Фінансова грамотність

Про матеріал
Важливе місце в житті людей полягає вибору професії та забезпеченню своїх життєвих потреб. Я ввважаю, що ми педагоги повинні формувати у дітей з раннього дитинства вміння заробляти і витрачати вміло кошти на свої потреби у формі гри. Допомогти у виборі професії.
Перегляд файлу

    У процесі реформування системи освіти України у відповідності до провідних положень Концептуальних засад реформування середньої освіти

" Нова українська школа", відбулось оновлення змісту шкільних програм.  Метою "Закону про освіту" є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності . Однією з цих компетентностей є підприємливість і фінансова грамотність.                                                                                                                                                 Сучасний світ неможливо уявити без фінансів. Вони забезпечують функціонування усіх сфер людського суспільства. Використання фінансової інформації, застосування фінансових знань є необхідними елементами будь-якого напрямку діяльності людини.                                                                                                                                Фінансова грамотність допомагає зрозуміти ключові фінансові поняття і використовувати їх для прийняття рішень про доходи, витрати і заощадження, для вибору відповідних фінансових інструментів, планування бюджету, нагромадження коштів на майбутні цілі.                                                                    Фінансово грамотні люди більшою мірою захищені від фінансових ризиків і непередбачуваних ситуацій. Вони відповідальніше ставляться до управління особистими фінансами, здатні підвищувати добробут за рахунок розподілу наявних грошових ресурсів і планування майбутніх витрат.

Чому ми говоримо про фінансове виховання та про фінансову культуру.

Тому що вважаємо, що одних знань недостатньо. Людина спочатку повинна розуміти важливість знань, що отримує і вміти їх використовувати у житті. А

без постійного удосконалення цих знань та закріплення їх на практиці навичок не набудеш. Краще всього фінансову культуру в дітях виховувати на власному прикладі, говорять досвідченні батьки. Але, на жаль, фінансова грамотність у більшості населення нашої країни продовжує залишатись на дуже низькому рівні й причин цьому декілька. Одна з них старше покоління не надає належної уваги необхідності пізнавати ази фінансової грамотності, не говорячи вже про більш складні принципи управління особистими фінансами, але при цьому всі ображаються на постійну нестачу грошей. Друга причина, виходить з першої, навчальні заклади в більшості своїй також не бачать важливості цієї дисципліни і тому не спішать вводити її у шкільну програму. І на сам кінець, сама система навчання представлена в основному теоретичною частиною і повною відсутністю практичної, так як такі семінарські заняття дуже складно назвати практичними заняттями  з причини того, що основна їх задача це перевірка того наскільки учні добре засвоїли теорію. І це зрозуміло. Тому що в більшості своїй викладають ті, хто в свій час успішно закінчили ВУЗ, але самі повністю далекі від практики.

Як вирішити цю проблему.

  Школа працює над реалізацією напрямку дослідно-експериментальної роботи " Науково методичні засади впровадження фінансової грамотності

 в навчально-виховний процес" Педагоги школи працюють над шкільним проектом "Фінансова грамотність" Метою проекту є формування особистості з високим рівнем економічних компетентностей, підготовка її до суспільно

значущого самотвердження та самореалізації як громадянина України.

 Завдання програми:

  •     формування світогляду цивілізованої людини, що визнає такі загальнолюдські цінності, як свобода діяльності та вибору, право приватної власності, дотримання законності тощо;
  •     сприяння розвитку навичок раціональної економічної та фінансової поведінки людини як споживача фінансових послуг;
  •     засвоєння фундаментальних знань про фінансове життя суспільства;

підтримка інтересу до вивчення предметів економічного спрямування.

 

Вже в початкових класах ми працюємо над формуванням фінансової грамотності наших учнів. З цією метою проводимо різні заходи, співпрацюємо з Приватбанком.

Працівники "Приватбанку" провели для дітей нащої школи ряд екскурсій у своєму відділенні, де для них працівники розповідали про важливість банківських карток, як ними користуватися, особливості роботи банку.

Ми з дітьми відвідали містечко професій в м. Києві "Кідландію", де діти попробували себе в ролі  працівників різних професій, вчилися заробляти гроші і вирішували як краще їм їх витратити. Перед початком екскурсії діти мають вибрати собі професію таку, яка буде їм подобатися і де можна як найбільше заробити – це дуже важливий навик, який дозволить їм стати більш впевненим в собі. В ході екскурсії від дітей  вимагається вміння концентруватися й швидко приймати правильне рішення. І ми побачили, що одні діти за день зуміли попробувати себе в ролі всіх професій і визначитися, що їм найбільше сподобалось, а інші пройшли через декілька професій, бо їм не вистачило часу. Вони не могли визначитись у своїх уподобаннях і потратили багато часу. Відповідно і у них був малий заробіток і не було можливості за нього щось придбати. Після екскурсії ми провели бесіду з учнями, в ході якої учні поділилися своїми думками щодо важливості вміння заробляти гроші і розпоряджатися власними фінансами. На уроці образотворчого мистецтва учні намалювали малюнки на тему: «Професія моєї мрії».

З учнями свого класу я провела вікторину з метою підвищення  рівня фінансової грамотності . Діти стали більш уже обдумувати як правильно потратити кошти, які у них є. Адже часто ми спостерігаємо як діти витрачають свій маленький бюджет на непотрібну їм річ.

В нашій школі проводиться щорічно ярмарку, де діти виготовляють товар, а згодом і продають його. Вони реально бачать картину, чи сподобався товар, чи зразу купили, а чи можливо залишився. І на наступний рік те, що не продавалося вони не виготовляють, а роблять ті вироби, які зразу розійшлися.

Використання таких форм роботи з учнями дозволяє максимально збільшити ефективність вивчення матеріалу та підвищити рівень економічної грамотності учнів.                                                                                                                           Фінансова освіта підвищить добробут кожної родини і буде сприяти стабільності економіки держави. Дуже важливо, щоб діти знали, що економіка держави значною мірою залежить від податків, які сплачуються в самій державі. І вони в майбутньому сплачували їх, а не намагалися обійти. Маємо надію, що майбутні платники ще зі шкільних лав освоять основи податкової грамотності та усвідомлять, що податки це – індивідуальний внесок кожного у загальний добробут.                                                                                                  

На мою думку, необхідно продовжувати впроваджувати проект "Фінансова грамотність" в освітній процес. Пропоную провести День фінансової грамотності для учнів школи, а також різноманітні ігри, подорожі, квести, вікторини, де діти більш будуть отримувати корисної інформації.

На мою думку, проведення шкільного благодійного ярмарку – це та форма, яку потрібно і надалі впроваджувати як засіб формування фінансової грамотності учнів.

1

 

doc
Додав(-ла)
Замлинна Жанна
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
1203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку