Конспект уроку - тренінгу з основ здоров я "Види і наслідки конфліктів." 6 клас

Про матеріал
Наприкінці заняття учні: пояснюють значення термінів «конфлікт», «конфлікти поглядів», «конфлікти інтересів»; розпізнають конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; наводять приклади толерантного розв’язання конфлікту поглядів; називають чотири способи розв’язання конфлікту інтересів і приклади ситуацій, у яких ці способи є доречними; демонструють здатність аналізувати конфлікти: розпізнавати конфліктні ситуації, визначати мету учасників конфлікту, а також, які способи розв’язання конфлікту вони обрали.
Перегляд файлу

УРОК – ТРЕНІНГ

6 клас

Тема. Види і наслідки конфліктів.

Мета. Відпрацювати навички запобігання, аналізу й конструктивного розв’язання конфліктів, виховувати толерантне ставлення до людей, які мають інші смаки, погляди чи переконання.

Очікувані результати. Наприкінці заняття учні: пояснюють значення термінів «конфлікт», «конфлікти поглядів», «конфлікти інтересів»; розпізнають конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; наводять приклади толерантного розв’язання конфлікту поглядів; називають чотири способи розв’язання конфлікту інтересів і приклади ситуацій, у яких ці способи є доречними; демонструють здатність аналізувати конфлікти: розпізнавати конфліктні ситуації, визначати мету учасників конфлікту, а також, які способи розв’язання конфлікту вони обрали.

Обладнання і матеріали. Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь. Роздрукувати Роздавальні матеріали для учнів. Роздрукувати Додаток 8.1 за кількістю учасників для об'єднання у дві групи. Перевірити презентацію та відео до теми.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання - 10 хв

Мозковий штурм «Які дії можуть спричинити суперечку?» - 5 хв

Інформаційне повідомлення «Конфлікти поглядів» - 10 хв

Бесіда «Конфлікти інтересів» - 5 хв

Вправа «На містку» - 5 хв

Підсумкові завдання - 10 хв

Усього тривалість - 45 хв

Рекомендації щодо проведення уроку

Відкритий мікрофон .

Якщо в класі понад 20 учнів або не вистачає часу, виконайте вправу в парах.

 

 

ХІД ТРЕНІНГУ

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Зворотний зв’язок. Запитайте учнів.

- Про що ми говорили на минулому уроці?

- Які бувають стосунки?

- Чим характеризуються здоровів стосунки?

- Що таке нездорові стосунки?

- Як поліпшити стосунки?

- Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте їх.

- На минулому уроці ми з вами говорили про те, які бувають стосунки і як поліпшити їх з різними людьми.

2. Оголосіть тему уроку:

Вік прогресу, логіки, проблем,

Як може, вижити людина

В такий шалений, надпотужний вік,

Летить життя, воно спішить,

Але крізь призму років і століть

З тенет людину не пускає

Його величність сам Конфлікт

Й від миті, коли Бог задумав світ,

Причиною всіх бід був лиш конфлікт

- Сьогодні ми поговоримо про конфлікти між людьми, чому вони виникають і як їх розв’язувати.

3. Вправа «Асоціативний кущ».

- Які асоціації у вас виникають при слові «конфлікт»?

Висновок: конфлікт походить від латинського слова conflictus і означає зіткнення сторін, думок, сил. Конфлікт має такі ознаки: наявність двох або більше учасників із протилежними інтересами; кожен з учасників має аргументи й засоби для обстоювання своїх інтересів.

- Які причини виникнення конфліктів може бути?

Висновок: причинами виникнення конфліктних ситуацій можуть бути: зіткнення протилежних інтересів; думок; поглядів; серйозні розбіжності; гостра суперечка в спілкуванні; неспівпадання інтересів.

4. Продемонструйте мультфільм «Холод».

- Що спричинило суперечку? (Не могли поділити ковдру.)

- Як герої змогли розв’язати конфлікт? (Накрилися ковдрою разом.)

Висновок: часто розв’язати конфлікт можна набагато простіше, ніж здається на перший погляд.

Мозковий штурм «Які дії можуть спричинити суперечку?»

Напишіть на дошці: «Дії», «Наслідки», «Почуття» та запропонуйте дітям:

• навести приклади дій, що можуть спричинити суперечку (обзивання, нетактовні висловлювання, поширення пліток, заперечення чиєїсь думки тощо);

• назвати почуття, що виникають в учасників конфлікту (гнів, образа, розчарування тощо);

• подумати, які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти (образи, бійка, розрив дружніх стосунків тощо).

- Дехто думає, що конфлікти — це виключно негативне явище і тому їх треба завжди уникати. Проте це не так. Конфлікти є частиною стосунків.

- Коли люди спілкуються між собою, разом навчаються, працюють або відпочивають, іноді з’ясовується, що вони по-різному розуміють, що є необхідним, важливим чи правильним, або їхні інтереси можуть не збігатися. Однак це не означає, що вони приречені на сварки й суперечки. Кожному треба навчитися мирно розв’язувати конфлікти.

- Ці вміння — чи не найважливіші для людини. Вони допоможуть зменшити кількість стресів у вашому житті, підвищать авторитет, популярність, рівень упевненості та самоповаги».

Інформаційне повідомлення «Конфлікти поглядів»

- Конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи вподобаннях людей, називають конфліктами поглядів. Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів. Розв’язують ці конфлікти по-різному.

- Часто, коли люди мають різну віру, переконання або їм подобаються чи не подобаються певні речі (одяг, музика, футбольна команда), вони ніби спілкуються різними мовами. Те, що для одного «добре», може бути «погане» для іншого; те, що одному подобається, в іншого може викликати відразу.

- Однак розв’язання такого конфлікту не означає, що його учасники мають змінити свою віру, погляди чи переконання. У таких випадках треба згадати народну мудрість: "На колір і смак товариш не всяк". Дуже важливо розвинути в собі толерантність — уміння визнавати й поважати право іншої людини на власну, відмінну від твоєї, думку і пам’ятати, що толерантність — це пошук того, що об’єднує, а не роз’єднує людей.

Завдання 1

Запропонуйте учням прочитати історію про футбольних уболівальників з підручника ст. 131.

- Згадай подібну ситуацію зі свого життя.

- Як це було?

- Чи правильно ти тоді діяв?

- Що можна було зробити чи сказати інакше?

- Як у розв’язанні таких конфліктів може допомогти «правило світлофора»: «Зупинися. Подумай. Вибери»?

Два товариші — Володя і Раміль — дуже добре ладнають між собою, а сваряться тільки тому, що Володя — вболівальник київського «Динамо», а Раміль — донецького «Шахтаря». Ці сварки пригнічують їх обох. Трапляється, що вони по кілька днів не розмовляють. Іноді сперечаються мало не до бійки. Кожен намагається довести переваги улюбленої команди і переконати товариша вболівати за неї.

Та чи варто це робити? Краще визнати право друга вболівати за команду, яка йому подобається, утримуватися від нападок на неї і обговорювати те, що чим краще гратимуть обидві команди, тим цікавіше буде дивитися матчі національного чемпіонату і тим сильнішою буде збірна України.

Бесіда «Конфлікти інтересів»

1. Запропонуйте кільком учням по черзі прочитати інформацію «Конфлікти інтересів» із ст. 132 підручника.

2. Запропонуйте учням виконати Завдання 2 у підручнику ст. 133.

- Як ви дієте в подібних конфліктних ситуаціях?

Висновок: здебільшого конфлікти інтересів краще розв’язувати через переговори.

- Стосунки людей ще в давні часи йшли за умов віри в сили природи, силу Бога… тож і нам в такий шалений час слід прислухатися до сторінок творів світових релігій, які якщо і не допоможуть вам у житті уникнути конфліктних ситуацій то хоча б мудро виходити з них:

1. Люби ближнього, як самого себе.

2. Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе.

3. Люби життя – неоціненний дар.

4. Умій прощати і поважати людину.

5. Будь щедрий на милосердя, співчуття, розуміння.

 Вправа «Кошик сміття»

- А щоб не конфліктувати треба постійно самовдосконалюватися, працювати над собою, позбавлятися негативних рис характеру.

- Подумайте 1 хвилину, якої риси характеру, що може призвести, а може й призводить до конфлікту ви хотіли б позбутися.

- І я пропоную зробити сьогодні перший крок в цьому напрямку: напишіть на папері цю рису характеру, якої б ви хотіли позбутися. Підійміть до кошика для сміття, зіжмакайте папірець і викиньте його в кошик. можете назвати вголос цю рису характеру.

- Сподіваюсь, що після нашого уроку в вашому житті буде виникати менше конфліктних ситуацій.

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)

1. Об’єднайте учнів у дві групи за допомогою карток з персонажами мультфільму (Додаток 8.1).

2. Обговоріть, які способи розв’язання конфлікту описано у наведених ситуаціях (Завдання 3 у Роздавальних матеріалах для учнів).

- Згадайте мультфільм, який ми дивилися на початку уроку, і скажіть, який вид конфлікту був між героями. (Конфлікт інтересів.)

- Який спосіб розв’язання конфлікту вони обрали? (Домовилися між собою.)

- Чому не треба відтягувати розв’язання конфлікту?

- Чому не завжди варто поступатися в конфліктах?

3. Висновки:

• Конфлікти — невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю і має власні погляди та інтереси.

• Якщо конфлікти виникають через розбіжності у смаках чи поглядах людей, їх потрібно розв’язувати на основі толерантності.

• Конфлікти інтересів найкраще розв’язувати через переговори.

4. Обговорення змісту прислів’я.

  • Глечик пополам: ні тобі, ні нам.
  • Ти йому хліб, а він тобі – камінь.
  • У кожного солов’я пісня своя.

5. Завершення тренінгу. Вправа «Відкритий мікрофон».

Запропонуйте учням по черзі продовжити речення:

- На сьогоднішньому тренінгу я дізнався.., навчився ….

- Завершіть тренінг оплесками.

6. Домашнє завдання.

Параграф 23, написати правила запобігання конфліктів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Решетова Ганна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2019
Переглядів
6232
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку