Ескізний проект одноквартирного житлового будинку в ПК ArchiCAD

Про матеріал
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО УРОКУ: «Ескізний проект одноквартирного житлового будинку в ПК ArchiCAD» з дисципліни «Будівельне креслення»
Перегляд файлу

Тема: Ескізний проект одноквартирного житлового будинку в ПК ArchiCAD

Мета:

Навчальна: повторити та закріпити досягнення учнів за попередніми темами; уточнити та поглибити попередньо засвоєні знання, закріпити навики виконання креслення індивідуального житлового будинку та навчитися виконувати ескізний проект одноквартирного житлового будинку в ПК ArchiCAD;

Розвивальна: розвивати аналітичне мислення, професійні навички, тренувати увагу, пам'ять;

Виховна: виховувати професійну культуру, уважність, старанність, вміння зосереджуватися, приймати самостійно конструктивні рішення.

 

Тип уроку: урок узагальнення і удосконалення нових знань, умінь.

Обладнання: плазмова панель, проектор, ноутбуки, папір, олівець, лінійка, роздатковий матеріал, картки-завдання

Літературні джерела:

  1.        Михайленко В.Є. Інженерна та комп'ютерна графіка/ В.Є. Михайленко, В.В. Ванін, С.М. Ковальов / за ред. В.Є. Михайленка.- 3-тє вид.- К.: Каравела,2004.- 344 с.
  2.        ПустюльгаС.І. Нарисна геометрія/ Клак Ю.В., Самостян В.Р. / за ред. В.Костюхіна.- Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2010.-112 с.
  3.          Комп’ютерна інженерна графіка в середовищі ArchiCAD /[В.В.Ванін ,В.В.Перевертун, Т.М.Надкернична]. - Київ “Каравела” 2006.-335 с.
  4.          Гордєєва Є. П. Перспектива. Збірник завдань / Є. П.Гордєєва, Я. Р. Лелик - Луцьк: «Волинська обласна друкарня», 2003. - 185 с.
  5.          Нікуліна В. В. Будівельні кресленики в середовищі ArchiCAD : навч. посіб. для студ. інж.-буд. спец. ВНЗ / В. В. Нікуліна; Луц. нац. техн. ун-т. - Луцьк, 2010. - 123 c.

 

Структура уроку:

  1. Організаційна частина – 2 хв.
  2. Актуалізація знань - 15 хв.
  3. Мотивація навчальної діяльності – 2 хв.
  4. Закріплення знань, формування вмінь і навичок – 22 хв.
  5. Підведення підсумків – 3 хв.
  6. Інструктаж домашнього завдання – 1 хв.

Хід уроку:

  1.         Організаційний момент

Привітання з учнями, їх облік, організація робочого місця, оголошення теми і мети уроку.

Коротко назвати основні вимого щодо роботи на уроці, види робіт, які будуть запропоновані учням, та обладнання для результативного виконання завдання.

 

2. Актуалізація знань.

Перевірка знань за темою: «Основи будівельного креслення».

2.1. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (викладач задає учням питання на які вони мають швидко відповісти в уявний мікрофон):

  1. Які масштаби використовують при виконанні будівельних креслень?

Очікувана відповідь:

Найменування

Масштаби зображення

Основний

Допустимий при насиченому зображенні

Плани поверхів,розрізи, фасади

1:100, 1:200, 1:400,1:500

1:50

Плани дахів, підлоги, технічних поверхів

1:500, 1:800, 1:1000

1:200

Вузли

1:10, 1:20

1:5

  1. Під яким кутом проводять обмежувальні засічки на розмірних лініях?

Очікувана відповідь: 45°

 

  1. Які розміри називають внутрішніми, а які зовнішніми?

Очікувана відповідь: Внутрішні розмірні лінії (у габаритах плану) визначають: прив’язку внутрішніх стін та перегородок до координаційних осей; товщину стін і перегородок; прив’язку віконних та дверних прорізів до несучих стін і перегородок; відстань між перегородками. Зовнішні розміри (за габаритами плану) здебільшого розміщують знизу і зліва, але в разі необхідності можна розміщувати зі всіх сторін плану.

 

  1. Із скількох ланцюжків складаються зовнішні розміри?

Очікувана відповідь: Зовнішні розміри складаються з трьох ланцюжків: перший - розміри між віконними, дверними прорізами і простінками та прив’язка простінків до координаційних осей; другий - відстань між координаційними осями з прив’язкою крайніх осей до зовнішніх граней стін; третій - відстань між крайніми координаційними осями

 

  1. Яка відстань від контурів стін до першої розмірної лінії, між розмірними лініями?

Очікувана відповідь: 10 мм, 7мм

 

  1. Який діаметр має кружечок для маркування координаційних осей?

Очікувана відповідь: 6-12 мм

 

  1. На яких креслениках проставляють позначки рівня у вигляді стрілки з поличкою. В яких одиницях і з якою кількістю десяткових знаків вказують позначки рівня?

Очікувана відповідь: на розрізах та планах, одиниці виміру – м.

 

  1. Назвіть основні конструктивні елементи будинків.

Очікувана відповідь: стіни, перекриття, покриття, фундаменти, сходи, дах.

 

  1. Які існують типи фундаментів?

Очікувана відповідь: стрічкові, стопчасті, плитні

 

  1. Що називають перекриттям, які перекриття частіше використовують в будівництві житлових будинків?

Очікувана відповідь: конструктивний елемент, який поділяє внутрішній простір на поверхи.  Перекриття може бути підвальне, горищне, міжповерхове

 

  1. З яких елементів складається сходова клітка?

Очікувана відповідь: площадка, тятива, сходинка, підсходинка, поручень, перила

 

  1. Що називають планом будинку?

Очікувана відповідь: План - це зображення розрізу будівлі, отримане при його розтині уявною горизонтальною площиною, розташованою в межах дверних та віконних прорізів кожного поверху (700-800мм від рівня підлоги), і спроекційоване на горизонтальну площину проекцій.

 

  1. Що називають розрізом будинку, які розрізи Ви знаєте?

Очікувана відповідь: Розрізом називають зображення будівлі, уявно розрізаної вертикальною січною площиною, - видалена частина, що знаходиться між оком глядача і січною площиною та спроекційована на фронтальну чи профільну площину проекцій.

Розріз називають поперечним, якщо вертикальна січна площина перпендикулярна до поздовжніх несучих стін, якщо вертикальна січна площина паралельна поздовжнім несучим стінам будинку, розріз називають поздовжнім.

 

  1. Який архітектурно-конструктивний елемент будівлі прийнято позначати позначкою 0,000?

Очікувана відповідь: підлога першого поверху

 

  1. Які розміри наносять на розрізі?

Очікувана відповідь: висотні позначки, ланцюжок горизонтальних і вертикальних розмірів.

 

  1. Що називають фасадом будинку?

Очікувана відповідь: Фасади - ортогональні проекції будинку на вертикальну площину - зовнішній вигляд будинку.

 

2.2. А зараз, відповідно до своїх можливостей, кожен учень обирає диференційовану карту-завдання, а саме: зелені – середнього рівня, голубі - достатнього та рожеві – високого рівня знань.

Картка-завдання №1

Учня__________________________________________________

Групи___________

  1. Що називають цоколем, його призначення?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Які плани виконують, якщо в будинку всі поверхи однакові?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Які розміри наносять на креслениках фасадів?

__________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Картка-завдання №2

Учня__________________________________________________

Групи___________

  1. Що називають цоколем, його призначення?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Які плани виконують, якщо в будинку всі поверхи однакові?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Які розміри наносять на креслениках фасадів?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

  1. Які типи ліній використовують для зображення будівельних креслеників?

 

 

  1. Товщина несучих стін та їх прив’язка до координаційних осей?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 


Картка-завдання №3

Учня__________________________________________________

Групи___________

  1. Що називають цоколем, його призначення?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Які плани виконують, якщо в будинку всі поверхи однакові?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Які типи ліній використовують для зображення будівельних креслеників?

 

 

  1. Товщина несучих стін та їх прив’язка до координаційних осей?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Які умовні графічні позначення матеріалів Ви знаєте?

 

 

  1. Як позначають вікна і двері на креслениках планів, розрізів?

 

 

  1. Назвіть послідовність побудови плану.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. Закріплення знань, формування вмінь і навичок

1. Підготовлюємо сторінку для роботи в ПК ARCHICAD

 

2. Задаємо координаційну сітку

  

 

3.Задаємо конструкцію зовнішніх та внутрішніх стін, користуючись параметрами «Стена». Вибираємо товщину, прив’язку та матеріал стін.

 

4. Внутрішня стіна матиме центральну прив’язку та товщину – 250 мм

  

 

5. Для вибору дверей користуємося параметрами дверей по замовчуванню, вибираючи конструкції з бібліотеки програми

  

 

5. Згідно проекту, передбачено арку шириною 2500мм.

 

 

6. Задаємо віконні отвори в зовнішніх стінах, використовуючи «параметри вікна» і розміщуємо вікна згідно проекту.

 

7. В проекті передбачений ганок з опорою у вигляді колони 600х600мм.

 

8. Задаємось конструкцією підлоги та перекриття.

 

 

9. Остаточним конструктивним елементом будівлі буде дах, який виконуємо за «параметрами криши»

 

10. Особливістю ARCHICAD є те, виконавши лише ескізний план можна елементарно побудувати фасад, розіз та виконати 3Д модель будинку.

Для цього відкриваємо закладку «Документирование», видираємо «Розріз» і показуємо як ми хочемо бачити розріз.

 

11. Скориставшися навігацією, вікдриваємо закладку Фасади, і вибирам зображення фасаду.

 

12. Для того, що вивести 3д модель будинку, необхідно натиснути F3.

 

5. Підведення підсумків.

Обговорення учнівських робіт. Учні по черзі демонструють свої роботи.

Коментарі викладача діяльності учнів.

 

6. Інструктаж домашнього завдання

Учням пропонуються виконати побудову фасаду, для подальшого порівняння робіт вручну та за допомогою КП ARCHICAD.

Заключне слово викладача.

doc
Додав(-ла)
Малець Наталія
Пов’язані теми
Технології, 11 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Креслення (профільний рівень) 11 клас (Сидоренко В.К.)
Додано
30 березня 2019
Переглядів
2005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку