Емма Андієвська. Казки-притчі сучасної української письменниці та художниці. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Добро і любов до світу.

Про матеріал
Матеріал підготувала Маслюк Г.І. Урок формує такі компетентності: спілкування державною мовою, ініціативність та підприємливість,громадянські та соціальні, обізнаність та самовираження у сфері культури, уміння вчитися впродовж життя.
Перегляд файлу

Урок розроблено

Маслюк Галиною Іванівною,вчителькою української мови і літератури Чернівецької гімназії №3

Тема. Емма Андієвська. Казки-притчі сучасної української письменниці та художниці. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Добро і любов до світу.

Мета:

  • ознайомити учнів з життям і творчістю письменниці;
  • осмислити поняття притчевості в мистецтві;
  • розкрити ідейний зміст «Казки про яян» та її місце у циклі казок Емми   Андієвської;
  • розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, логічне мислення, творчу уяву;
  • вміння фантазувати, узагальнювати, робити власні висновки;
  • формувати кругозір, світогляд;
  • виховувати почуття поваги, любові до творчості Емми Андієвської, шанувати красу і приваби світу;
  • прищеплювати інтерес до пізнання нового.

Обладнання: портрет мисткині, презентація про твори письменниці, репродукції  її картин, ребус, таблиця «Реальне та фантастичне», хмари слів, мультимедійний комплекс, таблиця ЗХД, смайлики, зразок «Паспорт літературного твору», картка самооцінювання.

Тип уроку:комбінований.

Ключові компетентності,що формуються: спілкування державною мовою, ініціативність та підприємливість, громадянські та соціальні, обізнаність та самовираження у сфері культури, уміння вчитися впродовж життя.

Наскрізні вміння:   читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку, критично та системно мислити, здатність логічно обґрунтовувати позицію, діяти творчо, ініціативно, вміння оцінювати ризики та приймати рішення, вміти розв'язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

 

Хід уроку

І тільки тих поважають мільйони,

Хто поважає мільйони “я”.

В.Симоненко

I. Організаційний момент.

1. Створення робочого настрою.

Психологічна вправа «Настрій»

Вчитель пропонує кожному учневі «замалювати» у кружечку той настрій, який зараз у нього. Після чого робить висновок, який настрій переважає у класі і робить прогноз, чи зможе урок змінити його.

Смайлики картинки гиф анимации: Красивые смайлики скачатьСмайлики - красивые картинки (40 фото) • Прикольные картинки и позитивСмайлики - красивые картинки (40 фото) • Прикольные картинки и позитивСмайлик картинки, стоковые фото Смайлик | Depositphotos

II. Актуалізація опорних знань та умінь.

1. Таблиця ЗХД (Знаю - Хочу знати — Дізнався)

 Учні повинні заповнити дві колонки (Знаємо і Хочемо знати).  Факти,що стали для них новими на уроці та те, чого не вистачало до повного розуміння даного матеріалу, вони заповнять по завершенню уроку (Дізналися).

2. Гра «Загадкова скринька»

Учні із скриньки виймають картки з словами і пояснюють їх лексичне значення ( емігрант, живопис, Мюнхен).

III. Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

1. Візитівка письменниці.

  Учні напередодні отримали випереджаючі завдання. Їм потрібно було підготувати інформацію про  життєвий шлях Е.Андієвської .

2.Малярська майстерня.

Презентація картин письменниці.

Перегляд відео. Е.Андієвська-художниця. (https://www.youtube.com/watch?v=EGfnFAmSP9c).

 

IV. Етап засвоєння нових знань.

  1.               Учитель звертає увагу на епіграф уроку.
  2.               Презентація збірок творів письменниці.

Казка про яян. Говорюща риба. Казки by Емма АндієвськаПрезентация на тему: "Емма Андієвська – українська письменниця, поетеса,  художниця Дата народження: 19 березня 1931 р. 19 березня 1931 Місце  народження: м.Сталіне(Донецьк),СРСРДонецькСРСР.". Скачать бесплатно и без  регистрации.Електронна книга «Подорож» – Емма Андієвська – купити за ціною 22.00 грн.  на YAKABOO

 

  1.               Розгадування ребуса.

 

C:\Users\Користувач\Downloads\rebus.png

 

4.Вправа «Не страшна теорія».

  • Робота з підручником. Самостійне читання статті про притчу (ст.113-114).
  • Виписати, що таке притча у свій літературознавчий словничок.

5.Виразне читання учнями «Казки про яян».

6.Гра «Чи віриш ти?»( учні задають питання один одному за змістом твору).

7.Робота в парах.

  • Вчитель роздає парам хмарки слів.
  • Завдання: відгадати головних героїв твору.

C:\Users\Користувач\Downloads\Word Art.jpeg

 

V. Закріплення та узагальнення матеріалу.

1. Робота в групах.

Учні об’єднуються в групи і складають літературний паспорт твору за схемою.

1.Назва твору ________________________________.

2.Автор твору ________________________________.

3.Жанр  твору   ______________________________.

4.Тема твору ___________________________________.

5. Ідея твору______________________________________.

6.Герої твору______________________________________.

7.Проблематика___________________________________.

2. Пошуково-дослідницька робота

Учні об’єднуються в пари і заповнюють таблицю « Реальне та фантастичне» у творі «Казка про яян».

Реальне

Фантастичне

 

 

 

 

3. Кластер.

   Визначити, як людина пов'язана із зовнішнім світом, з іншими людьми (колективне створення схеми "Я і зовнішній світ").

 

 

C:\Users\Користувач\OneDrive\Изображения\яяни.jpg

VI. Підсумок уроку.

  1.               Метод «Незакінчене речення».

Продовжити речення: «Прочитавши  «Казку про яян», я зробив (зробила) висновок….»

  1.               Таблиця ЗХД (Знаю - Хочу знати — Дізнався)

Коментар учнями інформації з теми,яку вони отримали на уроці ( Дізналися).

 3.Заключне слово вчителя.

Живучи за кордоном, Емма Андієвська постійно наголошує на тому, що всю свою творчість вона повсякчас присвячує Україні. 

-Я ж просто, як летючий голландець: по всіх світах лечу. Поки я жива — хочеться ще зробити для України. Кожен бачить своїми очима. В моїх очах — Україна неперевершена ні перед ким. Це як рай. Це мій вибраний, мій вибраний люд.

VII. Оцінювання і самооцінювання.

1 Психологічна вправа «Настрій»

Учні порівняли смайлики на початку і в кінці уроку. Чи змінився ваш настрій? Чому?

2.Картка самооцінювання.

 

Семінар з української мови та літератури - Сайт uanvk!

VIII. Домашнє завдання (на вибір).

  1.               Скласти кроссенс.
  2.               Підготувати усне зв’язне висловлювання «Я та інші люди».
  3.               Дібрати музичні твори українських композиторів,якими можна схарактеризувати яян.
docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку