Тема урока: Побудова зображень в лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи.
Мета: Формувати знання про побудову зображень в лінзах, характеристику отриманих зображень. Формувати навики розв'язування задач на побудову зображень. Показати учням міжпредметні зв'язки фізики з математикою та кресленням. Вивести формулу тонкої лінзи.
Розвивати:логічне мислення, увагу та пам'ять, вміння працювати самостійно.
Виховувати: інтерес до фізики, розуміння ролі знань з фізики в житті людини.
Обладнання: лінзи (опуклі і увігнуті), свічка, екран, лінійка,крейда різних кольорів.
План уроку.
1 Організаційний момент.
2.Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок.
Перевірка вивченого матеріалу за написанням фізичного диктанта.
1.Лінза —це прозоре тіло…
2.Пряму, яка проходить через центри сферичних поверхонь, що обмежують
лінзу, називають…
3.На головній оптичній осі лінзи точку, яку промінь світла проходить не заломлюючись, називають…
4.Лінза називається …, якщо пучок паралельних променів,що падають на неї, після заломлення в лінзі перетинається в одній точці.
5. Лінза називається …, якщо паралельні промені, що падають на неї після заломлення йдуть розбіжним пучком, а продовження заломлених променів перетинаються в уявному фокусі.
6. Відстань від оптичного центра лінзи до головного фокуса називають…
7.Символом F позначається…
8.Фізичну величину, яка характеризує лінзу та є оберненою до фокусної відстані лінзи, називають …
9.Оптична сила лінзи D=…
10. Одиниця оптичної сили лінзи…
11.Оптична сила збиральної лінзи є…
12.Оптична сила розсіювальної лінзи є…
Учні обмінюються зошитами, звіряють відповіді з відповідями на дошці і виставляють оцінки.
3.Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель розповідає де застосовують лінзи. Розповідає про зв'язок фізики з іншими предметами. Знайомить учнів з зручними променями, які будуть використовуватись для побудови.
4.Засвоєння нового матеріалу.
Поясненя нового матеріалу вчителем.
Побудова зображення предмета, який розташований за подвійним фокусом лінзи.
Побудова зображення предмета, який розташований між подвійним фокусом і лінзою.
Побудова зображення предмета, який розташований між фокусом і збиральною лінзою.
Побудова зображення предмета, який розташований в подвійному фокусі.
Вчитель розповідає і показує побудови зображень предмета в розсіювальній лінзі.
Дослід. Запалюєм свічку і для кожної побудови демонструєм зображення в збиральних, розсіювальних лінзах на екрані.
Учитель виводить формулу тонкої лінзи.
.
5.Закріплення матеріалу та розв'язування задач.
Клас ділиться на 3 групи, кожна група отримує завдання.
Завдання:
Виконати зображення предмета АВ.
1 група
2 група
3 група
Представники від груп пояснюють побудову зображень на дошці.
Далі разом з вчителем розв'язують задачу.
На відстані 60 см від лінзи розміщують предмет. Відстань від лінзи до зображення 20 см. Обчисліть фокусну відстань лінзи.
6.Підсумок уроку .
Учитель виставляє оцінки учням за урок.
7.Домашнє завдання.§15,оформити задачу з п. 4. Вправа 15(2,3)