Інтелектуальне шоу "Двобій інтелектів"

Про матеріал
Позакласний захід у вигляді інтелектуального шоу використовується як засіб активізації розумової діяльності і пізнавального інтересу учнів; сприяє виникненню позитивних емоцій та формуванню ключових компетентностей.
Перегляд файлу

Інтелектуальне шоу «Двобій інтелектів»

Мета: поглибити здобуті на уроках знання; формувати ключові компетентності учнів шляхом розвитку пізнавальної  самостійності; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати відповідальність та вміння вислуховувати думку товаришів.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, музичні фони, літери, портрети вчених, фізичні прилади.

ХІД ЗАХОДУ

Ведучий.  Доброго дня пані та панове! Вас вітає інтелектуальне шоу  «Двобій інтелектів»! 

Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І найнаївніша…Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки! Тож сьогодні хлопці покажуть, хто править світом. Я впевнений, що вони краще за дівчат знають фізику.

Ведуча. Усе в світі тримається на антиподах: є полюс Північний і Південний, є плюс і мінус, є чорне і біле, є добро і зло, любов і не­нависть, радість і горе. Сьогодні протистоять один одному хлопці й дівчата.

Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто, як кажуть: «Мама не горюй!». Всі «Джентльмени» -  учні цілеспрямовані та працьовиті,  вірять у власні сили і з ними рухаються лише вперед!  В моїй команді:

Учень 1  цілеспрямований, енергійний, справжній мачо! Коли він дивиться в дзеркало, дзеркало втрачає свідомість. Живе за принципом відповідати за свої слова! Привабливий, розумний, рішучий, з широкими крилами, мріє про навколосвітню подорож   - (прізвище та ім’я учня).

Учень 2 -  височенний і дуже кумедний! Саме тому я запросив його у команду фізиків! Він ніколи не економить на стоматологах і його усмішка засліпить наших дівчат! Цілеспрямований та працьовитий, він каже про інших тільки ті слова, які хотів би почути на свою адресу. В дівчатах цінує природню красу. Зустрічайте, (прізвище та ім’я учня).

Учень 3 -  якщо ви не розумієтесь у фізиці, то вам потрібно звернутися до цього хлопця! Якщо у вас немає хлопця – вам варто звернутися до цього хлопця! Наш герой щирий, розсудливий та справедливий. Підтримує здоровий спосіб життя. Він вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед!  Учень нашого закладу освіти -   (прізвище та ім’я учня).

 Учень 4 -   наступний герой любить читати, пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів  у навчанні та поведінці, цікавиться технікою, добре володіє комп’ютерами, займається туризмом –(прізвище та ім’я учня).  

І я, скромний ведучий команди – (прізвище та ім’я учня)  вважаю, що для того, щоб виграти, перш за все, потрібно грати!

Життєве кредо юнаків: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати». 

Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!

Ведуча. Дякую. Дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути!    Адже справжні «Леді» - доброзичливі та чуйні, привабливі та неповторні, відповідальні та цілеспрямовані, впевнені в собі . Куди б не звернули дівчата свою увагу, усюди помічають прояви законів фізики.  Серед нас є:

Учениця 1. Дівчина, для якої нема проблем, які неможливо вирішити. Доброзичлива та чуйна, завжди прийде на допомогу за першим покликанням. Життєвим кредом вважає: не зважаючи на обставини рухатись вперед! Зустрічайте -  неперевершена учениця школи (прізвище та ім’я учениці).  

Учениця 2. Якщо ви подивитеся на нічне небо і спробуєте знайти там найяскравішу зірку – то навряд - чи вам вийде це зробити, бо вона сьогодні присутня на нашому шоу! Зустрічайте, приваблива та неповторна дівчина, яка стверджує, що не помиляється лише той, хто нічого не робить - (прізвище та ім’я учениці).  

Учениця 3. Про цю дівчину можна говорити, говорити і говорити, але краще подивитися в її очі! Найбільшим своїм досягненням вважає – розуміння свого призначення у житті, а в хлопцях найбільше цінує мужність і толерантність! Любителька екзотичних страв, учениця закладу (прізвище та ім’я учениці).

Учениця 4. А ось ця дівчинка переконана, що еликсиром життя та джерелом вічної молодості є – звичайнісінька вода – призерка І та ІІ етапів Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін,  учасниця Всеукраїнських конкурсів з математики, фізики, української мови – відповідальна та цілеспрямована, впевнена в собі (прізвище та ім’я учениці).  

Ведуча. Ну і я… Вважаю найбільшим  досягненням людини – розуміння свого призначення у житті.

 Життєве кредо команди «Леді»: «Не помиляється лише той, хто нічого не робить».

Ведучий. Дуже у вас  гарна команда. Та нехай переможуть найсильніші…

Ведуча. Тобто ми – дівчата. 
Ведучий. Не будемо сперечатися.  У нас  є найсправедливіше  і найоб’єктивніше журі, яке і визначить переможців.

Ведуча.Дозвольте представити  

 1. Наймудріший  голова  журі, дипломат першої степені –

 2. Суддя республіканської категорії, який неодноразово приймав участь у змаганнях"Тише їдеш, дальше будеш"-                                                                                                                                   

   3. Кращий  "лічильник" нашої школи, дуже компетентний учитель –

Ведуча. На шляху до перемоги у кожної команди є ряд  конкурсів. Команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на два  бали, якщо  зможе відгадати ім’я запрошеного гостя, який коротко розповість про себе.

Ведучий.У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший конкурс? Я думаю, що хлопці проти не будуть, якщо першими почнуть дівчатка, адже ми джентльмени.

Ведуча. Дякую, дякую Ведучий. Ти справжній джентльмен. То ж дівчата починаймо!

Ведучий. Стоп… Стоп…  Питання дівчатам задавати буду я - (прізвище та ім’я ведучого).  

  Наш  І конкурс «Збери літери». Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер. На це їм дається 1 хвилина. Ознайомтеся із літерами. Готові? Три, два, один – час пішов.

Збери літери

  1. Око автомобіля. (фара)
  2. В електриків є нуль і є …. (фаза)
  3. Як називають воду в газоподібному стані? (пара)
  4. М'ясо, після механічної обробки? (фарш)
  5. В жінок - це прикраса та помітний аксесуар, у чоловіків – засіб  захисту унікального інструменту людини, який  відповідає за утворення звуку?  (шарф)
  6. Найкраще місце відпочинку в спекотну пору року, де зелені насадження  забезпечують зниження температури повітря через  випаровування вологи та захищають від  шуму? (парк)

Ведуча. Ми себе показали гарно. У мене для вас, шановні хлопці, є також запитання на які вам потрібно дуже оперативно  скласти правильну відповідь. На це є 60 с. Я від щирого серця розраховую, що Ви програєте. Чого ми вам з дівчатами й бажаємо.

 Ознайомтеся з літерами. Час пішов!

  1. Як називають звук, що чутно в небі після блискавки? (грім)
  2. Дрібні краплі води, що утворились на поверхні Землі і предметах в результаті конденсації. (роса)
  3. З нього ліплять бабу. (сніг)
  4. В ньому шукають голку магнітом. (сіно)
  5. Урочиста пісня, яка вихваляє та прославляє кого-небудь або що-небудь (первісно божество)? (гімн)
  6. І літературний твір, і чоловіче ім'я. (Рома)

     Ведучий. Шановне журі! Назвіть, будь ласка команду – переможця.

 До вас завітав перший гість.

Гість1. Я  народився  у 1643  р.  в  сім’ї  фермера-орендатора  в  графстві Лінкольн. У 1665 р. закінчив Кембріджський університет. Через  три  роки  керував  фізико-математичною  цього університету. Ще  через  чотири  роки  мене  обрали  членом  Лондонського Королівського  товариства.  Пізніше  я  став  президентом  цього товариства. 1699 р. я став директором Монетного двору Англії. Досліджуючи  земну  і  небесну  механіку,  створив  працю «Математичні основи натуральної філософії». Я відкрив кілька фундаментальних законів фізики і один з них називається «закон всесвітнього тяжіння». (Ісаак Ньютон)

БЛІЦ

Ведучий. Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання, а ваша відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання  допоможуть Вам. За кожну правильну відповідь ви одержите 1 бал.

 Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви  не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.

  1. Хто з українців вперше злітав у космос? (чоловік)
  2. Кому важче визначити колір та відтінок? (чоловік)
  3. У якому сузір’ї знаходиться Полярна зірка?  (жінка, Мала Ведмедиця)
  4. Кому яблуко підказало закон всесвітнього тяжіння? (чоловіку, Ньютон)
  5. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  6. Учитель фізики в нашій школі  жінка чи чоловік? (Жінка)
  7. Хто був двічі нагороджений Нобелівською премією з фізики та хімії? (жінка, Марія Складовська-Кюрі)
  8. Хто з фізиків уперше провів слідство і викрив шахраїв? (чоловік, Архімед)
  9. На честь кого названо одиницю вимірювання енергії? (чоловіка, Джоуль)
  10.  В 11 класі більше дівчат чи хлопців?(хлопців)
  11. Відкриття руху молекул речовини пов’язане з ім’ям … (чоловіка, Броун)
  12.  Одиниця вимірювання електричного заряду. (чоловік, Кулон)
  13.  Ким було вперше побудовано телескоп? (чоловіком, Галілей)

Ведуча. Ось так ви справилися із цим завданням. А тепер дивіться, як ми це зробимо.

Ведучий. Ви готові?

Ведуча. Ми готові.

Ведучий. Час пішов.

  1. Хто увів термін «фізика»? (чоловік, Арістотель)
  2.  Найбільш гаряча  планета Сонячної системи. (жінка, Венера)
  3.  Закон, який виражає зв’язок між силою струму, напругою та опором в електричному колі, носить ім’я…. (чоловіка, Ома)
  4.  Директор нашої школи жінка чи чоловік?(жінка)
  5.  Хто кидав гармати з похилої вежі  в італійському місті Піза? (чоловік, Галілей)
  6.  Хто вперше отримав Нобелівську премію? (чоловік)
  7.   Якого роду країна азербайджанців( чоловічого)

       8. Винахідник радіо. ( чоловік, А.С. Попов)

      9. В 9 класі більше дівчат чи хлопців?(хлопців)

      10.Основоположник космонавтики? (чоловік, Ціолковський) 

      11. Кому належить наступний вислів: «Дайте мені точку опори, і я переверну світ»?  (чоловіку, Архімеду).

      12. Перший Президент України (чоловік)

       13.  Дерево, яке являється символом Нового року, чоловічого чи жіночого роду?(жіночого)

Ведуча. Шановне журі, винесіть свій вердикт.

Гість 2. Я французький фізик, математик, філософ, письменник. Людина великих інтелектуальних здібностей, що проявилися вже в ранньому дитинстві. Мої відкриття в математиці і фізиці заклали основи сучасної гідравліки та обчислювальної техніки, а досягнення стали основоположними для майбутнього покоління.  Моїм  ім'ям названо університет в  рідному місті.  Я довів існування атмосферного тиску, моє ім'я носить одиниця виміру тиску. (Блез Паскаль)

ХТО БІЛЬШЕ?

Ведучий. Наступний конкурс «Хто більше?». Ви повинні пригадати якомога більше фізичних величин або приладів. Причому команді хлопців слід пригадати фізичні величини жіночого роду, а команді дівчат – пригадати назви величин чоловічого роду. Наприклад, сила це приклад величини жіночого роду, а секундомір – відповідно чоловічого роду.

За кожну правильно вказану величину або прилад команда отримує один бал.

Отже, час пішов!

Ведуча. Шановне журі, враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь-ласка поставте всі крапки над і.

А у нас знову гість.

Гість 3. Народився я на  славетній  Полтавщині. Мати померла, коли мені ледве виповнилося 4 роки. Не  знав  я і батька, «нічного»  студента,  якого  також  не  стало  задовго  до  мого повноліття. Виховували мене рідний дідусь та бабуся.

У  дев’ятнадцять  років  закінчив 2-у  Полтавську  гімназію  і поступив  до  Петроградського  політехнічного  інституту.  Війна перервала  навчання  в  інституті,  і мене  мобілізували  в  армію  та зарахували  у  школу  прапорщиків  при  Петроградському  юнкерському  училищі.  Тут  я  продовжив  розпочату  ще  в  гімназії теоретичну працю про міжпланетні польоти. Ще в училищі закінчував свій перший рукопис про космічні польоти, в якому науково  обґрунтував  спосіб  подолання  земного  тяжіння  ракетою  з триступеневим  реактивним  двигуном  і  вивів  формулу  руху  цієї ракети. 

 Саме я за багато років до польотів людини на Місяць зробив для цього  відповідні  розрахунки,  якими  й  скористалися  американці  у  1969 р., відправляючи своїх астронавтів на цей історичний старт. Про це сьогодні знають всі у світі. Однак не всі знають про мою  драматичну долю,  що  тривалий час  змушений був жити  і  ввійти в історію космонавтики під чужим іменем. Двадцять років я прожив під чужим ім’ям, під чужим ім’ям пішов у могилу, під чужим ім’ям увійшов у безсмертя. (Юрій Васильович Кондратюк  - справжнє ім’я Олександр Гнатович Шаргей)

ФОРМУЛИ

Ведучий. Ну як же фізика без формул. Без формул, як і без води, і ні туди, і не сюди. Тому наступний  конкурс «Формули». Вам необхідно скласти формули, які розсипалися. За кожну правильну формулу одержуєте 1 бал.

Ведуча. А для вас співає (прізвище та ім’я учениці).  

       Ведучий. Шановне журі! Назвіть, будь ласка команду – переможця.

ВПІЗНАЙ МЕНЕ

Ведуча. Усі ми добре знаємо, що фізика – наука експериментальна. А щоб проводити досліди  необхідні прилади. Зараз перевіримо як ви їх знаєте. Потрібно із закритими очима назвати фізичний прилад та його призначення. Якщо ви називаєте і прилад, і призначення, то одержуєте 2 бали, а якщо щось одне – то 1 бал.

Ведучий. Слово надається журі.

А у нас знову в гостях вчений.

Гість 4. Я німецький  фізик.  Народився  у  бідній  родині.  Навчався  в  Ерлангемському  університеті,  але  так  і  не  закінчив  його. Працював вчителем  у Швейцарії.  В 1826  р.  відкрив  свій  головний  закон електричного  кола. У 1881  р. на Міжнародному  конгресі  електриків його  ім’ям була названа одиниця  електричного опору. (Георг Симон Ом)

Перший, Другий, Третій, Четвертий, П’ятий

Ведуча. Увага! Останній конкурс «Перший, Другий, Третій, Четвертий, П’ятий».  Суть конкурсу – розмістити суперників на відповідні місця відповідно до критерію. Скільки учасників буде стояти правильно – стільки і балів буде у команди. І так, завдання до хлопців. Питання: хто із наших дівчат знає найбільше фізичних формул? Розставте дівчат на відповідні місця. На першому місці – та, що знає  найбільше. Далі менше і ще менше.  30 с на обговорення. Подумали,   розставляйте дівчат  на місця. А тепер перевіряємо. Ми попередньо провели опитування і вияснили, що…

Ведучий. А тепер, дівчатка, увага, завдання вам. Подивіться на наших мужніх красенів! Подивіться, які вони симпатичні! Питання: хто із наших хлопців приділяє найбільше часу для підготовки до уроку фізики. Хто найбільше часу приділяє – він повинен стояти першим, хто найменше – останнім! Розставте хлопців на відповідні місця! 30 с на обговорення. Слухаємо вас! Дівчата, прошу, розставляйте наших хлопців, а ми подивимось. Опитування показало, що…

Ведуча. Шановне журі, винесіть свій вердикт.

Гість 5. Я давньогрецький  математик, політик, письменник, музикознавець,  захоплююся метафізикою. Створив досить хитрий винахід.- “келих жадібності” Видається неможливим налити його до країв, тому що весь вміст келиха відразу витече.  Я -  винахідник важеля.  Моїм  ім’ям названо теорему. Вона ще має таку назву: «Його штани на всі сторони рівні». (Піфагор Сімоський)

Ведучий.  Поки журі підводить підсумки інтелектуального шоу «Двобій інтелектів», своє музичне вітання вам  знову дарує…  (прізвище та ім’я учениці).  

 Зустрічайте!

Ведучий. Слово надається журі.

Ведуча.   Я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності.

Ведучий. Бажаємо  усім,  щоб  щастя  додавалося,  а  горе  віднімалося,  щоб  достаток  множився,  а любов ділилась.

 

 Список використаних джерел

1. https://super.urok-ua.com/intelektualna-gra-z-fiziki-dlya-uchniv-8-go-klasu-dvobiy-intelektu/

2.https://zoippo.net.ua/zapowiki/index.php/%D0%9F%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B7%D0%B0%D1%85%D1%96%D0%B4_%D0%B7_%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B8_%D0%B7_%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B8_%22%D0%94%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%B9_%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2%22

3.  https://urok.osvita.ua >attachment - download

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку