Контрольна робота №4 за темою «Словотвір. Орфографія»

Про матеріал
Контрольна робота з української мови у 6 класі "Словотвір. Орфографія" складена у формі тестів та містить 24 завдання (з вибором однієї правильної відповіді). Мета: оцінити рівень навчальних досягнень шестикласників з розділу «Словотвір. Орфографія», з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією. Форма проведення: виконання завдань тестового характеру. Відповідає вимогам нової редакції правопису.
Перегляд файлу

Контрольна робота №4 за темою «Словотвір. Орфографія»

 

 

1.Слова  прегарний,  прийти  утворені способом творення:

а)префіксально-суфіксальним;

 б)префіксальним;   

 в)безафіксним;

 г)суфіксальним.

2. Укажіть варіант, у якому правильно визначено спосіб творення слова

а)Синь — безафіксний.

 б)Передбачення — основоскладання.

 в)Водогінний — префіксально-суфіксальний

 г)Піднести — суфіксальний

3. Визначте речення, в якому є слово, утворене переходом з однієї частини мови в іншу

а)Хочу в батька-матері погостить (Н. Кашук).

 б)Сад — то спів веселих птахів і сумних вітрів (Л. Дмитерко).

 в)За хвилину з хлівця вийшов старий чоловік і став (І. Багряний).

 г)У сірих очах старого світиться радість (І. Цюпа).

4.Укажіть рядок, у якому в усіх словах при додаванні суфікса -ин(а) отримаємо -ччин(а).

а)Черкаський, київський, одеський

 б)Вінницький, панський, козацький                            

 в)Кріпацький, одеський, уманський

 г)Турецький, донецький, чернівецький                                      

5. Способом  складання  основ  утворено слово:

а)передпокій;

 б)возз’єднання;   

 в)самовчитель;  

 г) знеболений   

6.Вкажіть словосполучення з прикметником, який перейшов у іменник.

а) зустріти сумне дівча;

 б) думати про сумне;

 в) сумне обличчя;

 г) сумне кошеня.

7. Вкажіть слово, утворене суфіксальним способом.

а) приїхати;

 б)побілити;

 в)весняний;

 г)провесна.

8.Яким способом утворені слова гарнесенький, зіллячко?

а) суфіксальним

б) префіксально-суфіксальним

в) префіксальним

г) безафіксним

9. Визначте рядок, у якому правильно утворені слова за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-.

а)Одеса — одеський, юнак — юнацький - юнацтво

б)товариш — товаришський - товаришство, завод — заводський.

 в) Петербург — петербурзький, герцог —герцогський - герцогство

 г) Воронеж — воронезький, Запоріжжя — запоріззький

10. Виберіть рядок, у якому в усіх словах при додаванні суфікса -ськ- відбудеться чергування приголосних.

а)товариш, брат, волох                                           

б) козак, юнак, Сиваш                                     

в) ткач, завод, брат

г) тюрки, Париж, коваль.

11. У якому рядку всі слова є спільнокореневими?

а) літати, літечко, літак

б) м’який, м’ята, пом’якшений

в) вода, водичка, приводити

г) книга, книжка, книжний

 

12. Укажіть рядок, у якому всі слова з пів записано правильно.

а) Пів юрти, пів’їдальні, півяблука

 б) Півгодини, пів-Африки, пів-оберт

 в) Піваркуш, півострів, півмісяць

 г) Пів оберт, півгодини, пів книги

 

13. Укажіть рядок, у якому в усіх словах при додаванні суфікса -ин(а) отримаємо —щин(а)

а) кзацький, полтавський, одеський                

 б) Чернівецький, батьківський, уманський

 в) німецький, чернівецький, галицький, 

 г) Одеський, уманський,черкаський 

14. Укажіть варіант, у якому правильно визначено спосіб творення слова.

 а) ООН — основоскладання.

 б) біленький — суфіксальний.

 в) притулилася — префіксально-суфіксальний

 г) стиха — безафіксний

15. Визначте правильно утворений словотвірний ланцюг

а) береза – підберезник -  березовий

б) ліс - праліс - пролісок

в) дорога - дорожній - придорожній

г) мова - промовляти - мовний.

16. Укажіть рядок, у якому всі слова з пів, напів записано правильно.

 а) пів'яблука, пів-Європи, напіввідчинений.

 б) пів-автобуса, пів огірка, півальбома.

 в) напівзаповнений, пів дороги, пів Японії.

 г) пів України, півкниги, півострів

17. Визначте рядок, у якому всі складні слова записано правильно.

 а) бібліографія, аеро-мобіль, кінопродукція.

 б) горицвіт, перекотиполе, Убийвовк.

 в) Жар-птиця, євшан зілля, щастя-доля.

 г) Ексміністр, максімода, мікро-скоп.

18. У якому рядку всі слова відповідають такій будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

а) сіренький, знання;

б) підберезник, перекручений;

в) винахід, веселенький;

г) невинно, розмова.

19. Яким способом утворено слово дитсадок?

а) складання основ

б) абревіація

в) перехід частин мови

г) префіксально-суфіксальний

20. Префіксально-суфіксальним спосо­бом утворено всі слова в рядку

а) зайти, кобзар, чернігівський

б) жовто-блакитний, безсонний, прадід

в) доброзичливий, щиросердний, п'ятиповерховий

г) приморозок, надмірний, нарукавник

21. Спільнокореневими називають слова, ...

 а) що відрізняються лише закінченням

 б) що належать до однієї частини мови

 в) що мають різне лексичне значення

 г) що мають спільний корінь

22. Через дефіс слід писати слово

 а) жовто ?гарячий

 б) горі?лиць

 в) жовто?блакитний

 г) зелено?гайський

23.  Знайдіть прикметник, який потрібно писати через дефіс:

а) ліво/бережний;

б) загально/людський;

в) далеко/східний;

 г) сільсько/господарський;

д) світло/червоний.

24. Яке слово написано з помилкою?

а) хліб - сіль

б) глухо німий,

в) півострів

г) більш - менш

 

 

docx
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку