Етична бесіда на тему "Я обираю чисте довкілля".

Про матеріал
План-конспект етичної бесіди на тему "Я обираю чисте довкілля". Формування ціннісного ставлення до навколишнього середовища, виховання культури поведінки та відповідальності за свої вчинки, формування бажання брати участь в здійсненні природоохоронної діяльності.
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ

 

ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА»

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

 

ТЕМА: Я обираю чисте довкілля

 

 

студентки II курсу групи М20Б

факультету математики, природничих наук та технологій

спеціальності середня освіта (Математика)

Тупчієнко Римми Романівни

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький – 2021

Тема: «Я обираю чисте довкілля»

Мета: формування ціннісного ставлення до навколишнього середовища, виховання культури поведінки та відповідальності за свої вчинки, формування бажання брати участь в здійсненні природоохоронної діяльності.

Завдання:

1)  формування знань про норми і правила природозберігаючої поведінки, прояву ціннісного ставлення до природи;

2)  виховання почуття відповідальності за природу як основу життя на землі;

3)  розвиток потреби дбайливого ставлення до природи.

Форма проведення: екологічна бесіда

Обладнання і наочність: картки з малюнками, відео.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

1. http://lastivka-vin.dytsadok.org.ua/ditina-i-priroda-17-15-54-23-06-2018/

2. https://www.ukrlib.com.ua/quotes/quotes.php?qid=18

3. https://vseosvita.ua/library/papka-formuvanna-eticnih-norm-ta-pravil-kulturi-povedinki-u-ditej-doskilnogo-viku-cerez-socializaciu-296193.html

Рекомендовані учням джерела інформації: відео https://youtu.be/91OM9aZLxyg

Хід виховного заходу:

І. Вступна частина: Діти, мені цікаво знати вашу думку щодо цього вислову «З природою живи у дружбі, то й буде вона тобі у службі»?

Матеріали для корегування думок учнів: люди своїми необдуманими вчинками завдають непоправної шкоди всій екосистемі. Часом ніби й нешкідливий відпочинок у лісі довкола багаття може спричинити втрату величезної ділянки зелених насаджень через пожежу. Відпочиваючи на природі, прибирайте після себе все сміття, не розбивайте пляшки, банки, не мийте автотранспортні засоби біля водних об’єктів, не забруднюйте водойм. Цей вислів означає, що навколишнє середовище залежить від наших дій, і чим більше ми будемо берегти все те що є частинами природи, тим більше її ресурси будуть нам у нагоді.

ІІ. Основна частина:

Слова вчителя: Тож, як ви розумієте цей вислів?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Треба дбайливо ставитись до навколишнього середовища, наприклад, якщо викидати сміття у річку - то ця ж забруднена вода колись буде  в тебе в крані»

2. « Я думаю, що все залежить тільки від наших дій щодо природи, тому якщо ми будемо викидати сміття в спеціальні баки, не залишати пакети біля водойм, не вирубувати лісові масиви – природа нам віддячить чистою екологією»

3. «Наша природа – наслідки наших дій і ми маємо дбати про довкілля»

Слова вчителя: Як ви думаєте, як виглядає подвір’я сім’ї, в якій дбайливо ставляться до природи?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Чисто, прибрано, немає сміття». (Вчитель реагує короткими підтвердженнями відповіді)

2. «Я думаю, в такій сім’ї на подвір’ї є спеціальні баки для сортуваня сміття».

3. «А я думаю, що в таких людей є багато зелених насаджень, наприклад, дерева, кущі та квіти, також в них немає сміття, яке розкидане по всьому дворі».

4. «А я думаю, що в таких людей може на дворі бути все чисто і прибрано, а поза подвір’ям вони смітять, бо то вже не їх територія. І це може бути не так, що якщо вдома чисто – вони скрізь так вчиняють»

Орієнтовна відповідь вчителя: Так звичайно, таке також може бути. Але ми повинні пам’ятати, що все що знаходиться не в межах нашого будинка, подвір’я - це також територія за яку ми несемо відповідальність в першу чергу перед собою. І наслідки від наших дій будемо бачити в майбутиньому. Так, наприклад, якщо ми не викинемо пляшку коли в річку – то ця вода потім не опиниться в нашому колодці, або в крані.

Слова вчителя: Отже, ми разом прийшли до загальної думки, що все починається з нас та наших дій! І навіть розпочинаючи з догляду за власним двором, будинком або квартирою, ми вже робимо нашу чималий внесок в чистоту нашого довкілля.

Ситуація 1: В наш час багато відомих людей заявляють, що вони  дбають про навколишнє середовище та різноманітно роблять внесок в майбутнє нашої чистої екології. Так відома співачка України - Ольга Полякова поділилася тим, що сортує сміття у різні баки. Також  акторка та співачка Маша Краш підтримує  благодійні заходи допомоги довкіллю, де вона разом з екоактивістами прибирала сміття та сортувала знайдене. Так вона вирішила підтримати чистоту рідного міста. Блогери Top Team House  також беруть участь в масових прибираннях і в своїх блогах часто наголошують про важливість чистоти довколишнього середовища. Тож як ви думаєте, які екологічні проблеми турбують цих людей?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Їх турбує забруднення, утилізація відходів»

2. «На мою думку, ось Ольгу  Полякову турбує така екологічна проблема як утилізація відходів, вона спеціально сортує сміття, щоб спеціальні заводи могли переробити його»

3. «Я вважаю, що їх турбує забруднення води, лісних масиві, утилізація відходів»

Слова вчителя: Добре діти, разом ми визначили екологічні проблеми. Тож як ми бачимо, всі ці відомі особистості так по-різному проявляють свою стурбованість щодо екологічної ситуації нашої планети і по-різному турбуються про природу. Ось ви почули і щось знали, а як ми можемо допомогти зменшити забруднення нашого навколишнього середовища?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Сортувати сміття, викидати його тільки в належні місця».

2. «Ми можемо посадити власні дерева в лісі, або в якомусь парку».

3. «Можна долучитись до благодійної організації, яка займається сортуванням сміття і допомагати їм з цим».

Слова вчителя: Зараз дуже багато людей організовують екологічні акції, що змінюють в нашому житті такі акції?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Наше довкілля стає чистішим, тому що  люди, які беруть участь в таких акціях, прибирають сміття після необдуманих дій інших людей»

2. «Я думаю, що нічого, так як все сміття планети волонтери не зможуть прибрати, воно все одно залишиться»

Орієнтовна відповідь вчителя: Кожна пляшка або пакет прибраний нами – це вже невеликий, але значний внесок в чисте довкілля. Так пакет до пакету, пляшка до пляшки і спільні зусилля з іншими людьми, як наслідок - певна територія планети буде прибраною. Тож не потрібно вважати, що наші дії як піщинка в пустелі, навпаки, наші дії це як цегла до цегли і через певний час буде будинок.

Слова вчителя: Як ви думаєте такі способи допомоги  природі, як ви тільки що назвали, є посильними для людини шкільного віку?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Я думаю так».

2. «Для мене так».

3. «Я думаю, що не для всіх, у когось є проблеми з грошима».

Орієнтовна відповідь вчителя : Для допомоги нашій природі гроші зовсім не потрібні, так як ми просто можемо не викидати пакети, папірці, етикетки від продуктів просто на вулицях, а краще долучатись до благодійних акцій по прибиранню територій від сміття.

Слова вчителя:

 

Екологічна гра «Бережи природу»

Слова вчителя: Ви бачите перед собою 5 малюнків зображень - птахи, рослини, звірі, вода та  чисте повітря. Клас має поділитись на 3 команди. У вас буде є рулетка, яку буде крутити представник кожної з груп, після чого випаде певна цифра відповідного малюнка. Ваша задача за 5 хвилин назбирати  якнайбільше дій людини щодо збереження тієї частини природи, яка вам випала. Переможцями стає та команда, яка назве найбільшу кількість способів дій. Починаємо!

Слова вчителя: Ми з вами чудово зіграли в гру, тож давайте поміркуємо, як ми в цей момент вже можемо дбайливо ставитись до природи, можливо змінимо наш щотижневий класний розпорядок?

1. «Ми можемо сортувати сміття, папір до папіру, пластик до пластику».

2. «Можна збирати мукулатуру, я можу збирати її кожної п’ятниці».

3. «Також можна разом прибрати невелику ділянку в лісі від сміття».

Слова вчителя: У вас чудові ідеї! Будемо їх впроваджувати в наше класне життя!

Ситуація 2: Уявіть собі двох подруг, Олену і Марину. Вони разом навчаються і мають багато спільного. Проте, в одному аспекті вони дуже не схожі. Марина не купує поліетиленові пакети в магазині, бо речі, які вона бере можна покласти в портфель і не обов’язково купувати для цього не екологічно чистий продукт, який буде розкладатись як мінімум 500 років. Вона дуже переймається за тварин, які потрапляють в морях та океанах в ці пакети і більше не мають змоги з них звільнитись. Не викидає сміття просто на дорогу. А Олена ж навпаки, купує пакети і завжди їх же й викидає в цей день, вона викидає обгортки від цукерок, шоколадок просто на вулиці, виправдовуючи себе словами, що нікого зараз крім нас немає, ніхто цього не побачить.

Продовжіть історію, що буде з нашою природою, якщо кожен буде так безвідповідально робити як Олена?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Вся планета буде забруднена пакетами, папірцями».

2. «В морях загине багато живих тваринок».

3. «Я думаю, що всі території будуть поступово покриватись сміттям, будуть гинути рослини, а потім і тварини. Люди будуть жити в бруді.»

Слова вчителя: Щоб ви порекомендували змінити Олені в ставленні до природи?

1. «Дбайливо ставитись до природи, викидати сміття в спеціальні баки».

2. «Я б порадив подивитись відео в інтернеті, як наші дії впливають на тварин».

Слова вчителя: Я пропоную для перегляду відео-ролик про шкідливий пластик у житті кожної людини та школяра.

https://youtu.be/91OM9aZLxyg

Слова вчителя: Тож ми побачили, що пластик негативно впливає на нашу природу, давайте кожен назве  по 2 дії людей, які попередять згубну дію пластика на наше довкілля. Хто хоче бути першим?

Орієнтовні відповіді учнів:

1. «Я! Викидати пластик в спеціальні баки, наливати воду в скляні пляшки»

2. «Купувати менше пластикових пляшок, не залишати їх просто на вулиці»

3. «Не викидати пляшки біля водойм, нести пляшки у смітник»

III. Заключна частина

Слово вчителя: Отже, діти давайте узагальнимо і з’ясуємо які ж вчинки людини показують, що вона відповідально ставиться до природи?

1. «Така людина не викидає сміття на вулиці, сортує сміття».

2. «Я думаю, що така людина не купує поліетиленові пакети без нагальної потреби, використовує їх декілька разів і викидає в спеціальний бак»

3. «На мою думку, людина, яка піклується про чистоту довкілля, насаджує дерева в парку, не вирубує ялинки в лісі, долучається до заходів по прибиранню територій лісу, берегів річок від сміття»

Слово вчителя: Діти, давайте для збереження довкілля будемо сортувати сміття та збирати мукулатуру?

1. «Давайте»

2. «Я за»

Слово вчителя: Таким чином, робимо висновок: якщо оюдина хоче зберегти Землю і всх, хто живе на ній, вона зобов‘язана  дбайливо , відповідально ставитися до природи. Пам‘ятати, що все живе має душу, все живе радіє або страждає залежно від поведінки людини. 

Бережіть природу !

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
1 січня 2022
Переглядів
1194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку