1
Міні-конспект уроку у 9 класі з використанням ППЗ
Тема: «Світлові явища. Джерела світла. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення»
Мета: дати учням наукове трактування поняття світла як видимої частини спектра електромагнітних випромінювань. Сформувати початкові уявлення про природу та властивості світла, закони поширення світлових променів, поняття тіні та напівтіні. Розвивати інтерес до вивчення фізики. Враховуючи самостійність мислення.
Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Обладнання: різноманітні джерела світла (лампа денного світла, свічка, комп’ютер, ППЗН «Фізика-7», проектор.
Хід роботи
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Світло – одне з найдивовижніших явищ природи. Під впливом світла і тепла розвивається і підтримується життя на Землі. Світло дає можливість отримати багато відомостей про навколишній світ.
То що таке світло?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового навчального матеріалу.
Метод: розповідь учителя із використанням ППЗН «Фізика-7» та демонстрацій.
Світло - це різновид хвиль, а саме електромагнітних, які на відміну від механічних хвиль можуть поширюватися у вакуумі.
Оптика – це наука, яка вивчає видиме випромінювання.
ППЗ: Джерела світла
Промінь - це лінія, вздовж якої поширюється світло.
Закон прямолінійного поширення світла: в однорідному прозорому середовищі світло поширюється прямолінійно. Підтвердження закону є утворення тіні й напівтіні.
Тінь – це простір, в який не потрапляє світло від джерела світла (ППЗ)
Утворенням тіні й напівтіні пояснюються сонячні та місячні затемнення(ППЗ)
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Використання тестових завдань для самоконтролю ППЗН «Фізика-8».
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Завдання додому.
Вивчити §9, 10; виконати вправу №10 (задачі №№2, 4)