Евристична бесіда "Здоровий егоїзм"

Про матеріал

Мета. З'ясувати різницю між егоїзмом в його найгірших проявах і «здоровим егоїзмом». Підвести аудиторію до самооцінки на предмет егоїзму, до ро­зуміння різниці між егоїзмом і повагою (любов'ю) до себе.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Заступник директора з ВР

Мебонія М.Я.

 

Мета. З'ясувати різницю між егоїзмом в його найгірших проявах і «здоровим егоїзмом». Підвести аудиторію до самооцінки на предмет егоїзму, до ро­зуміння різниці між егоїзмом і повагою (любов'ю) до себе.

 

Попередні умови. Аудиторія готова вести дискусію про егоїзм, його прояви у нашому житті, наслідки егоїстичної поведінки для егоїста і людей навколо нього. Розглянути поняття «здоровий егоїзм».

На дошці виписується мінімум інформації: егоїзм, капризи, обов'язок.

 

Тези до теми:

навести приклади егоїстичної поведінки з побуту, шкільного життя;

розглянути питання, звідки бере початок .егоїзм (егоїзм починається з дитячих капризів, яким весь час потурали, які спрямовані тільки на задоволення осо­бистих бажань дитини);

що таке почуття обов'язку, яким людям воно влас­тиве (почуття обов'язку не властиве егоїстам, адже світ повинен обертатися тільки навколо них);

кожна людина повинна дбати про себе, поважати себе, любити себе, тобто бути егоїстом в хорошому розумінні;

ми всі живемо б суспільстві, отже, залежимо від інших людей і маємо перед ними певні обов'язки;

як не стати егоїстичною людиною, не вийти за межі «здорового егоїзму»; чим шкідлива для людини егоїстична поведінка?

Коло запитань, які пропонуються до розгляду.

  1. Що таке егоїзм?
  2. Що таке на вашу думку «здоровий егоїзм»?
  3. Чи існує такий егоїзм?
  4. Наведіть приклади егоїзму і «здорового егоїзму».

5. Повагу   до   себе   можна   назвати   «здоровим егоїзмом»? 

  1. Егоїстами народжуються, чи ними стають?
  2. Обов'язок людини? Що ми вкладаємо в це по­няття?
  3. Яким чином обов'язок може уживатися із «здо­ровим егоїзмом»?
  4. Фраза «Я нікому нічого не зобов'язана» свідчить про егоїзм?
  1. Чи може «здоровий егоїзм» допомогти позбути­ся комплексів?
  2. Кожна людина має право на власні слабкості, секрети, захоплення?
  1. Як не перейти межу в любові до себе?
  2. Капризна дитина  — егоїст?
  3. Потрібно йти на поводу в капризів?
  4. Примхи, капризування свідчать про егоїзм?
  5. Яка поведінка не буде егоїстичною?
  6. Чи потрібно любити себе?
  1. Як виховати неегоїстичну людину? (Запитання до учнів).
  1. Ви любите себе?
  2. Чи поважаєте ви думку інших?
  1. Ви часто капризуєте? Як часто батьки вас про­сять не капризувати?

22. Капризування є проявом егоїзму?

23, Яка різниця між капризуванням і власною життєвою позицією?

Матеріал до теми

Егоїзм — морально-етичний принцип, який означає таку поведінку людини, коли вона віддає перевагу власним інтересам, нехтуючи інтересами суспільства та інших людей. Егоїзм не закладений в людській природі. Він наслідок виховання. У ході виховання прояви егоїзму можуть бути зведені до мінімуму. (Український педагогічний словник. С.Гонча­ренко. Стор. — 109).

Обов'язок — включає в себе ряд дій, справ, спрямо­ваних на задоволення потреб інших людей, суспільства.             

Людина повинна діяти з огляду на власні інтереси і вподобання, але не в ущерб інтересам близьких лю­дей, суспільства. Дитина також має право на власну недоторкану «територію». Все, що ми робимо, по­винні робити з любов'ю і повагою до себе.

Капризи дитячі — особливість поведінки дитини, яка виражається в нерозумних і недоцільних діях та вчинках, в необґрунтованій  протидії і опорові вказівкам, порадам, вимогам дорослих, у прагненні на­полягати на своєму.

Основний шлях попередження капризів: розумна організація життя й діяльності дитини, здорова атмо­сфера і правильні стосунки в родині, спокійна вимог­ливість і усунення надмірної уваги до бажань дитини. (Український педагогічний словник, С.Гончаренко).

Життєва позиція — сукупність поглядів на життя, наявність власної думки і готовність її відстоювати.

На завершення бесіди учні заповнюють анкету, яка допоможе перевірити себе на предмет егоїзму. Отже, шляхом обговорення запропонованої теми, учні ма­ють можливість самостійно зробити висновок, зазир­нути в свій внутрішній світ, задуматись над своїм ха­рактером, вчинками.

Запитання анкет роздаються учням, після її запов­нення вчитель пояснює, як проаналізувати анкету, Анкета

  1.      Я щодня вимагаю чого-небудь від батьків (так, ні).
  2.      Мені байдуже, чого хочуть інші (так, ні).
  1.       У школі я виконую тільки ті завдання, які оціню­ються (так, ні).
  1.      Мені не подобається ділитись з іншими (так, ні).

5. Я нікому нічого не зобов'язана(ний) (так, ні).
Підрахуйте, яких відповідей більше: «так» або «ні».

Більше «так»  задумайтесь над своїм ставленням до інших. Ви ростете егоїстом. Намагайтесь бути
уважнішими до інших людей, тому що егоїстична по­ведінка шкодить співіснуванню людей в колективі,
сім'ї.

1

 

doc
Додав(-ла)
Mebonia Marina
Пов’язані теми
Людина і світ, Сценарії
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
1656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку