Майстер – клас
Використання інтерактивного прийому «Фішбоун»
Тема: Позакласне читання на тему Казка
«Лисове серце».
Мета проведення: ознайомити з власним педагогічним досвідом застосування прийомів розвитку критичного мислення. Показати форми, і методи за допомогою яких на уроках відбувається розвиток критичного мислення школярів. Формування інтересу до народної мудрості, бажання черпнути з казок важливі уроки життя, поповнити та збагачувати словниковий запас дітей; розвивати чіткий інтерес до казок, усне мовлення, логічне мислення, уяву, пам’ять, уміння аналізувати, акторські здібності.
Виховувати високі моральні якості, прагнення до добра і справедливості, вчити робити висновки та співставляти ситуації, висловлювати свої думки.
Завдання майстер-класу:
Обладнання: роздатковий матеріал, завдання для проведення практичної частини.
План майстер-класу
І. Вступна частина.
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Рефлексія.
ІV. Підсумки майстер-класу.
І. Вправа «Вітання» (1,5 хв.)
Дружно за руки візьмемось, (промовляючи цей рядок,беруться за руки)
- Один одному всміхнемось. (посміхаються один одному праворуч і ліворуч від себе)
- Хай проблеми нас оминають,
( разом:) А щирі посмішки сяють!
ІІ. Вправа. (Вчитель ставить на дошці велике серце).
Форма роботи: Асоціативний кущ
-Діти, що це?
- Про що вам нагадує це серце? Які слова вказують на це значення, отже у вас на парті є квіточка прощу запишіть слова що у вас асоціюється з словом серце.
Хто запише може підходити і прикріплювати до сердечка.
(Мама, сім’я, мир, Батьківщина, любов, щастя, добро, здоров’я, життя…).
У нас виходить таке патріотичне серце. У зв’язку з проблемами сьогодення.
Молодці!
ІІІ. Основна частина
Дослівно він перекладається з англійської як «Рибна кістка» або «Скелет риби» і направлений на розвиток критичного мислення учнів.
За допомогою таких схем можна знайти рішення будь-якої складної ситуації, при цьому кожен раз можуть виникати нові ідеї. Ефективним буде її використання під час Мозкового штурму.
IV Викладання нової теми.
Мета: За допомогою схеми Фішбоун продемонструвати
Технологія проведення:
Розташувати компоненти на відповідних місцях схеми
Проблема:
- Чого навчає нас ця казка?
факти:
Висновок:
ІV Закріплення вивченого матеріалу.
Метод роботи ФІШБОУН
Кожна команда отримує карти фішбоун, вчитель пояснює роботу над ними.
Склад фішбоун : голова- назва тексу, хвіст – висновок, верхні ребра- добрі вчинки героїв казки, нижні ребра- погані вчинки героїв казки;
Один учень з кожної команди виходить з карткою фішбоун своєї команди та читає з неї.
ІV. Підсумки майстер-класу
Сьогоднішня наша з вами робота надала нам змогу: узагальнити знання щодо методів критичного мислення та опрацювати інноваційний метод Фішбоун. Головне завдання вчителя в навчанні – дати дітям не «заготовку» знань на завтра, а озброїти вмінням застосувати ці знання на все життя.
Дякую усім за плідну співпрацю, бажаю творчої наснаги та успіхів у нелегкій праці!