Етапи розв'язання прикладної задачі з використанням комп'ютера

Про матеріал

В даному документі розглядаються основні етапи розв'язання прикладної задачі з використанням комп'ютера, а також характеризується кожний з цих етапів.

Даний матеріал може бути використаний при вивченні теми "Основи алгоритмізації та програмування" в 11 класі (рівень стандарту) для підручника будь-яких авторів

Перегляд файлу

Етапи розв'язання прикладної задачі з використанням комп'ютера

I. Постановка завдання

  • формулювання умови задачі;
  • визначення кінцевих цілей рішення задачі;
  • визначення форми видачі результатів;
  • опис даних (їх типів, діапазонів величин, структури і т. п.).

II. Побудова моделі

  • вибрати тип моделі
  • визначити, що вважати вихідними даними і результатами;
  • записати математичні співвідношення, що зв'язують результати з вихідними даними.

III. Розробка алгоритму

Найбільш ефективно математичну модель можна реалізувати на комп'ютері у вигляді алгоритмічної моделі. Для цього може бути використаний мову блок-схем або який-небудь псевдокод, наприклад навчальний алгоритмічний мову.

Розробка алгоритму включає в себе:

  • вибір методу проектування алгоритму;
  • вибір форми запису алгоритму (блок-схеми, псевдокод і ін.);
  • проектування самого алгоритму.

IV. Програмування

Перші три етапи - це робота без комп'ютера. Далі слід власне програмування певною мовою в певній системі програмування.

Програмування включає в себе наступні види робіт:

  • вибір мови програмування;
  • уточнення способів організації даних;
  • запис алгоритму обраною мовою програмування

Програма - це

  • алгоритм, записаний на будь-якій мові програмування
  • набір команд для комп'ютера

Команда - це опис дій, які повинен виконати комп'ютер.

  • звідки взяти вихідні дані?
  • що потрібно з ними зробити?

Мови програмування

  1. Машинно-орієнтовані (низького рівня) - кожна команда відповідає одній команді процесора (асемблер, машинний мову)
  2. Мови високого рівня - наближені до природного (англійської) мови, легше сприймаються людиною, що не залежать від конкретного комп'ютера
  • для навчання: Бейсік, ЛОГО, Паскаль
  • професійні: Сі, Фортран, Паскаль
  • для завдань штучного інтелекту: Пролог, ЛИСП
  • для Інтернету: JavaScript, Java, Perl, PHP, ASP

V. Тестування та налагодження моделі

Тестування - це перевірка моделі на простих вихідних даних з відомим результатом.

Налагодження - процес випробування роботи програми і виправлення виявлених при цьому помилок.

  • синтаксична налагодження;
  • налагодження семантики і логічної структури;
  • тестові розрахунки та аналіз результатів тестування;
  • вдосконалення програми

VI. Перевірка практикою, аналіз результатів

Останній етап - це використання вже відпрацьованої програми для отримання шуканих результатів. Проводиться аналіз результатів виконання завдання і в разі необхідності - уточнення математичної моделі (з подальшим коректуванням алгоритму і програми).

Можливі висновки:

  • задача вирішена, модель адекватна
  • необхідно змінити алгоритм або умови моделювання
  • необхідно змінити модель (наприклад, врахувати додаткові властивості)
  • необхідно змінити постановку задачі
doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
2909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку