Елеонор Портер (1868-1920). «Полліанна». Полліанна та її друзі .

Про матеріал

Тема: Елеонор Портер (1868-1920). «Полліанна». Полліанна та її друзі .

Мета: вчити характеризувати героїв; продовжувати сприяти формуванню життєвих компетенцій; допомогти усвідомити, в чому полягає суть ідеї радості життя; удосконалювати навички роботи з текстом, аналізу великого за обсягом художнього твору; розвивати творчі здібності при написанні історій, вміння висловлювати та обґрунтовувати власні думки; виховувати оптимізм, позитивний світогляд.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: композиція Бетховена,Шиллера «Ода до радості», ілюстрації до твору,таблиці,чисті аркуші паперу,малюнки дітей;ІКТ.

Нещасні не мають друзів.

(Джон Драйден)

англ. поет

Перебіг уроку

Перегляд файлу

Тема: Елеонор Портер (1868-1920). «Полліанна». Полліанна та її друзі .

Мета: вчити характеризувати героїв; продовжувати сприяти формуванню життєвих  компетенцій; допомогти усвідомити, в чому полягає суть ідеї радості життя; удосконалювати навички роботи з текстом, аналізу великого за обсягом художнього твору; розвивати творчі здібності при написанні історій, вміння висловлювати  та обґрунтовувати власні думки; виховувати оптимізм, позитивний світогляд.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: композиція Бетховена,Шиллера  «Ода до радості», ілюстрації до твору,таблиці,чисті аркуші паперу,малюнки дітей;ІКТ.

 

Нещасні не мають друзів.

 (Джон Драйден)

англ. поет

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

 Доброго дня друзі, гарного настрою і радості!

Сподіваюся, Полліанна нам в цьому допоможе.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка психологічного настрою.
  • Діти,я хочу запропонувати вам прослухати музичну композицію.

Який настрій,емоції,почуття у вас викликає ця мелодія?

(лунає композиція  «Ода до радості» Бетховена,Шиллера.)

Відповіді.

Діти,ця музична композиція називається «Ода до радості» і її автор – відомий композитор Людвіг Ван Бетховен,автором слів є відомий німецький письменник Ф.Шиллер. Також даний музичний твір є гімном ЄС.

В перекладі слова звучать так:

Радість — всесвіту пружина,                                                               

Радість — творчості душа, 

Дивна космосу машина

Нею живиться й руша. 

Отже,давайте пригадаємо:

2. Бліц-опитування. (повторення).

- Яка основна тема повісті «Полліанна»?

- Яка основна думка повісті «Полліанна»?

Тема: розповідь про життя дитини-сироти, яка твердо запам′ятала науку добра від своїх покійних батьків.

Ідея: в житті завжди є привід для радості, навіть у найскрутнішу хвилину  можна знайти для себе розраду, головне-мати для цього бажання.

3.Перевірка домашнього завдання.

Картинна галерея.

Учні презентують малюнки головних героїв.

Слово вчителя. Діти,зверніть увагу, на дошці ваші домашні завданння – картинна галерея героїв повісті. Ви маєте можливість порівняти свої роботи з роботами своїх товаришів.

4. Вікторина «Уважний читач» 

1. В якому місяці починаються події твору? (Червні)

2. Скільки часу Ненсі пропрацювала у міс Поллі до приїзду Полліанни? (2 місяці)

3. Скільки років міс Поллі? (40)

4. Чим вечеряла Полліанна в перший день свого перебування у тітки? (Хлібом з молоком)

5. У які дні тижня Полліанна допомагала Ненсі на кухні? (Середу і суботу)

6. Якою квіткою Полліанна прикрасила зачіску місіс Сноу? (гвоздикою)

7.Хто розповів Полліанні про її маму? )старий Том)

8.Кого назвала  «обшарпанцем» тітка Поллі? )Джиммі)

Підсумок.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

1.Робота з епіграфом.

  • Як ви розумієте епіграф нашого уроку?(коментар учнів)

2.Проблемне питання:

-Що заважає людям бути щасливими?(коментар учнів)

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

  • Як ви гадаєте про що ми сьогодні будемо говорити на уроці?

Учні самостійно визначають тему і мету уроку.

Вчитель:Отже,тема нашого уроку Поліанна та її друзі .(учні записують дату та тему уроку в зошит)

Сьогодні на уроці ми будемо характеризувати головних героїв,спробуємо прослідкувати,як змінилися персонажі завдяки дивовижній грі.

ІV. Формування вмінь та навичок:

  1. Слово вчителя. Інформаційна хвилинка.

-У сучасній англійській мові слово «поліанна» вживається дуже  широко, й означає воно щиру і веселу людину, невиправного оптиміста. Гра в радість тут доречна. Це так цікаво і до того ж дуже просто: варто лише знайти щось радісне навіть у найприкрішій ситуації.І тоді наше життя, наче ліхтарики, осяють щирі усмішки, а головне – зміниться весь світ навколо нас. Нехай вам допоможе Поліанна.

2. Пошуково-дослідна робота.

Колективне заповнення таблиці.

  •  Як Полліанна своєю «грою в радість» вплинула на мешканців міста Белдінг - свіла.?

(робота над заповненням таблиці супроводжується комп’ютерною презентацією+робота з текстом)

 

Ім′я героя

Яким був до зустрічі з Полліанною

Що змінилося в житті героя завдяки Полліанни

Тітка Поллі

Холодна, стримана, сувора, з почуттям обов′язку, пункту-альна, сумна, одинока,

Нещасна

Стала турботливою, доброю,чуйною, дозволила собі розпускати довге волосся, плакати, чепури-тися, одружилася, стала щасливою

Ненсі

Привітна, турботлива, добра, щира, але не любила свого імені  та ранки по понеділках

Полюбила своє ім′я, ранки по понеділках /не Гіфзіпа? це ім'я місіс Вайт/

Садівник Том

Не може розпрямити спину через хворобу і старість

Йому не треба нахилятися, щоб просапувати, бо він  і так уже зігнутий

Джиммі

Сумний, зневірений, бездом-ний, хотів мати батьків, сім′ю, будинок

Завдяки Полліанні  у нього  з′явилися друзі, надія на краще життя, його усиновив Дж. Пендлтон

Місіс Сноу

Дратівлива, вразлива, сердита хвора жінка, яка лежала в темній кімнаті і не дозволяла відчиняти вікна

Стала терпимою, уважнішою  до оточуючих, дозволяла відчиняти вікна і пускати сонячне проміння в оселю, розчісувати своє кучеряве  волосся, робити різноманітні зачіски, прикрашені свіжими трояндами.

Джон Пендлтон

Замкнутий,       похмурий,мовчазний, одинокий, прагнув «дитячої присутності» в своєму будинку

Став цікавою, привітною, співчутливою  людиною. Його життя набуло сенсу, стало  яскравим, веселим, повноцінним. Завдяки Полліанні усиновив Джиммі, зробивши щасливими одразу двох людей.

Лікар Чілтон

Завжди привітний, добрий, чуйний, але одинокий і нещасний, адже кохав якусь жінку, з   якою їх розділяло давнє непорозуміння.

Полліанна підштовхнула  до думки про сімейне щастя,  одружився.

Вдова Бентон

Тужила за померлим чоловіком і одягалася лише в чорне

Змогла  вгамувати свій душевний біль і прикрасила себе блакитним бантом

Місіс Тарбел

Сварилася з чоловіком і хотіла  розлучення

Вирішила заради дітей  помиритися з чоловіком

Підсумки.

3.Інсценування уривка з повісті.

Індивідуальне завдання:(підготовлені учні розігрують один з епізодів)

Питання:Чи могла думати тітка Поллі,що стане для небоги другом та підтримуватиме у складний для дівчинки період життя?

Міс Полі холодно підвела на неї очі.

- Ти повечеряла, Поліанно?

- Так, тітонько Полі.

- Мені дуже прикро, Поліанно, що довелося у перший же день змушувати тебе вечеряти на кухні хлібом із молоком.

- Що ви, тітонько Полі, я дуже зраділа. Я люблю хліб із молоком. І Ненсі мені дуже подобається. Тож не робіть собі з цього клопоту.

Раптом міс Полі випростала спину:

- Час лягати спати, Поліанно. У тебе сьогодні був важкий день, а завтра складемо твій розклад і передивимося твій гардероб, аби вирішити, що тобі ще необхідно придбати. Ненсі дасть тобі свічку.

Обережно з нею. Сніданок - о пів на восьму. Сподіваюся, цього разу Ти спустишся вчасно. Добраніч.

Наче так і годиться, Поліанна підійшла до міс Полі й ніжно обняла її.

- Мені так гарно у вас! - радісно зітхнула вона. - Я знаю, що ми житимемо у злагоді. Я знала про це ще тоді, коли їхала сюди. На добраніч, тітонько Полі, - вигукнула Поліанна весело і вибігла з кімнати.

- Помилуй, Господи, мою душу, - упівголоса мовила міс Полі, коли дівчинка вийшла. - Що за незвичайна дитина? - І спохмурніла: «Вона рада, що я її покарала, і просить «щоб я не робила собі з

цього клопоту».

- Вона сподівається жити зі мною «в злагоді», помилуй, Господи, мою душу, - знову вигукнула вона, повертаючись до книжки.

4.Прийом «Мозковий штурм»

- Кого із  героїв ви вважаєте найкращими друзями Полліанни? Чому?

- Яким, на вашу думку, має бути справжній друг?

- Які прислів′я та приказки про дружбу ви знаєте?

            Без вірного друга велика туга.

            Старий вірний друг — краще нових двох.

           Друзі пізнаються в біді.

           Як прийде туга, пізнаєш друга.

           Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.

            В лиху годину узнаєш вірну людину.

           Дружба — найбільший скарб. 

           У товаристві лад — усяк тому рад. 

   Вчитель:

Отже, дійсно Полліанна була дивовижною дитиною,з чистою та відкритою душею. І завдяки цим якостям свого характеру, зуміла не тільки пережити важкі періоди свого життя)смерть матері та батька,бідність та нужду),але й показала дорослим,що привід для того аби жити та радіти завжди можна знайти.  Потрібно лишень подумати,і свідомість сама підкаже вихід з складної ситуації.

До слова скажу, психологи стверджують відповіді на  питання,які цікавлять людей знаходяться в нас самих.

І зараз ми спробуємо це перевірити.

VІ. Закріплення знань, вмінь та навичок учнів:

  1. Прийом «Ліки для друзів Полліанни»

(робота за картками)

Встановіть відповідність

Ластовиння                                        Радість від того,що ти    чогось навчився.

Заняття. Навчання.                           У темній кімнаті його не видно.

Ім’я.                                                    Гординя,відсутність комунікабельності.

Самотність.                                        Головне не ім» я, а хто його власник.

 

      2.Метод «Сторітеллінг» (розповідь історії)

Учням пропонується скласти історію за поданими темами,з умовою,що основною темою розповіді буде «гра в радість».

Павло: Подорож у часі.

Анна:  Подарунок мамі.

Анжела:Зламана троянда.

Максим: Невдалий день.

Вікторія: Темна ніч.

Лілія:Пригода в лісі.

Виступи учнів,обговорення.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

  1. Прийом «Гра в радість».

Учні грають за правилами Полліанни.

Вчитель:у віх нас є недоліки, але справжнє мистецтво є зробити із лимону лимонад – говорив відомий американський психолог Дейл Карнегі.

Назвіть свій недолік в характері чи зовнішності і знайдіть в цьому позитив.(подаю  свій приклад)

Вчитель:    В одному зі своїх листів Елеонор Портер пи­сала: «У кожної людини повинно бути попереду щось таке, що дає їй снагу жити. Ми всі повин­ні знайти свій смисл життя - великий він чи малий. Окрім того, кожний несе в собі добре світло, треба тільки вміти відкрити свою душу і подарувати це світло людям...». Це дивне світло, яке освітило життя маленького містечка, несла в собі героїня письменниці - Полліанна.

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Яким людям,на вашу думку,найбільше потрібна «гра в радість» в наш час?
  • За  що ви подякували б Е.Портер?

Вчитель: У світі є багато цінностей. І не всі вони матеріальні. Є такі речі, як стійкість, любов, праведність і багато ще чого. Але найголовніше, на мій погляд - це дружба. Маючи одне, ти маєш все. Тому, я бажаю вам знайти вірного друга, а якщо ви маєте такого, то зумійте зберегти і пронести почуття відданості через усе життя.

3.Оцінювання.

VІІІ. Домашнє завдання:

1.Перепишіть у зошит історію,та зробіть ілюстрацію до неї.

2.Розкажіть вдома про «Гру в радість»,чи зумієте ви знайти однодумців,та зацікавити своїх знайомих прочитати повість «Полліанна».

3.Повторення:с.183.

 

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
8902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку