Етична бесіда «Життя дається тільки раз»
Для 8-го класу
Мета: навчити учнів цінувати власне життя та жити в задоволення; довести, що життя- це найвища цінність для людини.
Завдання: Розвинути почуття відповідальності за власне життя та свої вчинки; сформувати інтересу до життя та самовдосконалення, а також саморозвитку.
Форма проведення: бесіда
Обладнання: дошка, проектор, аркуші паперу, бланки відповідей.
Джерело інформації для вчителя: підготовлена заздалегідь бесіда, презентація.
Попередня підготовка: пошук інформації та залучення учнів у підготовці заходу та розподіл доручень: налаштування проектору, підготовка класу до роботи. Сформувати мікрогрупи (по 8 осіб).
Хід виховного заходу:
Вступна частина
Вчитель: Добрий день, шановні учні, на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про цінність життя, а також про шляхи саморозвитку та самовдосконалення. Життя дуже цікаве та різноманітне, кожний день нас оточує велика кількість нової інформації, але серед цього потоку, потрібно відрізняти цікаве та необхідне, від непотрібного. Тому на сьогоднішньому уроці ми спробуємо навчитися цьому і разом зробимо висновки. Отже, почнемо.
Основна частина
Для початку ми пройдемо з вами тест, який називається:
«Задоволення мого життя»
А. Так, це дійсно про мене, моє життя цікаве, я ним задоволена! (5б.)
Б. В моєму житті переважає позитив, але є деякі речі, які мене постійно засмучують. (3б.)
В. Я відчуваю, що нікому не потрібний (а). (1 б.)
А. Так, у мене є велика колекція і я постійно відвідую гуртки. (5 б.)
Б. Я нічого не колекціоную, але я обожнюю ходити на танці (або інші гуртки). (5 б.)
В. Навіщо мені ці гуртки? Я краще прийду додому і подивлюся телевізор. (3 б.)
Г. Я приходжу додому і плачу, мене не цікавлять гуртки та колекціонування. (1 б.)
А. Так, я спілкуюся і товаришую з багатьма дітьми. (5 б.)
Б. У мене не багато друзів. (3 б.)
В. В мене взагалі немає друзів. (1 б.)
А. Червоний, жовтий, оранжевий, голубий, зелений, рожевий. (5 б.)
Б. Синій, фіолетовий. (3 б.)
В. Чорний, коричневий. (1 б.)
А. Це мої рідні, які завжди підтримають мене, я їх дуже люблю! (5 б.)
Б. Це мама і тато, але вони ніколи не розуміють мене і це мене засмучує. (3 б.)
В. Це мої друзі, мама та тато тільки ображають і не розуміють мене. (1 б.)
Підведемо підсумки тесту: 1-5— дитина незадоволена своїм життям. Бажано звернутися за допомогою до психолога.
5-15— середній рівень задоволеності життям.
15-25— високий рівень задоволеності власним життям.
Я дуже вдячна вам за проходження цього тесту, я хочу, щоб ви розуміли, що в світі є багато цікавих речей, які потрібно обов’язково кожному спробувати і як приклад, то це подорожі, тому зараз я пропоную вам подивитися один відео-ролик, про різні країни світу, я впевнена, що ви захопитеся красою різник куточків світу!
Починається показ презентації.
Дякую за перегляд, прошу вас розповісти про свої враження, яка країна вам найбільше сподобалася? В яку б ви хотіли потрапити?
Учні починають описувати свої емоції від перегляду презентації.
Так, дійсно, подорожувати світом дуже цікаво, можна дізнатися багато всього цікавого та захоплюючого.
Цінність життя дуже велика, багато дітей мріють про сім’ю, нормальне харчування та про навчання, тому я хочу, щоб ви цінували своє життя та все, що маєте. Дуже важливо використовувати можливості, які пропонує нам Всесвіт, і завжди дякувати рідним, адже вони намагаються зробити ваше життя цікавим та вберегти від негараздів. Але ви повинні пам’ятати, що в першу чергу, відповідальність за власне життя покладається на кожну особистість.
Заключна частина
Отже можна зробити висновок, що потрібно розвивати сою особистість, пізнавати світ з різних сторін і саме через пізнання ви зможете віднайти свої захоплення, а в майбутньому розвивати їх та домогтися великого успіху. Потрібно пам’ятати, що кожна людина відповідальна за свої вчинки та життя. Життя дається тільки раз, тому цінуйте кожну мить.
Дякую всім, хто був присутнім на даному уроці. До побачення.