Тема: «Епоха бароко. Полемічність та теологія»
Мета заняття: охарактеризувати епоху бароко, визначити ключові зміни у католицькій, протестантській та православній теології у XVI—XVII століттях.
Очікувані результати: після вивчення теми вихованці зможуть:
Основні поняття та терміни: бароко, гуманізм, ілюзія, деїзм, сарматизм.
Тип заняття: теоретичне заняття (з використанням елементів дистанційного навчання засобами платформи Zoom)
Структура заняття:
І. Загальні поняття про бароко.
Питання до вихованців: Що таке бароко? Які епохи передували бароко? Чим відрізняються епохи та стилі? Бароко, рококо, ренесанс: спільне та відмінне. Італія – провідна зірка бароко.
ІІ. Стиль бароко в архітектурі, музиці, образотворчому мистецтві Інтерактивне спілкування та обговорення пишноти, парадності, яскравості кольорів, контрастності, екстравагантності орнаменту й асиметрії конструкцій в сакральному мистецтві епохи бароко тощо. Демонстрація основних пам’яток сакрального мистецтва європейського та українського бароко.
ІІІ. Основні зміни, що відбулися у богослов’ї епохи бароко.
Як пов’язані епоха бароко та Тридентський собор? Як в епоху бароко трансформувалося розуміння відносин людини та Богу? Церква в епоху бароко: зміна правового та соціального статусу. Зв’язок між протестантською теологію та ідеями бароко. Що таке деїзм та чим він відрізняється від теїзму? Як ідеї бароко трансформувалися у православному богослов’ї? Український вимір ідеології та філософії бароко.
Пропоноване завдання для індивідуального виконання:
Написати есе на тему «Як Тридентський собор змінив не лише Церкву, але й весь світ?»