Готовність дитини до школи відбувається з трьома аспектами: це психологічна готовність, фізична та готовність по рівню знань. За результатами опитування можна визначити чи достатньо розвинена у дитини емоційно-вольова сфера для навчання у школі – чи здатна дитина виконувати завдання самостійно, чи в змозі вона відсидіти урок, як дитина переживає власну ситуацію невдачі, тощо.
Шкільний психолог може запропонувати заповнити цю анкету батькам на співбесіді, перед вступом у перший клас, а після опрацювання результатів, в тому числі і тестування дитини, – побудувати індивідуальну консультацію для батьків щодо готовності саме їх дитини до школи.
Школа № ___________________ Клас _____________________
Просимо Вас відповісти на приведені нижче питання. Підкресліть той варіант відповіді, яка здається Вам найбільш відповідною для Вашої дитини.
Прізвище, ім'я дитини______________________________________________
1. Чи охоче йде дитина в в школу?
а) неохоче б) без особливого бажання в) охоче, з радістю
2. Чи сповна пристосувався до шкільного режиму? Чи приймає як належне новий розпорядок?
а) поки ні б) не зовсім в) в основному, так
3. Чи переживає свої учбові успіхи і невдачі?
а) швидше ні, чим так б) не цілком в) в основному, так
4. Чи часто дитина ділиться з Вами своїми шкільними враженнями?
а) ніколи б) інколи в) досить часто
5. Який переважаючий емоційний характер цих вражень?
а) в основному негативні враження
б) позитивних і негативних приблизно порівну
в) в основному позитивні враження
___________________________________(вкажіть конкретну цифру)
7. Чи має потребу дитина у Вашій допомозі при виконанні домашніх завдань?
а) досить часто б) інколи в) не потребує допомоги
8. Як дитина долає труднощі в роботі?
а) перед труднощами відразу пасує б) звертається за допомогою в) наполегливий в подоланні труднощів
9. Чи здатна дитина сама перевірити свою роботу, знайти і виправити помилки?
а) сам цього зробити не може б) інколи може в) як правило, може
10. Чи часто дитина скаржиться на товаришів по класу, ображається на них?
а) досить часто б) буває, але рідко в) такого практично не буває
11. Чи справляється дитина з учбовим навантаженням без перенапруження?
а) ні б) швидше ні, чим так в) швидше так, чим ні