Етичні вимоги до сучасного викладача.
Педагогічна етика розкриває норми, принципи і вимоги до поведінки педагога в межах професійної діяльності, розглядає сутність основних категорій педагогічної моралі й моральних цінностей.
ТВСВ м. Радомишль Головинського ВПУ НТ Етичні вимоги до ведення занять Підготувала: викладач української мови та літератури Бернацька Інга Андріївна 09.01.2024р.
Номер слайду 2
Етика Етика – це є наука, яка вивчає мораль, суспільні норми поведінки, звичаї, а також сукупність моральних правил певної суспільної чи професійної групи. Педагогічна етика розкриває норми, принципи і вимоги до поведінки педагога в межах професійної діяльності, розглядає сутність основних категорій педагогічної моралі й моральних цінностей.
Номер слайду 3
Етичні вимоги Вимогливий Тактовний Принциповий Справедливий Має високий рівень культури поведінки Всебічно розвинена особистість
Номер слайду 4
Мовленнєвий етикет вчителя Базові правила етикету, які є доречними для педагогів під час проведення занять
Номер слайду 5
В.О. Сухомлинський говорив, що немає сумніву в тому, що вчитель покликаний бути для учнів та їх батьків не лише професійно грамотною людиною, а й людиною з високим рівнем культури спілкування. Культури спілкування може досягти кожен учитель, якщо буде небайдужий до мови як власної, так і своїх вихованців. Слово вчителя – один із важливих засобів культури спілкування, «інструмент впливу» на душу вихованця, «це ніби той місток, через який наука виховання переходить у мистецтво, майстерність», адже без «живого трепетного, хвилюючого слова немає освітнього закладу, педагогіки»
Номер слайду 6
Стрижнем педагогічної діяльності є любов до дітей.
Стрижнем педагогічної діяльності є любов до дітей. Любов викладача до здобувачів освіти не може бути вибірковою, а повинна спрямовуватися на всіх здобувачів освіти, навіть якщо через окремих із них він зазнав прикрощів.
Номер слайду 7
Високі моральні якості Часто здобувачі освіти наслідують дії вчителя, тому педагог має подавати гарний приклад. Перш за все, вчитель має давати лише ті обіцянки, які точно зможуть виконати. Наприклад, якщо пообіцяли здобувачам освіти приз за перемогу в конкурсі, подаруйте його.
Номер слайду 8
Пунктуальність
Номер слайду 9
Привітання
Номер слайду 10
Вміння викладача керувати своїми емоціями
Потужний етичний заряд містять у собі вміння викладача керувати своїми емоціями, самовимогливість, любов до предмета, який він викладає, творчий підхід до діяльності, добросовісність у роботі, захопленість. Етичні вимоги передбачають педагогічну тактовність викладача не тільки під час спілкування з учнями, але й у ставленні до них за рамками класно-урочної діяльності.
Номер слайду 11
Важливою складовою педагогічного такту є співвідношення вимогливості та поваги до особистості здобувача освіти. Повага несумісна з приниженням особистості, людської гідності здобувача освіти. Вимогливість є одним з виявів поваги викладача до здобувача освіти, який рано чи пізно починає розуміти, що невимогливий учитель — це байдужа до них та результатів своєї праці людина.
Номер слайду 12
Важливе етичне значення має оцінювання викладачем навчальної діяльності здобувачів освіти.
Вмійте уважно слухати здобувача освіти, не бентежте його байдужим, відсутнім або незадоволеним поглядом.
Номер слайду 13
Зовнішній вигляд вчителя Педагоги не мають обов’язкової форми, але вони повинні мати офіційний та належних вигляд у навчальному закладі. Охайність педагога виражається в акуратності, вимогливості і дисциплінованості. Особливо важливим є імідж педагога, його зовнішній вигляд, манеру одягатися, вести себе в колективі щодо акуратності та стриманості по відношенню до інших.
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Висновок Отже, етика педагога постійно збагачується новим змістом, значущістю та визначається моральними цінностями, що характерні для конкретного суспільства, та особистісними ціннісними орієнтаціями педагога. Взаємодія учасників освітнього процесу передбачає обов’язкове дотримання норм моралі, усвідомлення моральної відповідальності, що має бути спільним та загальноприйнятим для всієї педагогічної спільноти через виконання етичних вимог, правил і принципів педагогічної етики.