Бойкова Наталія Вікторівна
вчитель початкових класів
комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа №35»
Кам’янської міської ради
Конспект уроку за темою ЯДС “Звідки береться електрика ”, курсу «Мій енергоефективний будинок» за темою 12 «Звідки береться електрика у квартирі та будинку» та математики за темою «Формула обчислення часу.»
Мета: дати дітям уявлення про електричну енергію;
навчати застосовувати в житті знання про збереження електроенергії в побуті;
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
збагачувати активний словник відповідно до теми уроку;
розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, пізнавальний інтерес, естетичний смак.
Обладнання: підручник К.Р. Сафіуліна «Таємниці енергоефективного будинку», підручник «Я досліджую світ» для 4 кл. Ч.2/ О.В. Волощенко та ін., Робочий зошит «Я досліджую світ» для 4 кл. Ч.2/ О.В. Волощенко та ін.
роздруківки “Ребус”.
Очікувані результати: дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації;
порівнює здобутий результат із припущенням.
Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань з курсу «Мій енергоефективний будинок» та предметів «Я досліджую світ» і «Математика».
Хід уроку
І Емоційне налаштування
1.1. Вправа “Я — сонце”.
- Привітаймося із сонячним промінцями і перетворімося на маленькі сонечка.
Я — маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці й піднімаюся вільно та урочисто.
Я — велика Куля. У мене є багато тепла і світла.
Я — велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я усміхаюся від щастя.
1.2. Вправа “Мікрофон”.
Продовжте речення “Я сьогодні…” і розкажіть про свій настрій. Наприклад: “Я сьогодні веселий, бо зустрівся зі своїми друзями” або “Я сьогодні радісна, бо знаю, що дізнаюся щось нове”.
ІІ Актуалізація опорних знань
2.1. Вправа «Спільне та відмінне» (Робочий зошит «Я досліджую світ» до підручника О.Волощенко «Я досліджую світ: Ч.2» с.40)
2.2. Вправа «Незакінчені речення»
1. Електроенергія виробляється на… (електричних станціях).
2. Природне паливо буває… (твердим (вугілля, деревина), рідким (нафта) та газоподібним (природний газ)).
3. Понад половини обсягу електроенергії в Україні у 2018 р. виробляли…( атомні електростанції).
4. Альтернативними джерелами енергії є… (сонце, вітер, вода, біомаса тощо).
ІІІ Мотивація пізнавальної діяльності
Е + ЛЕВ – В + К + ТРИ + КАРА – РА =
4.1 Вчитель: На минулому уроці ми з Вами вивчали як оселя освітлюється завдяки енергії вітру (підручник з ЯДС О.Волощенко с.94 завдання 2). Сьогодні Енергійко з Тарасиком пояснять нам як передати електрику на великі відстані.
Читання з позначками (! – дуже цікаво, + – вже знаю, ? – не зрозуміло) (підручник К.Р. Сафіуліної «Таємниці енергоефективного будинку» с. 50) від слів « - Дуже цікава інформація…» до слів «…надходить у наші будинки і квартири».
4.2. Вчитель:
- Бачу після прочитання тексту у нас із Вами ще залишилися запитання щодо того, як електрика потрапляє у наші оселі. Пропоную для кращого розуміння подивитися мультфільм “Як електроенергія потрапляє до наших осель” (https://svitdovkola.org/4/8-95?ref=ik42-p3).
- Що нового ви дізналися з мультфільму?
- Що вас здивувало?
- Який шлях проходить електроенергія перед тим, як потрапити до наших осель?
4.3. Робота у групах.
У Вас на столах набори ЛЕГО створіть, будь ласка, лінію електропередачі. Можна використовувати як зразок для макету із підручника К.Р. Сафіуліної «Таємниці енергоефективного будинку» с. 51 малюнок 89.
4.4. Вчитель:
4.5. Вчитель:
- Як ми вже з Вами знаємо, щоб ніхто, навіть випадково не зміг торкнутися проводів під великою напругою, їх підвішують високо у небі. Давайте подивимося як відбувається така робота.
Задача
Дві команди спеціалістів почали працювати над створення лінії ЛЕП між двома містами. Загальна відстань між ними 36 км, почали працювати вони одночасно вирушивши назустріч один одному. Майстри першої групи йшли із швидкістю 4 км/год, а другої – 5 км/год. На скільки кілометрів зближалися спеціалісти за 1 год? Через скільки годин вони зустрінуться?
V Систематизація та узагальнення знань і вмінь
Гра «Світлофор» з використанням ЛЕГО
V Рефлексія. Підсумки уроку
VІІ Домашнє завдання
Список використаних джерел