета уроку: створити загальне уявлення про екстер'єру, познайомити з основними вимогами і правилами оформлення екстер'єру.

Завдання: • освітня - познайомити учнів з поняттям «екстер'єр», вимогами до оформлення приміщень;

• виховна - сприяти вихованню естетичного смаку, почуття згуртованості і взаємодопомоги, відповідальності, акуратності, ініціативності.

• розвивальна - сприяти розвитку пізнавального інтересу до предмета, творчих здібностей, самостійності учнів, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати і систематизувати.

• профорієнтаційна - розвивати уявлення учнів про професії, пов'язаних з дизайном екстер'єру:

Методи проведення заняття: бесіда з закріпленням матеріалу в ході уроку, використання презентацій при поясненні нового матеріалу, практична творча робота.

Література для позакласного читання учнів: різні журнали з матеріалами інтер'єру житлового будинку.

Хід уроку

I. Організаційно-подготовитеьная частина

Привітання, перевірка присутніх.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Гра «Кольорові асоціації»

Давайте з вами  пригадаємо спектр кольорів, які впливає на емоційний стан та почуття людини

- Що виникає у вашій уяві, коли я кажу: «червоний колір»? (учні називають асоціації, пов’язані з цим кольором).

А ось висновки психологів щодо цієї проблеми: Жовтий – сприймається легко, весело.

Оранжевий – створює радісний настрій. Червоний – енергія та життєрадісність.

Блакитний – спокій, зосередженість. Коричневий – викликає відчуття спокою, стабільності, надійності.

А ви знаєте чому небо синє? Леонардо да Вінчі першим пояснив чому небо синє. У книзі «Про живопис» він писав: «Синява неба досягається завдяки товщі освітлених часток повітря, що розташоване між Землею та чорнотою угорі».

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Що називають інтер’єром? Інтер`єр – це внутрішній  простір архітектурних споруд або
функціонально та естетично облаштоване внутрішнє приміщення будівлі.

2.Які два види зображення інтер’єра існують: Фронтальний інтер`єр (картинна площина паралельна протилежній стінці і потребує для перспективної побудови одну точку содження)Кутовий - Усі стіни інтер`єра розташовано під кутом до картинної  площини; для перспективної побудови малюнка потребує двох точок сходження

IV. Вивчення нового матеріалу

Малювання екстер’єру  потребує знань законів перспективи і технічних прийомів зображення, вміння обирати найвиразнішу точку зору. Правильний вибір точки зору означає не тільки місце, а й висоту горизонту щодо зображуваного об’єкта , зумовлює вдале вирішення композиційних задач. При високому горизонті таке відчуття зникає.

 Також при низькому горизонті зображуваний об’єкт спричинює відчуття грандіозності.

В образотворчому мистецтві під екстер’єром розуміють зовнішній вигляд архітектурних споруд та їхніх комплексів у навколишньому середовищі.

Побудову зображення будинку виконують за тими ж самими правилами і законами перспективи, що й побудова рисунків геометричних тіл, інтер’єрів, пейзажів та інших складних форм у просторі. Відповідно до цих законів визначають взаємозв’язок просторових планів із горизонтом і точками сходження та предметами, що знаходяться у просторі.

Побудова зображення будинку для різного рівня лінії горизонту:

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\2014_10_25\IMG_0003.jpg

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\2014_10_25\IMG_0003.jpg

 У малюванні екстер’єру важливим є підготовча робота над ескізом, під час якої уважно вивчають конструктивно – художню структуру споруди, її місце і зв'язок з навколишнім середовищем. Це потрібно для того, щоб краще зрозуміти розташування різних предметів у просторі, а також для визначення композиційного положення даного об’єкта.

 Для вдосконалення навичок малювання екстер’єру слід виконувати замальовки з натури і побіжні накреслення архітектурних об’єктів та оточуюче їх просторове середовище. Надзвичайно важливим є малювання по памяті ї за уявою.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\2014_10_25\2014_10_25\IMG.jpg

 

Виконання творчої роботи. «Вулицями рідного міста».

У кожній композиції, яку ви зробите на уроці, повинен бути свій колорит (локальний колір картини). За характером колорит може бути спокійний або напружений, яскравий або стриманий. У колориті можуть переважати певна кольорова гама  (тепла або холодна) та тональність (світла або темна).

V. Закріплення нових знань і вмінь учнів

1. Які лінії горизонту існують для побудови зображення будинку ?(- лінія горизонту знаходиться на рівні зору спостерігача; - лінія горизонту знаходиться вище рівня зору спостерігача; - лінія горизонту знаходиться нижче рівня зору спостерігача).

2. Що називають екстер’єром? (зовнішній простір архітектурних споруд)

3.Яку лінію горизонту найчастіше ви бачите на вулиці?( лінія горизонту знаходиться на рівні зору спостерігача).

Розшифруйте анаграму:

а)внутрішній простір архітектурних споруд: ЄРТЕРІН (інтер’єр )

б) зовнішній простір архітектурних споруд: ЕКЄРСТЕР (екстер’єр )

VІ. Підсумки уроку

VIІ. Домашнє завдання

Завершити творчу роботу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Доля Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
2078
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку