21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Фінансова грамотність (Числові нерівності)

Про матеріал
Розвиток фінансової компетентності учнів - є головною складовою сучастності. А поєднання уроків математики з фінансовою та громадською компетентностями розвиває в учнів цікавість до предмету і поєднання матеріалу з сучасним життям!!!
Перегляд файлу

Клас: 9 (алгебра)

 

Тема: Числові нерівності (фінансова грамотність)

 

Очікуваний результат: знає про право на рівність, про існування суспільної диференціації; розв’язує сюжетні задачі на розрахунок та аналіз фінансової спроможності людини; розуміє, що проблема соціальної нерівності дуже часто полягає у тому, що немає якісного доступу до прав та можливостей; усвідомлює роль держави у забезпеченні рівного доступу до соціальних благ для всіх громадян.

 

Складові фінансової та громадянської компетентності, які можна розвивати  за допомогою пропонованої вправи:  вміння аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами; вміння аргументувати та відстоювати свою позицію; вміння співпрацювати в команді; ощадливість і поміркованість.

 

Вправа «Зробіть крок вперед»    час 20 хвилин

 

Використані матеріали: посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с.157-160

 

Мета: показати можливості застосування числових нерівностей у моделюванні економічних ситуацій, поглибити розуміння прав людини.

 

Інструкція

  1. Попередньо підготуйте рольові картки ( на кількість малих груп) додаткову інформацію та список «ситуацій та подій»
  2. Об’єднайте учнів у малі групи. Роздайте рольові картки (додаток 1) та попросіть їх увійти в роль, ознайомившись із інформацією.
  3. Вишикуйте учнів, які будуть презентувати ролі, вздовж уявної лінії.
  4. Розкажіть учасникам, що ви прочитаєте список ситуацій (додаток 2). Якщо вони на задану ситуацію можуть відповісти «так», то їм слід зробити крок вперед. В іншому випадку вони повинні залишитись на місці і не рухатись. Запропонуйте скористатися додатковою інформацією.
  5. Читайте поступово по одній ситуації. Робіть паузи між прочитаними ситуаціями так, щоб в учасників був час провести розрахунки, ступити вперед і оглянутися навколо та зрозуміти своє положення відносно інших учасників.

 

Обговорення

  • Було легко чи важко грати різні ролі? Якою ви уявляєте родину, чию роль презентували?
  • Чи були такі моменти, коли хтось відчував, що їхні фінансові можливості обмежують задоволення певних потреб?
  • Яким чином такий досвід відображає суспільство?
  • Кому належить провідна роль у створенні рівних можливостей для громадян?
  • Які перші кроки можна зробити для усунення нерівності в суспільстві?

 

Підведення до висновку про важливість рівного доступу до прав людини

 

 

 

 

 

 

Додаткова інформація

  1. Прожитковий мінімум в Україні з 1 травня 2017 р. становить 1684 грн. в розрахунку на 1 особу.
  2. Ставка податку на доходи фізичних осіб – 18%. Податок на доходи не нараховується на пенсії, стипендії, допомогу по безробіттю, тощо.
  3. Платники податку, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, дитину-інваліда, мають право на податкову соціальну пільгу на кожну таку дитину.
  4. Допомогу держави – субсидію – можуть отримувати українські родини, якщо їхні комунальні виплати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу.

Малозабезпеченим сімям, які мають середньомісячний сукупний дохід нижчий від прожиткового мінімуму для сімї, призначається державна соціальна допомога.

 

 

Додаток 1  https://docs.google.com/document/d/1ugElwp20aztuQreFahTWgSRR-JZv9fP4P14Th5Ca_yo/edit 

 

Додаток 2  https://docs.google.com/document/d/1ugElwp20aztuQreFahTWgSRR-JZv9fP4P14Th5Ca_yo/edit 

 

 

docx
Додав(-ла)
Лотвин Наталья
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку