Етична бесіда "Дружба, яка вона?"

Про матеріал

дана етична бесіда допомагає учням розкрити сутність понять "дружба", " дружити"; розкриває відмінності "друга" та "товариша"; формує уявлення про значення дружби в житті людини; розвиває в учнів загальнолюдські чесноти

Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «Дружба, яка вона?»

 

 

 

 

 студентки 3 курсу групи ТН18Б

фізико-математичного факультету

спеціальності «Середня освіта»

«Трудове навчання та технології»

Доброван Катерини Михайлівни

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2021

Мета заходу: формувати уявлен­ня про значення дружби в житті людини, виховувати ціннісне ставлення до дружби, розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.

Завдання:  

  1. Поглибити розуміння сутності понять «дружба», «друг», «дружити», «товаришувати».
  2. Сформувати почуття цінності наявності друга, який завжди допоможе
  3. Викликати почуття осуду до вчинків людей, які не виховано поводяться зі своїми друзями
  4. Сформувати власні оціночні судження щодо ролі й місця дружби в житті людини, самоаналіз власних вчинків зі своїм оточенням.
  5. Сформувати прагнення до самовдосконалення в дружбі

Форма проведення: етична бесіда (5 клас)

Обладнання і наочність: дошка, листки з написами, плакат, комп'ютер, проектор

Використані практикантом джерела інформації для підготовки

заходу:

https://www.youtube.com/watch?v=uATtdMmtS00

https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc

https://dobrcdut.jimdofree.com/%D0%BE%D0%B1%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96-%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B8/%D1%87%D1%82%D0%BE-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B5-%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B1%D0%B0/

https://www.avktarget.com/articles/lyudi-i-obshestvo/v-chem-raznica-mezhdu-drugom-tovarishem-i-priyatelem.html

Рекомендовані учням джерела інформації:

https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc&t=12s

http://www.cap.ru/home/93/000/abashevo_klass/3/p7aa1.html

Хід виховного заходу

І. Вступна частина: Сьогодні ми з вами торкнемося цікавої теми як дружба. У кожного із нас є різні думки сприводу визначення що таке дружба та дружити, але зараз ми будемо намагатись знайти щось спільне та дамо власну характеристику справжньому другу.

Розпочнемо нашу виховну годину з веселої пісеньки

♫ «Справжня дружба меж не знає» https://www.youtube.com/watch?v=uATtdMmtS00

ІІ. Основна частина

Зараз ми переглянемо мультфільм «Корисні підказки. Дружба», після чого його проаналізуємо.

На дошці написати слово «Дружба».

Що на вашу думку є «дружба»? (Учні висловлюють свої думки. Відповіді записують у колонку)

Якою ви уявляєте справжню дружбу?

З нашими словами погодиться головний герой мультфільму?

Які нові для себе поради ви запам’ятали?

Як швидко на вашу думку головний герой знайде собі друзів?

І хто ж такий друг?

Ситуація для обговорення: Нещодавно бачила на дитячому  майданчику як плакала маленька дівчинка, тут дуже швидко до неї підбігла інша і почала її заспокоювати, я навіть чула, що вона сказала, що подарує їй свою іграшку, аби дівчинка не плакала

Як ви вважаєте були вони знайомі до цього? Може це була її подруга? (Учні викликаються на діалог)

Ситуація для обговорення : історія дівчинки Юлі вашого віку : «Ми з подругою товаришуємо з дитинства, живемо в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно я дізналася, що вона за моєю спиною глузує з мене і говорить, що товаришує зі мною тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто мені не можна довіряти. Зараз ми з нею не розмовляємо. Порадьте, як мені поводитись з нею, щоб вона мене не використовувала.»

Діти, щоб ви порадили цій дівчинці? Як ми їй зможемо допомогти?

Як вела себе друга дівчинка? Що вона такого зробила нашій  Юлі?

Які якості ви б хотіли бачити у свого друга(подруги)? На другій половині дошці наклеені якості:

Привітний заздрісний добрий агресивний вірний хитрий чуйний жадібний спокійний лінивий справедливий щедрий надійний байдужий  пихатий відвертий глузливий

 

Слово вчителя: Кожен з нас хоче, щоб його друг був найкращим та володів найкращими якостями, але потрібно не забувати й про відповідне ставлення до ваших друзів. Ваше шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до вас. Друзі цінуватимуть вас за доброту, чуйність, чесність, справедливість.

Гра «Справжній друг - не друг»

(На паперових листках написані певні характеристики, вчитель розділяє дошку на дві частини «Справжній друг», «Не друг»-  учні по черзі підходять, беруть листочок і чіпляють на одну з сторін дошки)

  1. Щирість.
  2. Відвертість.
  3. Збіг за інтересами.
  4. Допомога у складну хвилину.
  5. Доброта
  6. Повага
  7. Обмін секретами та таємницями
  8. Співпереживання
  9. Завжди вислухає
  10. Підтримка
  11. Дасть пораду
  12. Порожні обіцянки і слова.
  13. Зрада.
  14. Обговорення за спиною один одного.
  15. Підлість.
  16. Взаємовідносини заради вигоди.
  17. Не повага один до одного
  18.  Відсутність довіри.

Отже, що ж означає «Дружити?» (Учні пояснюють по своєму)

А Товаришувати?

А знаєте в чому відмінність друга та товариша?

Слово вчителя: Для кожного з нас важливо вміння відрізнити дружбу від інших видів відносин

Ситуація для обговорення: Дівчинка Віка дружила зі всіма. Її однокласники, сусідські діти були для неї справжніми друзями! Вони завжди гарно грались, совсім рідко сварились та одразу мирились, завжди сміялись. Одного разу дівчинка сильно захворіла і була довго вдома. Не всі прийшли її навідати за той час. Тільки кілька однокласників та сусідські Юля та Петя приходили та грались під ії вікном та галасно ії підтримували.

У мене для вас буде питання, чи всіх знайомих можна назвати кращим другом?

Як ви гадаєте, з ким продовжить дружньо спілкуватись Віка? Чому?

Чому не всі «друзі» по її думкам, прийшли підтримати в складну хвилину?

Чи можна всім своїм знайомим розповідати свої секрети?

Тільки тому,  хто їх збереже і нікому не розкаже?

Таких друзів можна назвати вірними?

 

Коррективність відмінності товаришів та друзів

Той , хто піде з вами і в вогонь і в воду, прийде до вас на допомогу в будь-яку хвилину, буде з вами і в прикрості і в радості, завжди допоможе, вислухає, дасть пораду – справжній друг!  Основа дружніх відносин зазвичай полягає в ранньому знайомстві і регулярному, безкорисливому спілкуванні.

А людину, яку ви добре знаєте, є спільні теми для розмови, просто вчиться з вами – його можна назвати товаришем.

Якщо для вас він просто знайомий, до нього ви не відчуваєте довірчих почуттів, не ділитесь секретами, переживаннями, то вам він товариш.

 

Ви поважаєте своїх друзів?

А як ще ви поводитесь зі своїми друзями? Ви їх підтримуєте? Допомагаєте?

Давайте звернемо увагу на плакат де зображені правила дружби, що ми не назвали?

 

Стенд "Правила дружби": продажа, цена в Киевской области. учебные плакаты  от "«Кураж» - виготовлення стендів для школи, нуш, дитячого садка, ВУзів,  підприємств." - 132347564

Чи завжди друзі дотримуються цих правил?

Чи можна тоді назвати його другом?

 А ви порушуєте ці правила?

Слово вчителя: Так, і справді Дружба — це велика праця,  правда і чесність кожного. Щоб мати хороших друзів – будь сам гарним другом.

 

ІІІ. Заключна частина

Слово вчителя: Справді, мати вірного друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати - ця людина допоможе, зрозуміє, підтримає. Зараз усі ви — школярі. Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я сподіваюся, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Пропоную вдома на листочку написати імена своїх друзів та їх ставлення до вас, вчинки, так ти зрозумієш хто тобі справжній друг, а хто товариш.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
25 травня 2021
Переглядів
1391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку