Ескейп рум квест з хімії та біології «ХІМІЧНА БІОЛОГІЯ»

Про матеріал
1. Ескейп рум квест передбачає пошук виходу з одного чи кількох приміщень за допомогою прихованих підказок. Зазвичай має обмеження у часі. Найчастіше – 1 годину. Основні завдання квесту: 1. Впровадження нових форм роботи: ескейп рум квестів; 2. Розвиток в учнів творчих здібностей; 3. Розширення знань про природничі науки; 4. Виконання ініціативності, взаємодопомоги, толерантності, згуртованості, дружби, самостійності;
Перегляд файлу

Ескейп рум квест з хімії та біології  «ХІМІЧНА БІОЛОГІЯ»

                            « Будьте самі шукачами , дослідниками.

                              буде вогника у  - Вам ніколи не запалити його в інших.»

                                                                                              В.Сухомлинський

Цілі заходу:

  1. Впровадження нових форм роботи: ескейп рум квестів;
  2. Розвиток в учнів творчих здібностей;
  3. Розширення знань про природничі науки;
  4. Виконання ініціативності, взаємодопомоги, толерантності, згуртованості, дружби, самостійності;
  5. Ознайомленння з інтерактивними методами навчання, міжпредметними звязками, обмін досвідом по впровадженню ключових освітніх компетентностей.

Форма роботи: гра- квест

ВСТУПВиступи учнів

  1. Добрий день Вам ,  любі друзі         2. Є науки природничі

Ви прийшли на нашу зустріч            І цікаві й таємничі

І ми раді Вас вітати                            З ними будьте йти готові

В Смільченецькій філії                      У природи світ чудовий

 

3.Пропонуємо сьогодні                5.Щоб обізнаними бути

Вам залишивши проблеми             Пропонуєм Вам відчути

На шляхах цих природничих         До гри нової інтерес        

Теж нові зробити кроки                  Біологічно - хімічний квест

 

 

4.Від мікроба до людини             6.Є питання і серйозні

Від знання про речовини               Є питання й жартівливі

Нас веде і там і тут                         Тому будьте Ви уважні

Про природу знань маршрут        Тому будьте Ви кмітливі

 

7.Школу нашу прославляєм

Ці науки ми вивчаєм

Без  них ніяк  нам не прожити

Тож хімію та біологіюю

Ми обіцяєм вчити!

Обладнання :  листки з завданнями, картки з словами,  хімічне , спортивне обладнання, презентації, малюнки

ПРАВИЛА ГРИ:

1.Маршрут складається з Контрольних пунктів ( КП) та відрізками між ними. Для проходження маршруту команда зобовязана відвідати всі контрольні пункти:

2.Відгадавши завдання команда направляється до контрольного пункту. Там вона одержує нове завдання.  Одержує як винагороду слово із вислову.

3. У кінці маршруту команда повинна  знайти свій скар , який знаходиться на завершальному етапі - це вислів: «Природа - це найкраща з книг, написана на особливій мові. Цю мову треба вчити»

Контрольних пунктів 9

  1. КП № 1  ( рекреація школи, дитяча установа);
  2. КП № 2  ( спортивний зал);
  3. КП № 3( кабінет інформатики):
  4. КП № 4 (кабінет математики)
  5. КП № 5 ( кабінет української мови і літератури)
  6. КП № 6 ( кабінет зарубіжної літератури)
  7. КП № 7 ( кабінет іноземної мови)
  8. КП № 8( актовий зал)
  9. КП № 9 ( кабінет хімії, біології)

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНКТ  № 1 (рекреація школи)

Обладнання: ватман з кросвордом, аркуші з запитаннями до кросворду, маркери

Слово: природа

Завдання:  розгадайте кросворд і виділене слово- пароль укаже назву  слідуючого Контрольного Пункту, за це отримаєте перше слово із вислову- скарбу( В цифрах не пишемо)

1.Цей елемент вважають втіленням самого життя. Входить до складу органічних речовин, окиснює ці речовини  ( Оксиген)

2.Цей елемент обумовлює блакитний колір крові деяких безхребетних тварин. Має велике значення в процесах кровотворення ( Купрум)

3.Цей елемент «скелет» на якому будується будь-яка органічна молекула                          (Карбон)

4. Основний елемент клітинного дихання. Він входить до складу молекул гемоглобіну та міоглобіну   (Ферум)

5.У перекладі з грецької мови «неживий». Проте, це несправидливо, тому що немає « живішого» за цей елемент ( Нітроген)

6.Цей елемент виявлений майже у всих живих організмах, доведено, що він сприяє збереженню гомеостазу людини, надає адреностимулюючу дію ( в чистому вигляді надзвичайно отруйний,може розгорітися від дотику руки)                     ( Цезій)

7.Елемент хлорофілу та найважливіший мінерал для серця( Магній)

8. Елемент, який можна різати ножем, знаходиться в І групі (Калій)

Ключове слово: спортзал. Учасники отримують слово «природа.» Слова будуть зберігатися в керівника групи.

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНК №2 ( спортивний зал)

Обладнання:  запис пісні «Хімія»,  пронумеровані кеглі, аркуші з запитаннями до конкурсу, аркуші з ребусом,  слово: « - це найкраща», періодична таблиця

1.Флешмоб під пісню «Хімія»

Ведучий: нещодавно ми ознайомилися з терміном кінезіологія, це навчання в русі, хоча ще видатний Павлов говорив, що краще запамятовується в русі, тому пропонуємо:

2.Завдання:  «Виграй знання» за схемою гри в боулінг. Ваше завдання збити кеглю, під яким номером впаде кегля, на скільки запитань Вам потрібно дати відповідь.

Запитання:

1.Яка кімнатна рослина за повірям  живе 100 років ?( алоє)

2.Ця квітка пов’язана з імям людини. Означає кохання і бажання зустрічі. Що це за рослина? ( ромашка)

3.Рослина , яку додають у напій «Живчик»?( ехінацея)

4.Моє тіло над землею, кучерики понад нею. Мене любить кожна юшка. Називаюсь я ……                                                  ( петрушка)

5.У  яких рослин найменше насіння? ( орхідея)

Одержують слово : « - це найкраща»

Розгадайте ребус і зрозумієте де  наступний  Контрольний Пунк

 

К 1

 

‘’

    Вr

 

1.3РЬ

 

1=Т

Fе 2,3

 

 

КОНТРОЛЬНИЙ  ПУНКТ № 3 «кабінет інформатики»

Обладнання:  презентація досвіду роботи, презентація «Хімічний лабіринт»

слово « з книг»

1.Презентація досвіду роботи

2. Презентація « Лабіринт по техніці безпеки»

Одержують слово « з книг».

Розгадайте загадку про наступний Контрольний Пунк

ЗАГАДКА:    Співають цифри тут сонети

                        І морщать думанням чоло

                         Тут рахувати вчать предмети

                         Шукають, що буде чи було     ( кабінет математики)

 

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНКТ № 4   (Кабінет математики)

Обладнання:  на дошці написані завдання. Періодична таблиця,слово

 « написана»

Ведучий:Вивчення біології і хімії не можливе без математичних розрахунків. Дуже важко знайти будь який розділ математики, який не використовується в природничих науках. За даною формулою знайти хімічний елемент

2

 а- ( в-с)= NпорЕ

а-кількість нейтронів в атомі Літію

в- протонне число атома Фосфору

с- загальна кількість електронів в атомі Карбону

N- порядковий номер елемента               

2

Відповідь: 4-( 15-6) =16-9=7 Нітроген

  1. За атомними масами хімічних елементів написати їх символи і прочитати біологічне поняття

39, 16, 31. 126. 9. 1, ь

Відповідь: корінь   Одержують слово « написана»

Розгадайте загадку про наступний Контрольний Пункт:

ЗАГАДКА:    Тут мови рідної навчають

                        Писати назви рік та гір

                        Частинки мови визначають

                        Складають речення і твір  ( кабінет української мови)

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНКТ № 5 ( кабінет української мови)

Обладнання:   2 конверти з прислівями, зразки каліграм учнів, слово « з книг», вірш до каліграми на аркушах.

Ведучий:  знання природничих дисциплін  не можливо без мелозвучної української мови, складено багато поезій, написано творів де описуються речовини, природні явища. Але , мабуть, найбільше в творчості ми зустрічаємо опис найважливішої речовини - води, як найбільше багатство в світі

Завдання 1  Скласти прислівя про воду

  1. Воду бережи козаче і вона тобі віддячить:
  2. Не можна пити воду і недопити, залишена вода витягує сили;
  3. Порожнє відро у хаті на сварку, збираються злидні;
  4. Куди водиця тече, там травичка росте;
  5. Не  брудни криницю бо схочеш водиці

Завдання 2Пропонуємо Вам , як міжпредметний  зв'язок природничих наук з мовою використовувати на  уроках каліграми.

Каліграма – вірш ( або інший за жанром твір) записаний у вигляді малюнка, це своєрідна графічна загадка, яке стимулює образне мислення, розвиває спостережливість, вміння концентруватися.

 Пропонуємо Вам скласти каліграму до  дитячого вірша

Жила в полі капустина

І була в неї родина

Огірки і помідори

Ще й квасоля, бараболя

Соняшник жив жовтуватий

Поглядав на всіх завзято

Сонечко він зустрічав Голову до нього повертав

Одержують слово « з книг »

Розгадайте загадку про наступний Контрольний Пункт

Читають вірші тут, поеми

Так словом шир тут наповняють

Всі твори тут на різні теми

Написані за рубежем   ( кабінет зарубіжної літератури)

 

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНКТ № 6 ( кабінет  зарубіжної літератури)

Обладнання:    відповідність написана на дошці, тести на дошці слово « на особливій», 2 вірша

Ведучий:  світ навколо нас такий чарівний, ми невідємна частинка матінки- природи. Мабуть найбільшу насолоду і радість  у нас викликає спілкування з природою. Вона завжди хвилювала та хвилює нас, чарувала та чарує Творчість зарубіжних митців розкриває  значення речовин, бачить прекрасне в звичайнісінькому.

Завдання 1. Пасьянс

Ваше завдання скласти пасьянс( відповідність)  між авторами  творів і хімічними процесами ,  речовинами  про які вони згадували в своїх творах

  1. І . Ільфа, Є . Петров «Золоте теля»- 150 рецептів приготування самогону;
  2. Д. Роулінг «Гаррі Поттер і філосовський камінь»- описано досліди алхіміків;
  3. О. Дюма «Граф Монте- Крісто»- використання сірки;
  4. Казка «Мороз Іванович» - властивості карбон ( ІІ) оксиду.

Ведучий: Сучасні поети прославляли і продовжують прославляти велич і красу природи, змальовують її барвисто, наділяючи її людськими властивостями, підкреслюючи певний настрій,  використовуючи в поезії різноманітний світ живих організмів.

Завдання2Вставити пропущене слово

Прослухайте програмні вірші, які підготували учні нашої філії, і визначте про яку рослину, чи тварину  йде мова:

Вірш Джона Кітс

Поезія землі ніколи не помре

Коли всі птахи втомившись від спекотного сонця

Ховаються у прохолоді дерев, голос лунає

У живій огорожі свіжоскошеного лугу

Це голос …… - він один чутний

Посеред літньої спеки

Варіанти відповіді( написані на дошці)

а) коник б) цвіркун в) жабки

Г.Гейне «Задзвени із глибини»

Задзвени із глибини

Тихої печалі

Мила пісенька весни

Линь все далі й далі!

Линь, дзвени, знайди той дім,

В квітах сад зелений,

І …… перед ним

Привітай від мене

А) ромашки, б) троянди, в) волошки

Одержують слово « на особливій »

 

Розгадайте загадку про наступний Контрольний Пункт:

Книжки беремо знову

Щоб вчить нам іншу мову

Поліглотами, щоб стати

Вільно нею розмовляти  ( кабінет іноземної мови)

 

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНКТ № 7 ( кабінет іноземної мови)

Обладнання:слово « нові», 2 вірша, дві розповіді.

Ведучий:  В наш час зросла потреба у спілкуванні та співробітництві з іншими народами, країнами. Знання з іноземної мови стали необхідністю. Шкільна програма з іноземної мови забезпечує наступність і безперервність  і направлена зацікавити дітей вивчати природу, вмотивувати необхідність і значушість володіння іноземною мовою як неповторним засобом міжкультурного спілкування. Сьогодення вимагає знання мови і педагогами, тому ми Вам пропонуємо;

Завдання 1.  Вислухавши розповідь, розгадати про яку тварину, рослину йде мова

Одержують слово « нові »

Розгадайте загадку про наступний Контрольний Пункт

 Тут пісня, музика звучить

Тече немов вода у крані

Урок минає наче мить

Тут голос пан, а нота - пані  (  актовий зал)

 

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНКТ № 8 ( актовий зал)

Обладнання:слово « цю мову», сценка, завдання з помилками і правильне.

  1. Сценка  «Контрольна робота з біології»
  2. Завдання:  Знайдіть  помилки

А тепер шановні наші гості  контрольна робота для Вас, Ваше завдання назвати скількох я помилок допустила в тексті,  і яких.

На  планеті Земля дві третини поверхні залито соляною кислотою, рослини поглинають з повітря аміак. Основний елементом білків, жирів, вуглеводів - Сульфур, а головний процес у рослин- нейтралізація кислот. Земні тварини містять Свинець у крові та Цинк у кістках

 ( помилки: водою, кисень,Карбон, фотосинтез,Ферум, Кальцій; 6 помилок)

Одержують слово « цю мову »

Розгадайте загадку про наступний Контрольний Пункт

Тут роблять досліди всілякі

Вивчають речовин будову

Рослин, тварин теж тут вивчають

Для чого очі, вуха, рот

Із чого листя, гілка.,  грунт

Тут кажуть що таке робить

Щоби було здоровим тіло

Щоби моглося довго жить

КОНТРОЛЬНИЙ ПУНКТ № 9 ( кабінет хімії, біології)

Обладнання:слово « треба вчити», чорна скринька., обладнання для хімічних дослідів, скоч. ножниці, вислів «Природа - це найкраща з книг, написана на особливій мові. Цю мову треба вчити»

Завдання 1: Чорна скринька

В чорній скриньці знаходяться рослини, які ми всі добре знаємо, Ваше завдання по опису іх відгадати

  1. Давні єгиптяни вважали цю рослину божественною. Афінський полководець Іфікрат одержав бочку цієї рослини, як подарунок на весілля. Існує 1250 видів.

Має сечогінну і заспокійливу дію.У медицині відома ще з часів Гіппократа. Споживання іі  покращує колір обличчя, і попереджає появу зморшок( цибуля)

  1. Вона паливо в безлісих районах, сировина для добування поташу, іі попіл чудове добриво. Окрім того вона сировина для харчової промисловості, зі стебел і насіння добувають спирти, ацетон та інші продукти, штучний шовк, ізоляційні прокладки. Містить вітамін К. тому примочки використовують для лікування багатьох хвороб    

  ( кукурудза)

  1. Ранні предки цієї рослини мали фіолетовий колір і знадобилося тисячі років селекції , щоб вона мала такий колір. Приготовлена має більшу користь ніж сира. На 88 відсотків складається з води. Багато вітамінів. Дуже корисна В деяких країнах Європи іі вважають фруктом В Португалії з нею готують смачне варення, джем та мармелад, які транспортують по всьому Євросоюзу ( морква)

Завдання 2 Назвати речовини, які використані в хімічних дослідах

Шановні вчителі , ми Вам пропонуємо провести хімічні досліди, які ви можете проводити  своїм учням під час предметних тижнів, домашніх експерементів. Ми, будемо працювати з хімічним обладнанням,   речовинами, вогнем, тому зазделегідь Валентина Вікторівна  з нами провела інструктаж по техніці безпеки.

 

О , всесильна хімія

Нехай святиться імя твоє

Як сьогодні на уроці

Так і на інших уроках хімії

Захисти нас свята і величава

Від неправильного виконання дослідів

Не веди нас у спокусу

Випробувувати речовини на смак

Збережи пробірку з кислотою і лугом

Від лукавого наміру тріснути

Прости нам розбрискування

Якщо це станеться

Во імя вивчення речовин

Триметил амін !!! ( 3 рази)

Досліди

  1. Хімічний вулкан  ( розклад  біхромату амонію до хром ( ІІІ) оксиду. ,  під час розкладу в повітрі є азот, тому  збільшується об’єм)
  2. Фараонові змії( на сухий спирт покладені таблетки  глюконату кальцію, під час нагрівання відбувається розклад,  дослід названий на честь мудреця , який жив у Стародавньому Єгипті із допомогою хімічного досліду  зумів допомогти побороти ворога)
  3. Самозагорання полумя ( на салфетку  насипати перманганат калію, добавити гліцерин, скласти салфетку, через деякий час загориться полумя)
  4. Вогняні зірочки ( у тиглі змішуємо рівні кількості деревного вугілля, перманганату калію, відновленого заліза . під час нагрівання проходить розклад)
  5. Загадковий газ ( в стакан  наливаємо пероксид водню, добавляємо манган (4) оксид, як каталізатор, дерев’яна скіпка з жаринкою розгориться, це говорить про наявність кисню)

 

     Важко навіть уявити

Як без хімії прожити

Чистить, миє і годує

     Живить , травить і лікує

     Хімію вивчай охоче

     в халепу ти не вскочиш

     Знатимеш про неї все

Вона користь принесе!

Одержують слово: « треба вчити»

 Всі завдання квесту виконанні складаємо вислів, прикріплюєм на дошці: «Природа- це найкраща з книг, написана на особливій мові. Цю мову треба вчити»

Як нагороду за проходження квесту пропонуємо взяти участь в хіміко- біологічній лотареї  ( учасники квесту витягують номерки  і одержують винагороду)

Лотарея

Ведучий: Ми не уявляємо наш сучасний стиль життя  без хімічних речовин. Вчені виявили понад 10 млн. сполук. Близько 10000 випускаються масово і кожного року на ринок надходить 200-300 тис. нових речовин. Більшість з них ми використовуємо в побуті.. Протягом життя людина проводить за столом 3 роки 7 місяців, зідає5 корів, 24 свині, 874 птаха, 783 кг риби, 7 тонн хліба, 8 тонн картоплі, 218 кг сиру, 12 тис. яєць

Лотарея  дасть змогу нам пригадати найбільш поширені речовини, продукти , які ми використовуємо.

1.Щорічно 3.4 млн. осіб помирають  від нестачі цієї речовини, наш організм складається на 85%, кістки - 31%, очі містять 99%. Щодня потрібно вживати 1.5-2 літри . Це…………… ( вода)

2.У Китаї виготовляли з цієї речовини гроші з гербом імператора, у Стародавньому   Римі легіонерам платили цією речовиною, колись у Голандії існувала найтяжча кара : винуватцям не давали цієї речовини. Середній європеєць споживає 15 грам цієї речовини на добу. А японець 60 грам, саме в них найбільший відсоток з гіпертонією. Це……….. ( сіль)

3.Ця речовина незамінна на кухні, у хімічній промисловості використовується для виробництва барвників, пінопластів. У текстильній промисловості застосовується для обробки тканин. Зареєстрована в якості харчової добавки Е 500  .  Це ………. ( сода)

4.Ця речовина використовується як смакова добавка, регулятор кислотності. Підвищує строк зберігання жирів, використовується в консервації. Іі отримують не тільки з лимонів а й з цвілевих грибів, близько 50% виробляють в Китаї . Це………….. ( лимонна кислота)

5.Раніше турецькі чоловіки під час церемоній заручин давали обіцянку , що . їхні дружини будуть неодмінно забезпечені цією речовиною. Не виконання приводило до розлучень. Займає друге місце по виробництву після нафти. Знижує апетит, прискорює витрати калорій, процеси метаболізму в організмі

                                                            Це……………( кава)

6.Це продукт тваринного походження , що складається з білкових речовин. У складі 90 % колагену, а також є  всі органічні речовини, важливий компонент гліцин. Застосовується не тільки в кулінарії, а й в косметиці.

                                                                         Це………… ( желатин)

 7.Ця речовина міститься у волокнах всіх рослин, як побічний продук процесу фотосинтезу, багато в фруктах, овочах, молочних продуктах, зерні.  Найбільше міститься в цукровій тростині 70% і 30% в цукровому буряці.                                        Це………..( цукор)

8.Ця речовина покращує травлення, кровообіг, підсилює дію інших лікарських препаратів. Античні аптекарі використовували його для точного зважування компонентів  лікарських препаратів. 1000 зернин важать рівно 460 грам.    Це…….. ( чорний перець)

 9.Ця речовина є основним джерелом вуглеводів, міститься в картоплі, випічці,  макоронах, кашах , бере участь в нормалізації рівня глюкози в крові, зміцнює імунітет, покращує травлення. Це……… ( крохмаль)

10.Входять до складу безлічі продуктів, які ми їмо щодня, використовуються в медицині. Перебуваючи в ув’язнені лікар Лев Зільбер зумів приготувати їх з моху а вже з них  ліки, які спасли життя ув’язнених . Це…….  ( дріжджі)

11.Ця речовина розщеплює жири, використовують як приправу до мясних страв. В Стародавньому Римі вживання гірчиці вважали було корисним для зубів, просвітлення розуму. У Данії насіння цієї рослини розсипали по будинку  на щастя і для захисту від нечистої сили. В США в першу суботу серпня відзначають Національний день цієї речовини, там діє музей в якому її 5 тис. експонатів. Це………………( гірчиця)

12.Це ароматна приправа до будь якої справи, чудодійні ліки, так як має великий натуральний хімічний склад. Покращує апетит, знижує тиск, має загальнозміцнюючу силу, здіснює чистку суглобів. Має антибактеріальні властивості. Це………. ( лавровий лист)

13.Ця рослина- натуральний антибіотик, зміцнює імунну систему та розріджує кров. Королем прянощів назвав Піфагор. Божественна рослина у болгар, а у народів півночі-рослина сатани. Неймовірно токсичний для котів і собак. Одна з небагатьох рослин згадки якої є у Корані і у Біблії.

 Це……..( часник)

14.Сьогодні іі використовують для виготовлення шоколаду, напоїв і косметики. Для виробництва 1 кг. порошку  потрібно 40 плодів. Напій рекомендують пити людям з захворюваннями дихальної системи. особливо бронхіальної астми. Захищає зуби від карієсу. Це………( какао)

  15.До Європи цей фрукт потрапив завдяки римським солдатам і в давнину вважались розкішшю і були ознакою багатства. Стародавні алхіміки вважали його символом знань. На 25% відсотків складається з повітря, тому плавають і не тонуть У Європі найбільшу їх кількість вирощує Польща. Дуже корисний, багатий на вітаміни.    Це…………………( яблуко)

На закінчення нашої зустрічі , хочу звернутися до епіграфа нашого заходу, це слова Василя Сухомлинського: « Будьте самі шукачами , дослідниками. Не буде вогника у Ва с- Вам ніколи не запалити його в інших.

Бажаємо любові, душевного тепла , зустрічати на своєму шляху тільки добрих і світлих людей, вдячних, творчих учнів. І  хочемо Вам подарувати букет квітів від наших учнів, хай  ваше життя завжди буде святом, і оточують тільки живі , запашні квіти, як символ кохання, насолоди, щастя.

 

docx
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку