Енергозберігальна лампа: ощадливо чи небезпечно?

Про матеріал
Позакласний захід: "Енергозберігальна лампа: ощадливо чи небезпечно?" - тренінгове заняття, яке проводиться викладачами фізики та біології.
Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Глухівське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема заходу:

"Енергозберігальна лампа: ощадливо чи небезпечно?"

Результат пошуку зображень за запитом "электричество и экология"

 

Підготувала

Викладач фізики,

спеціаліст вищої

 кваліфікаційної

 категорії

Новикова Т.М.

 


 

Хід заходу

І.Організаційна частина.

Б: Сьогодні наша зустріч незвичайна. Сьогодні ми спробуємо об'єднати біологію і фізику, дамо можливість їм посперечатись, спробуємо знайти шляхи вирішення глобальних проблем людства, а разом з цим активізуємо мозкову діяльність і отримаємо задоволення від спілкування.

ІІ. Оголошення теми уроку.

Ф: А для того, щоб дізнатись про тему нашого заходу, ми пропонуємо вам переглянути відеоролік. Але вам слід бути уважними і після перегляду відповісти на питання:

  • яку проблему піднято у відео?
  • яких помилок припустився герой?
  • які рекомендації подано для вирішення цієї проблеми?

(Обговорення)

Ф: Отже, енергозбереження - одна із глобальних проблем суспільства. Одним із аспектів енергозбереження є економне використання електроенергії. Ми не замислюючись вмикаємо світло в приміщенні, коли на вулиці стає темно, а якщо перегорає лампочка, також не замислюючись кидаємо її в смітник і купуємо нову. Саме про енергозберігаючі лампи сьогодні і піде наша розмова.

Тема нашого заходу: "Енергозберігальна лампа: ощадливо чи небезпечно?"

ІІІ. Актуалізація проблеми.

Ф: Понад 20 % всієї виробленої в Україні електрики витрачається на освітлення адміністративних будинків, офісів, дитячих будинків, шкіл та університетів, лікарень, квартир, вулиць, під’їздів тощо.

На освітлення в побутовому секторі припадає близько 25% спожитої електроенергії (близько 10 млрд кВт∙год), що призводить до викидів СО2 (оксиду вуглецю – парникового газу) у розмірі близько 12,5 млн.т. І з кожним роком споживання електроенергії на освітлення в побутовому секторі зростає, незважаючи на щорічне підвищення тарифів на електрику. Це є результатом неекономного використання електроенергії на освітлення квартир, будинків, під’їздів, сходових майданчиків, ліфтів тощо завдяки невисоким тарифам і застосуванню застарілих технологій освітлення з високою витратою електроенергії, а саме – ламп розжарювання.

Раціональне використання електроенергії – основне вирішення проблеми її економії і скорочення викидів парникових газів. Цього можна досягти, використовуючи енергоефективні лампи.

Для того, щоб краще зрозуміти, про що піде мова, давайте взагалі з'ясуємо, які є лампи і що вони собою являють.

ІV. Робота в групах.

Ф: Об'єднаємось у три групи. (Об'єднання за кольором карток на столах) Кожна група отримає лампочку і збере на неї досьє. Після цього ми всі разом складемо порівняльну характеристику ламп і з'ясуємо, у чому ж їхня відмінність.

Найменування

Лампа розжарення

Люмінісцентна лампа

Світлодіодна лампа

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Gluehlampe_01_KMJ.jpg

http://h4e.ru/images/Overview/Kll/kll.png

http://www.overclockers.ru/images/lab/2013/07/17/2/02_lg485lamp_big.jpg

Принцип роботи

Через контактні поверхні цоколя і провідники всередині ніжки на спіраль надходить електричний струм. Він нагріває спіраль до температури близько 3000 ° С, змушуючи її випускати світлові промені.

Між двома електродами, що розташовані на протилежних кінцях лампи, виникає електричний розряд. У лампі, яка заповнена парами ртуті, змінний струм призводить до появи УФ-випромінювання. Це випромінювання невидиме для людського ока, тому його перетворять у видиме світло за допомогою явища люмінесценції. Внутрішні стінки лампи покриті спеціальною речовиною — люмінофором, що поглинає УФ-випромінювання і виділяє видиме світло. 

Головним елементом кожного світлодіоди є штучно створений напівпровідниковий кристал. Цей елемент безпосередньо перетворює електричний струм у випромінювання. У світлодіодах велика частина енергії йде в світловий потік (втрат практично немає), оскільки напівпровідникові джерела світла не потребують нагріванні, як, приміром, лампи розжарювання.

Нагрівання

сильне

середнє

слабке

Міцність

Дуже крихка

крихка

міцна

Потужність

75 Вт

15 Вт

7 Вт

Строк служби

1000 год

8000 год

50000 год

Кількість лампочок на 50 000 годин

50

6,25

1

Ціна на 50 000 годин

10грн х 50=500грн

35грнх6,25=218грн

152 грн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Заповнення таблиці на дошці, формулювання висновків по таблиці, виявлення найекономнішої у використанні лампи).

V. Робота в групах (творче завдання).

Б: Дякую за інформацію, але як біолог хочу зауважити, що енергозберігальні лампи, нажаль, мають ряд недоліків, серед яких шкідливий вплив на живі організми та навколишнє середовище. Пропоную з'ясувати ці питання. Для цього об'єднаємось у три групи. Для постановки питань та їх вирішення нам знадобляться журналісти, а для детальної інформації по цим питанням - біологи та фізики.

Виконання:

Об'єднання в групи за літерами на кольорових картках. Кожна група отримує табличку з назвою, а також малюнки та текст.

Фізики: виготовити плакат "Переваги енергозберігаючих ламп"

Біологи: у формі презентації дати інформацію щодо шкідливого впливу ламп на оточуюче середовище (слайд на кожного учасника-двох)

Журналісти: виявити недоліки енергозберігаючих ламп і запропонувати, як можна зробити освітлення якісним в навчальному закладі.

Підведення підсумків

VІ. Повідомлення викладача.

Майбутнє енергозберігальних ламп - презентація.

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку