Матеріали для проведення декади знань з теми: "Подорож до країни Фізика"

Про матеріал
Матеріали для проведення декади знань з фізики. Мета: розвиток пізнавального інтересу до фізики. Завдання: - сприяти поглибленню і узагальненню знань з фізики; - розвивати вміння логічно мислити, міркувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; - формувати міжпредметні зв’язки; - виховувати в студентів інтерес і увагу до оточуючого їх світу. Очікувані результати фахові компетентності: - здатність до критичного мислення – вміння застосовувати набуті знання під час вирішення ситуаційних і проблемних завдань; загальні компетентності: - здатність застосовувати отриманні знання з фізики в майбутній медичній практиці; - вміння аналізувати, робити висновки; - уміння працювати індивідуально та в команді.
Перегляд файлу

МАТЕРІАЛИ

до заходу «Подорож до країни «Фізика»

Підготував викладач

Нікопольського медичного коледжу

 Алексеенко В.В.

Об'єктивні зміни навколишнього світу вимагають від педагогів відповідного реагування. У зв'язку з цими змінами проблема освіти, як суми знань, перетворюється на проблему освіти для інтеграції особистості у навколишній світ, який вимагає уміння спілкуватися і співпрацювати. Викладач сприяє розвиткові особистісних характеристик студента, як повноправного учасника навчального процесу. В роботі зі студентами з'ясувалось, що вміння логічно мислити на високому рівні розвинуті не у кожного. Багатьом студентам не вдається застосувати отримані знання в новій ситуації. У сучасній педагогіці ставка робиться на особистість студента, на його прагнення до самовираження, самореалізації. Розвиток творчого потенціалу дитини досягається за умови інтересу до предмету вивчення. Позааудиторна робота з фізики покликана розвивати цей інтерес. Саме після того, як студент включається в процес пізнання через цікаві досліди пов'язані з життям, він починає розуміти предмет . Проведення «Декади знань» в коледжі, крім вище поставленої мети, має завдання докладніше познайомити з предметами студентів, які перший рік навчаються у коледжі.

Фізика - майстриня загадувати загадки і знаходити на них відповіді. Побачене й розкрите диво студент запам'ятає на все життя і захоче сам бути чарівником. Для першокурсників це мотив для того, щоб глибше зрозуміти суть фізичних явищ, прочитати додаткову літературу, тобто позааудиторні заходи спонукають до самостійної творчої праці.

Мета: розвиток пізнавального інтересу до фізики.

Завдання:

  • сприяти поглибленню і узагальненню знань з фізики;
  • розвивати вміння логічно мислити, міркувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
  • формувати міжпредметні зв’язки;
  • виховувати в студентів інтерес і увагу до оточуючого їх світу.

Очікувані результати

фахові   компетентності: 

  • здатність до критичного мислення – вміння застосовувати набуті знання під час вирішення ситуаційних і проблемних завдань;

загальні компетентності:

  • здатність застосовувати  отриманні знання з фізики в майбутній медичній практиці;
  • вміння аналізувати, робити висновки;
  • уміння працювати індивідуально та в команді;

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, карта країни «Фізика», картки з завданнями для команд, грамоти.

Сценарій заходу

«Подорож до країни «Фізика»

 

Вся наука ділиться на ФІЗИКУ та колекціонування марок.

Е Резерфорд 

Викладач. Вступне слово.

Вітаю всіх, хто сьогодні завітав до нас на гру «Подорож до країни «Фізика». Як на мою думку, то ви не пошкодуєте, тому що у вас буде нагода познайомитися з фізикою  як з цікавою наукою, її широким застосуванням. Сьогодні ви  отримаєте багато цікавої інформації. І основне, ради чого ми тут зібралися – позмагатися в кмітливості та обізнаності.

Девізом нашої роботи пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».

 

Студент

Цікава фізика наука,

З її законами всі ми

В житті стрічаємось повсюди

У повсякденному бутті.

Чи завжди лід бува холодним?

Смола – тверда, а чи м’яка?

Тече вода, а газ ніколи

Побачить змоги в нас нема.

Чому бувають ранком роси?

Чом по стерні не ходять босі?

Для чого дідусю кожух?

Чому життя все наше – рух?

Як хочеш все про диво знати,

То треба фізику вивчати.

 

Викладач Перед тим, як почати змагатися,  я назву склад журі, яке буде оцінювати правильні та найдокладніші відповіді учасників:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Також я прошу привітати учасників гри.

Об’являються склади команд, їх назви і девіз

 

 

 

 

Команда групи 1ФБ-18 «Електрони»

Девіз:

Фізику ми любимо,

Ніколи не забудемо.

Все будем мірять,вимірять,

На відмінно будем знать.

Доведемо всім і кожному,

Що ми є непереможними.

 

Команда групи 1СБ-18 «Веселі Ейнштейни»

Девіз:

Фізика нам всім потрібна,

Для життя річ необхідна.

Нумо разом її вчити,

Тоді будем краще жити!

 

Хід змагання

Змагаються  дві команди, які сформовані зі студентів груп 1ФБ-18 та 1СБ-18. Інші студенти з цих груп присутні як глядачі та вболівальники. У проведенні вікторини допомагають студенти груп 1ФБ-17 та 1СБ-17. Вони складають творчу групу та журі. Капітани команд кидають гральний кубік, який визначає, скільки завдань отримує команда за цей хід. Залежно від правильності відповідей команди рухаються по карті країни «Фізика». Перемогу отримає та команда, яка першою дойде до фінішу.

 

 

 

 

 

 

 


Завдання до змагання:

 

  1. Чи можна прийняти Землю за матеріальну точку, розраховуючи відстань  від Землі до Сонця?
  2. Що ми оплачуємо в таксі, шлях чи переміщення?
  3. М'яч упав з висоти 3 м, підстрибнув від підлоги і був зловлений на висоті 1 м. Визначте шлях мʼяча. 
  4. Парашутист спускається, рухаючись рівномірно
    і прямолінійно. Поясніть, дії яких тіл компенсуються.
  5. Загадка. Называется «патрон»,
    Но стрелку не нужен он,
    Нет в нем пороху и пули,
    Пузырек в него ввернули.
  6. Пояснити, дії яких тіл компенсуються у випадку, коли підводний човен перебуває у стані спокою в товщі води.
  7. Робота визначається за формулою…
    Похожее изображениеКартинки по запросу формула механической работы 
  8. Чи може рівнодіюча двох сил 10 і 14 Н, прикладених в одній точці, дорівнювати   4  Н?
  9. Тіло, маса якого 4 кг, під дією певної сили набуло прискорення 2 м/с2.
    Визначте цю силу.
  10. На горизонтальній ділянці колії маневровий тепловоз штовхнув вагон. Які тіла діють на вагон під час поштовху?
  11. Чи може автомобіль з вимкненим двигуном рівномірно рухатися по горизонтальному шосе?
  12. Загадка. Чому вареники через деякий час після того, як їх кинули в окріп, піднімаються на поверхню?
  13. Чи зазнає людина під час бігу  невагомості? Поясніть.
  14. М'яч від удару футболіста летить вертикально вгору. Визначте й порівняйте сили, що діють на м'яч  у момент удару.
  15. Поясніть, дії яких тіл компенсуються у випадку, коли підводний човен лежить на твердому дні.
  16. Чи може рівнодіюча двох сил 10 і 14 Н, прикладених в одній точці, дорівнювати   24  Н?
  17. Загадка.То назад, то вперед,
    Ходит-бродит пароход,
    Остановишь — горе,
    Продырявит море
  18. У чому полягає основна задача механіки?
  19. Що називають системою відліку?
  20. Визначте й порівняйте сили, під час польоту  м'яча вниз.
  21. Загадка. Якого кольору чорний ящик який знаходиться в літаку?
  22. Об вітрове скло рухомого автомобіля вдарився комар. Порівняйте сили, які діють на комара та автомобіль під час удару.
  23. Похожее изображениеКартинки по запросу формула определения импульсаПохожее изображениеКартинки по запросу формула определения импульсаФормулою для визначення імпульсу є…

 

 

  1. Визначте й порівняйте сили, під час удару м'яча об землю.
  2. Як змінюється вага під час руху тіл по вертикалі, з прискоренням вгору?
  3. Загадка. Чому борошно виходить з-під жорен млина гарячим?
  4. Барон Мюнхгаузен стверджував, що сам себе витягнув з болота за волосся. Обґрунтуйте  неможливість цього.
  5. Чи зазнає людина під час бігу перевантаження?  Поясніть.
  6. М'яч упав з висоти 3 м, підстрибнув від підлоги і був зловлений на висоті 1 м.   Визначте переміщення м'яча.
  7. Загадка. Скільки вікон і стільців у кабінеті фізики?
  8. Як буде рухатися вагон після поштовху тепловоза?
  9. Чому дорівнює кутове переміщення   годинникової стрілки за добу?
  10. Чому космічний корабель, який відправляється на Місяць зі штучного супутника Землі, може не мати обтічної форми?
  11. Загадка. Через поле и лесок
    подается голосок.
    Он бежит к нам по волнам —
    Скажешь здесь, а слышно там.
  12. Чому легше пливти, ніж бігти по дну, перебуваючи по пояс у воді?
  13. Як змінюється вага під час руху тіл по вертикалі, з прискоренням вниз?
  14. Загадка. Що кидає хазяйка у кастрюлю, перед тим, як варити борщ?
  15. Що вивчає кінематика?
  16. Що таке механічний рух?
  17. Сила 60 H надає тілу прискорення 2 м/с2. Яка маса тіла?
  18. Чому дорівнює переміщення кінця годинникової стрілки за добу?
  19. Загадка. Де треба розташувати лід, щоб швидше охолодити каструлю
    з гарячим компотом? 
  20. На горизонтальній ділянці колії маневровий тепловоз штовхнув вагон. Які тіла діють на вагон коли він вільно котиться?
  21. Які способи збільшення тертя вам відомі ?
  22. Чому дорівнює переміщення кінця годинникової стрілки
    за 3 год?
  23. Чи можна прийняти за матеріальну точку сна­ряд під час розрахунку форми снаряда, яка забезпечує зменшення опору повітря?
  24. Загадка. По гудящим проводам
    кто бежит в квартиру к нам?
    Зажигает в лампе свет?
    Свет мы видим. Его — нет.
  25. У якому випадку графік рівномірного руху тіла виходить з початку координат?
  26. Що означає прискорення 5 м/с2?
  27. Чому   дорівнює кутове переміщення годинникової стрілки за три години?
  28. Які способи  зменшення тертя вам відомі ?
  29. Чи можна прийняти Землю за матеріальну точку, розраховуючи шлях, пройдений Землею по орбіті навколо Сонця за місяць?
  30. Що буде з білим каменем, якщо його кинути у чорне море?
  31. Що таке імпульс тіла (кількість руху)?
  32. Чому дорівнює  вага під час руху тіл по вертикалі при вільному падінні?
  33. Чи можна прийняти за матеріальну точку сна­ряд під час розрахунку дальності польоту снаряда?
  34. За яких умов виникають сили пружності?
  35. Які особливості сил пружності?
  36. Робота може бути…
    тільки додатною;
    тільки від ємною;
    як додатною, так і від ємною;
    тільки векторною величиною.
  37. Що таке реакція опори (підвісу)
    і як вона напрямлена?
  38. Які корисні і шкідливі прояви тертя ви знаєте?
  39. Загадка. У воді не тоне і у вогні не горить. Що це? 
  40. Автокран працював 200 сек  І за цей час виконав роботу
    8000 кДж.  Яка потужність  крана?
      5,5 кВт;
      10 кВт;
      40 кВт;
      30 кВт.
  41. Коли виконується робота?
  42. Чому дорівнює кутове переміщення  годинникової стрілки за шість годин?
  43. Як розрахувати імпульс тіла?
  44. У якому випадку виконується додатна механічна робота?
  45. Які ви знаєте одиниці роботи?
  46. Що ми оплачуємо в літаку, шлях чи переміщення?
  47. Наведіть приклади, коли робота має додатне значення.
  48. М'яч від удару футболіста летить вертикально вгору. Визначте й порівняйте сили, під час польоту м'яча вгору.
  49. Загадка. Без рук, без ніг, а в хату лізе. Про що йдеться?
  50. Наведіть приклади, коли робота має  відʼємне значення.
  51. Які перетворення енергії відбуваються під час пострілу
    з лука?
  52. Чи можна прийняти Землю за матеріальну точку, розраховуючи довжину екватора Землі?

 

Відповіді до завдань.

2. Можна.

3. шлях

4. 3+1=4

5. Сила опору і сила тяжіння

6. Патрон и лампочка

7. Сила тяжіння і сила Архімеда

Картинки по запросу формула механической работы8.

 

9. Може

10. 8Н

11. сила поштовху, сила тертя спокою, тяжіння, реакція опори.

12. Не може.

13. При нагрівання тіла розширяються

14. Так.

15. сила пружності, сила тяжіння мʼяча.

16. Реакція опори, сила Архімеда, сила тяжіння.

17. Може.

18. Праска.

19.

20.Тіло, годинник, система координат.

21. Сила тяжіння, опір повітря.

22. Помаранчевий

23. Однакові.

Похожее изображение24.

 

25. сила пружності і сила тяжіння

26. Збільшується

27. Перетворення енергії

28. Неможливо за третім законом Нʼютона.

29. Зазнає.

30. 1-3=-2

31. 2 вікна та 1 стілець

32. Рівносповільнено.

33. 720

34. Немає опору руху.

35. Телефон

36. менше опір води.

37. Зменшується.

38. Погляд.

39.

40.

41. 60:2=30кг

42. 0

43. зверху

44. Сила тяжіння, сила реакції опори, сила тертя.

45.

46. 2ПR  / 4

47. Не можна

48. електричний струм

49. Початкова координата дорівнює 0.

50.

51. 90о

52.

53. Можна.

54. Потоне.

55. mv

56. 0

57. Можна.

58. При деформації

59. Направлене проти деформації

60. Як додатною, так і відʼємною.

61.

62.

63. Лід

64. 40 кВт

65. Коли є переміщення і сила.

66. 180о  

67. mv

68. малюнок 1.

69. Дж., кДж, і т. ін..

70. переміщення.

71.

72. сила тяжіння і сила опору.

73. Мороз, тепло.

74.

75. Енергія пружності, кінетична енергія.

76. Не можна.

 

Підведення підсумків. Нагородження переможців.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку