Етична бесіда на тему "Здоровий я - здорова нація!"

Про матеріал
Етична бесіда для школярів , що сформує відповідальність за власне здоров'я та прагнення до самовдосконалення навичок здорового способу життя.
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

 

 

 

 

ТЕМА: «Здоровий я – здорова нація!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

студентки III курсу
групи МІ18Б

фізико-математичного факультету

спеціальності 014.04 Середня освіта (Математика)

Блажко Вероніки Віталіївни 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2021

 

Мета : формувати уявлення про здоровий спосіб життя і про здоров'я, як найголовнішу цінність для людини, нації; формувати ціннісне ставлення до свого здоров’я ; поглибити усвідомлення важливості здорового способу життя.

Завдання заходу:

  1. Поглибити розуміння сутності понять: здоров’я, здоровий спосіб життя;

Розвивати здатність свідомо ставитись до власного здоров’я.

  1. Розвинути інтерес до власного здоров’я.
  2. Спонукати до аналізу власних вчинків , які сприяють погіршенню свого здоров’я.
  3. Розвивати мотивацію дотримуватись здорового способу життя в буденному житті.
  4. Формувати прагнення до самовдосконалення навичок здорового способу життя.

Форма проведення : етична бесіда.

Обладнання і наочність: дошка , крейда, мультимедійна дошка, магніти, аркуші, ручки.

Хід виховного заходу

«Єдина краса , яку я знаю – це здоров’я» - Г. Гейне.

I.Вступна частина.

Доброго дня, учні! При зустрічі люди здавна бажали один одному здоров'я:

«Доброго здоров’я!». «Як ваше здоров’я?».

І це не випадково. Адже ще в Стародавній Русі говорили «Здоров'я не купиш »

«Дав би здоров'я, а щастя знайдеш» і тд.

Як ви гадаєте, про що сьогодні піде мова? Правильно про наше здоров'я.

Подивіться на екран. Хто зображений на портреті? (Олександр Усик- відомий український боксер).

Успішний, знаменитий, заможний, щасливий. Я впевнений, що ви хочете бути такими ж.

Як ви розумієте вислів О.Усика: «Моє здоров'я - багатство нації, здоров'я нації - сила держави!»

Ваші думки(учні відповідають)

Не все, що я сказала вам зрозуміло, і тому я пропоную всім разом в цьому розібратися.

II. Основна частина

Для початку я хочу кожному з вас зробити подарунок. Я хочу подарувати вам скриньку, але не просту. В ній лежить 5 аркушів.  Скринька може виконати ваше бажання, але тільки одне.

Які бажання написані на аркушах? (щастя, здоров’я, успіх в навчанні, гроші, сила, розум, краса.)

Подумайте, що б ви хотіли найбільше і дістаньте саме той аркуш.

(Вислухати думки дітей. Чому вони вибрали саме цей аркуш).

Ваші бажання і думки різні. Давайте подумаємо, що ж для людини найголовніше в житті? Я буду передавати по черзі кожному магічний карандаш, аби вислухати ваші думки.

Отже, все ж найголовніше в нашому житті - це наше здоров'я, так як здорова людина зможе отримати гарну освіту, влаштуватися на гарну роботу, заробляти гроші, ростити здорових дітей і бути красивим і щасливим, таким, як наш земляк Олександр Усик.

 

Тепер розглянемо декілька ситуацій .

1) Україна здобула першу золоту медаль на ХІІ зимовому Європейському юнацькому олімпійському фестивалі, який триває в Австрії та Ліхтенштейні.

У змаганнях фігуристів десятикласник Київської спеціалізованої школи № 317 Іван Павлов із сумою 200.15 балів, здобув «золото», впевнено виконавши коротку та довільну програми. Іван Павлов – вихованець столичної СДЮШОР «Лідер», чемпіон України-2013, виконав норматив майстра спорту.

 

Як ви вважаєте, цей юнак має перспективу на щасливе й успішне життя?(Цей юнак має величезний потенціал та успіх, він відомий на всю країну)

Що заважає вам бути відомим на всю країну як цей хлопець?

Здоровий спосіб життя та спорт можуть зробити людину щасливою, чи цього не достатньо? (Відповідь обгрунтуйте).

 

2) До лікарень Львова із важкими наслідками алкогольного сп’яніння та гострою етаноловою інтоксикацією потрапило 16 дітей. Про це розповів завідувач відділенням міської дитячої лікарні Ігор Лукасевич.

 

За його словами, у відділ реанімації все частіше надходять діти із важким алкогольним отруєнням, починаючи із 15 років. До того ж, щороку кількість таких випадків збільшується в середньому на 10-15%.

 

«Дітей привозять вже у стані коми. В основному причиною такого стану є компанія однолітків, які збираються за пляшкою, бо не мають іншого заняття. Вживають діти переважно слабоалкогольні кольорові напої та велику кількість енергетиків. Небезпечним є те, що до нас надходять діти із дуже великим вмістом етанолу в крові. Якщо на перший раз такій дитині пощастить, то все минеться без наслідків, якщо ж ні – можливий розвиток панкреатиту, гастриту та виразкової хвороби».

 

1) Чи вартий алкоголь того, щоб «вбити» своє здоров’я?

2) Чому школярі вживають алкогольні напої?

3) Алкоголь – це мода та престиж , чи спосіб себе занапастити?

4) Аби показати свою дорослість та авторитет вживають алкоголь та палять. Чому?

 

Погані звички – це не показник, що ти дорослий, авторитетний та крутий. Це ворог твого здоров’я.

Люди в давнину знали, що найголовніше для людини його здоров'я. До нас дійшли прислів'я і приказки про здоров'я, які доводять це. Назвіть їх.

(У здоровому тілі здоровий дух, Бережи плаття знову, а здоров'я змолоду, Здоров'я дорожче грошей, Здоровим будеш - все здобудеш.)

Тепер спробуємо «створити» модель здорової та хворої людину.

Оголошую Мозковий штурм!

 

МОЗГОВИЙ ШТУРМ

  1. Що значить здорова людина? (Здорова людина - це ... зуби, постава, не має шкідливих звичок, займається спортом, .....)
  2. Що ж заважає бути здоровим?
  3. Які шкідливі звички переслідують багатьох людей в житті?
  4. (Куріння, пияцтво, лихослів'я.)
  5. -Але що з цих звичок повторюється щогодини? (Куріння!)
  6. Якої шкоди приносить куріння?

 

А ви знаєте як карали раніше курців?(Ні).

Наприклад,

  • Англії, в епоху Єлизавети 1, курців прирівнювали до злодіїв і водили вулицями з мотузкою на шиї.
  • Росії, за часів царювання Михайла Федоровича Романова, викритих в курінні в перший раз карали 60 ударами палиць по ступнях, удруге - обрізанням носа і вух.
  • Після сильної пожежі в Москві в 1634 р, причиною якого, як стало відомо, було куріння, воно було заборонено під страхом смертної кари.

 

Діти, а тепер на аркушах дані слова(вживання овочів та фруктів, баскетбол, куріння, алкоголь, футбол, плавання, гра в комп’ютер  на цілу ніч, бадмінтон, наркотики, вживання фастфуд, загартовування), що характеризують здорову і хвору людину. Розподіліть їх, які слова характеризують здорової людини, а які - нездорового. Прикріпіть слова на дошку.

(Слова, що характеризують здорової людини: баскетбол, плавання, бадмінтон,футбол, вживання овочів та фруктів, загартовування)

(Слова, що характеризують нездорового людини: куріння, алкоголь, гра в комп’ютер на цілу ніч, вживання фастфуду).

 

Давайте створимо пам’ятку здоровою людини.

 

- Що потрібно робити щоб зберегти своє здоров'я?

• вести здоровий спосіб життя;

• менше часу проводити біля телевізора і комп'ютера,

• більше читати, дотримуватися режиму дня;

• дотримуватися правил гігієни; гуляти на свіжому повітрі;

• загартовуватися; займатися спортом, туризмом;

• займатися цікавою і корисною справою;

•робити добро.

 

Ось ми з вами і створили пам'ятку здорової людини. Ми все записали, чи ще хтось щось згадав?

 

Пам’ятка здорової людини

• вести здоровий спосіб життя;

• менше часу проводити біля телевізора і комп'ютера,

• більше читати, дотримуватися режиму дня;

• дотримуватися правил гігієни; гуляти на свіжому повітрі;

• загартовуватися; займатися спортом, туризмом;

• займатися цікавою і корисною справою;

 

Ось ми з вами і створили пам'ятку здорової людини. Ми все записали, чи ще хтось щось згадав?

 

III.Підсумок заняття.

Повернемося до висловлення О. Усика, з якого почалася наша бесіда «Моє здоров'я  багатство нації, здоров'я нації - сила держави!»

Як зможете пояснити тепер цей вислів?

(Якщо кожна людина буде берегти своє здоров'я, тоді весь наш народ буде здоровим.

Буде багато вчених, які будуть робити нові відкриття, багато спортсменів, що приносять нашій країні призові місця. Будуть грамотні економісти і політики, які зможуть добре правити нашою державою, а значить, наша держава буде сильним, непереможним, розвиненим.)

 

Діти, від кого залежить, чи буде людина здоровим чи ні?

(Правильно ви сказали. Здоров'я людини залежить від нього самого, який спосіб життя він веде.)

 Здоров’я – це скарб людини, бережіть свій скарб і не втратьте його. Дякую вам за урок. До побачення!

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
25 травня 2021
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку