Звідки береться електрика

Про матеріал
Конспект уроку до курсу "Мій енергоефективний будинок" за посібником для 4 кл. К.Р. Сафіуліної Таємниці енергоефективного будинку.
Перегляд файлу

Бойкова Наталія Вікторівна

  вчитель початкових класів

комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа №35»

Кам’янської міської ради

 

Конспект уроку за

темою  12 “Звідки береться електрика у квартирі та будинку”

з курсу «Мій енергоефективний будинок»

 

Мета: дати дітям уявлення про електричну енергію;

навчати застосовувати в житті знання про збереження електроенергії в побуті;

активізувати пізнавальну діяльність дітей;

збагачувати активний словник відповідно до теми уроку;

розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;

виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, пізнавальний інтерес, естетичний смак.

 Обладнання: підручник К.Р. Сафіуліна «Таємниці енергоефективного будинку»

роздруківки “Ребус”, “Знайди спільне”.

матеріали для досліду (гребінець, клаптики паперу).

Очікувані результати: дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;

об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;

висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;

підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;

зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;

ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;

використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації;

порівнює здобутий результат із припущенням.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з курсу «Мій енергоефективний будинок».

Хід уроку

І Емоційне налаштування

1.1. Сядьте зручно і промовляйте: “Я на уроці. Я радію цьому. Увага моя зростає. Пам’ять моя надійна. Я мислю ясно. Я хочу дізнатися нове. Я працюю”.

1.2. Вправа “Смайлик настрою”

З яким настроєм ви розпочинаєте наш урок? Намалюйте в зошиті відповідний смайлик.

ІІ Актуалізація опорних знань

2.1. Вправа «Незакінчені речення»

1. Будинки бувають… (одноквартирні та багатоквартирні).

2. Найбільші річки України… ( Дніпро, Дністер, Десна).

3. Послуги з централізованого водовідведення та водопостачання споживачам надає…( водоканал).

4. Природне паливо буває… (твердим (вугілля, деревина), рідким (нафта) та газоподібним (природний газ)).

2.2. Вправа «Поєднай у пари» 

(Відповідні малюнки  Домовичок, Краплинка, Теплинка, Енергійко) (Слайд презентації).

ІІІ Мотивація пізнавальної діяльності

  •      Щоб дізнатися, над якою темою ми будемо сьогодні працювати , потрібно розгадати ребус. (Роздруківка)
  •      З кожного слова випишіть літеру, розташування якої у слові відповідає зазначеному числу. Яке слово ви склали?

Так це – ЕНЕРГІЯ. Ми з вами вже розмовляли про неї та її властивості. Давайте складемо із розсипаних слів речення та згадаємо її головну властивість:

з нічого не зникає. і нікуди Енергія не виникає

 (Енергія не виникає з нічого і нікуди не зникає.)

 

ІV Вивчення нового матеріалу

4.1_Вчитель Подивіться, будь ласка, на малюнок та знайдіть спільне для певних груп предметів. Назвіть, будь ласка, яка найбільша група, що об’єднує ці предмети? …

Правильно, це побутова техніка, яка потребує для своєї роботи використання електроенергії.

4.2. -  А чи знаєте ви, діти, що таке «електрика»? …Давайте дізнаємося як пояснює нам це слово Енергійко (учні читають конспект до уроку «Тема 12» с. 48 від слів «Привіт, Енергійку…» до слів «…пушинки, волосся, пір’їни».

Вчитель: - То від якого ж слова походить «електрика»? В яких умовах та яку властивість проявляв бурштин?

4.3. Робота в групах (діти розбиваються на групи: Домовички, Теплинки, Енергійки та Краплинки).

Проведення досліду із гребінцем та волоссям.

 

4.4. Вчитель:

- Дітки, давайте згадаємо звідки з’являється електроенергія у наших будинках та квартирах. (Вона виробляється на електричних станціях).

– Які види електростанцій Ви знаєте? (теплові, атомні, гідроелектростанції тощо).

- Які джерела енергії використовують для створення електроенергії (відновлювані та невідновлювані)?
4.5. Задача

У 2018 році  половину обсягу електроенергії в Україні виробляли атомні електростанції, а третину  - теплові електростанції. Який обсяг електроенергії було вироблено іншими видами електростанцій, якщо загальний  обсяг електроенергії склав 160 248 млн. кВт/год?

V Систематизація та узагальнення знань і вмінь

Гра «Так чи ні»

  • Сьогодні на урок завітав Домовичок та Крутилко. (Ні)
  • Слово «електрика» походить від слова «електрон». (Так)
  • Так називали у Стародавній Греції смарагд. (Ні)
  • В Україні електроенергію виробляють тільки атомні та теплоелектростанції. (Ні)
  • У нашій країні є різні види електростанцій, які використовують і відновлювані, і невідновлювані джерела енергії. (Так)

V Рефлексія. Підсумки уроку

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Про що дізналися?
  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Намалюйте смайлик, який зараз відповідає вашому настрою.

VІІ Домашнє завдання

  1. Підручник К.Р. Сафіуліна «Таємниці енергоефективного будинку» с. 48-51 (прочитати та усно відповісти на питання с.51)
  2. Відтворити схему передачі електроенергії споживачам від ТЕС (с.51 мал.89)

Список використаних джерел

  1. Таємниці енергоефективного будинку: посібник для 4 кл. закл.заг.середн.освіти/ К.Р. Сафіуліна., Київ: Поліграф Плюс, 2019. – 82 с.:іл..
docx
Додано
5 жовтня 2022
Переглядів
1002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку