Комп'ютери стрімко ввійшли в наше життя й у процес навчання англійській мові, трохи потіснивши традиційні методики і змусивши викладачів іноземних мов вирішувати проблеми, про існування яких кілька десятків років тому жоден лінгвіст навіть не підозрював. Немає нічого дивного в тім, що не усі викладачі виявилися готовими до широкого впровадження комп'ютерів у таку нетрадиційну сферу, як навчання іноземним мовам.
Необхідно, щоб кожен викладач зрозумів просту думку: комп'ютер у навчальному процесі – не механічний педагог, чи заступник, аналог викладача, а засіб при навчанні дітей, що підсилює і розширює можливості його навчальної діяльності.
Вступ
Комп’ютери стрімко ввійшли в наше життя й у процес навчання англійській мові, трохи потіснивши традиційні методики і змусивши викладачів іноземних мов вирішувати проблеми, про існування яких кілька десятків років тому жоден лінгвіст навіть не підозрював. Немає нічого дивного в тім, що не усі викладачі виявилися готовими до широкого впровадження комп’ютерів у таку нетрадиційну сферу, як навчання іноземним мовам.
Необхідно, щоб кожен викладач зрозумів просту думку: комп’ютер у навчальному процесі – не механічний педагог, чи заступник, аналог викладача, а засіб при навчанні дітей, що підсилює і розширює можливості його навчальної діяльності.
Теоретична частина
За допомогою комп’ютера развиваються мультимедійні технології яким притаманні характерні ознаки: можливість об’єднання інформації, представленої в різних формах (текст, звук, графіка, відео, анімація) та інтерактивний режим роботи з інформацією.
Під мультимедійними продуктами будемо розуміти документи, які несуть в собі інформацію різних типів і припускають використання спеціальних технічних пристроїв для їх створення та відтворення. Нині в загальноосвітніх навчальних закладах з метою підтримки та збагачення навчального плану найчастіше використовують *такі мультимедійні продукти, як: інтерактивні довідники та матеріали для самоосвіти (словники, енциклопедії, атласи, самовчителі різних мов тощо); освітні програми разом з іграми або освітні програми з інтерактивними, подібними до ігор та розваг, параметрами, мета яких – викликати інтерес і бажання пізнавати більше.
Практика створення програм показує, що програмісти часом виконують їх «на віки вічні», без урахування досвіду педагогічної роботи, специфіки змістового параметру конкретного навчального предмету. Разом з тим, особливо для педагогів-початківців, необхідні добре структуровані та змістовно наповнені програми, готові до використання в реальному навчальному процесі. Досвідчений педагог не завжди готовий сприймати та використовувати навіть добре продумані готові програми, оскільки він, як педагог-професіонал, має свою концептуальну лінію, своє бачення розв’язання предметної проблеми. *Тому тільки спільні зусилля, з одного боку, програмістів, які підготували якісні мультимедійні оболонки, та, з іншого боку, – професіоналів, які чудово знають свою предметну галузь із змістової та методичної точки зору, можуть дати реальний і бажаний ефект у процесі створення навчальних програм.
Можна вказати на головні перешкоди ефективному використанню освітніх ММП у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи:
На наш погляд, якісний навчальний ММП повинен мати принаймні такі характеристики:
Використання ММП на певному етапі навчання (на певному уроці) визнається доцільним, якщо:
а) забезпечується вища, ніж при використанні традиційних засобів навчання, ефективність навчання;
б) неможливо реалізувати певні засоби навчання у вигляді матеріальних, об'єктів (оригіналів у природних умовах, оригіналів у штучних умовах, модельних еквівалентів оригіналів-фізичних моделей);
в) відповідні вербально-знакові, графічні (статичні та динамічні), знакові, логічно-математичні моделі мають недостатню наочність та зрозумілість або надмірну складні.
Практичне використання
Number 10 Downing Street has been the home of the British Prime Minister since 1715.
Its official name is the Palace of Westminster. Most of the building was built in 1840 after a fire in 1834 destroyed the old Palace.
London’s oldest building. Since it was built by William the Conqueror in the 11th century, the castle has been a royal palace, a prison, a place of execution, a zoo, the Royal Mint and an observatory.
This famous waxworks has models of famous people from pop stars to prime ministers.
Situated in Kensington. One of London’s greatest museums. A huge collection of animals and plants, including a quarter of million butterflies, a blue whale and the famous dinosaur skeletons.
10 miles outside London on a hill above the River Thames. The Observatory contains telescopes and displays about astronomy, including Halley’s Comet and Black Holes. The international meridian line runs through the observatory.
Ця тема є програмною у курсі з вивчення англійської мови. Але подання інформаційного матеріалу за допомогою ілюстрованих слайдів для учнів більш ефективний засіб вивчення нового матеріалу, ніж просто по текстах у підручниках. Крім того у цю презентацію додано текст для обов’язкового вивчення та цікава інформація про Лондон. У презентації описується інформація про видатні місця у Лондоні: Buckingham Palace,Tower Bridge, Tower of London,. Ця презентація теж дуже зручна, як для використання на уроках, так і для самостійного опрацювання цієї інформації учнями.
Велика робота була проведена по підбору матеріалу для цього проекту. Тут і історія виникнення. Ця презентація може бути використана на уроках англійської мови з вивчення тем стосовно культури, історії Великобританії та всього світу. Тут є інформація про історію розвитку цих країн, біографії видатних людей мистецтва, кіно, спорту та науки. У презентації є вся базова інформація, що стосується цієї теми.
The official name of Great Britain is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (UK). It occupies the territory of the British Isles. It is composed of about 5,500 large and small islands. The two biggest islands are Great Britain and Ireland. Great Britain (UK) consists of four countries: England, Scotland, Wales and Northern Ireland. Their capitals are London, Edinburgh, Cardiff and Belfast. The total area of the UK is about 244,100 square kilometers. The country is washed by the Atlantic Ocean, the North Sea and the Irish Sea. The population of Great Britain is over 57 million people.
The flag of the United Kingdom is often called the Union Flag, or the Union Jack. It consists of several flags. In 1603 Scotland was joined to England and Wales. The Scottish Flag, St.Andrews Cross (the patron saint of Scotland0, blue with a white cross from corner to corner, was joined to the English flag, St.Georges Cross (the patron saint of England), white with a red upright cross. Later, in 1801, the Irish Flag of St.Patricks Cross (the patron of Ireland) was added, white with a red cross from corner to corner. As for the national emblems of Great Britain they are very unusual and surprising.
Ця тема не є програмною у курсі з вивчення англійської мови. Але подання інформаційного матеріалу за допомогою ілюстрованих слайдів для учнів більш ефективний засіб вивчення нового матеріалу з країнознавства, ніж просто по текстах у підручниках. Крім того у цю презентацію додано текст для обов’язкового вивчення та цікава інформація про регіони Великобританії. У презентації описується інформація про видатні місця Англії,.
Висновки
Аналіз наукових джерел та досвіду роботи практикуючих учителів показують, що спектр проблем застосування ММТ в освіті поступово розширюється: від використання мультимедійних технологій з метою створення навчальних матеріалів до розробки цілісної концепції побудови освітніх програм у галузі освітньої мультимедія, підготовки кадрів університетського рівня за даним напрямком, формування нових засобів навчання завдяки використанню ММТ.
Розгляд найактуальніших проблем підготовки та використання ефективних освітніх ММП дозволив виділити характеристики якісного навчального ММП. У переліку, серед інших: методично обґрунтований графічний інтерфейс, помірне та обґрунтоване використання відео- та аудіоматеріалів, можливість поповнення навчального матеріалу, можливість бути використаним для організації різних видів навчальної діяльності.
Застосування мультимедійних технологій у процесі відбору, накопичення, систематизації і передачі знань, а також в організації різних видів навчальної діяльності є однією із значущих рис системи освіти, що формується зараз.