Календарно – тематичне планування з образотворчого мистецтва для розумово відсталих дітей 7 клас 1 семест

Про матеріал
Сенсомоторний розвиток вчити:  вільно регулювати рухи пальців і кисті руки відповідно завдань декоративного зображення;  свідомо користуватися основними художніми матеріалами у процесі створення декоративної композиції;
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

 

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ (6-7 класи)

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

 

Укладач: Дмітрієва І.В.  

Київ - 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

7-й клас

світ почуттів у мистецтві( 0,5 год на тиждень)

Дата

Корекція

Кільк. годин

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

 Тема 1 Декоративне малювання(8 год)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

Розширення уявлень про українське народне мистецтво.

 

Форма, колір, декор у створенні художніх образів.

 

Композиційне розміщення елементів орнаменту у заданій формі.

 

Значення та традиції розпису української хати.

 

Розпис елементів будинку (стін, покрівлі, дверних та віконних прорізів тощо).

 

Розпис інтер’єру.

 

Художньо-творча спадщина майстрів розпису різних регіонів України.

 

Сучасний інтер’єр.

 

Ознайомлення з регіональними особливостями українського народного костюма та його найхарактернішими деталями, оригінальною вишивкою та прикрасами.

 

Вишиваночка.

 

Вправи на малювання зразків орнаментів для вишивки деталей національного вбрання.

 

Симетрія у декоративно-прикладному мистецтві.

 

Ескіз рушника.

 

Витинанковий декор та декорування китицями. 

 

Імпровізації у створенні колективної декоративної композиції.

 

Варіації на тему улюбленої веснянки.

 

Орієнтовні тематичні завдання (на вибір):

“Коровай, коровай…”, “Декоративні квіти”,

 

“Люблю свою я рідну хату…”, “Моя хата небом вкрита, землею підбита, вітром загороджена”,

 

 

“Візерунок на вишиванці”, “Костюм в мене український, бо я – українка”,

 

“Я вишитий рушник тримаю, на нім історія твоя…”, “Небесний дар творити диво це! Ця витинанка, як душа народу…”,

 

 “Весняна феєрія”, “Ой весна, весна, ти красна…” тощо.

Матеріали та техніка виконання (на вибір):

  • гуаш, акварель, кольорові олівці, крейди, фломастери, ручки, білий чи кольоровий папір, картон тощо;
  • розпис, інші графічні, живописні й змішані техніки.

 

 

Учень (учениця):

виявляє стійкий дійовий інтерес до декоративно-прикладного мистецтва, народних художніх промислів України та прийомів роботи народних майстрів;

знає (*розпізнає під керівництвом учителя):

  • види декоративно-ужиткового мистецтва;
  • виражальні засоби декоративно-прикладного мистецтва (єдність форми, матеріалу, функціонального призначення);
  • традиції та свята, яким присвячені вироби декоративно-прикладного мистецтва;
  • символіку декору та його залежність від місцевості;
  • матеріали та інструменти для декоративного розпису;

розпізнає та характеризує (*під керівництвом учителя):

  • твори декоративного мистецтва з використанням образів, візерунків, кольорів природних форм;
  • кольорову гаму, традиційні елементи розпису;

аналізує та порівнює (*під керівництвом учителя):

  • види орнаментів;
  • розписи різних регіонів України (наприклад, кераміка – Косів, Васильків, Опішня);
  • розташування декору на формі, цілісність форми і декору;
  • колір і поєднання з формою декору;
  • художні техніки та вибір матеріалів для роботи;

уміє (*намагається спроби за допомогою вчителя):

  • дотримуватися певної послідовності в процесі виконання декоративної композиції;
  • виконувати нескладні елементи та композиції українського розпису, свідомо застосовуючи ритм, симетрію, декоративну виразність кольору;
  • збагачувати силуетну форму декором;
  • виконувати декоративні композиції як одноосібно, так і в групах;
  • аналізувати та оцінювати результати власної діяльності;

дотримується правил техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.

 

Сенсомоторний розвиток

вчити:

  • вільно регулювати рухи пальців і кисті руки відповідно завдань декоративного зображення;
  • свідомо користуватися основними художніми матеріалами у процесі створення декоративної композиції;

розвивати:

  • цілісність, вибірковість, осмисленість та узагальненість зорово-просторового сприймання на основі спостережень за виразністю образів у декоративно-прикладному мистецтві, інтер'єрному дизайні;
  • чуттєвий сенсомоторний досвід;
  • точність рухів;
  • окомір;
  • декоративно-технічні навички.

Пізнавальний розвиток

вчити:

  •    аналізувати зміст творів декоративно-прикладного мистецтва, їх основні виразні засоби за суттєвими ознаками (на конкретних прикладах);
  •    встановлювати подібність і відмінність між предметами декоративно-ужиткового мистецтва на основі порівняння декору та призначення;
  • визначати етапи виконання декоративно-образотворчих завдань;
  • контролювати власні практичні дії та адекватно мотивовано оцінювати результати;
  • висловлювати оцінні судження щодо творів народного мистецтва;

розвивати:

  • образну пам'ять, фантазію;
  • наочно-образне мислення на основі аналізу, синтезу, виділення та узагальнення істотних ознак, встановлення логічних зв'язків, порівняння, класифікації елементів декору за подібністю і відмінністю, вибіркового абстрагування та відтворення виразних декоративних образів.
  • елементи творчості у процесі виконання практичних завдань.

Мовленнєвий розвиток

вчити вербально передавати власні враження в процесі сприймання та оцінки творів декоративно-ужиткового мистецтва, використовуючи відповідну термінологію;

розвивати плануючу,  супроводжуючу та регулюючу  функції мовлення в процесі виконання декоративно-творчих робіт.

Особистісно-естетичний розвиток

розвивати:

  • естетичне ставлення до національної художньої спадщини;
  • естетичні потреби;
  • самостійність та акуратність;
  • навички групової роботи.

 

docx
Додано
1 жовтня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку