Тема: Досліджуємо таблицю Піфагора.
Мета: Формувати обчислювальні навички табличного множення та ділення;
- узагальнити особливості результатів таблиць множення 2, 3, 5, 9;
- -закріпити способи відновлення результатів таблиць множення,
- закріпити обчислювальні навички табличного множення і ділення.
- формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час
- письма і читання, здатність організовувати своє робоче місце; виконувати
- розумові операції й практичні дії; працювати самостійно, оцінювати свою
- роботу; розвивати пізнавальний інтерес;
- комунікативної: розвивати математичне мовлення, уміння говорити чітко,
- висловлювати власну думку;
Обладнання: телефон, ноутбук, цеглинки Lego, картки з завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Психологічне налаштування.
З’єднайте на своїх картках назву арифметичної дії з її позначкою. Розфарбуйте смайлик якого кольору ховається кожна арифметична дія.
II. Актуалізація знань учнів.
Вправа «Розгадаймо»
Пригадаймо назви арифметичних дій.
( Віднімання )
( Додавання )
( Множення )
( Ділення )
III. Оголошення теми і мети уроку.
- Чи можна ділити на нуль?
- Як знайти невідомий доданок? невідомий множник?
- Як знайти невідоме зменшуване? невідоме ділене?
- Як знайти невідомий від’ємник? невідомий дільник?
Найстарша відома таблиця множення була знайдена в Стародавньому Вавилоні. Її вік приблизно 4000 років. Іноді винахід таблиці множення приписують Піфагору, на честь якого вона названа в різних мовах, включаючи французьку, італійську та російську. Сьогодні ми познайомимося з таблицею Піфагора й заповнимо її.
IV. Тренувальні вправи
https://www.youtube.com/watch?v=UuilODdroFU
https://www.youtube.com/watch?v=MIimam5bSak
Розглянь таблицю множення. Її ще називають таблицею Піфагора. У першому стовпчику записано перші множники, а у верхньому ряді — другі множники. Прочитай результати множення чисел 2 і 2, 3 і 3, 4 і 4 ... . Прочитай результати множення числа 2; результати множення на 2.
4. Фізкультхвилинка з цеглинками Lego
https://www.youtube.com/watch?v=pfWasWXv4bU
5. Попрацюйте з підручником с.47 №3.
Склади свою таблицю множення. У верхньому ряді та в першому стовпчику запиши числа від 1 до 9. По діагоналі запиши результати множення однакових чисел. Згадай закономірність у записі чисел, які є результатами в таблицях множення числа 2; числа 3; числа 5; числа 9.
- Склади свою таблицю множення. У верхньому ряді та в першому стовпчику запиши числа від 1 до 9. По діагоналі запиши результати множення однакових чисел. Згадай закономірність у записі чисел, які є результатами в таблицях множення числа 2; числа 3; числа 5; числа 9.
6. Розв’яжіть задачу.
Маленький ведмедик заблукав і потрапив на очі голодній пумі. 18 хвилин ведмедик біг від пуми, на 9 хвилин менше він плив на оцупку річкою і в 3 рази менше часу, ніж біг, він намагався пливти сам, а потім йому на допомогу прийшла матуся-ведмедиця. Скільки часу ведмедик боровся з небезпекою самостійно?
7. Творчі вправи.
Створення учнями власних тематичних картотек.
V. Підсумок уроку
- Про що цікаве ви дізнались сьогодні на уроці?
- Які «секрети» таблиць множення ви знаєте?
- Чи будуть вам корисні ці секрети в навчанні і в повсякденному житті?
- Розкажіть про результати власних навчальних досягнень.
Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок Lego.
VІ. Домашнє завдання
Підготуй 10 прямокутних аркушів з довжиною 16 см і шириною 8 см. Запиши на кожному аркуші по одному найскладнішому для тебе випадку з будь-якої таблиці множення. Розташуй аркуші вдома так, щоб часто їх бачити. Спробуй запам'ятати рівності. Залишай аркуші з рівностями, які ще не вдається згадувати без підказки.
Джерела: