Фізичні якості людини

Про матеріал
Фізичні якості – це розвинуті у процесі виховання і цілеспрямованої підготовки рухові задатки людини, які визначають її можливості успішно виконувати певну рухову діяльність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕДІАТЕКА ЛІЦЕЮФізична культура. ТЕМА: Фізичні якості людини5-9 клас. Жезняк Альона Ігорівна2023 рік. ЛІЦЕЙ № 35 ІМЕНІ ВАЛЕНТИНА ШЕЙМАНА КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер слайду 2

Фізичні якості людини

Номер слайду 3

План Вступ1. Характеристика сили2. Характеристика витривалості3. Характеристика швидкості4. Характеристика спритності5. Характеристика гнучкості6. Швидкісно-рухова реакція7. Література

Номер слайду 4

Вступ. Фізична культура і спорт є одним із важливих засобів різнобічного та гармонійного розвитку студентської молоді. При дефіциті рухової діяльності, якому підвладні майже всі вікові групи населення, процес підвищення рівня працездатності та навчально-трудової активності здобувачів освіти набуває великого значення. Останнім часом рівень їх здоров’я та фізичної підготовленості викликає занепокоєння. Неможливість виконувати нормативні вимоги по програмі з фізичного виховання та щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України, яке передбачає виконання особами різної статі та віку комплексу випробувань (тестів) для оцінки рівня фізичного здоров'я різних груп населення знижує мотивацію здобувачів освіти до занять фізичним вихованням і спортом. Значна їх частина мають відхилення в стані здоров'я, фізичному розвитку та фізичній підготовленості. Брак фізичного навантаження проявляється зниженням фізичної працездатності та погіршення стану здоров'я.. Важливе значення для успішного оволодіння навчальним матеріалом, підвищення рівня життєдіяльності мають правильна організація праці та відпочинку, здоровий спосіб життя, який, поряд з заняттями фізичними вправами, включає в себе відмову від багатьох шкідливих та згубних звичок. Для організації самостійних тренувальних занять здобувачам освіти необхідно надати певні знання та уміння, забезпечити методичними порадами та вказівками, підібрати фізичні вправи та види спорту, що користуються популярністю серед студентської молоді.

Номер слайду 5

При різних рухових діях у праці і побуту цілісні функції організму знаходять своє відображення у якісних особливостях рухової діяльності у розвитку фізичних якостей: сили, витривалості, швидкості, спритності, гнучкості – і у різних взаємозв'язках між ними. Фізичні якості – це розвинуті у процесі виховання і цілеспрямованої підготовки рухові задатки людини, які визначають її можливості успішно виконувати певну рухову діяльність.

Номер слайду 6

Сила – це здатність переборювати певний опір або протидіяти йому за рахунок діяльності м'язів. Величина сили визначаються у кілограмах. Вона залежить від рухового навика і координації рухів, які забезпечують можливість участі максимальної кількості м'язів у тому чи іншому русі. Сила кожного м'яза залежить від розвитку внутрішньом'язової координації рухових одиниць, за якої забезпечується їхнє одночасне скорочення. Сила кожного із м'язових волокон пов'язана з його будовою і біомеханічним складом. Відновлення після зусилля пов'язано з активним переключенням до гальмівних процесів в ЦНС і розслаблення напружених м'язів.

Номер слайду 7

Витривалість при фізичних навантаженнях характеризується здатністю тривалий час виконувати роботу із визначеною інтенсивністю. Вона залежить від формування рухового навику і координації рухів, які забезпечують оптимальну кількість задіяних у роботі м'язів за оптимальної динаміки їх скорочення і розслаблення. При цьому в процесі тренування формується змінність у роботі рухових одиниць у кожному із м'язів і перебудовуються структура і біомеханічні процеси у кожному із м'язових волокон. Під час тренування у циклічних видах спорту витривалість тісно пов'язана із функцією дихання (перш за все тканинного), кровообігу, виділення і терморегуляції.

Номер слайду 8

Швидкість – це здатність людини до термінового реагування на подразники і до високої швидкості рухів, що виконуються за відсутності значного зовнішнього опору. Швидкість – це комплексна рухова якість. Відносно елементарними видами її прояву є швидкість рухових реакцій, швидкість виконання окремого необтяженого руху (рукою, ногою, головою тощо) і частота необтяжених рухів. Елементарні форми прояву швидкості в різноманітних поєднаннях і у сукупності з іншими фізичними якостями і технічними навичками забезпечують комплексні прояви швидкісних можливостей у складних рухових діях, які характерні для побутової, виробничої, тренувальної і змагальної діяльності.

Номер слайду 9

Спритність - це здатність людини виконувати складні за координацією рухи при зміні динаміки їх виконання у оточуючих умовах що змінюються. Фізіологічною основою цієї якості є координаційно-рефлекторні механізми, сформовані в умовах постійних корекцій у зв'язку із впливом умов виконання тих чи інших вправ. Ця якість розладнується у зв'язку зі стомленням і тому її зберігання у спорті вимагає розвитку витривалості.

Номер слайду 10

Гнучкість – це здатність людини виконувати рухи в суглобах за можливо більшої амплітуди. Розвиток гнучкості пов'язано із підвищенням еластичності м'язів, м'язових суглобів і зв'язок, із удосконаленням координації роботи м'язів-антагоністів і при багаторічних заняттях – зі зміною форми з'єднуючих кісткових тканин.

Номер слайду 11

Швидкість рухових реакцій. Руховою реакцією умовно прийнято називати процес, який починається зі сприйняття інформації, котра спонукає до дії (заздалегідь обумовлений сигнал або ситуація, що має сигнальне значення), і закінчується з початком руху – відповіді. Схематично рухова реакція складається із п'яти компонентів:1. Сприйняття подразника рецепторами.2. Передача збудження від рецепторів до ЦНС.3. «Усвідомлення» отриманого сигналу ЦНС і формування сигналу-відповіді.4. Передача сигналу-відповіді до м'язів.5. Збудження м'язів і відповідь певним рухом. Практично часом рухової реакції є час прихованого періоду, тобто час від початку сприйняття подразника до початку відповіді на нього (так званий латентний час). Оскільки може бути один або кілька подразників (одночасних або послідовних), то і реакції будуть різні.

Номер слайду 12

Список використаної літератури 1. Чайка А. В. Спортивні ігри в школі. Гімнастика. – Харків: Ранок, 2009. – 128с. 9. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання. Ч. 1. – Тернопіль.: Навчальна книга, 2001. – 271с.2. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання. Ч. 1. – Тернопіль.: Навчальна книга, 2001. – 271с. 10. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання. Ч. 2. – Тернопіль: Навчальна книга, 2002. – 2473. Теорія і методика фізичного виховання : [підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту] : у 2 т. / за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література, 2008. – Т. 1. – 391 с. ; Т. 2. – 366 с.4. Цзен, Н. В.; Пахомов, Ю. В. Психотренинг: Игры и упражнения Издательство: М.: Физкультура и спорт Переплет: мягкий; 274 страниц; 1988 г. Список використаної літератури 1. Чайка А. В. Спортивні ігри в школі. Гімнастика. – Харків: Ранок, 2009. – 128с. 9. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання. Ч. 1. – Тернопіль.: Навчальна книга, 2001. – 271с.2. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання. Ч. 1. – Тернопіль.: Навчальна книга, 2001. – 271с. 10. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання. Ч. 2. – Тернопіль: Навчальна книга, 2002. – 2473. Теорія і методика фізичного виховання : [підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту] : у 2 т. / за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література, 2008. – Т. 1. – 391 с. ; Т. 2. – 366 с.4. Цзен, Н. В.; Пахомов, Ю. В. Психотренинг: Игры и упражнения Издательство: М.: Физкультура и спорт Переплет: мягкий; 274 страниц; 1988 г.

pptx
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку