План-конспект
уроку фізичної культури
проведеного в 3 –Б класі
Тема: Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики.
Завдання уроку:
Мета уроку:
Тип уроку: урок вдосконалювання у виконанні пройденого матеріалу.
Методи навчання: словесні, наочні, практичні
Методи ведення уроку: фронтальний
Інтерактивні методи: індивідуальний, груповий.
Здоров’язберігаючі технології: зміна видів діяльності; чергування інтелектуальної, емоційної, рухової діяльності; групова й парна форми роботи, які сприяють підвищенню рухової активності
Міжпредметна інтеграція: математика, основи здоров’я
Інвентар: свисток, гімнастичні мати, гімнастична лава.
Місце проведення : спортивний майданчик
Час: 45 хв.
Література: Кругляк, О.Я. Рухливі ігри та естафети в школі. [Текст]: посібник для вчителів. / О. Я. Кругляк –Тернопіль: Підручники і посібники, 2012. -112 с.
Інтернет ресурси:
План уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування навантаження |
Організаційно методичні вказівки |
І. Підготовча частина |
|
10 хв |
|
Організація класу |
Приводжу клас до спортивної зали та вишиковую в одну шеренгу. Шикування класу в одну шеренгу |
30 с |
Для шикування в шеренгу подаю команду: «В одну шеренгу – ставай!» |
Повідомлення завдань уроку |
Привітання. Повідомляюзавдання уроку: на сьогоднішньомууроці ми будемовчити розподіл попорядку на 1-2, виконуватирізновидиходьби на носках, п’ятках, з різнимположенням рук. ЗРВ на місці.Згадаємо угрупування та перекид уперед.. Пограємо в гру на формування спритності» всі до своїх прапорців».
|
30 с |
|
Стройові вправи |
По моїй команді учні виконують повороти праворуч, ліворуч кругом різними способами. |
1,5 хв |
Команди: «Право-руч!», «Ліво-руч!», «Кру-гом!». Під час поворотів слідкую щоб діти не розмахували руками, зберігали правильну поставу. «На місці, кроком – РУШ!» «Рахунок, 1, 1 ,1,2 ,3» |
Ходьба та її різновиди |
Після поворотів, по моїй команді учні ідуть в обхід. |
|
«Наліво в обхід, кроком – РУШ!» |
Ходьба на носках, руки на поясі |
10-15 м |
«Руки на пояс став, на носках – РУШ!» Слідкувати за поставою |
|
Ходьба на п’ятках, руки за спину. |
10-15 м |
«Руки за спину став, на п’ятках – РУШ!» Слідкувати за поставою |
|
Ходьба на зовнішній стороні стопи, руки в сторони
|
10-15 м |
«Руки в сторони став, на зовнішній стороні стопи – РУШ!» Слідкувати за поставою |
|
Ходьба випадами, руки в сторони |
10-15 м |
«Руки в сторони став,випад лівою ногою-РУШ!» Слідкувати за поставою |
|
Прискорена ходьба. |
10-15 м |
« Зігнути руки в ліктях, перейшли на прискорену ходьбу.Частіше! Частіше!» |
|
Біг та його різновиди |
По моїй команді діти переходять з ходьби на біг |
|
|
Звичайний біг |
20-30 м |
|
|
Біг з високим підніманням стегна, руки на поясі |
10-15 м |
«Руки на пояс – став!», «З високим підніманням стегна – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання. |
|
Біг з закидом гомілки, руки за спину |
10-15 м |
«Руки за спину – став!», «З закидом гомілки – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання. |
|
Біг спиною уперед
|
10-15м |
« Бігом спиною уперед – руш!»» |
|
Звичайний біг |
20-30 м |
«Бігом – руш!». Темп бігу середній. Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання. |
|
Ходьба |
Після бігу учні переходять на ходьбу та виконують вправи на заспокоєння дихання. 1-Руки через сторони вгору, вдих 2- Руки через сторони вниз, видих 3-Руки через сторони вгору, вдих 4- Руки через сторони вниз, видих
|
10-15 м |
«Кроком – руш!» Темп повільний |
Перешикування |
Перешиковую клас в дві шеренги |
30 с |
«На 1,2- роз-поділись!» 2-гі номери 2 кроки вперед- руш!
|
Виконання комплексу ЗРВ в парах |
|
|
|
|
В.п-стійка ноги нарізно, руки на пояс |
5 – 6 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3 – стій! Слідкую за правильним положенням рук |
|
В.п.-о.с 4-В.п. |
7 – 8 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3, – стій!
|
|
В.п-стійка ноги нарізно, руки до плечей
|
5 – 6 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!
|
|
В.п.- вузькастійка, ліва рука вгорі, права внизу 3- 4- ривки правою рукою
|
7 – 8 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3,– стій!
|
|
В.п-стійка ноги нарізно, руки на пояс |
5 – 6раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3,– стій!
|
|
В.п-стійка ноги нарізно, руки на пояс |
5 – 6 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3, – стій! |
|
В.п.- зімкнутастійка, руки на пояс |
5-6 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3 – стій!
|
|
В.п. – зімкнута стійка, руки на пояс 1- стрибок ноги нарізно , руки вгорі , сплеск в долоні 2- в.п. 3- стрибок ноги нарізно, руки вгорі, сплеск в долоні |
5-6 раз |
«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!» Рахунок 1, 2, 3, 4, 5 ,6, 7 – стій!
|
ІІ. Основна частина |
|
25 хв |
|
Перешикування |
Перешиковую в шеренгу |
20 с |
«Другі номери, «кру-гом!», 2 кроки вперед - руш!», «кру-гом!» |
Групування. Перекид |
Групування після упору присівши. Групуванняприсівши. Глибокеприсідання на всю ступню з обхватом колінобома руками. Голову ховаємо поміж колін. Перекидомназиваєтьсяакробатичнавправа, яка проходить послідовним дотикомпідлогиокремимичастинамитіла, без перекиду через голову.
|
4 хв |
По моїй команді діти біля матів виконують групування сидячи. Прийняття положення «упор присівши». Виправляти помилки під час виконання. |
Перекид уперед |
Приймиположення упору присівши; перенеси масутіла на руки і відштовхнися ногами; не торкаючись опори головою, перевернись через голову; торкаючись опори потилицею і лопатками, захопи руками гомілки; закінчуйперекидвихіднимположенням.
|
5 хв |
|
Лазання по похилій лаві |
Почергове лазіння по похилій лаві. |
5 хв |
При навчаннілазіння по гімнастичнійстінцінеобхіднозабезпечитистрахування. Зокремарекомендується на підлогупокластимати, а вихователюстоятипоряд і бути готовим допомогтидитині яка виконуєвправу. |
|
|
|
|
Ігри на спритність
|
Рухливагра «Всі до своїхпрапорців» Гравціутворюють два кола. Уцентрі кожного кола стоїтьгравецьізкольоровимпрапорцем. За першим сигналом усі, крімгравців з прапорцями, розбігаються по майданчику. За другим сигналом усігравцізупиняються й заплющуютьочі, гравці з прапорцямипереходять на іншімісця. За третім сигналом гравцірозплющуютьочі, біжать до свогопрапорця й збираютьсянавколонього, взявшись за руки. Виграє команда, щоприбіглапершою. При повтореннігрипризначаютьіншихгравців, якітримають у центрі кожного кола кольоровийпрапорець. У груможнаграти з 3-4 кольоровимипрапорцями.
|
5 хв |
Починати гру за сигналом свистка! Визначаю межі руху дітей. Вибираюти «гравців з прапорцями» за допомогою лічилки. Подаю команду «На перший другий розподі-лись!» 2- гі номери 2 кроки вперед « РУШ!», підійшли до гравця з прапорцем утворили коло. |
Перешикування |
|
«Клас, розійдись! В одну шеренгу шикуйсь!» |
|
(резервна гра) Українська народна гра «Кіт і миші» Пояснення правил гри Гравцістають в колону по одному, руки кладуть один одномуспереду на поясі. Спереду- «кіт». «Кіт» водить «мишей» по колу, змійкою.В цей час відбуваєццятакарозмова: Є Миші в Стозі? — Є! А не бояться Кота? — Ні! Ой якКітповорушить То всіх Мишей подушить! Зцими словами всірозбігаються, Кіт ловить Мишей: кого зловить, той стає Котом. Грапочинаєццяспочатку.
|
5 хв |
Починати гру за сигналом свистка! Вивчити слова гри. Визначаю межі руху дітей. Вибираю «кота» за допомогою лічилки. Подаю команду: «Праворуч!», покладіть руки один одномуспереду на пояс |
|
ІІІ. Заключна частина |
|
4-5 хв |
|
Організація класу |
Шикування класу в одну шеренгу |
15 с |
«Клас, в одну шеренгу – ставай!» |
Вправи на заспокоєння |
Діти заплющують очі |
2 хв |
Діти розслаблюються. -Уявіть , відчуйте себе на березі моря. Звернітьувагу на хвилі, відлив, прилив. Зкожнимрухомхвильви все більшерозслабляєтеся. Коли вивідчули себе краще, уявіть, щовийдетевід моря. Відчуйте себе воперномутеатрі. Лунаємузика, яка допомагає вам все більше і більшерозслаблятися.
|
Підведення підсумку уроку |
На сьогоднішньому уроці ми будемовчили розподіл попорядку на 1-2, виконувалирізновидиходьби на носках, п’ятках, з різнимположенням рук. ЗРВ на місці.Згадали угрупування та перекид уперед.. Пограли в гру на формування спритності «всі до своїх прапорців» та «Кіт і миші».
|
1 хв |
|
Домашнє завдання |
|
30 с |
|
Організований вихід із стадіону |
Вивожу дітей зі спортивного майданчика в клас |
30 с |
«Право – руч!», за направляючим до роздягальні кроком -руш!» |