Гра - вікторина до свята День української мови та писемності. П'ять активних конкурсів з цікавими прийомами
Мета заходу:
розширювати та поглиблювати знання учнів про свою мову, країну, традиції; розвивати прагнення бути свідомим громадянином України; формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, повагу до свого народу, мови, історії; виховувати бажання вивчати українську мову й літературу, почуття пошани до митців українського слова.
Обладнання:
Перебіг заходу
Ведучий. Добрий день, шановне журі і команди! Ми сьогодні зібралися для того, щоб провести конкурс ерудитів-вікторину. Змагатися будуть дві команди учнів 7 і 8 класів
Правила конкурсу наступні: Конкурс проводиться у 5 турів за різними номінаціями:
1) «Розминка».
2) «Риболовля».
3) «Доглянь дерево мови»
4) «Веселі ребуси».
5) «Активна естафета»
Шановне журі визначає переможців кожного туру. Запитання задає ведучий по черзі кожній з команд. За правильну відповідь на запитання команда учасник отримує 1 бал. В кінці підбивається підсумок і визначаться остаточна команда-переможець конкурсу.
ІІ. Основна частина
Тур І.
Розминка
Тур ІІ.
«Риболовля».
Ведучий. На підлозі лежать картонні рибки. Учасники команд по черзі беруть вудку з магнітом і ловлять рибки з загадками. Кожна розгадана загадка 1 бал.
Злита з хвостиком ця крапка,
Невелика, власне, лапка.
Робить паузу, всім знайома.
Як вона зоветься? КОМА
В слові знаєш де я є?
Після кореня.
А призначення моє -
словотворення.
Я творю нові слова
або форми слова,
щоб красива і жива
розквітала мова...
Хто я? Суфікс
А хто з вас, діти, відгадає,
як будь-хто, перш ніж їстиме,
трьома займенниками має
зробити руки чистими? ви-ми-ти
Хоч в усній мові нас немає,
а на папері мовчимо,
та все, що ти читаєш, друже,
сприймати правильно вчимо.
Хто ми? Розділові знаки
Я такий же, як знак розділовий,
і відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім'я -
зразу стану потрібним і я. Апостроф
Що за знак - стрункий як спис.
Він над крапкою завис.
Спонука до поклику,
Хто ж бо він? Знак оклику
З однієї ми родини
від Андрія до Ярини.
Як по одному, самі,
ми буваємо німі,
хоч і маєм різні назви
й добре знаєте всіх нас ви.
Певним станемо рядком -
заговоримо ладком.
Ми - писемності основа.
А без нас ніхто ні слова! Літери
Всі на світі добре знають,
Що предмет я називаю -
Хто чи що, - ви запитайте
і про мене все дізнайтесь.
Я істота й неістота:
Парта, зайчик, дошка, котик.
Маю рід, число, відмінок
І чотири аж відміни.
Хто я ? Знайте достеменно:
Називаюсь я …. Іменник.
Я антонім слова літо,
В мене біла тепла свита,
Хоч мороз люблю сама:
Адже звуть мене… зима
Кольорового стовпця;
Застругали ми з кінця,
Як побіг він до сторінки -
Зразу ж кинувся в танок,
І у зошиті в Маринки
Виріс песик та садок (кольоровий олівець).
Що можна бачити з заплющеними очима? (Сон).
Червоний гість дерево їсть. (Вогонь)
Проливала дрібні сльози
молода дівиця.
Полоскала довгі коси
у чистій водиці. (Верба)
Я є у п’явці, у в’юні,
Я є в риб’ячій сім’ї,
Але в воді мене немає.
Скажіть: хіба таке буває? апостроф
Дуже люблять молодця, а б’ють його без кінця. (М’яч).
Ні електрика, ні гас, світить всюди в нічний час. (Місяць).
Ведучий. Зараз судді підрахують бали. А у нас рубрика «А ви знали, що…?»
Пропоную переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=tFgnu_v7FnM
Тур ІІІ.
«Доглянь дерево мови»
Ведучий. Обидві команди повинні одягнути дерево в листя, на кожному листку утворене слово.
Для утворення нових слів використовувати літери слова «Демонстрація»
Час: 5 хвилин
Кожне правильне слово 1 бал
Тур ІV.
«Веселі ребуси».
Презентація.
Тур V.
«Активна естафета»