Фізичний калейдоскоп

Про матеріал
Найефективніше керувати діяльністю учнів можна за допомогою гри. Така форма роботи подобається учням. Вона надає широкий простір для самовираження, є добрим засобом активного комплексного повторення вивченого матеріалу, удосконалює вміння учнів виступати перед аудиторією, вміти слухати. Важливою є психологічна підготовка учнів до гри. Завчасне повідомлення про проведення заходу стимулює учнів до участі в ній, викликає інтерес. В результаті поглиблюються конкретні знання учнів, інтегруються зі знаннями з інших дисциплін.
Перегляд файлу

Тема: Фізичний калейдоскоп

Мета: повторити, удосконалити і поглибити знання учнів із фізики; розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу, виховувати етику спілкування, навчились працювати в групах, формувати власне судження, розвивати логічне мислення та уяву, аналізувати та робити висновки під час дослідів.

Найефективніше керувати діяльністю учнів можна за допомогою гри. Така форма роботи подобається учням. Вона надає широкий простір для самовираження, є добрим засобом активного комплексного повторення вивченого матеріалу, удосконалює  вміння учнів виступати перед аудиторією, вміти слухати. Важливою є психологічна підготовка учнів до гри. Завчасне повідомлення про проведення заходу стимулює  учнів до участі в ній, викликає інтерес. В результаті поглиблюються конкретні знання учнів, інтегруються зі знаннями з інших дисциплін.

Учні заздалегідь приготували назву та девіз команд.

Вищим органом інтелектуальної гри є журі, яке можна назвати колегією справедливості.

Слово ведучому:

Всім добрий день вам, друзі,              Щоб всім нам з’ясувати

Великі і малі –                                      Такі складні питання,

І учні школи нашої,                             Готуйтеся, команди!

І їх учителі!                                      Отримуйте завдання!

Ви – гості, а хазяйка                            Щоб ви могли відкрити

Тут фізика-наука,                                Завдань цих таємниці,

Технічного прогресу                          Знання потрібні й розум,

Могутня запорука.                             Кмітливість, ерудиція.

Наука ця чудова,                                 Питання є серйозні

Сучасна й старовинна,                        І жартівливі є,

І нас веде до неї                                   Нехай буде уважним.

Сьогодні знань стежина.              Хто відповідь дає.

Чекають нас змагання,                 Хоч радитись ви можете

Покажуть зараз учні:                  Всього лише хвилину,

Яка в них ерудиція?                    Бажаємо почути

Чого навчив підручник?              Ми відповідь відмінну!

Чи досліди та формули               Команди, ви готові?

Вам всім як слід відомі?              Бере початок гра.

А з фізиками-вченими                 Всі слухайте питання!

Хоч трішки ви знайомі?              Ні пуху, ні пера!

Чи розв’язати зможете

Ви з фізики задачі?

І взагалі – старанні ви

Чи, навпаки, ледачі?

Щоб змагання було чесним, нам допоможе почесне журі: ПІ

Перший конкурс «Представлення команд»

Вашим домашнім завданням було придумати  назву та девіз команди

Вчора ми провели жеребкування і першою в гру вступає команда_______

Другий конкурс «Розминка»

Кожній команді пропоную запитання. За кожну правильні відповідь 1 бал.

Запитання команді 8 класу

  1.   За чим знаходиться вода у склянці? (За склом)
  2.   Що означає слово фізика? (Природа)
  3.   Одиниця вимірювання часу. (Секунда)
  4.   Три стани речовини. (Твердий, рідкий, газоподібний)
  1. Перша людина, яка полетіла у космос? (Гагарін)
  2. Прилад для вимірювання сили струму. (Амперметр)

Запитання команді 9 класу

  1.     Наука, що вивчає закони природи. (Фізика)
  2.     Одиниця вимірювання напруги. (Вольт)
  3.     Найкоротше прізвище вченого. (Ом)
  4.     Яким кольором фарбують південний полюс магніту. (Червоним)
  5.     Що у фізики і хімії на другому місці? (Літера "і")
  6.     Прилад для вимірювання сили. (Динамометр)

Третій конкурс «Збери літери»

Наступний конкурс «Збери літери». Зараз вам потрібно  взяти реквізити та одягнути.

Правила наступні:  я зачитую питання, ви їх відгадують і вибудовуєте слово з літер, які  у вас на шиях. Слово складаємо зліва направо. На Вам дається 1 хвилина. Ф, А, З, А, Р, П, Ш, К.

Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов.

  1. Око автомобіля. (фара)
  2. В електриків є нуль і є …. (фаза)
  3. Як називають воду в газоподібному стані? (пара)
  4. М'ясо, після механічної обробки? (фарш)
  5. В жінок - це прикраса та помітний аксесуар, у чоловіків – засіб  захисту унікального інструменту людини, який  відповідає за утворення звуку?  (шарф)
  6. Найкраще місце відпочинку в спекотну пору року, де зелені насадження  забезпечують зниження температури повітря через  випаровування вологи та захищають від  шуму? (парк)

Суддя.  Ви себе показали гарно. У мене для вас, шановні хлопці є також запитання на які вам потрібно дуже оперативно  скласти правильну відповідь. На це є 60 с.

 Ознайомтеся з літерами. Г, Р, І, М, С, А, О, Н. Час пішов!

  1. Як називають звук, що чутно в небі після блискавки? (Грім)
  2. Дрібні краплі води, що утворились на поверхні Землі і предметах в результаті конденсації. (Роса).
  3. З нього ліплять бабу. (сніг)
  4. В ньому шукають голку магнітом. (сіно)
  5. Урочиста пісня, яка вихваляє та прославляє кого-небудь або що-небудь (первісно божество)? (гімн)
  6. І літературний твір, і чоловіче ім'я. (Рома)

 

Четвертий конкурс  «Заморочки з бочки»

Ведучий пропонує членам команд по черзі виймати з діжки
фішки. Номер фішки відповідає номеру запитання. За кожну
правильну відповідь команда отримує 3 бали, за неповну - 1-2 бали.
Якщо команда не має версії відповіді, запитання передається іншій
команді, і їй же нараховуються бали (у разі правильної відповіді).

1. Чому вареники через деякий час після того, як їх кинули в окріп, піднімаються на поверхню?

(Під дією високої температури тісто розбухає, об’єм його збільшується, а отже, зростає і виштовхувальна сила, яка в певний момент стає більшою за вагу вареника).

2 Які перетворення енергії відбуваються під час пострілу з лука?

(Потенціальна енергія зігнутого лука в момент пострілу перетворюється в кінетичну енергію, якої набуває стріла).

3. Чому борошно виходить з-під жорен млина гарячим?

(На розтирання зерна йде енергія рухомого каменя. При цьому зростає внутрішня енергія і температура борошна).

4. Як фізика може пояснити те, що тепла і рідка їжа краще засвоюється організмом?

(Молекули рідких поживних речовин краще дифундують через стінки тонких кишок)

5.Якою водою швидше загасити вогонь – кип’ятком або сирою?

(Кипятком, тому що в цій воді менше розчинено кисню)

6. Чому рівень води у склянці не підіймається коли у ній розчинили цукор? (У процесі утворення розчину молекули цукру частково заповнили проміжки  між молекулами води).

7.Якою водою краще поливати квіти: сирою чи кип`яченою? (Сирою – в ній більше розчиненого кисню.)

8. Чому під водою шум катера чути, а над водою – його бачимо а шум не чуємо? (швидкість поширення звуку в щільній речовині більша)

9. Де треба розташувати лід, щоб швидше охолодити каструлю з гарячим компотом? (зверху)

10. Чому пориста дірчаста цегла створює в будинку кращу звукоізоляцію? (швидкість звуку в повітрі зменшується)

 

Пятий конкурс "Хто кмітливіший?"

Вчитель. Кожна команда отримує аркуш паперу з вертикально написаним словом «фізика». Завдання командам: написати чи словосполучення пов'язані з фізикою, при цьому вони мають починатися на літери слова «фізика», на кожну букву крім «и» по одному терміну. У вас є 3 хвилини. За кожний фізичний термін 1 бал. Час пішов.

Гра з глядачами  

  1. Не радіо, а говорить. Не театр, а кіно показує. (Телевізор.)
  2. Усе життя ходить, а з місця не сходить. ( Годинник)
  3. Золота бджілка ввечері в дім улітає, всю оселю освітлює. ( Лампочка.)
  4. Фиркає, гиркає, гілки ламає, пил підіймає, з ніг збиває.( Вітер – переміщення повітряних мас з прискоренням.)
  5. Мене ніхто не чує, але кожен може бачити; а вірну супутницю мою кожен може бачити, але ніхто не чує. ( Грім та блискавка.)
  6. Вона Сонцю – найрідніша, Вона в спеку – наймиліша. ( Вода.)
  7. У воді не тоне й у вогні не горить. ( Лід.)

 

Шостий конкурс «Фокуси-експерименти»

«Атмосферний тиск»

Обладнання: стакан з водою, листок паперу.

1. Фокус зі склянкою води. Склянку, заповнену водою більше ніж наполовину, накривають аркушем паперу і різко перевертають. Папір триматиметься. Чому?

         Пояснення. Зовнішній атмосферний тиск більший, ніж тиск води і повітря у склянці.

 «Сухим із води»

Потрібно дістати монету із тарілки з водою не замочивши рук.

Обладнання: тарілка, стакан, монета, вода, сірники, листок паперу.

Хід досліду.

  • Кладемо монету в неглибоку тарілку. Заливаємо водою.
  • Як дістати монету голими руками, не замочивши їх?
  • Підпалюємо папір і тримаємо над ним банку, нагріваючи повітря в ній.
  • Ставимо банку біля монети догори дном.
  • Повітря в банці починає охолоджуватись, тиск в ній стає меншим за атмосферний.
  • Атмосферний тиск “заганяє” воду в банку.
  • Ми спокійно можемо виймати монету, не замочивши рук.

Відро з водою

Чому з відра не виливається вода при прокрученні?

Всем телам свойственна инерция (с латинского бездеятельность) или, другими словами, явление сохранения скорости. Это значит, что когда вы раскручиваете ведро и оно оказывается в верхней точке, в которой вода должна была бы вылиться на вас, кроме силы притяжения действует сила сохранения скорости. Именно поэтому вода не выливается и остаётся в ведре, до тех пор, пока вы будете крутить верёвку с достаточной скоростью. Это и называется центростремительная сила, то есть такая, которая действует на объект движущийся по круговой траектории и направлена к её центру. Поэтому, до тех пор пока вы будете крутить ведро с достаточной скоростью ни одна капля воды не выльется из него.

Повітряна кулька і вогонь

 

Як часто ми спостерігали за тим, як тріскає повітряна кулька? А чи знали ви, що коли налити у неї води і зав`язати, то кулька не трісне, якщо піднести запалену свічку до того місця, де вода.

 

 Вода має високу теплопровідність. Тому, коли кулька нагрівається, вода перебирає усе тепло на себе, а кулька залишається цілою і неушкодженою.

Кулька і канцелярські кнопки

Канцелярською кнопкою можна легко пробити повітряну кульку. Я якщо щільно розкласти багато кнопок вістрям доверху, то чи легко буде пробити кульку? Відповідь - набагато важче, тому що навантаження рівномірно розподіляється на всі вістря кнопок. І чим більше кнопок, тим важче пробити кульку.

Банка з лампою

 

 

Сьомий конкурс Конструктор формул

Кожна команда у конверті  отримує букви  і знаки, з яких має скласти по 2 формули  і коротко про них розповісти на виконання завдання 2 хв

8 клас

Закон Ома

Закон кулона

9 клас

Закон Ньютона

Закон всесвітнього тяжіння

 

Гра з глядачами "ТРИ ПІДКАЗКИ "

Питання від Джоуля, Едісона,Галілея.

Треба вгадати фізичне поняття, вислухавши 3 підказки-визначення. Для першої команди

  1. -для його виміру використовується фізичний процес, що повторюється

-механізм приладу, що його вимірює

-це – найкращий лікар ;(Час).

2) -потрібний,  щоб прикріпити що-небудь кнопкою

- його вимірююють у людей

  • збільшується з глибиною; (Тиск).

3)-іноді ми його притискаємо рукою

  • а іноді тримаємо в роті

Прилад для визначення температури (Термометр)

Восьмий  конкурс «Анаграми»

  1. Велет зорі           (телевізор)
  2. Тип ока               (оптика)
  3. Жиру пан            (пружина)
  4. Гімн фотона        (магнітофон)
  5. Атас кит              (статика)
  6. Тин маяк             (маятник)
  7. Морг ікла            (кілограм)
  8. Тон феле              (телефон)
  9. Як у ці дні           (індукція)
  10. Пан рагу              (напруга).

 

Восьмий раунд «Вірю не вірю»

 У вас на столах є 2 кольорові картки зелена означає – так, червона - ні. Коли ведучі зачитують твердження учасники піднімають картки відповідного кольору.Кожне питання оцінюється в 1 бал.

Запитання: Чи правда, що:
1. Спіткнувшись об перешкоду, бігун падає назад. (Ні)
2. Молекули води, льоду і пари однакові.(Так) 
3. Речовини в рідкому стані зберігають свій об’єм і форму.(Ні) 
5. Сила тяжіння завжди напрямлена до центра Землі.(Так) 
6. Газ передає тиск в усіх напрямах не однаково.(Ні) 
7. Одна тонна більше одного центнеру. (Так)
8. Найдовша ніч влітку? (Ні)
9. В стані невагомості тіло має масу. (Так)
10. Вага людини в морі менша, ніж на суші. (Так)

 

 

Надамо слово журі для оголошення підсумків гри

(Нагородження команд).

Отже, гра закінчилася. І на останок хочеться сказати:

Фізика – це ємність слова!

Фізика для нас – не просто звук!

Фізика – опора і основа

Всіх без виключення наук.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку