Етнічне коріння мого народу

Про матеріал

Гра - вікторина до свята День української мови та писемності. П'ять активних конкурсів з цікавими прийомами

Перегляд файлу

Мета заходу:  

розширювати та поглиблювати знання учнів про свою мову, країну, традиції;  розвивати прагнення бути свідомим громадянином України; формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, повагу до свого народу, мови, історії;  виховувати бажання вивчати українську мову й літературу, почуття пошани до митців українського слова.

Обладнання:

Перебіг заходу

Ведучий. Добрий день, шановне журі і команди! Ми сьо­годні зібралися для того, щоб провести конкурс ерудитів-вікторину. Змагатися будуть дві команди учнів 7 і 8 класів

Правила конкурсу наступні: Конкурс проводиться у 5 турів за різними номінаціями:

1) «Розминка».

2) «Риболовля».

3) «Доглянь дерево мови»

4) «Веселі ребуси».

5) «Активна естафета»

Шановне журі визначає переможців кожного туру. Запитання задає ведучий по черзі кожній з команд. За правильну відповідь на запитання команда учасник отримує 1 бал. В кінці підбивається підсумок і визначаться остаточна команда-переможець конкурсу.

ІІ. Основна частина

Тур І.

Розминка

  1. Під яким кущем ховається заєць, коли йде дощ? (Під мокрим)
  2. Без чого не буває криниці? (Без дна)
  3. У який горщик не можна налити води? (У повний)
  4. Що буде козі, коли їй мине сім років? (Восьмий піде)
  5. Яким стане білий камінь, якщо кинути його у Чорне море? (Мокрим)
  6. Від чого у качки лапи червоні? (Від колін)
  7. Де є річка без води? (На карті)
  8. Хто бачить свої очі? (Той, хто дивиться у дзеркало).
  9. Який молочний продукт можна перетворити на злак, прочитавши його справа наліво? (сир – рис).
  10.        Як записати слово робота п’ятьма літерами (праця), а чотирма (труд) ?
  11.        Що треба, щоб майка злетіла? (замінити початкове М на Ч – чайка).
  12.        На яке питання не можна відповісти “ні”? (ти мене чуєш?).
  13.        Чи можна з кози зробити козака? (коза к = козак).
  14.        Чого багато має золото, менше озеро, ще менше море, а зовсім не має ріка? ( букву О).
  15.        Які ключі до неба добираються? (журавлині).
  16.        Якою голкою не пошиєш сорочки? (голкою їжака).

 

Тур ІІ.

«Риболовля».

Ведучий. На підлозі лежать картонні рибки. Учасники команд по черзі беруть вудку з магнітом і ловлять рибки з загадками. Кожна розгадана загадка 1 бал.


Злита з хвостиком ця крапка,
Невелика, власне, лапка.
Робить паузу, всім знайома.
Як вона зоветься?                        КОМА

 

В слові знаєш де я є?
Після кореня.
А призначення моє -
словотворення.
                                
Я творю нові слова
 або форми слова,
щоб красива і жива
розквітала мова...
                                
Хто я?                                          Суфікс

 

А хто з вас, діти, відгадає,
як будь-хто, перш ніж їстиме,
трьома займенниками має
зробити руки чистими?                ви-ми-ти

 

Хоч в усній мові нас немає,
а на папері мовчимо,
та все, що ти читаєш, друже,
сприймати правильно вчимо.
                                
Хто ми?                                       Розділові знаки

 

Я такий же, як знак розділовий,
і відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім'я -
зразу стану потрібним і я.            Апостроф

 

Що за знак - стрункий як спис. 
Він над крапкою завис. 
Спонука до поклику, 
Хто ж бо він?                           Знак оклику

 

З однієї ми родини 
від Андрія до Ярини.
Як по одному, самі,
ми буваємо німі,
хоч і маєм різні назви
й добре знаєте всіх нас ви.
Певним станемо рядком -
заговоримо ладком.
Ми - писемності основа.
А без нас ніхто ні слова!             Літери

 

Всі на світі добре знають,

Що предмет я називаю -

Хто чи що, - ви запитайте

і про мене все дізнайтесь.

Я істота й неістота:

Парта, зайчик, дошка, котик.

Маю рід, число, відмінок

І чотири аж відміни.

Хто я ? Знайте достеменно:

Називаюсь я ….                             Іменник.

 

Я антонім слова літо,

В мене біла тепла свита,

Хоч мороз люблю сама:

Адже звуть мене…                     зима

 

Кольорового стовпця;

Застругали ми з кінця,

Як побіг він до сторінки -

Зразу ж кинувся в танок,

І у зошиті в Маринки

Виріс песик та садок             (кольоровий олівець).

 

Що можна бачити з заплющеними очима?                (Сон).

 

Червоний гість дерево їсть.                                     (Вогонь)

 

Проливала дрібні сльози

молода дівиця.

Полоскала довгі коси

у чистій водиці.                                                 (Верба)

 

Я є у п’явці, у в’юні,

Я є в риб’ячій сім’ї,

Але в воді мене немає.

Скажіть: хіба таке буває?                            апостроф

 

Дуже люблять молодця, а б’ють його без кінця. (М’яч).

 

Ні електрика, ні гас, світить всюди в нічний час.  (Місяць).

 

Ведучий. Зараз судді підрахують бали. А у нас рубрика «А ви знали, що…?»

Пропоную переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=tFgnu_v7FnM

 

Тур ІІІ.

«Доглянь дерево мови»

Ведучий. Обидві команди повинні одягнути дерево в листя, на кожному листку утворене слово.

Для утворення нових слів використовувати літери слова «Демонстрація»

Час: 5 хвилин

Кожне правильне слово 1 бал

Вболівальники підтримують команди піснею Ми Вкраїни діти Н.Май

https://www.youtube.com/watch?v=pIAFLddeYNg

 

Тур ІV.

«Веселі ребуси».

 

Презентація.

 

Тур V.

«Активна естафета»

 

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку