28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Електронна презентація до уроку "Походження людини"

Про матеріал

електронна презентація до уроку "Походження людини. Еволюція видуHomo Sapiens" містить основні поняття до уроку, у хронологічній послідовності відображає етапи антропогенезу, , знайомить з рушійними силами антропогенезу ...

Зміст слайдів
Номер слайду 1

МІСЦЕ ЛЮДИНИ В СИСТЕМІ ОРГАНІЧНОГО СВІТУ Царство Тварини Тип Хордові Підтип Хребетні Клас Ссавці Підклас Плацентарні Ряд Примати Родина Вузьконосі мавпи Рід Ноmо (Людина) Вид Homo sapiens (Людина розумна)

Номер слайду 2

ПОХОДЖЕННЯ ЛЮДИНИ

Номер слайду 3

МЕТА УРОКУ ознайомитися з гіпотезами походження людини; сформувати поняття про антропогенез, його етапи та рушійні сили

Номер слайду 4

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ «О, як схожа на нас мерзенна тварина мавпа». Карл Лінней Як ви вважаєте, про яку схожість говорив Лінней? Чим відрізняється поведінка стада мавп від поведінки людського суспільства? Якими шляхами людина досягла свого панівного становища на Землі?

Номер слайду 5

ЕВОЛЮЦІЯ ЛЮДИНИ (ХТО АВТОР ТЕОРІЇ ?) вважав, що людина належить до групи приматів, разом з напівмавпами і мавпами Карл Лінней стверджував, що людина походить від людиноподібних мавп, які перейшли від лазіння по деревах до ходіння по землі Жан Батист Ламарк переконливо довів, що людина є останньою ланкою в ланцюзі розвитку живих істот і має спільних предків з людиноподібними мавпами Чарльз Дарвін

Номер слайду 6

ДОКАЗИ ПОХОДЖЕННЯ ЛЮДИНИ ВІД ТВАРИН - РУДИМЕНТИ

Номер слайду 7

ПОРІВНЯТИ А) визначте різницю довжини рук та ніг людини і людиноподібних мавп; Б) порівняйте відносні розміри мозкової і лицевої частини черепів; В) відзначте пристосування до способу життя на деревах людиноподібних мавп і своєрідність будови людського тіла у зв’язку з трудовою діяльністю та вертикальною ходою; Г) зробіть відповідні висновки про ознаки біологічного прогресу в будові людського організму.

Номер слайду 8

АНТРОПОГЕНЕЗ ВІД ГРЕЦ. АНТРОПОС - ЛЮДИНА І ГЕНЕЗ - ПОХОДЖЕННЯ процес виникнення і формування людини в ході еволюції, пов'язаний з розвитком її трудової діяльності, свідомості, членороздільної мови, а також із розвитком первісних форм суспільства

Номер слайду 9

І ЕТАП ЕВОЛЮЦІЇ ЛЮДИНИ ЛЮДИНОПОДІБНІ МАВПИ

Номер слайду 10

ДРІОПІТЕКИ вимерлий рід людиноподібних мавп, віднайдених у Східній Африці та Євразії. Представники цього роду жили приблизно 12 — 9 млн років тому. Імовірно, що саме до цього роду належав вид, який був загальним предком горил, шимпанзе і людей рештки дріопітеків були віднайдені в Угорщині, Іспанії та Китаї .

Номер слайду 11

ДРІОПІТЕКИ. ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ довжина - 60 см приблизна маса тіла - 20-35 кг більш довгі передні кінцівки, за допомогою яких пересувалися з гілки на гілку мешкали в основному на деревах ходили ще на чотирьох лапах, хоча деякі види могли бути прямоходячими харчувались  ягодами і фруктами, про що свідчать їхні корінні зуби, покриті дуже тонким шаром емалі.

Номер слайду 12

АВСТРАЛОПІТЕКИ група приматів, за будовою проміжна між мавпами і людьми існували приблизно 7—1 млн років тому здебільшого на території Південно-Східної Африки прямоходіння мавпяча голова маленький мозок (500—600 см3) і невеликі ікла уперше рештки австралопітека були знайдені 1924 року на півдні Африки

Номер слайду 13

Розміри тіла також були невеликі, не більше 120—140 см у висоту, статура струнка. Передбачається, що самці були істотно більші за самок. У сучасних людей чоловіки в середньому лише на 15 % більше за жінок, тоді як у австралопітеків вони могли бути на 50 % вище і важче. АВСТРАЛОПІТЕКИ

Номер слайду 14

ЗНАРЯДДЯ ПРАЦІ Чоппер - це кремінна галька, робочий край якої оброблений (сколений) тільки з однієї сторони Чоппінг відрізняється від чоппера а тим, що його робочий край оброблений із двох сторін

Номер слайду 15

ІІ ЕТАП ЕВОЛЮЦІЇ ЛЮДИНИ АРХАНТРОПИ

Номер слайду 16

Архантропи - це найдавніші люди, що відділилися від австралопітека. Були предками: пітекантропа, Гейдельберзької людини і синантропа. АРХАНТРОПИ Архантропи вже не були мавпами, але вони і не нагадували сучасну людину не знали вогню поїдали їжу в сирому вигляді займалися полюванням і збиранням знали колективну працю мови архантропи ще не мали мислення архантропів було наочно-образним Період, коли жили архантропи називають кам'яним століттям

Номер слайду 17

АРХАНТРОПИ

Номер слайду 18

Пітекантроп, або «яванська людина» - викопний підвид людей інтервал існування між 1 млн і 700 тис. років тому. ПІТЕКАНТРОПИ невисокого зросту (трохи більше 1,5 метра), мав пряму ходу і архаїчну будову черепа: товсті стінки, низька лобова кістка, виступаючі надочноямкові валики, скошене підборіддя.   обсяг мозку 900-1200 смі Побут і спосіб життя : головне заняття самців - постійний пошук їжі: збирання , полювання самки займалися побутом, ростили дітей, доглядали за пораненими і хворими. усвідомлення важливості гігієнічних навичок: прибирання осель, поховання померлих родичів.

Номер слайду 19

ПІТЕКАНТРОПИ

Номер слайду 20

СИНАНТРОПИ виявлений в Китаї, звідси і назва. Жив близько 600-400 тис. років тому, в період заледеніння. Обєм його мозку досягав 850—1220см3; ліва доля мозку, де розташовані рухові центри правої сторони тіла, була дещо більше, впорівнянні з правою долею. Отже,права рука в синантропа була розвиненіша, ніж ліва. Зріст — 1,55-1,8 метра. Окрім рослинної їжі, вживав мясо тварин. Можливо він добував і умів підтримувати вогонь, одягався в шкури.

Номер слайду 21

СИНАНТРОПИ

Номер слайду 22

ПАЛЕОАНТРОПИ 3 ЕТАП

Номер слайду 23

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА Давні люди, або палеоантропи. Широко розповсюджені на території Євразії та Африки. Одна із стоянок знайдена біля села Королевого на Закарпатті Найбільш ранні датуються 200 тис. років тому. А вимерли вони 3035тис. років тому. Рештки цих людей були знайдені поблизу містечка Неандерталь. Звідки й походить їхня назва – Неандертальці.

Номер слайду 24

МОРФОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ череп характеризувався масивним розвитком зубів, значно розвиненою нижньою щелепою; зріст 150-160см; обєм мозку становив 1500-1600 см3, що приблизно дорівнює мозку сучасної людини; яскраво виражені надбрівні дуги; масивне підборіддя без виступу; череп із товстими стінками; низький лоб; чутливість до звуків; фізична своєрідність цих людей зумовлена їх пристосуванням до суворого клімату льодовикового періоду.

Номер слайду 25

. На цій стадії розвитку давні люди вже вміли добувати вогонь, використовували каміння як знаряддя. Близько 120 000 років тому , неандертальці освоїли Схід і Середню Азію.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

4-Й ЕТАП ЕВОЛЮЦІЇ ЛЮДИНИ НЕОАНТРОПИ

Номер слайду 28

Першими сучасними людьми, які з'явилися як розумний вид, були неоантропи (від грецького - «нові люди»). Таких людей ще називають кроманьйонцями (за знайденими останками неоантропа в гроті Кро-Маньон в 1868 році у Франції). За даними археологів, люди неоантропи жили близько 35-40 тисяч років тому. Хоча є теорія, що вони виникли ще 65-70 тисяч років тому.

Номер слайду 29

Об’єм головного мозку -1500-1800 см кубічних зріст-170-180 см. цей етам характеризується 3-ма основними ознаками: припиненням біологічної і початком соціальної еволюції; формуванням основних рас; високим рівнем розвитку культури,який характеризується обробкою не лише кам’яних знарядь праці,а й прикрас, малюнків. це свідчіть про появу на цій стадії абстрактного мислення.

Номер слайду 30

У порівнянні зі своїми попередниками, кроманьйони виготовляють значно ширший круг більш старанно зроблених ножів, скребків, пил, наконечників, сверл та інших кам'яних інструментів. Близько половини їх було зроблено з кістки, яка міцніша і довговічна дерева. Кам'яні різаки також застосовуються для виготовлення виробів з рога, дерева та слонової кістки.

Номер слайду 31

РУШІЙНІ СИЛИ АНТРОПОГЕНЕЗУ

Номер слайду 32

Номер слайду 33

РОЗПОДІЛІТЬ РУШІЙНІ СИЛИ АНТРОПОГЕНЕЗУ НА БІОЛОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ФАКТОРИ ЕВОЛЮЦІЇ: боротьба за існування, природний добір, суспільний спосіб життя, мутаційний процес, членороздільна мова, комбінативна мінливість, дрейф генів, трудова діяльність, прямоходіння, розвинутий мозок, абстрактне мислення.

Номер слайду 34

ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ Якими шляхами людина досягла свого панівного становища на Землі?

Номер слайду 35

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Опрацювати матеріал параграфа 44 Підготуватися до уроку узагальнення та контролю знань : повторити параграфи – 38-43 Виконати завдання самоконтролю ст. 183

ppt
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
24 березня 2018
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку