Урок розроблено
Маслюк Галиною Іванівною,вчителькою української мови і літератури Чернівецької гімназії №3
Тема. Емма Андієвська. Казки-притчі сучасної української письменниці та художниці. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Добро і любов до світу.
Мета:
Обладнання: портрет мисткині, презентація про твори письменниці, репродукції її картин, ребус, таблиця «Реальне та фантастичне», хмари слів, мультимедійний комплекс, таблиця ЗХД, смайлики, зразок «Паспорт літературного твору», картка самооцінювання.
Тип уроку:комбінований.
Ключові компетентності,що формуються: спілкування державною мовою, ініціативність та підприємливість, громадянські та соціальні, обізнаність та самовираження у сфері культури, уміння вчитися впродовж життя.
Наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку, критично та системно мислити, здатність логічно обґрунтовувати позицію, діяти творчо, ініціативно, вміння оцінювати ризики та приймати рішення, вміти розв'язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Хід уроку
І тільки тих поважають мільйони,
Хто поважає мільйони “я”.
В.Симоненко
I. Організаційний момент.
1. Створення робочого настрою.
Психологічна вправа «Настрій»
Вчитель пропонує кожному учневі «замалювати» у кружечку той настрій, який зараз у нього. Після чого робить висновок, який настрій переважає у класі і робить прогноз, чи зможе урок змінити його.
II. Актуалізація опорних знань та умінь.
1. Таблиця ЗХД (Знаю - Хочу знати — Дізнався)
Учні повинні заповнити дві колонки (Знаємо і Хочемо знати). Факти,що стали для них новими на уроці та те, чого не вистачало до повного розуміння даного матеріалу, вони заповнять по завершенню уроку (Дізналися).
2. Гра «Загадкова скринька»
Учні із скриньки виймають картки з словами і пояснюють їх лексичне значення ( емігрант, живопис, Мюнхен).
III. Оголошення теми і мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
1. Візитівка письменниці.
Учні напередодні отримали випереджаючі завдання. Їм потрібно було підготувати інформацію про життєвий шлях Е.Андієвської .
2.Малярська майстерня.
Презентація картин письменниці.
Перегляд відео. Е.Андієвська-художниця. (https://www.youtube.com/watch?v=EGfnFAmSP9c).
IV. Етап засвоєння нових знань.
4.Вправа «Не страшна теорія».
5.Виразне читання учнями «Казки про яян».
6.Гра «Чи віриш ти?»( учні задають питання один одному за змістом твору).
7.Робота в парах.
V. Закріплення та узагальнення матеріалу.
1. Робота в групах.
Учні об’єднуються в групи і складають літературний паспорт твору за схемою.
1.Назва твору ________________________________.
2.Автор твору ________________________________.
3.Жанр твору ______________________________.
4.Тема твору ___________________________________.
5. Ідея твору______________________________________.
6.Герої твору______________________________________.
7.Проблематика___________________________________.
2. Пошуково-дослідницька робота
Учні об’єднуються в пари і заповнюють таблицю « Реальне та фантастичне» у творі «Казка про яян».
Реальне |
Фантастичне |
|
|
|
|
3. Кластер.
Визначити, як людина пов'язана із зовнішнім світом, з іншими людьми (колективне створення схеми "Я і зовнішній світ").
VI. Підсумок уроку.
Продовжити речення: «Прочитавши «Казку про яян», я зробив (зробила) висновок….»
Коментар учнями інформації з теми,яку вони отримали на уроці ( Дізналися).
3.Заключне слово вчителя.
Живучи за кордоном, Емма Андієвська постійно наголошує на тому, що всю свою творчість вона повсякчас присвячує Україні.
-Я ж просто, як летючий голландець: по всіх світах лечу. Поки я жива — хочеться ще зробити для України. Кожен бачить своїми очима. В моїх очах — Україна неперевершена ні перед ким. Це як рай. Це мій вибраний, мій вибраний люд.
VII. Оцінювання і самооцінювання.
1 Психологічна вправа «Настрій»
Учні порівняли смайлики на початку і в кінці уроку. Чи змінився ваш настрій? Чому?
2.Картка самооцінювання.
VIII. Домашнє завдання (на вибір).