«Фішбоун» Тема: Позакласне читання на тему Казка «Лисове серце».

Про матеріал
Завдання майстер-класу: • продемонструвати можливості використання в роботі технологій критичного мислення; • сприяти підвищенню майстерності учителів • створити умови мотивації до співробітництва, взаєморозуміння.
Перегляд файлу

                                         Майстер – клас

Використання інтерактивного прийому «Фішбоун»

Тема: Позакласне читання на тему Казка

 «Лисове серце».

 

Мета проведення: ознайомити з власним педагогічним досвідом застосування прийомів розвитку критичного мислення. Показати форми, і методи за допомогою яких на уроках відбувається  розвиток критичного мислення школярів. Формування інтересу до народної мудрості, бажання черпнути з казок важливі уроки життя, поповнити та збагачувати словниковий запас дітей; розвивати чіткий інтерес до казок, усне мовлення, логічне мислення, уяву, пам’ять, уміння аналізувати, акторські здібності.

Виховувати високі моральні якості, прагнення до добра і справедливості, вчити робити висновки та співставляти ситуації, висловлювати свої думки.

Завдання майстер-класу:

  •      продемонструвати можливості використання в роботі технологій критичного мислення;
  •      сприяти підвищенню майстерності учителів
  •      створити умови мотивації до співробітництва, взаєморозуміння.

Обладнання: роздатковий матеріал, завдання для проведення практичної частини.

План майстер-класу

І. Вступна частина.

  1.               Визначення актуальності проблеми.
  2.               Підготовка заняття. Пасивне позиціонування.
  3.               Повідомлення теми і мети заняття.

ІІ. Основна частина.

  1.               Теоретичний аспект. Актуальність використання технологій розвитку критичного мислення, на прикладі методу прийому Фішбоун.
  2. Практичні завдання. Приклади використання на уроці літературного читання.

ІІІ. Рефлексія.

ІV. Підсумки майстер-класу.

І. Вправа «Вітання» (1,5 хв.)

Дружно за руки візьмемось, (промовляючи цей рядок,беруться за руки)

- Один одному всміхнемось. (посміхаються один одному праворуч і ліворуч від себе)

 - Хай проблеми нас оминають,

( разом:) А щирі  посмішки сяють!

ІІ. Вправа. (Вчитель ставить на дошці велике серце).

 Форма роботи: Асоціативний кущ

-Діти, що це? 

- Про що вам нагадує це серце? Які слова вказують на це значення, отже у вас на парті є квіточка прощу запишіть слова що у вас асоціюється з словом серце.

Хто запише може підходити і прикріплювати до сердечка.

(Мама, сім’я, мир, Батьківщина, любов, щастя, добро, здоров’я, життя…).

У нас виходить таке патріотичне серце. У зв’язку з проблемами сьогодення.

Молодці!

ІІІ. Основна частина

  • Сьогодні я вас ознайомлю з інтерактивним прийомом «Фішбоун».
  • І на основі цього проведу майстер-клас.

  Дослівно він перекладається з англійської як «Рибна кістка» або «Скелет риби» і направлений на розвиток критичного мислення учнів.

  1. Схеми Фішбоун дають можливість:
  •                   організувати роботу учасників в парах або групах; 
  •                   розвивати критичне мислення;
  •                   візуалізувати (передбачати,  уявляти)  взаємозв’язки між причинами і наслідками;
  •                   ранжувати (послідовно розміщувати)  факти за степенем їх важливості.

За допомогою таких схем можна знайти рішення будь-якої складної ситуації, при цьому кожен раз можуть виникати нові ідеї.  Ефективним буде її використання під час  Мозкового штурму.

 

 

 

 

 

 

 

IV Викладання нової теми.

Мета: За допомогою схеми Фішбоун продемонструвати

Технологія проведення:

  1. Прочитати текст
  2. З усіх запропонованих варіантів обрати проблему, причини появи цієї проблеми, факти, які є наслідком проблеми та зробити висновок.

Розташувати компоненти на відповідних місцях схеми

  • Сьогодні ми будемо працювати над  казкою «Лисове серце».
  • А також прослухаємо Аудіоказку «Лисове Серце»

Проблема:

- Чого навчає нас ця казка?

факти:

  Висновок:

ІV Закріплення вивченого матеріалу.

 

Метод роботи ФІШБОУН

Кожна команда отримує карти фішбоун, вчитель пояснює роботу над ними.

Склад фішбоун : голова- назва тексу, хвіст – висновок, верхні ребра- добрі вчинки героїв казки, нижні ребра- погані вчинки героїв казки;

 

Один учень з кожної команди виходить з карткою фішбоун своєї команди та читає з неї.

ІV. Підсумки майстер-класу

Сьогоднішня наша з вами робота надала нам змогу: узагальнити знання щодо методів критичного мислення та опрацювати інноваційний метод Фішбоун. Головне завдання вчителя в навчанні – дати дітям не «заготовку» знань на завтра, а озброїти  вмінням застосувати ці знання на все життя.

Дякую усім за плідну співпрацю, бажаю творчої наснаги та успіхів у нелегкій праці!

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2023
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку