Фізичні диктанти дають можливість підготувати школярів до засвоєння нового матеріалу, до уроків розв’язування задач, провести узагальнення вивченого; вони є одним із засобів перевірки свідомого виконання домашнього завдання; такі диктанти дозволяють виявити вміння учнів застосовувати знання у навчальній практиці при розв’язуванні задач та готують до виконання лабораторних робіт.
Фізичний диктант.
9 клас.
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Дослід Ерстеда. Лінії магнітної індукції. Магнітне поле струму. Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера
-
Якому вченому належить відкриття дії електричного струму на магнітну стрілку ? (Ерстеду )
-
Як взаємодіють різнойменні полюси магнітів ? (притягуються)
-
Скільки полюсів має магніт? Яку вони мають назву ? (Два. Південний та північний )
-
Назвіть відомі вам магнітні матеріали. (залізо, кобальт, нікель…)
-
Яку назву мають умовні лінії , уздовж яких у магнітному полі встановлюються осі магнітних стрілок? (лініями магнітної індукції або магнітними лініями )
-
Якому вченому належить гіпотеза щодо пояснення магнітних властивостей речовини ? ( Амперу )
-
За допомогою якого правила можна визначати напрямок ліній магнітної індукції провідника зі струмом ? (правила свердлика або правила правила правої руки )
-
Що станеться з феромагнетиком, якщо його нагріти до температури Кюрі ? (магнітні властивості зникнуть )