МАТЕРІАЛИ
до заходу «Подорож до країни «Фізика»
Підготував викладач
Нікопольського медичного коледжу
Алексеенко В.В.
Об'єктивні зміни навколишнього світу вимагають від педагогів відповідного реагування. У зв'язку з цими змінами проблема освіти, як суми знань, перетворюється на проблему освіти для інтеграції особистості у навколишній світ, який вимагає уміння спілкуватися і співпрацювати. Викладач сприяє розвиткові особистісних характеристик студента, як повноправного учасника навчального процесу. В роботі зі студентами з'ясувалось, що вміння логічно мислити на високому рівні розвинуті не у кожного. Багатьом студентам не вдається застосувати отримані знання в новій ситуації. У сучасній педагогіці ставка робиться на особистість студента, на його прагнення до самовираження, самореалізації. Розвиток творчого потенціалу дитини досягається за умови інтересу до предмету вивчення. Позааудиторна робота з фізики покликана розвивати цей інтерес. Саме після того, як студент включається в процес пізнання через цікаві досліди пов'язані з життям, він починає розуміти предмет . Проведення «Декади знань» в коледжі, крім вище поставленої мети, має завдання докладніше познайомити з предметами студентів, які перший рік навчаються у коледжі.
Фізика - майстриня загадувати загадки і знаходити на них відповіді. Побачене й розкрите диво студент запам'ятає на все життя і захоче сам бути чарівником. Для першокурсників це мотив для того, щоб глибше зрозуміти суть фізичних явищ, прочитати додаткову літературу, тобто позааудиторні заходи спонукають до самостійної творчої праці.
Мета: розвиток пізнавального інтересу до фізики.
Завдання:
Очікувані результати
фахові компетентності:
загальні компетентності:
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, карта країни «Фізика», картки з завданнями для команд, грамоти.
Сценарій заходу
«Подорож до країни «Фізика»
Вся наука ділиться на ФІЗИКУ та колекціонування марок.
Е Резерфорд
Викладач. Вступне слово.
Вітаю всіх, хто сьогодні завітав до нас на гру «Подорож до країни «Фізика». Як на мою думку, то ви не пошкодуєте, тому що у вас буде нагода познайомитися з фізикою як з цікавою наукою, її широким застосуванням. Сьогодні ви отримаєте багато цікавої інформації. І основне, ради чого ми тут зібралися – позмагатися в кмітливості та обізнаності.
Девізом нашої роботи пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».
Студент
Цікава фізика наука,
З її законами всі ми
В житті стрічаємось повсюди
У повсякденному бутті.
Чи завжди лід бува холодним?
Смола – тверда, а чи м’яка?
Тече вода, а газ ніколи
Побачить змоги в нас нема.
Чому бувають ранком роси?
Чом по стерні не ходять босі?
Для чого дідусю кожух?
Чому життя все наше – рух?
Як хочеш все про диво знати,
То треба фізику вивчати.
Викладач Перед тим, як почати змагатися, я назву склад журі, яке буде оцінювати правильні та найдокладніші відповіді учасників:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Також я прошу привітати учасників гри.
Об’являються склади команд, їх назви і девіз
Команда групи 1ФБ-18 «Електрони»
Девіз:
Фізику ми любимо,
Ніколи не забудемо.
Все будем мірять,вимірять,
На відмінно будем знать.
Доведемо всім і кожному,
Що ми є непереможними.
Команда групи 1СБ-18 «Веселі Ейнштейни»
Девіз:
Фізика нам всім потрібна,
Для життя річ необхідна.
Нумо разом її вчити,
Тоді будем краще жити!
Хід змагання
Змагаються дві команди, які сформовані зі студентів груп 1ФБ-18 та 1СБ-18. Інші студенти з цих груп присутні як глядачі та вболівальники. У проведенні вікторини допомагають студенти груп 1ФБ-17 та 1СБ-17. Вони складають творчу групу та журі. Капітани команд кидають гральний кубік, який визначає, скільки завдань отримує команда за цей хід. Залежно від правильності відповідей команди рухаються по карті країни «Фізика». Перемогу отримає та команда, яка першою дойде до фінішу.
Завдання до змагання:
Відповіді до завдань.
2. Можна.
3. шлях
4. 3+1=4
5. Сила опору і сила тяжіння
6. Патрон и лампочка
7. Сила тяжіння і сила Архімеда
8.
9. Може
10. 8Н
11. сила поштовху, сила тертя спокою, тяжіння, реакція опори.
12. Не може.
13. При нагрівання тіла розширяються
14. Так.
15. сила пружності, сила тяжіння мʼяча.
16. Реакція опори, сила Архімеда, сила тяжіння.
17. Може.
18. Праска.
19.
20.Тіло, годинник, система координат.
21. Сила тяжіння, опір повітря.
22. Помаранчевий
23. Однакові.
24.
25. сила пружності і сила тяжіння
26. Збільшується
27. Перетворення енергії
28. Неможливо за третім законом Нʼютона.
29. Зазнає.
30. 1-3=-2
31. 2 вікна та 1 стілець
32. Рівносповільнено.
33. 720
34. Немає опору руху.
35. Телефон
36. менше опір води.
37. Зменшується.
38. Погляд.
39.
40.
41. 60:2=30кг
42. 0
43. зверху
44. Сила тяжіння, сила реакції опори, сила тертя.
45.
46. 2ПR / 4
47. Не можна
48. електричний струм
49. Початкова координата дорівнює 0.
50.
51. 90о
52.
53. Можна.
54. Потоне.
55. mv
56. 0
57. Можна.
58. При деформації
59. Направлене проти деформації
60. Як додатною, так і відʼємною.
61.
62.
63. Лід
64. 40 кВт
65. Коли є переміщення і сила.
66. 180о
67. mv
68. малюнок 1.
69. Дж., кДж, і т. ін..
70. переміщення.
71.
72. сила тяжіння і сила опору.
73. Мороз, тепло.
74.
75. Енергія пружності, кінетична енергія.
76. Не можна.
Підведення підсумків. Нагородження переможців.