Позакласний захід з фізики у 9 класі " Фізичний КВК"

Про матеріал
Мета: • розширити і поглибити знання, отримані на уроках фізики; • розвивати логічне, самостійне мислення учнів, вміння аналізувати, швидко орієнтуватися в ситуації, робити висновки, узагальнення; розвивати увагу, спостережливість; • формувати інтерес учнів до фізики; сприяти розширенню політехнічного кругозору; виховувати культуру поведінки, повагу до оточуючих, вміння відстоювати свою точку зору; заохочувати до самоосвіти; формувати навички учнів до виступів перед аудиторією.
Перегляд файлу

Позакласний захід з фізики у 9 класі « Фізичний КВК»          1               

підготувала вчитель фізики комунального закладу «Пересічанський ліцей», Солоницівської селищної ради Харківської області

Руда Ірина Олександрівна

Мета:

  •  розширити і поглибити знання, отримані на уроках фізики;
  •  розвивати логічне, самостійне мислення учнів, вміння аналізувати, швидко орієнтуватися в ситуації, робити висновки, узагальнення; розвивати увагу, спостережливість;
  •  формувати інтерес учнів до фізики; сприяти розширенню політехнічного кругозору; виховувати культуру поведінки, повагу до оточуючих, вміння відстоювати свою точку зору; заохочувати до самоосвіти; формувати навички учнів до виступів перед аудиторією.

Форма проведення заходу: гра-змагання.

Обладнання: столик з розміщеними на ньому фізичними приладами, завдання для конкурсів, папір, різнокольорові ручки.

План заходу


1.Організація

та правила проведення гри.

2.Вступне слово ведучих.

3.Привітання команд.

4.Розминка.

5.Командні кросворди.

6. Тайм « Хто кмітливіший?».

7. Конкурс на кращий дослід.

8.Історичний тур.

 

9.Конкурс капітанів.

10.Конкурс «Літературний».

11.Конкупс уболівальників.

12.Підбиття підсумків,нагородження переможців.

 

          


                                                           

1.Організація та правила проведення гри                                           2           

           Перед проведенням заходу актову залу прикрашають плакатами:

« Фізика – наука розуміти природу»   (Роджерс).

«Радість бачити і розуміти є найпрекраснішим даром природи» (А. Ейнштейн).

«Ніколи не соромся питати про те, чого не знаєш» (Арабська мудрість).

        Захід проводиться у формі  змагань між учнями 9-х класів. Команди мають назви І. ІНТЕЛЕКТУАЛИ. ІІ. ЕРУДИТИ.. Команди готують емблеми і номери своїм гравцям. Перед змаганням  учні отримують завдання приготувати коротенькі історичні  повідомлення про відкриття видатних вчених. Кожна з команд готує уривки з пісень чи віршів, у яких зустрічаються фізичні явища або терміни, а також прислів’я, пов’язані з фізикою.

         Учасники гри мають свої місця біля столиків, розміщених півколом на сцені. В центрі сцени розміщений столик для ведучих з пісочним (або іншим годинником). Для проведення гри вибирають двох учнів-ведучих. Обирається журі з п’яти чоловік, які займають місця в першому ряді залу за столами. В залі знаходяться учні, вчителі, група «Підтримки» чи «Довідкове бюро», за допомогою до яких звертаються учасники гри в разі необхідності.

          Голова журі пояснює командам правила гри та рахування балів за кожен проведений конкурс. Якщо час на обдумування відповіді чи виконання завдання вичерпаний, то команда має право звернутись за допомогою до групи «Підтримки» чи «Довідкового бюро». За це знімається 1 бал. При обдумуванні відповіді обмін думками може відбуватися лише всередині команди.

2.Вступне слово ведучих

1-й ведучий.      Увага!

                          Тим, хто любить фізику,

                           Тим, хто  вчить фізику,

                           Дане свято присвячується!

2-й ведучий       Все, що навколо, при чім живемо,

                            Словом «природа» ми звично звемо.

                            Знати природу і вміти в ній жити

                            Фізика вчить нас, її вам хвалити!

1-й ведучий        Фізика – яка це місткість слова!

                             Фізика для нас не просто звук!

                             Фізика – опора і основа

                              Всіх без винятку наук!

2-й ведучий         Ми всі намагаємось більше пізнати,

                              Розкрити природи таємниці.

                              Фізиці – науці наш уклін.

Ведучі (разом)    Вчити, думати, дерзати, відкриттям радіти.

                              Хоч тернистий, неосяжний фізики – науки світ,         

                                                                                                                  3     

               Інтерес до знань  зростає з кожним днем, із року в рік!

 

3.Привітання команд

                                        Команда «Інтелектуали»

                              Рідна школа знає нас, інтелектуали ми, 9-й клас.

                                            Команда «Ерудити»

                          Горішок знань твердий, міцний, але під силу ерудитам.

4.Розминка

      За одну правильну відповідь – 1бал. Команда, яка готова відповідати, піднімає прапорець.

  1. З  якої речовини складається крижана бурулька? (Вода).
  2. Чи змінюється маса води при замерзанні? (Ні).
  3. Швидкість бігу лева 36км/год, а швидкість крокодила у воді  – 11м/с. У кого менша швидкість? (У лева).
  4. Чи однакові молекули води у гарячому чаї і у холодній газованій воді? (Так).
  5. Чи гріє шуба? (Ні).
  6. Кому належать крилаті слова: « Дайте мені точку опори і я зсуну Землю»? (Архімед).
  7. У приміщенні, де використовують ефір, завжди чується запах. Як називається це явище? (Дифузія).
  8. Який колір світлофора введений тільки тому, що існує інерція?(Жовтий).
  9. Що переміщує хмари? (Тиск).
  10.  До якого типу взаємодій: гравітаційного чи електромагнітного відносимо вагу тіла? (Електромагнітного).
  11.  Чиїм  іменем назвали безповітряний простір, пустоту?(Торрічеллі).
  12.  Хто ввів у науку слово «фізика»? (Аристотель).

5.Командні кросворди

    Ведучі пропонують по кросворду кожній команді. Учасники гри розгадують кросворди, а потім віддають журі для оцінювання. Час виконання 8хвилин. Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 балами.

Кросворд команді «Інтелектуали»

  1. Речовина, яку використовував Е. Торрічеллі для визначення атмосферного тиску. (Ртуть).2. Одиниця вимірювання однієї з величин формули  F=mg. ( Кілограм).3. Що може легко змінювати своє чисельне значення вага чи маса? (Вага).4.Прилад для вимірювання швидкості. ( Спідометр).5. Речовини, які  погано

                                                                                                                    

                                                                                                                  4

проводять електричний струм.(Ізолятори). 6. Величина, яка не змінюється під час прояву явища інерції.(Швидкість). 7. Учений,  який установив правило важеля.( Архімед). 8. Один із газів, яким наповнюють аеростат.(Гелій) 9. 1000 кілограмів. (Тонна).10. Він може бути всмоктувальним або нагнітальним.(Насос).11. Величина, одиниця якої паскаль. (Тиск).

 

 

 

8

5

6

7

 

9

4

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

10

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

 Кросворд команді «Ерудити»

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Англійський винахідник, творець універсальнлї парової машини подвійної дії.(Ватт). 2. Газ, який є причиною того, що шерсть, пух та пористі матеріали мають погану теплопровідність.(Повітря). 3.Посуд, який забезпечує відсутність теплообміну з навколишнім середовищем. (Термос). 4. На честь якого вченого був названий термометр зі стоградусною шкалою? (Цельсій). 5. Речовина, яка спалюється для

                                                                                                                       5  

отримання теплоти.(Паливо). 6. Фізик, на  честь якого названа основна одиниця вимірювання температури.(Кельвін). 7.Одна з одиниць вимірювання маси (Міліграм).8. Теплообмін внаслідок перенесення речовин у газах та рідинах.(Конвекція). 9. Як називається випаровування твердих тіл? (Сублімація).10. Міра середньої кінетичної енергії хаотичного руху частинок, із яких складається тіло. (Температура).11. Один із способів зміни внутрішньої енергії тіла. (Теплопередача).

 

6.Тайм «Хто кмітливіший?»

         За 5 хвилин учасникам необхідно відповісти на максимальну кількість запитань.. Якщо відповіді не знаєш, можна говорити «далі». Кожна правильна відповідь – 1 бал. Ведучі по черзі зачитують запитання.

  1. Що означає слово «еврика»?(Знайшов).
  2. Розшифруйте абревіатуру ККД.(Коефіцієнт корисної дії).
  3. Якщо магніт розбити на два або більше частин, скільки полюсів матиме кожна така частина? (Два).
  4. Фізик, на честь якого названа одиниця вимірювання кількості теплоти.(Джоуль).
  5. Оптична сила лінзи -5дптр. Чи може вона давати дійсне зображення?(Лінза розсіювальна, отже вона не може давати дійсне зображення. Вона дає тільки уявне зображення).
  6. Чи містить ядро атома електрони?(Ні).
  7. Що означає слово «динамо» у перекладі з грецької? (Сила).
  8. Чи випромінює лід тепло? (Так).
  9. Чи відбувається конвекція у твердих тілах? (Ні).
  10. Де менший тиск : на горі чи під горою? ( На горі).
  11. Що означає приставка -санти? (0,01).
  12.  Зміна форми тіла під дією сили.(Деформація).
  13. Одиниця потужності. (Ват).
  14. Середня швидкість пішохода 5км/год. Який шлях проходить в середньому пішохід за 1секунду? (1,4м).
  15.  Назвати шкали для вимірювання температур. (Шкали Цельсія, Кельвіна, Фаренгейта, Реомюра).
  16.  Чи дискретний електричний заряд? (Так, дискретний до найменшого заряду -1,6 ×10-19Кл – заряду електрона).
  17.  Хто вперше відкрив існування магнітного поля навколо провідника зі струмом? (Ерстед).
  18. Чому дорівнює одна калорія? (4,2Дж)                                                          
  19.  Який агрегатний стан речовини найпоширеніший у Всесвіті? (Плазма).
  20.  Яку фізичну величину вимірюють барометром? (Тиск).                       
  21. Що важче 1кг заліза чи 1кг пір’я?( Вага однакова).
  22. Вночі температура повітря становила -60С, а вдень +40С. На скільки  градусів змінилася температура повітря? ( Підвищилась на 100С).

                                                                                                                         6

23. Назвати способи зміни внутрішньої енергії. (Робота і теплопередача).

       24.Яка швидкість у природі найбільша?( Швидкість світла у вакуумі

         300 000км/с).                        

25. Чому , виходячи з води у літню спеку, людина відчуває прохолоду? (Випаровування води з поверхні тіла, що призводить до зниження його температури).

26. Чому 1л меду важчий за 1л води? (Густина меду більша, ніж густина води).

27. Який вчений, приймаючи ванну, відкрив один з найважливіших законів природи? (Архімед).

28. Чи залежить коефіцієнт жорсткості пружини від її деформації? (Не залежить).

29. Де швидкість молекул більша: у воді чи у парі?(У парі).

30. Яка фізична величина є мірою інертної властивості тіл? (Маса).

7.Конкурс на кращий дослід

Кожна команда показує два досліди за допомогою підручних засобів і пояснює їх. Кожна правильна відповідь – 5 балів.

  1. Кипіння води у паперовій коробочці. До лапки штатива горизонтально підвішують паперову коробку на нитяних  дужках. Наливають у коробочку 20 – 25см3 води і нагрівають її на спиртівці. Через декілька хвилин вода закипає, паперова коробочка не загоряється, бо по капілярах паперу піднімається вода і змочує його, внаслідок чого температура паперу буде така, як і температура води, тобто не вище 1000С, а спалахує він при температурі понад 2000С.
  2. Лід, що не тане в кип’ятку. У пробірку опускають кусочок льоду з тягарцем і наливають холодної води Пробірку нагрівають на спиртівці, узявши її щипцями так, щоб нагрівалися лише верхні шари води. Через деякий час верхні шари води нагріваються до кипіння, а лід лежить на дні пробірки. Дослід пояснюється поганою теплопровідністю води.
  3. Хустинка, що не горить у вогні. Заздалегідь намочену у воді носову хустинку показують глядачам, намочують її у спирті і підпалюють: хустинка палає, але не згорає. Процес пояснюється випаровуванням води з хустинки. Щоб хустинка не загорілася, полум’я треба вчасно загасити.
  4. Олівець, що висить на попелі перегорілої нитики. Складену вдвічі котушкову нитку №10 прив’язують до середини олівця і закріплюють її  в лапці штатива. Запалюють нитку, вона горить, олівець падає. Після цього до олівця прив’язують згорнуту вдвоє котушкову    

 

                                                                                                                   7

нитку№10, заздалегідь намочену в насиченому розчині кухонної солі й висушену. Запалюють нитку, вона горить, але олівець не падає.

Попіл нитки не руйнується через те, що його утримує соляний панцир. Олівець треба брати не цілий, а на 2/3 його довжини, щоб був легший.

            8.Історичний тур

Кожна команда розповідає про історичні відомості з життя видатних вчених та їх відкриття. Оцінюється за п’ятибальною  шкалою.

Команда «Інтелектуали»

    Людство не може жити без видатних людей: того ж дня як помер Мікеланджело, народився новий геній… Щастя та лихо нерівномірно розподілилося в його житті: справді грозовим було його надвечір’я, а на зорі, в юності, він був щасливий і веселий.

      Галілей народився 15 лютого 1564 році в Пізі (місто недалеко від Флоренції) у родині родовитого, але збіднілого дворянина. Відразу після закінчення монастирської школи, він вступив на медичний факультет Пізанського університету. У Пізі Галілео Галілей закінчив університет, тут протікали його перші наукові дослідження, і тут же він у віці 25 років зайняв кафедру математики.

         Коли Галілей жив в Падуї (1592-1610р.р.), він уклав невінчаний шлюб з венеціанкою Мариною Гамба і став батьком сина і двох дочок. Пізніше, в 1619 році, Галілей офіційно узаконив сина. Обидві доньки закінчили життя в монастирі, куди вони пішли, оскільки через своє незаконне народження не могли розраховувати на вдалий шлюб і гарне придане. Будучи не в змозі оплатити навчання, Галілей повернувся до Флоренції, де незабаром познайомився з маркізом Монте. Саме він сприяв вступу Галілея в Болонський університет на роботу викладача математики. Потім Галілей викладав в Пізанському, а пізніше в Падуанському університеті. Це був один із найбільш плідних періодів для вченого. Праця «Механіка» Галілея вийшла в 1593 році. У ньому фізик Галілео Галілей описав свої дослідження падаючих тіл, маятника, висунув нові принципи руху, на противагу динаміці Аристотеля. Завдяки своєму захопленню астрономією, Галілей довів істинність геліоцентричної моделі будови світу. Потім сам сконструював телескоп. Пристрасть Галілео Галілея до астрономії дозволила йому відкрити багато небесних об’єктів. До вченого приходить слава, визнання. Потім він переїжджає до Флоренції, стає радником при Тосканському дворі. Там коротка біографія Галілея також наповнена дослідженнями. Філософія Галілея про устрій світу суперечить Святому писанню.   Пропагуючи вчення Миколи Коперника, він потрапляє під суд інквізиції, де змушений був виголосити зречення.

                                                                                                                       8

Кінематика, опір матеріалів був описаний в останній праці Галілея «Бесіди і математичні докази двох нових наук». Галілей винайшов циркуль, гідростатичні ваги, термометр, мікроскоп, а також багато іншого. У 1610 році він переїжджає у Флоренцію до тосканського герцога Козімо Медічі II, який дає йому гарну платню як своєму раднику при дворі. Це допомагає Галілею виплатити величезні борги, що накопичилися у нього через видачу заміж двох його рідних сестер.  Останні дев’ять років життя Галілей провів під наглядом  інквізиції, яка обмежувала його в наукових контактах і пересуваннях. Він оселився в Арчетрі поряд з монастирем, в якому знаходилися його дочки, і йому було заборонено відвідувати інші міста. Тим не менш, Галілей все одно займався науковими дослідженнями. Коли він помер 8 січня 1642 року на руках у своїх учнів Вівіані і Торрічеллі, папа Урбан VIII заборонив урочистий похорон. Багато років по тому, в 1737 році Галілея все-таки поховали у гробниці Санта Кроче поруч з Мікеланджело, як це і мали намір зробити спочатку.

    Команда «Ерудити»

    Ісаак Ньютон народився 4 січня 1643 в селі Вулсторп, неподалік від Грантема, напередодні громадянської війни в сім’ї дрібного, але успішного фермера.  Незважаючи на слабке здоров’я в дитинстві, він прожив 84 роки. З трьох років Ісаак виховувався бабусею, часто хворів, цурався однолітків, проводив багато часу в мріях і роздумах. У 1655 році Ньютона віддали вчитися в розташовану неподалік школу в Грентемі, де він жив у будинку аптекаря Кларка.  Будучи фізично слабким, відчуваючи серйозні комунікативні труднощі, юний Ньютон доклав багато зусиль для того, щоб досягти успіху в навчанні і стати першим серед однолітків. Серйозність хлопчика, його інтерес до математики, обдарованість не залишилися непоміченими. Знайомі спільними зусиллями вмовили матір Ісаака дозволити синові продовжити навчання, хоча у неї були на нього свої плани. В результаті після серйозної підготовки 5 червня 1660 р 17-річний Ньютон вступає до Кембриджського університету на особливе становище: він не платив за навчання, але зобов’язаний був прислужувати заможним студентам. Справжнім студентом Ньютон став в 1664 р, а на наступний рік він був уже власником ступеня бакалавра витончених мистецтв. Саме за роки навчання в Кембриджі були здійснені подальші відкриття, які увіковічнили його ім’я. В зв’язку з початком в університетському містечку епідемії (можливо, чуми) Ньютон протягом 1665-1607 рр. жив удома. Тоді був відкритий закон всесвітнього тяжіння, висунуті ідеї інтегрального та диференціального числення, винайдений дзеркальний телескоп. У 1668 р відбулося повернення Ньютона в Кембридж, де він

                                                                                                                      

                                                                                                                       9

отримав ступінь магістра і очолив  кафедру математики: її улюбленому учневі віддав відомий математик І. Барроу, щоб фінансово його підтримати. Фізико-математичну кафедру Кембриджського університету Ньютон очолює протягом 1669-1701 рр. У січні 1672 року його обирають членом Лондонського Королівського товариства. У квітні 1686 р Ньютон відсилає до столиці дві частини фундаментальної праці «Математичні початки натуральної філософії», яка заклала основи класичної фізики, підвела підсумок багатьом його попереднім роботам в області математики, фізики, астрономії, оптики.   У 1695 р. фортуна нарешті йому посміхнулася: він отримав посаду доглядача при Монетному дворі, при цьому залишаючись професором Кембриджа. У 1699 р. його завдяки відмінній роботі призначають директором, в зв’язку з чим він залишає викладацьку діяльність і їде в Лондон, де залишається на директорському посту до самої смерті. Ньютон знаходиться в зеніті слави. У 1705 р. його удостоюють лицарського звання, він отримує велику платню, живе в просторій квартирі, але залишається самотнім – як і завжди. У 1625 р. Ньютон залишив держслужбу. 31 березня 1727 року помер. День його похорону став днем ​​національного трауру; поховали видатного вченого в Вестмінстерському абатстві.

                                          Внесок Ньютона в науку

       Закони Ньютона являють собою основи класичної механіки. Перший закон Ньютона пояснює збереження швидкості тіла при скомпенсованих зовнішніх впливах. Другий закон Ньютона описує залежність прискорення тіла від прикладеної сили. З трьох законів Ньютона можуть бути виведені інші закони механіки.  Він сформулював емпіричний закон теплообміну й побудував теорію швидкості звуку. У математиці Ньютон паралельно з Готфрідом Лейбніцом розвинув числення нескінченно малих, працював з рядами, узагальнив біном  та запропоновував метод  розв’язування нелінійних рівнянь. У книзі «Математичні начала натуральної філософії» Ньютон сформулював закони руху, відомі як закони Ньютона й закон всесвітнього тяжіння, які стали основою наукового світогляду впродовж трьох наступних століть і мали великий вплив не тільки на фізику, а й на філософію. Використовуючи свою теорію Ньютон зумів пояснити закони Кеплера, що описують рух планет навколо Сонця, чим заперечив останні сумніви щодо геліоцентричної системи світобудови.

9.Конкурс капітанів                                                                                     

   За 2 хвилини кожен капітан повинен написати всі фізичні величини, які він знає та їх одиниці вимірювання. Перемагає той, хто напише більше фізичних величин та правильно вкаже їх одиниці вимірювання. Оцінюється за п’ятибальною шкалою.

                                                                                                                                      

10.Конкурс «Літературний»                                                                    10

      Команди по черзі наводять уривки з пісень чи віршів, у яких зустрічаються фізичні явища або терміни. Далі команди розказують прислів’я, пов’язані з фізикою. Виграє та команда, яка назвала більше уривків чи прислів’їв. Оцінюється за п’ятибальною шкалою.

Наприклад,

  1.     Не згаси вогонь

Холодом долонь!

  1.     Бо твоя врода –

То є чистая вода,

То є бистрая вода

 З синіх гір.

  1.     Гей- гей, весни світанок.

Гей- гей -  сніги вже тануть.

  1.     Заснули мальви біля хати,

Їх місяць вийшов колихати.

  1.     Маки червоні вогні на пероні

Відходить поїзд у далеку путь.

  1.     Скрипка грає, серце крає,

Наше літо догорає.

  1.     Вже догорає небокрай

І злітає жовтий лист-

Моя печаль.

Вже ідуть від неба до землі,

Ідуть дощі, як скрипалі,

У синю даль.

  1.     Як стріла до видноколу час у даль летить.

                    

                       

                           Прислів’я, пов’язані з фізикою                                                  11        

  •  Більше снігу – більше хліба.                                                        
  • То сніг, то завірюха, бо вже зима коло вуха.                         
  • Хто літом спеки боїться, той зимою немає чим грітися.
  • Роботящі руки гори вернуть.
  • Багато диму – мало тепла.
  • Синиця море запалила. 
  • Уночі тріщить, а вдень плющить.

11.Конкурс уболівальників

 Поки журі підраховує набрані командами бали, ведучі проводять конкурс уболівальників. Пропонують такі запитання.

  1. Як перевірити свіжість яйця?

(Помістити яйце у склянку з чистою прісною водою. Свіже яйце потоне, а несвіже спливе).

  1. Яке фізичне явище нагадує гра в футбол? (Броунівський рух).
  2. Чому спітнілого коня накривають на морозі попоною?

(При випаровуванні поту відбувається охолодження тіла).

  1. Якщо потрібно остудити напій, куди його поміщають: на лід чи під лід?( Під лід).
  2. Скільки кольорів у весельці? (Сім. Фіолетовий, синій, блакитний. зелений. жовтий, оранжевий, червоний).
  3. Чи проводить електричний струм дистильована вода?

( Ні).

  1. Вилучити зайвий елемент у рядку:

А) 1мм, 2см, 5г, 4дм ;   (5г)               В) 2г, 13см2, 4т, 6кг;    (13см2)

Б)   5л, 4м3, 12,  8мм3 ;     (12)    Г) 6см2, 18дм2, 2м2, 14л.  (14л)

8. Чи можна розплавити шматочок міді у посудині зі сталі?

(Так. Температура плавлення міді 10870С менша від температури плавлення сталі 14000С).

 

  12.Підбиття підсумків, нагородження переможців                           12  

       1-й ведучий        Ось і закінчилася гра.

 

2-й ведучий        Всі учасники гри – молодці, але у кожній грі є переможці і             переможені. 

     1-й ведучий   Про те, хто ж найкраще знає фізику, повідомить журі.

                                                                                   (Журі оголошує переможців)

    

     2-й  ведучий            Дякуємо всім, хто приймав участь у змаганнях.

       Ведучі (разом)                До нових зустрічей!

 

 

 

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
23 січня
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку