ФІЗИКА І МИСТЕЦТВО
Проблема: Чи можливе застосування законів оптики в мистецтві?
Мета проекту: За допомогою творів живопису проілюструвати дію законів оптики.
Завдання проекту: Навчитись втілювати прояв законів геометричної оптики у власних творах мистецтва.
Короткий опис проекту: Митці, деколи і самі цього не знаючи, використовують для своїх творінь фізичні закономірності. Оскільки у нас художній ліцей, де творчі особистості, то виникає питання , чи потрібні учням для творчої діяльності знання фізики? Щоб дати відповідь на це питання , слід дослідити використання законів оптики в творчій діяльності учнів за кількома напрямами.
1. Прямолінійне поширення світла;
а) утворення тіні і півтіні;
б) перспектива.
2. Закони відбивання світла;
а) зображення у плоскому дзеркалі;
б) розсіяне відбивання;
3. Закони заломлення світла;
а) зміна напрямку світлового променя при переході з одного
середовища в інше.
4) Дисперсія;
а) творення веселки;
б) мнемонічні фрази щодо кольорів спектру;
в) змішування кольорів.
5) Інертність зору як можливість створювати анімаційні фільми.
Результат проекту: Власні картини учнів, анімаційний фільм.
Оцінка результатів проекту: Проект "Фізика і мистецтво" поглибив інтерес учнів до вивчення фізики, показав взаємозв'язок між фізикою і мистецтвом , удосконалив навики для здійснення проектно-пошукової діяльності та дослідницької роботи.
Сильні сторони проекту: Проект дав можливість проаналізувати роботи учнів художнього ліцею, виявити помилки, допущені при виконанні робіт і в подальшому запобігати їм.
Слабкі сторони та ризики проекту: Оскільки тема проекту опирається на знання законів оптики, тому цей проект розроблявся для 9 класу
Використаний ресурс: учнівські творчі роботи (малюнки)