Державний навчальний заклад
«Глухівське вище професійне училище»
Урок на тему:
«Електричний струм у різних середовищах ( металах, газах, рідинах. вакуумі) та його використання.»
Підготувала
Викладач фізики,
Спеціаліст вищої
кваліфікаційної категорії
Новикова Т.М.
Тема уроку. Електричний струм у різних середовищах ( металах, газах, рідинах. вакуумі) та його використання.
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Навчальна мета: розширити та поглибити знання учнів про електричний струм у різних середовищах, систематизувати та узагальнити знання щодо протікання струму в різних середовищах за допомогою таблиці; показати практичну значущість набутих знань у побуті, техніці, на виробництві.
Розвиваюча мета:розвивати зацікавленість до вивчення фізики; розвивати логічне мислення через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.
Виховна мета: виховувати в учнів любов до рідної природи, повагу до оточуючого середовища.
Міжпредметні з’язки: хімія, електротехніка .
Обладнання та наочність: Презентація, проектор, таблиця, демонстраційне приладдя
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку.
1. Мотивація. Що таке електричний струм?
Слайд 1.
Отже, ел.стр. можна отримати лише в середовищі, де є вільні заряджені частинки – носії електричного заряду. Створити потік таких частинок можна по-різному. Середовища, в яких є вільні частинки, назвали провідниками, а ті що не проводять – діелектриками.
? Які речовини є гарними провідниками?
2.Назва теми та мети уроку: Тож ми сьогодні розглянемо де може існувати електричний струм, за яких умов, що ж то за частинки, які переносять заряд.
Слайд 2
Тема нашого уроку: Електричний струм у різних середовищах ( металах, газах, рідинах. вакуумі) та його використання.
2.1 Найпростіше, те що ми вже знаємо - це струм у металах.
Слайд 3,4,5
Температура підвищується – опір зростає.(Електрони віддають більшу частину своєї енергії йонам.)
2.2 Розглянемо струм у рідинах
Електролітична дисоціація-явище розпадання складних молекул на позитивні і негативні йони (катіони і аніони). Процес супроводжується виділенням речовини на електродах.
При підвищенні температури електроліту провідність збільшується..
2.3Електричний струм у вакуумі:
Слайд 9-10
Із збільшенням температури збільшується провідність.
Використання: електронні осцилографи, дисплеї телевізорів…
2.4Електричний струм у газах:
слайд 11-12
?Які приклади самостійного розряду ви знаєте?(електрична дуга)
3.Закріплення матеріалу:
3.1.Зааповнення таблиці (додаток 1)
3.2.Складання сенкану.
Слайд 13
Підведення підсумків
Домашнє завдання
слайд 14
Додаток 1.
Метали |
Вакуум |
Газ |
Рідина
|
1.Носії заряду |
|||
електрон |
вільні електрони емісії
|
Негативні та позитивні йони, електрони |
позитивні і негативні йони |
2.Спосіб утворення носіїв заряду |
|||
Знаходяться у вільному просторі кристалічних граток
|
Емісія |
Йонізація |
Утворення електроліту |
3.Залежність від температури |
|||
+ І -1/t металу |
I-t |
I-t повітря |
При підвищенні t електроліту провідність збільшується. I-t |
4.Застосування |
|||
З'єднувальні провідники в електричних колах, резистори, нагрівальні елементи, лампи розжарювання, електромагніти, трансформатори |
Електронно-променева трубка, дисплеї старих телевізорів, електронні осцилографи |
Блискавка, електрична дуга |
Гальванотехніка (гальваностегія, гальванопластика)
|