Мета. З'ясувати різницю між егоїзмом в його найгірших проявах і «здоровим егоїзмом». Підвести аудиторію до самооцінки на предмет егоїзму, до розуміння різниці між егоїзмом і повагою (любов'ю) до себе.
Підготувала
Заступник директора з ВР
Мебонія М.Я.
Мета. З'ясувати різницю між егоїзмом в його найгірших проявах і «здоровим егоїзмом». Підвести аудиторію до самооцінки на предмет егоїзму, до розуміння різниці між егоїзмом і повагою (любов'ю) до себе.
Попередні умови. Аудиторія готова вести дискусію про егоїзм, його прояви у нашому житті, наслідки егоїстичної поведінки для егоїста і людей навколо нього. Розглянути поняття «здоровий егоїзм».
На дошці виписується мінімум інформації: егоїзм, капризи, обов'язок.
Тези до теми:
навести приклади егоїстичної поведінки з побуту, шкільного життя;
розглянути питання, звідки бере початок .егоїзм (егоїзм починається з дитячих капризів, яким весь час потурали, які спрямовані тільки на задоволення особистих бажань дитини);
що таке почуття обов'язку, яким людям воно властиве (почуття обов'язку не властиве егоїстам, адже світ повинен обертатися тільки навколо них);
кожна людина повинна дбати про себе, поважати себе, любити себе, тобто бути егоїстом в хорошому розумінні;
ми всі живемо б суспільстві, отже, залежимо від інших людей і маємо перед ними певні обов'язки;
як не стати егоїстичною людиною, не вийти за межі «здорового егоїзму»; чим шкідлива для людини егоїстична поведінка?
Коло запитань, які пропонуються до розгляду.
5. Повагу до себе можна назвати «здоровим егоїзмом»?
22. Капризування є проявом егоїзму?
23, Яка різниця між капризуванням і власною життєвою позицією?
Матеріал до теми
Егоїзм — морально-етичний принцип, який означає таку поведінку людини, коли вона віддає перевагу власним інтересам, нехтуючи інтересами суспільства та інших людей. Егоїзм не закладений в людській природі. Він — наслідок виховання. У ході виховання прояви егоїзму можуть бути зведені до мінімуму. (Український педагогічний словник. С.Гончаренко. Стор. — 109).
Обов'язок — включає в себе ряд дій, справ, спрямованих на задоволення потреб інших людей, суспільства.
Людина повинна діяти з огляду на власні інтереси і вподобання, але не в ущерб інтересам близьких людей, суспільства. Дитина також має право на власну недоторкану «територію». Все, що ми робимо, повинні робити з любов'ю і повагою до себе.
Капризи дитячі — особливість поведінки дитини, яка виражається в нерозумних і недоцільних діях та вчинках, в необґрунтованій протидії і опорові вказівкам, порадам, вимогам дорослих, у прагненні наполягати на своєму.
Основний шлях попередження капризів: розумна організація життя й діяльності дитини, здорова атмосфера і правильні стосунки в родині, спокійна вимогливість і усунення надмірної уваги до бажань дитини. (Український педагогічний словник, С.Гончаренко).
Життєва позиція — сукупність поглядів на життя, наявність власної думки і готовність її відстоювати.
На завершення бесіди учні заповнюють анкету, яка допоможе перевірити себе на предмет егоїзму. Отже, шляхом обговорення запропонованої теми, учні мають можливість самостійно зробити висновок, зазирнути в свій внутрішній світ, задуматись над своїм характером, вчинками.
Запитання анкет роздаються учням, після її заповнення вчитель пояснює, як проаналізувати анкету, Анкета
5. Я нікому нічого не зобов'язана(ний) (так, ні).
Підрахуйте, яких відповідей більше: «так» або «ні».
Більше «так» – задумайтесь над своїм ставленням до інших. Ви ростете егоїстом. Намагайтесь бути
уважнішими до інших людей, тому що егоїстична поведінка шкодить співіснуванню людей в колективі,
сім'ї.
1