Фізика,гроші та знання. Пізнавально – розважальне заняття в рамках проведення тижня фізики

Про матеріал

Пізнавально – розважальне заняття в рамках проведення тижня фізики

МЕТА ЗАНЯТТЯ : навчити дітей застосовувати набуті знання на практиці.

Навчальна: поглиблення знань, умінь і навичок; формування наукового світогляду як системи людських норм, переконань, ідеалів, його постійне примноження і розвиток

Розвивальна: активізація пізнавальної діяльності учнів; розвиток індивідуальних якостей дітей; стимулювання механізмів самовиховання і самоосвіти

Виховна: виховання в учнів таких якостей особистості як цілеспрямованість. Состережливість, уважність, самостійність; формування національної свідомості учнів; становлення особистісної системи цінностей.

Перегляд файлу

Фізика,гроші та знання.
Пізнавально – розважальне заняття в рамках проведення тижня фізики

МЕТА ЗАНЯТТЯ : навчити дітей застосовувати набуті знання на практиці.

 Навчальна: поглиблення знань, умінь і навичок; формування наукового світогляду як системи людських норм, переконань, ідеалів, його постійне примноження і розвиток

Розвивальна: активізація пізнавальної діяльності учнів; розвиток індивідуальних якостей дітей; стимулювання механізмів самовиховання і самоосвіти

Виховна: виховання в учнів таких якостей особистості як цілеспрямованість. Состережливість, уважність, самостійність; формування національної свідомості учнів; становлення особистісної системи цінностей.

Вид діяльності: пізнавальний

Місце проведенная:  кабінет фізики

Розпочинається заняття .Звучить пісня про гроші(слайд 1)

Запиттання викладача (слайд 2)

Що в народі називають капустою ? Відповідь – гроші

Запиттання викладача (слайд 3 )

В народі є така прикмета - носити в сумочці магніт, щоб було багато грошей .
Як це можна пояснити?

Запиттання викладача (слайд 4)

Як відомо з законів фізики

Ніщо не може пропасти без слідно.

 ________ не виникає з нічого і не зникає в нікуди, а може лише перетворюватись з однієї форми на іншу.

Підскажіть пропущене слово. Чи можна даний закон застисувати для грошей  ? (обговорення)

Давайте подумаємо: чи  ми залежні від грошей? Як вимірювати цінності матеріального світу? Як оцінити працю та вартість вкладу людини у загальний добробут? 

Гроші. Гроші. Гроші

Ми часто забуваємо , що гроші мають бути для людини, а не людина для грошей!

Сьогодні на нашому занятті ми поговоримо про фізику , гроші та знання (як пов’язані ці слова)
Задача(слайд 5).Гроші люблять лічбу
Спробуйте розташувати на 16 клітках чотири монети одного номіналу й чотири іншого так, щоб у жодному ряді – горизонтальному, вертикальному або діагональному – не зустрічалося б по дві однакові монети. Будьте уважні – ця задачка не така проста, як здається!


Гроші до грошей                             Картинки по запросу загадки про гроши

(слайд6).Відповідь

 

Гроші до грошей - Відповідь

Фізика. Задача(слайд 7).

Якщо з інтелігентного, скромного і тактовного фізика вимагають гроші за два кілограми ковбаси, а він бачить, що ваги з ковбасою показують всього один кілограм, то чи закричить фізик на весь магазин: «Вибачте, вага вашої поганою ковбаси не два - тільки один кілограм!

Відповідь

 Чемний фізик не стане так грубо виражатися, тому що пам'ятає: в кілограмах виражається лише одна фізична величина - маса. Вага виражається зовсім в інших величинах - в ньютонах

Розповідь вчителя

    Банкноти та монети, що випускаються в різних країнах світу, вже давно є не просто грошовими знаками, грошима, платіжним засобом, а являють собою унікальні твори мистецтва. Уряди країн підходять до виготовлення паперових або металевих грошей своїх держав з особливою увагою не тільки з точки зору їх захисту від підробок або естетичної привабливості.

   Грошові знаки являють собою своєрідну візитну картку держави і нації. Дійсно, не існує кращого способу розповісти про історію  даної країни  людині яка вперше відвідує територію іншої держави, ніж  познайомити її з готівка доної держави. Саме готівка - це ті специфічні предмети, властиві виключно тій чи іншій країні, з якими стикається іноземний громадянин, наприклад, в туристичній поїздці. Тому уряди всіх держав дуже велику увагу приділяють не тільки дизайну, але також особистостям і об'єктам, зображуваних на банкнотах і монетах.

  Як правило, хоча і не завжди, на грошових знаках країн традиційно зображаються особистості, які зіграли визначну роль у формуванні і життя держав або внесли особливий внесок в розвиток суспільства, мистецтва, науки, техніки. Серед таких особистостей, які мають честь бути зображеними на банкнотах і монетах, в різних країнах світу опинилися і фізики та астрономи, багато з яких стали відомими не тільки завдяки науковим досягненням. Прикладами таких вчених можуть бути Ісаак Ньютон, який зробив великий внесок у порятунок і становлення фінансової системи Великобританії, або видатний президент США Бенджамін Франклін, який був не тільки політиком, але також і відомим математиком.

   Найчастіше на грошових знаках крім самого вченого зображують його наукові досягнення і відкриття.

   Представяю вашій  увазі колекцію фотокопій грошових знаків (банкнот і монет) із зображеннями фізиків, астрономів або ж їх відкриттів і досягнень. Колекція постійно поповнюється в міру наявності у мене часу(пропоную і вам долучитися до цієї цікавої

справи)

(слайд 9) Карл Фрідрих Гаусс (1777-1855)

БАНКНОТА   10 марок, Германія 1991р

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/gauss-obverse.jpg

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/gauss-reverse.jpg

 (слайд 10) Його вклад в розвиток науки

   Це - німецький  механік, фізик, астроном і геодезист. Вважається одним з найвидатніших математиків всіх часів, «королем математиків». На аверсі банкноти зображені портрет вченого і одне з найбільших відкриттів в математиці - функція нормального розподілу випадкової величини. На реверсі банкноти зображений секстант.

Секстант - оптичний прилад для вимірювання величини кута між двома видимими об'єктами.

Секстант найчастіше застосовується для вимірювання висоти астрономічних об'єктів над горизонтом з метою визначення географічних координат.

(слайд 11)

Ісаак Ньютон (1642-1727)

БАНКНОТА  1 фунт стерлінгів, Англія, 1978 рік

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/newton-reverse.jpg

(слайд 12) Його вклад в розвиток науки

Ісаак Ньютон (англ. Sir Isaac Newton 1642-1727) англійський фізик, математик, механік і астроном, один з творців класичної фізики. Автор фундаментальної праці «Математичні початки натуральної філософії», в якій він виклав закон всесвітнього тяжіння і три закони механіки, які стали основою класичної механіки. Розробив диференціальне та інтегральне числення, теорію кольору, заклав основи сучасної фізичної оптики.

Повторюємо закони

Похожее изображение

(слайд 13) Рене Декарт (1596-1650)  БАНКНОТА  100 франків, Франція, 1942 рік

 

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/descartes_obverse.jpg

(слайд 14) Його вклад  в розвиток науки

Рене Декарт (фр. René Descartes)- французький філософ, математик, механік, фізик і фізіолог, творець аналітичної геометрії і сучасної алгебраїчної символіки, автор методу радикального сумніву в філософії. Він сформулював закон збереження кількості руху, запровадив поняття імпульсу сили.

Запитання вчителя :Як звучить закон збереження імпульсу?

(слайд 15) Блез Паскаль (1623-1662) 500 франків, Франція, 1977 рік

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/pascal-obverse.jpeg

(слайд 16) Вклад в розвиток науки

Блез Паскаль (фр. Blaise Pascal 1623)-французький математик, механік, фізик, літератор і філософ. Класик французької літератури, один із засновників математичного аналізу, теорії ймовірностей і проективної геометрії, творець перших зразків лічильної техніки, автор основного закону гідростатики.

Запитання вчителя (Як  працює фонтан?)

 

 

http://www.ew-fountains.com/wp-content/uploads/2015/08/%D1%84%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BD-%D1%8D%D0%BB%D1%8C-%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%B9%D0%BD-1.jpg Как сделать фонтан по закону паскаля

 

(слайд 18) Леонард  Ейлер (1707-1783)  10 франків, Швейцарія

 

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/euler-obverse.jpg

(слайд 19) Вклад в розвиток науки

Леонард Ейлер (нім. Leonhard Euler) - швейцарський, німецький і російський математик і механік, що вніс фундаментальний внесок в розвиток цих наук (а також фізики, астрономії та ряду прикладних наук). Ейлер - автор більш ніж 850 робіт (включаючи два десятка фундаментальних монографій) з математичного аналізу, диференціальної геометрії, теорії чисел, наближеним обчисленням, небесної механіки, математичної фізики, оптики, балістики, кораблебудування, теорії музики та іншим областям. Він глибоко вивчав медицину, хімію, ботаніку, повітроплавання, теорію музики, безліч європейських і стародавніх мов. Академік Петербурзької, Берлінській, Туринської, Лісабонської і Базельської академій наук,  член Паризької академії наук.

 

(слайд 20) Галілео Галілей (1564-1642)  2000 лір, Італія, 1973

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/galileo-obverse.jpg

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/galileo-reverse.jpg

(слайд 21) Вклад в розвиток науки

 Галілео Галілей (італ. Galileo Galilei) - італійський фізик, механік, астроном, філософ і математик, що зробив значний вплив на науку свого часу. Він першим використав телескоп для спостереження небесних тіл і зробив ряд видатних астрономічних відкриттів ( винайшов телескоп).Галілей- засновник експериментальної фізики. Своїми експериментами він переконливо спростував умоглядну метафізику ристотеля і заклав фундамент класичної механіки.

Запитання вчителя (Хто винайшов перший телескоп?)

(слайд 22) Альберт Ейнштейн (1879-1955)     5 лір, Ізраїль, 1968 рік

http://tmel.ru/wp-content/uploads/2015/03/einstein-obverse.jpg

(слайд 23) Вклад в розвиток науки

Альберт Ейнштейн (нім. Albert Einstein) - фізик-теоретик, один із засновників сучасної теоретичної фізики, лауреат Нобелівської премії з фізики 1921 року, громадський діяч-гуманіст. Жив в Німеччині (1879-1893, 1914-1933), Швейцарії (1893-1914) і США (1933-1955). Почесний доктор близько 20 провідних університетів світу, член багатьох Академій наук.

(слайд 24) Домашнє завдання

 Підготувати розповідь про відомих фізиків та їх відкриття які є зображені на різних грошових знаках  та не були сьогодні згадані 

Картинки по запросу фізика  гроші

( слайд 25) Дай правильно відповідь: Чий портрет ти бачиш на купюрі ?

Картинки по запросу физики портрети

 

( слайд 26) Відповідь. Бенджамін Франклін (1706-1790) - політичний діяч, дипломат, журналіст, видавець, вчений і винахідник.

У 1749 році він вперше експериментально довів електричну природу блискавки. Знаменитий досвід Франкліна з повітряним (електричним) змієм переконливо показав можливість «вилучення» електрики з хмар: він заряджав лейденську банку (перший винайдений конденсатор) подібно до того, як це здійснювалося за допомогою електростатичної машини. Франклін виклав першу послідовну теорію електричних явищ, винайшов громовідвід. Вважається, що саме він ввів такі терміни, як «батарея», «заряд», «розряд». Це людина як вміла заробляти кошти і любила займатися фізикою.Заняття фізикою було для вченого як хоббі

( слайд 27) Хто автор цих слів?

«Тіла притягуються один до одного з силою, модуль якої пропорційний добутку їх мас і обернено пропорційний квадрату відстані між ними.»

Галілео Галілей

Ньютон Ньютон

Архімед Архімед      Картинки по запросу загадки про гроши

Торрічеллі Торрічеллі

( слайд 28) Закон ... звучить наступним чином:

«Тиск в рідинах і газах передається без зміни в кожну точку рідини або газу.»

Архімеда Архімеда

Ньютона

Паскаля

Ампера

( слайд 29) Хто сформулював цей закон?

«Сила, що виштовхує тіло з газу, дорівнює вазі газу, взятого в обсязі тіла

Паскаль

Архімед

Галілео Галілей

Резерфорд

( слайд 30) Цікаво знати(релаксація)

Як за допомогою знань з фізики можна прикрасити оселю та зберегти кошти

 

Джерелом світла можуть бути…(відповіді учнів)

звичайні фрукти! Це цікаво та красиво

 

 

( слайд 31) Цитрусовая батарея. Фотография Калеба Чарленда

 

Електрика від яблучного кільця

( слайд 32) Электричество от яблочного кольца. Фотография Калеба Чарленда

 

Апельсинова батарея

( слайд 33) Апельсиновая батарея. Эксперимент Калеба Чарленда

( слайд 34) ВІДПОЧИВАЄМО ТА ПРИГАДУЄМО

Ми з вами вивчали, що всі тіла складаються з атомів та молекул.Поясніть мені, що заважає учню, що не виконав домашнє завдання з фізики, розпастися на окремі молекули і зникнути з поля зору вчителя?

Висновок :(я хочу щоб ви знову подумали і відповіли на запитання)

 Чи  ми залежні від грошей? Як вимірювати цінності матеріального світу? Як оцінити працю та вартість вкладу людини у загальний добробут? 

Ваше основне завдання  на даний момент вчитися, здобувати знання ,щоб в майбутньому ви могли заробляти  гроші за допомогою справи яка вам приноситиме задоволення

docx
Пов’язані теми
Фізика, Сценарії
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку