Фізичний форум "Еврика"

Про матеріал
Виховний захід з учнями 5-9 класів знайомить їх з цікавими фізичними дослідами, учні стають і фізиками, і ліриками.
Перегляд файлу

Фізичний форум

 

 «Еврика»

 

Всім добрий день вам, друзі,

Великі і малі –

І учні школи нашої

І гості, вчителі.

 

Ви гості, а хазяйка

Тут фізика, наука,

Технічного прогресу

Могутня запорука.

 

Наука ця чудова,

Сучасна й старовинна,

І нас веде до неї

Сьогодні знань стежина.

 

Світ дуже складний

У  своїм нескінченні.

Він повний подій,

Таємниць і здогадок,

Як диво природи

З’являється геній

І в хаосі цьому

Знаходить порядок

 

 

Наука фізика, всім звісно,

Хоч і важка , проте корисна.

Її закони кожен знає,

Вони в житті допомагають.

Згадаймо, друзі, про тертя,

Що в наше увійшло життя.

І  діє всюди: на дорогах,

На ковзанах і на підлогах.

Як будем фізику вивчати,

Ще більше зможем ми пізнати.

 

Фізика для нас – не просить слово.

Фізика для нас – не просто звук!

Фізика – опора і основа

Усіх без винятку наук!

 

Співають:  фізика, фізика, фізика  - королева наук.

Фізика, фізика, фізика-ти найкращий друг

 

Пісня «Чому»

 

Баба Яга. Що це за музики? Ви чуєте? Хелов! Так! Перевелися джентльмени! Обіцяв вчасно на таксі приїхати, а й досі немає.

Ой , шумить і гуде, мабуть, милий їде…

Баба Яга.

З’явився, не запилився. Хоч би своє таксі зняв.

Чахлик Невмирущий. Та я зараз.

Баба Яга.  А я сьогодні довго-довго наряджалась :

Я, милий, на фізичний форум збиралась. На мені туфлі ті, що взула і забула. Із секунд-хенду гарну юбку одягнула.

(підходить до Чахлика, сміливо бере його під руки, і разом танцюють танго).

Чахлик. Ой Бабо, закрутила ти мені голову, що я й забув, чого сюди приїхав.

Баба Яга. Та яка я тобі баба! В 345 – баба ягідка знову. Я ягідка, Ягуся! Зрозумів, пень старий!

Чахлик. Ну, добре, добре, то чого я сюди приїхав?

Баба Яга. Ну, ти як «добрий день»! Як ото в пісні «Щось це з пам’яттю моєю стало!» Ми ж в Увислі, в  школі.

Чахлик. Та й без тебе це бачу! Не глухий же. Думаєш, як в темних окулярах, так і бачиш краще за мене. Я питаю, навіщо я сюди приїхав?

Баба Яга. Оце тобі й на! Добалакалась, що й сама забула. Так, зараз зорієнтуємось: великий стіл з якимись паличкам , скляночками, незрозумілими залізяками (все мацає, розглядає). Та це ж кабінет фізики (знімає окуляри, дивиться на учнів). А ось і учні.

Учні. Добрий день! Тільки ми вас не запрошували.

Чахлик. А ми самі як запрошення.

Баба Яга. А літак летів, колеса терлися, ви не чекали нас, а ми приперлися!

Чахлик. Невже зараз, щоб до школи ходити, необхідне запрошення? Пам’ятаю, в мої шкільні роки інакше було.

Баба Яга. (Плаче). Я молода, розумна, гарна, скромна. А мене ніхто не любить, нікуди не запрошують, звідусіль женуть, не вірять у мою чесність і порядність, добрі наміри.

Чахлик. Та ні, не плач. Таки запросили побувати на шкільному фізичному форумі.

Учень. Але запросили, щоб перевірити, чи справді чесні ваші наміри. Дай мені, бабуню, будь ласка, свою хусточку: зараз я її підпалю і якщо в твої наміри не входило щось погане, вона залишиться непошкодженою.

Баба Яга. Знову мені не довіряють та ще й хусточку спалити хочуть, це ж подарунок Чахлика на 350 років.

Чахлик. Ти ж казала, що тобі лише 345?

Баба Яга. Зараз це не суттєво. Подумаєш, 5 років туди, 5 років сюди. В паспорті взагалі на 100 років менше записано. Знущаються зі старої, та беріть уже. Не переживай, старий, хусточка не те що згорить, навіть не загориться: де ти бачив, щоб мокре горіло?

 

Дослід 1. «Неспалима хусточка».

 

Хусточку (попередньо змочивши у воді) добре віджимають в спирті. І з одного кінця запалюють, інший тримають тигельними щупальцями. Хусточка «горить», але залишається неушкодженою.

Чахлик. Оце так дивина.! Горіла і ціла залишилась.!

Баба Яга. Теж мені дивина. Це щось з області хімії. А чи можете ви вийти сухим із води?

 

Дослід 2. «Вийти сухим з води».

 

Учень. Зараз ви маєте нагоду спостерігати справедливість цього вислову в прямому значенні.

На великій плоскій тарілці лежить монета, покрита водою. Треба дістати монету руками, не замочивши при цьому пальців і не виливаючи води з тарілки.

Розв’язок :  треба увіткнути сірники в корок, запалити їх, покласти на тарілку з водою і накрити зверху склянкою так, щоб монета не опинилася під склянкою. Сірники згаснуть, склянка наповниться димом, а потім у склянку збереться вода з тарілки.

 

Чахлик. Ну і молодці! Після такого досліду я б водички мінеральної попив.

Баба Яга. Це не сучасно: пити воду мінеральну. В нас час кожна поважаюча себе Баба Яга п’є, наприклад, «Фанту» чи «Кока - колу».

Чахлик. А я все-таки за джерельну воду. Вода відображає всю велич і красу природи. А ми – діти води.

Баба Яга. О, які краплинки до нас завітали.     

Дівчата в одязі райдуги виконують танець.

Чахлик. Барвиста веселка і синє море… ось що я можу про побачене сказати… а якщо цих дівчат можна вважати матеріальними точками…

Баба Яга. Відносно чого?

Чахлик. То кожна частина їхнього тіла описувала якісь дуже криволінійні траєкторії.

Баба Яга. Агов. Ти, бува, не забув, де ми знаходимось?

Чахлик. У школі, на форумі, ще й з фізики.

Учень. Тоді дивіться.

 

Дослід 3.

Упаковку одноразового пакетика  з-під чаю добре просушити. Розправити її до форм циліндрика і поставити на підставку. Запалити зверху. Вогонь рівномірно рухатиметься до основи циліндрика , спалюючи його. В кінці досліду залишок обвугленого паперу піднімається вертикально вгору аж до стелі під тиском конвенційних потоків.

Чахлик. Тут вже задіяні якійсь темні сили.

Учень. Ні – ні , просто треба фізику любити. Як ми.

 

Пісня : «А я фізику люблю».

 

Баба Яга. Можу зробити припущення: один з вас таки стане великим Ньютоном.

 

Сценка «Яблуня»

(Виходить «яблуня», на шиї табличка «антонівка». Стає на стілець, дістає з кишені яблуко,

починає їсти. На «яблуні» також навішані яблука. Під яблунею сідає Ньютон і починає думати. Огризок від яблука «яблуня» кидає Ньютону на голову. Ньютон піднімає голову, потім підскакує, пробуючи зірвати яблуко, але «яблуня» піднімає вище гілки-руки. Ньютон ходить навколо яблуні і знову задумався.

  Трохи віддалік стоять Сусід і Сусідка

  Сусідка. Он подивись, що генії роблять. Думають. І зараз щось надумають. А ти? Саджаєш свої яблуні, а закони сусід відкриває. І на кого я свою молодість потратила?  Сватався до мене Ісаак, але я пішла за садівника. А була б жінкою лорда.

   Сусід. Зате ж весною, як зацвітуть яблуні, стоїть така краса навкруги! А восени цих яблук сила- силенна. Навіть під нашою антонівкою сусід любить сидіти, яблуками ласувати.

   Сусідка. А якби ти продавав яблука, то мав би грошей більше, ніж він. А ти роздаєш. Та ще й дозволяєш гуляти по нашому садку чужим. («Яблуня» знову кидає яблуко на голову Ньютону).

   Ньютон. І чого воно падає на Землю? Може всі тіла між собою притягуються, як яблуко до Землі? Та це ж буде новий закон! Закон всесвітнього тяжіння! Піду запишу, доки не забув. (Виходить).

   Сусідка. Дивись, дивись, уже побіг з яблуком в руках. Уже щось надумав, новий закон відкрив. А потім буде всім казати, що сам додумався. А це ж наша яблуня йому підказала. Піди і зрубай її негайно. Зрубай, бо поб’ю і покину. ( Виштовхує сусіда. Сусід виходить з великою сокирою. Рубає «яблуню», вона падає. Входить Ньютон. В руках великий плакат із записаним законом всесвітнього тяжіння).

 

 

Ньютон.  Ось, новий закон відкрив. А де ж яблуня? Хотів їй показати ( із жалем дивиться на «яблуню»).

 -Жаль, а були такі смачні антонівки…

(кидає плакат і з сумом виходить).

  Сусід. ( Піднімає огризок яблука і плакат) – Добре що зернятка залишились. Вирощу нову яблуню. Хай росте на радість нащадкам. Може під нею сидітиме ще якийсь новий Ньютон або Ейнштейн і зробить нове відкриття. І назву новий сорт Ньютонівкою.

 

                   

Ведучий. Проходили роки. І знову, як колись,  у далекому 1667році, росте в саду яблуня Ньютонівка (знову стоїть «яблуня» з табличкою «Ньютонівка»)

 

Пісня «Явтух».

 

Нащадок сусіда. ( Входить з плакатом). Від мого далекого предка садівника у спадщину одержав я сад і запис закону всесвітнього тяжіння. Коли я сидів під яблунею і яблуко впало на мою голову, мене осінила думка: а закон можна уточнити, поставити крапку після формули! Я швиденько запантетував свій винахід. І ось цей патент. (Читає патент).

 Нащадок. Патент № 1667-2021 на визнання закону всесвітнього тяжіння (уточненого):

 

 

Винахідник. Ісаак Ньютон і Сусід.

- Одержавши «капітал» за винахід, я відкрив фірму «Нью-Сусід». Емблемою фірми є яблуко сорту «Ньютонівка». Фірма дарує всім присутнім гостям яблука. (Роздають яблука).

Баба Яга. Як у вас тут цікаво! Я б і зараз ще до школи ходила, навчала б вас, учні, бо ви зовсім від рук відбилися: уроки не прогулюєте, домашні завдання виконуєте, вчителів слухаєте. Що ж, доведеться поділитися секретом: якщо вам необхідно йти додому, а вчитель не відпускає, скажіть …

Ну, ви самі знаєте, що придумати, ви ж такі кмітливі.

Відчуваю, що час прощатися. Цікаво у вас, весело, але нас чекають у лісі русалки та мавки. До побачення.

Чахлик. І ви приходьте до нас в гості, але не з порожніми руками, захопіть з собою підручник з фізики.

Учні.

Живе природа за законами своїми.

Ми їх вчимо, нам треба більше знати.

Аби, опанувавши ці основи

Отримані знання в житті застосувати.

Без фізики не полетіли б люди в космос,

 і атом не приборкали б ніколи.

Ми прагнем знати все про зорі й сонце.

Про ті часи, живе земля відколи.

 

Пісня  «Про фізику»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізичний форум

 

 «Еврика»

(виховний захід з учнями 5-9 класів )

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель фізики

ЗОШ І – ІІ ст. села Увисла

Цуркевич Л.Я.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Виховна робота
Додано
29 січня 2021
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку