Фестиваль педагогічної майстерності(Основи здоров’я 6 клас )

Про матеріал
Навчити учнів розрізняти поняття ВІЛ, СНІД. Надати інформацію про шляхи зараження ВІЛ, а також шляхи якими ВІЛ не передається. Пояснити, як ВІЛ впливає на роботу організму;  актуалізувати  і поповнити базові знання про ВІЛ/СНІД, усвідомлення зв’язку  між способом життя і ризиком  інфікуватися, розвивати вміння  уважно ставитися до свого здоров’я; виховувати ставлення до  здоров’я людини, як найвищої цінності.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фестиваль педагогічної майстерності(Основи здоров’я 6 клас )Іванчак Руслана Іванівна. Погірцівська СЗШ І – ІІІ ступенів. Самбірського району Львівської області

Номер слайду 2

Тема уроку : «Убережи себе від Віл/Снід»

Номер слайду 3

Навчити учнів розрізняти поняття ВІЛ, СНІД. Надати інформацію про шляхи зараження ВІЛ, а також шляхи якими ВІЛ не передається. Пояснити, як ВІЛ впливає на роботу організму;  актуалізувати  і поповнити базові знання про ВІЛ/СНІД, усвідомлення зв’язку  між способом життя і ризиком  інфікуватися, розвивати вміння  уважно ставитися до свого здоров’я; виховувати ставлення до  здоров’я людини, як найвищої цінності. Завдання уроку

Номер слайду 4

Допоміжні засоби: Роздатковий матеріал;ІКТ;Свічка, яйце, солома;Повітряне серце. Епіграф: «Життя прожити - не поле перейти»

Номер слайду 5

І. Організаційний етап. Вступне слово вчителя. Добрий день, діти! «Хто попереджений, той захищений» - саме так каже французьке прислів’я. .(ЗВУЧИТЬ МУЗИКА Shov must go on)Фреді Меркурі, талановитий англійський рок-музикант, композитор, співак, керівник рок-групи «Queen». Помер від СНІДу у віці 45 років . Смерть великого музиканта настала тому, що організм, у якому був СНІД не зміг боротися із запаленням легень.І ми сьогодні розпочали урок із його композиції «Шоу має тривати», говоримо про те, яка це страшна хвороба, яка не має пощади ні до кого. Так, за два дні до смерті, 22 листопада, музиканти «Queen» оголосили волю Меркюрі, що всі кошти від продажу платівок підуть у фонд по боротьбі зі СНІДом в Америці і Англії. «…Це допоможе нам – як мріяв Фреді – зрозуміти, що проблема СНІДу торкається кожного» Співак і композитор, пішов із життя у 1991 році. Смерть налетіла як вихор й ім’я їй було – СНІД. Молодий красень став інвалідом, а потім помер. Стрімко зростає кількість інфікованих і померлих від СНІДУ людей. Хід уроку:

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вправа очікування Ви бачите плакат на якому написано: «Що посієш – те й пожнеш». Процедура: На листочках у формі зернятка учні пишуть свої очікування від тренінгу, і озвучуючи, прикріплюють їх на плакат . Багато про СНІД уже відомо, але щодня з’являється нова інформація. А що ви знаєте про СНІД?ІІ. Актуалізація опорних знань:

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Вправа «Розшифруй абревіатуру». Учитель пропонує учням розшифрувати абревіатуру ВІЛ, СНІД. Надруковані букви заздалегідь прикріплені на дошку. Учні по черзі розшифровують кожну букву абревіатури з коментарем. Гра «Геометричні фігури». В конвертах знаходяться геометричні фігури різного кольору. За 1 хвилину учні повинні зібрати якнайбільше геометричних фігур, обмінюючись з іншими учасниками. У кого червоні квадрати – ті «інфіковані». Висновок. Так само стрімко поширюється ВІЛ, якщо люди не захищаються.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Інформаційне повідомлення. Кожному від народження дається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті, - це здоров’я. Але, хоч як дивно, люди можуть легковажно ставитися до здоров’я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя. Про це є цікава притча. Один бізнесмен нагромадив великий капітал, який складав 3 млн. доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг прийняти рішення , як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався і вирішив будь-що умовити Янгола Смерті продати йому трохи часу. Продай мені 3 тижні життя, і я віддам тобі третину свого капіталу – 1 млн. доларів, - запропонував бізнесмен. Але Янгол Смерті відмовив. Гаразд, залиши мені два тижні життя… Я віддам тобі дві третини своїх грошей, а це аж 2 млн. доларів. Янгол знову відмовив. Продай мені тільки один день, щоб я зміг насолодитися красою цієї землі, обійняти дружину, дітей, яких давно не бачив… Я віддам тобі все, що маю, - 3 млн. доларів. Янгол Смерті відмовив. Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб він зміг написати прощального листа? Янгол погодився. Чоловік написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено на життя. Я не зміг купити навіть години за 3 млн. доларів. Перевірте , чи все, що вас зараз оточує, справді має цінність? Бережіть здоров’я, бережіть життя! Живіть правильно! ». ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 12

ВІЛ – вірус імунодефіциту людини. СНІД – синдром набутого імунодефіциту ??ВІЛСНІД

Номер слайду 13

ВІЛ-інфекція - хвороба, спричинена вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). ВІЛ віднесений до лентивірусів («повільних вірусів»), підгрупа ретровірусів. У зв'язку з цим він викликає повільно протікаюче захворювання з тривалим інкубаційним періодом (прихований період від мо­менту зараження до появи перших симптомів захворювання). Потрапляючи в організм людини ВІЛ знижує захисну функцію імунної системи, в результаті чого організм втрачає можливість протистояти різноманітним захворюванням. Терміном СНІД позначають кінцеву стадію ВІЛ-інфекції. Дана стадія характеризується остаточним ураженням імунної системи людини, на фоні якого розвиваються супутні захворювання (так звані опортуністичні інфекції) - запалення легенів, органів травлення, головного мозку, туберкульоз, утворення злоякісних пухлин шкіри і судин. Руйнуючи імунну систему, ВІЛ робить організм нездатним протистояти не лише зовнішнім інфекціям, але й умовнопатогенним інфекційним агентам (бактеріям, грибкам і т. ін.), що, як правило, існують в організмі людини і не викликають захворювань. Проміжок часу між інфікуванням ВІЛ і розвитком стадії СНІДу може бути різним в залежності від загального стану здоров'я інфікованої людини, її способу життя та інших обставин. Близько 40% інфікованих переходять у стадію СНІД лише через 12-13 років після зараження. Втім, у будь-якому разі хвороба закінчується смертю.

Номер слайду 14

У кожного учня є дві картки – червона і зелена. На відповідь “так” учень піднімає зелену картку, на відповідь “ні” – червону. 1.     Чи можна за зовнішнім виглядом визначити, що людина ВІЛ- інфікована? (НІ) 2.     Збудником СНІДу є вірус імунодефіциту людини. (ТАК) 3.     Аналіз крові може показати, що людина ВІЛ-інфікована. (ТАК) 4.     Лише чоловіки можуть захворіти на СНІД.  (НІ) 5.     Можна захворіти, якщо потримати хворого за руку. (НІ) 6.     На сьогодні ліків від СНІДу не існує. (ТАК) 7.     ВІЛ може передаватись під час статевих контактів. (ТАК) 8.     ВІЛ може передаватись під час переливання крові. (ТАК) 9.     Є люди, що мають імунітет від ВІЛ. (НІ) 10.  Можна заразитись ВІЛ, якщо ходити до школи, де навчається ВІЛ-інфікований учень. (НІ) 11. Наркомани можуть передавати ВІЛ, якщо користуються однією голкою. ( ТАК) 12. У підлітковому віці неможливо захворіти на СНІД. (НІ) ІV. Закріплення матеріалу1. Бліцтурнір “Так” чи “Ні”

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити дітей оцінювати ступінь ризику ВІЛ – інфікування. Об’єднання в групи за кольорами . Для цієї вправи нам потрібно об’єднатися в групи. Які у вас улюблені кольори? (Відповіді дітей) Отже, синій колір працює за першим столом, жовтий – за другим, червоний – за третім. У вас на столі є яйце, 30 соломинок, скотч і ножиці. Яйце як священний знак було складовою космогонії кожного народу на землі, і шанувалася не лише його форма, а й прихована в ньому таїна. Майже в усіх народів воно вважалося джерелом життя, символом сонця, початком світу. Ми, християни прийняли цей символ – яйце, бачимо в ньому пам’ять вічного життя. Уявіть, що яйце, яке лежить у вас на столах – це ВІЛ-інфікована дитина і її потрібно захистити від інфекції. А ви – це батьки дитини. Перед батьками ВІЛ позитивних дітей постійно стоїть завдання: захистити свою дитину від респіраторно-вірусних захворювань або застуд, бо ослаблений ВІЛ-інфекцією дитячий організм не в змозі боротися з ними. Я виступатиму в ролі інфекції і буду перевіряти чи зуміли ви захистити свою дитину. У кожної групи я візьму яйце і кину його на підлогу. Якщо розбилося чи тріснуло – не змогли захистити. Отже, за допомогою 30 соломинок, скотча вам необхідно буде обмотати яйце так, щоб до нього не потрапила інфекція. А також проговоріть в групі ,як в житті батьки можуть захистити свою дитину від інфекцій. А тепер кожна група пояснює, як можна захистити дитину від інфекцій і віддає мені своє яйце. Отже, перша група нам довела, що можна захистити. Хоча це дуже важко і потребує багато зусиль. І все – таки ВІЛ-позитивна людина може прожити певний період життя. Але дуже часто головною причиною є навіть не СНІД, а інфекції, з якими ослаблений ВІЛ-інфекцією організм не в змозі боротися.2. Вправа "ВІЛ – позитивна дитина”.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

 Щось не хочеться сидіти,  Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд!Фізкультхвилинка

Номер слайду 19

Кожному з вас я роздаю карточку ,на якій записана ситуація . На підлозі розложені таблички  « Ризик високий» , «Ризик низький» , « Ризик відсутній» Для виконання цієї вправи пригадайте все ,що ви чули про цю хворобу. Будьте уважні. Кожен з вас читає ситуацію вголос і кладе карточку до таблички ,яка несе правильну відповідь. Отже, починаємо. Ситуації:1.    гратись у «кроваве братання» 2.    проколювати вуха однією голкою  3.    вживати ін’єкційні наркотики  4.    працювати у секс-бізнесі 5.    робити  зуби нестерильними інструментами  6.    робити перев’язку без рукавиць 7.    користуватись чужою бритвою  8.    користуватись чужою зубною щіткою 9.    плавати в одному басейні 10. їсти те ,що приготував ВІЛ-інфікований 11. дружити з ВІЛ-інфікованими 12. користуватися спільним посудом 13. обмінюватися одягом 14. бути покусаним комаром 15. жити в одній кімнаті з ВІЛ-інфікованим 16. сидіти за одною партою 17. користуватися спільним шкільним приладдям 18. їхати в одному транспортному засобі 19. робити уколи нестерильним  інструментом 20. торкатися кров’яних плям на предметах 21. дружній поцілунок 22. користуватися спільним туалетом. Дякую. Ви бачите ,що не так багато ситуацій ,коли можна інфікуватися ,але їх потрібно уникати ,щоб не захворіти.3. Вправа « Оцінка ризику ВІЛ-інфікування»

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Мета: формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих людей. Об’єднаємось у три групи: Перша група – хлопчики. Друга група – дівчатка. Третя група – наші гостіКожному з вас роздали стікер у вигляді серця. Нехай це буде маленька частинка вашого серця. Я прошу вас прочитати листа і хто зможе, віддайте свою частинку нашому другу чи подрузі, які ВІЛ-позитивні. Але спочатку напишіть на ньому, що ви могли б зробити для цього друга, подруги або яку допомогу надали б їм. У нас є отримані листи від ВІЛ –інфікованих підлітків. Я зараз вам зачитаю ці листи і прикріпимо їх на дошці, а ви прикріпіть свої стікери із серцями до тих листів, кому ви хочете віддати свою частинку серця. Лист Оксани. Мене звати Оксана. Мені 14 років. "Нещодавно дізналася, що у потребу сказати комусь про це. Я розповіла своїй подрузі, шкода, але "я нічим не можу тобі допомогти ”. Коли наступного дня Оксана прийшла до школи, усі вже знали про це і перешіптувались за моєю спиною. Лист Олексія. "Мене звати Олексій. Мені 15 років і я щойно повернувся зі школи. Почуваюся добре, але всі знають, що в мене ВІЛ. Більшість однокласників уникають мене. У мене немає друзів. Кожного дня я йду зі школи з опущеною головою. У мене депресія, всі мене бояться і я почуваюся страшенно самотнім. Я хочу мати друга, з яким можна було б поговорити. Як ви гадаєте, що є найважчим для ВІЛ-позитивної людини? Діти, подумайте і напишіть на своїх серцях, щоб ви могли зробити для такої людини? Прошу хто бажає, прикріпити свої серця на серці "нашого друга”, промовляючи, що ви можете зробити для нього. Прошу прикріпити свої серця, промовляючи написане. Лист Миколки. «Мене звати Миколка. Мені 1 рочок. Я ще не вмію говорити і писати, за мене це робить моя мама. Мене інфікували у лікарні при переливанні донорської крові під час операції. Я ще маленький, але я - людина. Я хочу жити! Допоможіть!» Прошу прикріпити свої серця, промовляючи написане.4. Вправа «Серце друга»

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Запалимо свічку. Хвилина мовчання.

Номер слайду 24

Ці свічки запалені в пам’ять про тих, хто помер від СНІДу(На фоні музики звучать слова)Від імені хворого на СНІД Твоя рука-надії, мов той круг,Підтримує мене на хвилях долі,Що сипле, наче в рану дрібку солі,В мої сліди майбутні. Ти мій друг!Кричить душа і мліє серця стук;Як в інії – буття-гілки в полоні;Від болю вже потріскалися скроні. В тобі лише, мій друже, щирий звук. Життя вже ледь жевріє від недуг. СНІД умертвляє всі живі надії,На вітер спопеливши усі мрії. В своїй руці тримаєш ти мій дух.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Процедура: учні домальовують зеленим кольором пагінець на плакаті ”Що посієш – те й пожнеш”, говорять свої побажання однокласникам. Тепер давайте візьмемось за руки і побажаємо собі і своєму сусідові здоров’я. V. Підсумок уроку1. Вправа «Побажання. »

Номер слайду 27

Звучить мелодія. Учні на вирізаних із паперу голубах пишуть послання (те, що вони хочуть сказати , чим хочуть поділитися на рахунок ВІЛ/СНІДу) і посилають їх у світ (прикріплюють на повітряному серці). Хто бажає, може зачитати.2. Вправа « Послання у світ».

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Написати листа людині , яка хворіє СНІДом. VІ. Домашнє завдання:

Номер слайду 31

Флешмоб: «Послання у світ»

Номер слайду 32

Пам’ятай! Небезпека поряд!Твоє життя залежить від твоїх обдуманих дій!

zip
Додано
19 лютого
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку