«ФІЗИКА В ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКОГО ХУДОЖНИКА І.Ю. PЄПІНА»

Про матеріал
Ознайомити учнів із розвитком живопису, видатним живописцем І.Ю.Рєпіним; -розвивати зацікавленість мистецтвом, спостережливість, інтерес до культурної спадщини; виховувати любов до мистецтва, дбайливе ставлення до народного мистецтва, пам'яток української культури.
Перегляд файлу

Лисичанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №26  Луганської області

Г.І. Довгань.

Тема:

«ФІЗИКА В ТВОРЧОСТІ

УКРАЇНСЬКОГО ХУДОЖНИКА І.Ю. PЄПІНА»

           8 клас

Наша задача - содержание. Лицо, душа человека, драма жизни, впечатления природы, ее жизнь и смысл, дух истории - вот наши темы. Краски у нас - орудие, они должны выражать наши мысли, колорит наш - не изящные пятна, он должен выражать нам настроение картины, ее душу, он должен расположить и захватить всего зрителя, как аккорд в музыке.

                І.Ю. PЄПІН

 

МЕТА:

Ознайомити учнів із розвитком живопису, видатним живописцем І.Ю.Рєпіним;

-розвивати зацікавленість мистецтвом, спостережливість, інтерес до культурної спадщини; виховувати любов до мистецтва, дбайливе ставлення до народного мистецтва, пам'яток української культури.

-розвивати міжпредметні зв'язки з метою засвоєння учнями провідних світоглядних ідей: матеріальна єдність світу, взаємозв'язок форм руху матерії, єдність живої і неживої природи, рух і розвиток природи, простір і час, як форми існування матерії, закономірності її розвитку і пізнання.

Тип уроку: урок контролю та корекції навчальних досягнень.

 

ОБЛАДНАННЯ: Презентація з репродукціями картин І.Ю.Рєпіна.

                                               ХІД   УРОКУ

І. Організаційний момент.

Учні повинні продемонструвати знання на уроці, вміння працювати індивідуально чи в команді, оцінювати роботу інших учнів.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Ви вивчаєте фізику три роки і вже ознайомились із основними розділами цієї науки – механікою, оптикою, електрикою та ін.; довідалися про те, що у фізиці називають законами; дізналися, як відбувається дослідження фізичних явищ. Знаєте, що речовиною називають матерію, з якої складаються різні предмети на Землі, сама Земля, Сонце, зорі, тобто всі фізичні тіла.  Вам вже відомі три стани речовини: твердий, рідкий і газоподібний. Знайомі із законами світла. Пам’ятаєте про дифузію, дифракцію, дисперсію. Усі фізичні тіла складаються з речовини, яка може бути у різних станах, зокрема в рідкому, твердому і газоподібному.


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

  -заохочувати бажання досягти визнання, адже багато хто з дітей вчиться не стільки заради знань, скільки заради престижу; -викликати цікавість до не стандартного уроку.

ІV. Викладення нового навчального матеріалу.

 

Розповідь учителя. Живопис і графіка І.Ю.Рєпіна.

 

1-3 (слайд)

Цього року виповнилось 175 років з дня народження всесвітньо відомого художника - Іллі Рєпіна. Спадщина Іллі Юхимовича налічує більше чотирьох тисяч живописних і графічних робіт. Українські мотиви пронизують життя i творчість І.Ю. Pєпіна 3 дитинства він увібрав в себе український дух, яскраву палітру фарб української природи, i як патріот своєї малої батьківщини з честю проніс через усе життя велику любов до України. Творчість його завжди буде необхідною, поки мистецтво буде звертатися до життя, буде вірним правді. Рєпін випробував і всенародну славу, і осуд модерністів, які прагнули цього гіганта заштовхати на полицю для класиків, де б він помовчував, а творчість його була б забутою. І.Рєпін ніколи не переривав зв'язок з Україною. Він часто приїжджав на Слобожанщину, щоб зібрати матеріал для своїх картин.

 

4(слайд) «Бурлаки на Волзі» (1870—1873)

У 1873 році Ілля Рєпін закінчив полотно “Бурлаки на Волзі”, робота над яким тривала декілька років. Сюжет картини – саме життя. Ще у 1868 році художник побачив бурлаків на Неві. Той контраст, який спостерігав митець, вразила до глибини душі – безтурботна і яскрава публіка прогулювалася вздовж ріки, тоді як інші важко тягнули за віжки плоти. Повернувшись до квартири Рєпін, тоді ще учень Академії, почав створювати ескізи із зображенням “тяглової живої сили” По розпеченому сонцем піщаному берегу рухається маса людських тіл — це бурлаки. Вони тягнуть баржу. Безкрайні волзькі далечіні, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Рєпін зробив відкриття в живописі — вперше так ясно й переконливо з'явилося зображення народу. І кожний зображений у картині — особистість, кожний зображений — людина. В «Бурлаках на Волзі» Рєпін зробив ще одне відкриття. Він показав Волгу не як географічне поняття, а як невід'ємну частину образа Батьківщини, з її просторами, силою й поезією.

Які фізичні явища зображені на картині ?

6(слайд) «Хресний хід»

 — Один із центральних добутків у творчості Рєпіна. Задум її грандіозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волзі». Тут і там — рух людської маси. Тут і там головне — народ. Тільки в «Хресному ході» усе укрупнюється, стає ще значнішим. Під палючими променями сонця по курній дорозі повз безжалісно зрубаного гаю, на місці якого стирчать одні пеньки, рухається процесія з корогвами. Юрба здається нескінченною, не видно ані початку, ані кінця. Кожний учасник цього ходу разюче індивідуальний, зі своїм особливим поводженням, і всі разом єдиним нескінченним потоком спрямовані до невідомій нам мети невідомою волею. Навіщо? Куди? Знову таємниця народного буття і його нерозгаданість устремлінь. Із глибини малюнка на глядача рухається людський потік: священики, диякони, міщани, військові і купці. По краях процесії йдуть кінні офіцери поліції, які охороняють прохід, і обмежують від натовпу жебраків, перед якими є молодий горбань-інвалід, якому заблоковано палицею шлях до села.

Які фізичні явища зображені на картині ?

8(слайд) «Іван Грозний і син його Іван» (1881—1885

«Іван Грозний» — досконале створіння.  Кожна деталь картини написана легко, без єдиного виправлення. Усюди гра пастозних і прозорих шарів фарби. На передньому плані — зім'ятий килим, написаний віртуозно —кожний мазок лягає точно на своє місце. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, сяє. Судорожна хватка царя Івана, його кисті рук, його божевільні очі й погляд гаснучого царевича — потрясають. Сюжет картини описує епізод з життя царя Івана IV Грозного, коли той під час сварки з сином Іваном забив його до смерті посохом. На картині зображений божевільний цар весь у сльозах, що у розкаянні тримає свого мертвого сина. Картина наповнена красномовними дрібницями, які надають їй потрібної для художника атмосфери. У 1885 році на виставці передвижників художник продемонстрував картину “Іван Грозний вбиває свого сина”.

 Які фізичні явища зображені на картині ?

10(слайд) «Не чекали» (1884)

На картині зображено момент, коли в кімнату несподівано для присутніх заходить чоловік — політичний засланець, який повернувся з далеких країв. Очевидно, що його приходу не чекали, і тому різною є перша реакція членів сім'ї на його повернення. Безсумнівною є радість жінки за фортепіано (його дружини) і хлопчика, що сидить за столом. Дівчинка дивиться насторожено — можливо, що вона взагалі ще не зрозуміла, хто цей чоловік. У погляді покоївки, що стоїть у дверях, можна відчути недовірливе здивування. На передньому плані — жінка похилого віку, мати чоловіка, що повернувся. Її похилена постать передає глибоке зворушення від такої події. Інтер'єр для живопису був одним з кімнат котеджу в селі Мартишкіно біля Санкт-Петербурга, де сім'я Рєпіна жила влітку 1883. Будинок був переповнений, тому всі родичі і Гості, які були там, в тому числі і мати художника і дочки брата Стасова, позувала для картини " Не чекали". Картина зображає першу реакцію членів родини на повернення революціонера-народовольця із заслання. Цей твір вважають «найзначнішим і наймонументальнішим із полотен Рєпіна на революційні теми».

Які фізичні явища зображені на картині ?

 

12(слайд) « Христос воскрешає доньку Іаіра» 1871

У перерві роботи над «Бурлаками» Рєпін закінчив дипломну картину «Відродження доньки Іаіра», по достоїнству оцінену й Академією мистецтв, і сучасною критикою.  В одного єврейського старійшини, начальника синагоги на ім'я Іаір, була при смерті єдина дочка, дванадцятирічна дівчинка. Прийшовши до Ісуса Христа, Іаір впав до ніг його і дуже благав кажучи: «Донечка моя помирає. Прошу тебе: прийди й поклади руки на неї, щоб зцілилася вона і живою зосталася». Бачачи віру Іаіра Ісус Христос пішов з ним. По дорозі зустрічає їх посланий з дому Іаіра і каже йому: "Дочка твоя вмерла, не турбуй же Вчителя! " Ісус почувши ці слова сказав Іаірові: "Не бійся, тільки віруй". Коли вони прийшли до того дому то побачили великий сум, усі плакали і ридали. Ісус сказав їм: "Чого тривожитесь і плачете? Дівчина не вмерла а спить". Ніхто не повірив Ісусу і всі почали насміхатися з нього, знаючи що вона вмерла. Але Ісус Христос, виславши з дому народ, взявши із Собою тільки батьків померлої і трьох Апостолів: Петра, Івана і Якова, пішов у кімнату де лежала померла дівчина. Він взяв її за руку та сказав: "Таліфа кумі", що означає: "Дівчино, тобі кажу встань!". Після того повернувся дух її, дівчина встала і почала ходити. Зраділі її батьки були у великому здивуванні. Ісус звелів дати її їсти і суворо заборонив їм розказувати про це диво. Але "Чутки про це розійшлися повсюди".

Які фізичні явища зображені на картині ?

14 (слайд) «Портрет Л. Н. Толстого»

У портретах Рєпіна закладена моральна енергія людини. Вони назавжди залишаться зразками, що формують наш духовний світ, наші характери. Без творчості Рєпіна знання та уявлення про народ були б страшно збідненими. Одне перерахування малої частини імен, чий вигляд залишив художник у своїх портретах, викликає почуття подяки.

Які фізичні явища зображені на картині ?

16 (слайд) «Портрет Рубінштейна»,

Фоном є величезний Санкт-Петербурзький концертний зал, в якому йде концерт Рубінштейна. Зал повний. Ми не бачимо облич слухачів, вони зливаються в одну масу. Для художника важливі не особистості глядачів, вони представлені в тій же масі, але художнику якось дивно вдалося донести єдність залу і оркестру. Оркестр якого не видно на картині, але його присутність відчувається у всьому. Особлива увага до музиканта - він знятий в момент натхнення, він весь в польоті музики, звуків; вся його фігура висловлює енергію. Обличчя музиканта, з гострими складками на губах і гострий, пронизливий погляд, відображає його нервовий трепет, піднесення, занурення в музику. Поза, жест, очі-все це відображає, сильний характер музиканта.

Які фізичні явища зображені на картині ?

18(слайд) «Який простір!»

Зовсім інший характер мала картина художника на  тему з не досить влучною назвою «Який простір!». Ми бачимо узбережжя Балтики, хвилі і безмежний простір. Закохана пара ступила у воду і радіє пригоді. Але все тут інше: розбурхане море, ніякої комічності у залицяннях молодого парубка до тендітної дівчини, відсутність примх у панночки. Між ними довіра і готовність дівчини іти за нареченим хоч на край світу

Які фізичні явища зображені на картині ?

20(слайд) «Солоха і дяк»

Художня спадщина І. Рєпіна є важливим джерелом для вивчення українського традиційного вбрання.  Сучасників вражала його майстерність відтворення кожної деталі, вміння показати особливість постави, красу та фактуру вбрання. При цьому автора цікавив не етнографізм, а гра кольорів, відтінків, яскравість фарб. На  картинах яскраво представлено комплекс жіночого народного костюму: вишита сорочка, пояс, плахта, спідниця, прикраси, головний убір. Невідомо достеменно, хто саме і за яких обставин позував для цих робіт Рєпіну. Проте, зважаючи на певні особливості, що притаманні традиційному вбранню, можливо стверджувати, що ці костюми характерні для Полтавщини.

Які фізичні явища зображені на картині ?

22 (слайд) «Миколай Мирлікійський »

Сюжет картини пов'язаний з одним із діянь святого Миколая Чудотворця (Миколая Мирлікійського), сміливі та принципові дії якого допомогли запобігти страті трьох невинних людей. У 1888—1890 роках, під впливом філософських поглядів Льва Толстого, Рєпін створив декілька варіантів картини «Миколай Мирлікійський рятує від смерті трьох невинно засуджених».

 Які фізичні явища зображені на картині ?

24(слайд) М.І.Глінка в період створення опери “Руслан і Людмила”

 

Рєпін залишив нам безцінну галерею портретів. Йому немає рівних у мистецтві по багатообразності зображень. Здається, вся Росія та частина України постала в обличчях. Нескінченна розмаїтість характерів і типів. Портрети гранично достовірні, часом безжалісні по характеристиці й завжди як живі. Портретам, написаним до нього, була властива якась перешкода між глядачем і зображенням. Можна назвати її музейністю або нагадуванням, що перед нами художній твір.

Які фізичні явища зображені на картині ?

26 (слайд) «Павлов в операційній».

Як художник Рєпін зажадав створити портрет уславленого науковця і лікаря. Вони змогли зустрітися лише в травні 1881 року, під час святкування 50-річчя лікарської та наукової діяльності Пирогова. 

Які фізичні явища зображені на картині ?

28(слайд) «Приїзд царя»

Невідомо з яких причин портрети чоловіків вдавалися Рєпіну набагато краще жіночих. Можливо, що, як усякий художник, Рєпін трохи соромився жінок, вони сковували його майстерність, і портрети виходили не дуже вдалими. І, як чоловік, він більше й краще почував грубу тваринну силу своїх персонажів, що і проявлялася повною мірою в його портретах. Рєпін малював всіх — бідних селян, боязких і принижених, багатих поміщиків, нахабних і жирних, ченців і подорожан, скромних і чистих духом, попів і дияконів, солдатів і військових, своїх побратимів художників, поетів і письменників, і інших незліченних людей, гарних і не дуже, гарних і страшних, добрих і злих, розумних і тупих.

Які фізичні явища зображені на картині ?

30 (слайд) “Садко”

У 1871 році художник написав етюд до казки «Садко», назвавши його «Жінка з кинджалом». На ньому зображена горда східна красуня в напівпрофіль. На дівчині національний головний убір і одяг. Довге темне волосся спадають на плечі. У 1875 році він створює ескіз до полотна «Садко». Але обличчя дівчат, що живуть в підводному царстві, тут ледь помітні. Але на вже готової картини проглядаються навіть найдрібніші риси осіб морських красунь. Підводний цар хотів одружити Садко на одній з них, і перед юнаком постало кілька сотень юних спокусниць. Художнику вдалося передати навіть відблиски води, достовірно зобразити бульбашки повітря. При розгляданні цього твору мистецтва глядачеві може здатися, що і він разом з головним героєм знаходиться в підводному світі. Рєпін у Парижі написав картину «Садко» — результат його професійних досягнень і глибоких роздумів про призначення художника. У ній є все — і зріла майстерність, і доброчесні почуття. Своєрідним викликом на претензії імпресіоністів стала  картина “Садко”. Спочатку художник працював із запалом, але згодом інтерес до справи зник. В решті-решт розлючений художник писав: “жахливо розчарований картиною “Садко”. Але так думали не всі. У 1876 році за цю картину Рєпін отримав звання академіка.

Які фізичні явища зображені на картині ?

32 (слайд) “Запорожці пишуть лист турецькому султану”,  1880—1891

 Визначним прикладом творчого рішення цієї проблеми є твір І.Ю. Рєпіна "Запорожці пишуть листа турецькому султану".Peпін працював над картиною більше дванадцяти років.  Полотно Іллі Рєпіна "Запорожцi пишуть листа турецькому султановi" (1889-1896) належить до перiоду розквiту творчої дiяльностi художника. У результатi натхненної працi над цiєю патрiотичною темою з iсторiї запорозького козацтва, яка тривала майже два десятилiття, Рєпiн створив двi великi картини: перша, написана в 1880-1891 роках, належить Росiйському музею в Петербурзi, другу, що ранiше знаходилась у Державнiй Третьяковськiй галереї, 1932 року було передано на батькiвщину Рєпiна — в Харкiв. Сюжетом цієї картини став відомий Лист запорожців турецькому султану, написаний у 1676 році як відповідь запорозьких козаків на вимогу турецького султана Мехмеда IV. За легендою, лист було написано в 1676 р. кошовим отаманом Іваном Сірком «з усім кошем Запорозьким» у відповідь на ультиматум султана Османської імперії Мехмеда (Мухаммеда) IV. Художник зацікавився сюжетом, і в 1880 році почав першу серію етюдів. Мужні, характерні обличчя запорізьких козаків були написані широкими мазками, що підкреслює загорілість, обвітреність, запиленість в походах i битвах, але кожне обличчя — це яскрава індивідуальність. В центрі зображений писар, який сидить за столом i старанно виводить гусячим пером слова листа до турецького султана Магомета IV. За писарем стоїтъ, трохи схилившись, з трубкою в зубах козак з розумним вольовим обличчям i сміливим проникливим поглядом з-під густих брів. Весь його вигляд сповнений достоїнства. На губах стримана, але багатозначна посмішка. Він якби прислухається до того, як народжується текст листа i видно, що задоволений його змістом. Це —Іван Сipко, який був на той час кошовим отаманом Запорізької Ciчі. Людина великої мужності, яка зуміла згуртувати людей i в чисельних битвах, якими він керував, i в мирному повсякденному житті в Ciчі. Cipко користувався повагою i любов'ю запорожців. На ворогів завжди наганяв страху. Він-то i "відмочив" ядерне задиракувате слівце, що визвало дружній регіт i блискаючими розумними очима, переможно дивиться на товаришів. Звертає на себе увагу могутня постать старого козака в червоному жупані i білій папасі, який стоїть праворуч. Він сміється з захватом i здається дрижить все його тіло, дрижать довгі сиві вуса, а могутній сміх його виділяється навіть серед реготу козаків. За протилежним кінцем столу молодий козак сміється до упаду. Це особливо відчувається завдяки виразному жесту його рук. Тут же за столом запорожець середніх літ з сергою у вyci. Він пихкає трубкою, диктує писарю iз стриманою лукавою посмішкою придумане ним міцне слівце. Козак, який сидить з другої сторони від писаря регоче так, що майже закрились вузькі щілини його очей, а на бронзовому від загару обличчі поглибились багаточисельні зморшки. Праворуч — ще одна своєрідна колоритна фігура: вдягнутий в червону iз золотою вишивкою безрукавку i такого ж кольору головний yбip (мабуть трофеї якого-небудь східного походу) регоче довговусий козак. Велике значення для розкриття ідейного змісту твору має фігура запорожця, який сидить за Іваном Сірком з протягнутою рукою, яка вказує вдалечінь на Туреччину. Цей красномовний жест як би каже: «Цей лист призначений для тебе, турецький султан, отримаєш скоро відповідь від вільних запорожців". Сміх у цій картині стає найвищим виразником форми не ідеології життя, а вільної свідомості народу, уособленням якого є запорозькі козаки. Народна практика сміху, постає в “Запорожцях” у вигляді карнавального дійства. Це підтверджує і сам “застільний” характер сюжету картини, що передбачає вживання “міцних” і дотепних слів, жаргону, анекдотів тощо. У 1892 році на виставці Іллі Рєпіна й Івана Шишкіна, вперше була представлена картина “Запорожці пишуть лист турецькому султану”, над нею художник працював 11 років. Полотно викупив Олександр III, заплативши за неї величезні гроші – 35 тисяч рублів.

Своєрідною енциклопедією козацького вбрання є картина «Запорожці пишуть листа турецькому султану» (1880–1891 рр.), на якій  яскраво передано розмаїття козацького одягу, зброї та військового спорядження. Чудово зображені козацькі жупани, кирея. Виділяється козак у червоному жупані з поясом, гаптованим дорогими позолоченими нитками. У декількох варіантах представлені різноманітної форми та кольору головні убори козаків. Традиційний поясний одяг на картині – шаровари заправлені у чоботи. Привертає увагу колоритна фігура козака, одягненого в червону з золотою вишивкою безрукавку і такого ж кольору шапку (очевидно, трофеї східного походження). Такого ж плану в козака з короткою безрукавкою білого кольору з блакитною вишивкою, візерунок якої нагадує східні мотиви. Рушниця східного типу, оздоблена різьбою та коштовними матеріалами демонструвала статок козака. Щодо зброї, то на даному полотні представлені характерні для козаків одиниці вогнепальної зброї – довгі рушниці, «самопали» (пістолі), холодної зброї – клинкова (шабля, кинджал), древкова (спис) та ударна (булава).

Відомо, що І. Ю. Рєпін перед написанням «Запорожців» здійснив подорож у 1880 р. по

славних місцях Запоріжжя аби зібрати додатковий матеріал.

Які фізичні явища зображені на картині ?

 

34(слайд)   «Портрет Шевченко Т.Г.»

Рєпін залишив нам безцінну галерею портретів. Йому немає рівних у мистецтві по багатообразності зображень. Здається, вся Росія та України постала в обличчях. Нескінченна розмаїтість характерів і типів. Портрети гранично достовірні, часом безжалісні по характеристиці й завжди як живі. Портретам, написаним до нього, була властива якась перешкода між глядачем і зображенням. Можна назвати її музейністю або нагадуванням, що перед нами художній твір. У рєпінських портретах ця перешкода спала, і спілкування глядача — як би з живими людьми. Вони назавжди залишаться не тільки відбиттям, але й зразками, що формують наш духовний світ, наші характери. Без творчості Рєпіна знання та уявлення про Україну та народ були б страшно збідненими. Одне перерахування малої частини імен, чий вигляд залишив художник у своїх портретах, викликає почуття подяки. Це портрети видатних українських діячів —широко відомий портрет великого Кобзаря — Т.Г. Шевченка; проект пам'ятника Т.Г.Шевченку (туш); "Прометей" за одно іменною поемою Т.Г.Шевченка (акварель); етюд картини «Українська селянка" (олівець); "Запорожець за Дунаем" (офорт); Майже кожний з портретів Рєпіна сучасники сприймали як подію. Подивіться, ці очі: вони дивляться, як живі, вони задумалися, у них намалювалася вся внутрішня, щиросердечна робота тієї хвилини, а чи багато на світі портретів з подібним вираженням? А тіло, а щоки, чоло; ніс; рот — живе, зовсім живе обличчя — яке створення!»

Які фізичні явища зображені на картині ?

 

36(слайд)    У «Паризькому кафе» (1875)

Ми бачимо багато і стильно одягнених людей. Якщо паралельно дивитися ще і на зображення злиденної дівчинки, то контраст буде значним. У кафе жінки і чоловіки смачно їдять, випивають, відпочивають. На передньому плані зображена доглянута жінка в чорній сукні. Видно, що вона дуже впевнена в собі, оскільки знає про свою привабливості. За сусіднім столиком сидить чоловік, він так задивився на красуню, що не відповів на прохання своєї дочки. Мабуть, тільки у цієї дівчинки, що сидить поруч з нянею з червоною стрічкою у волоссі і у молодої людини, що читає газету, справжні, живі особи. Всі інші схожі на воскові фігури, у яких немає справжніх людських почуттів.

Які фізичні явища зображені на картині ?

38(слайд) «Вечорниці»

Здавна зібрання молодих відбувалося на вечорницях. Вечорниці починалися пізньої осені і тривали до початку Великого посту. Для проведення вечорниць дівчата підшуковували простору хатину. Господиня цього дому  жінка (бабуся, вдова), яку всі прибулі величали «вечернична, досвітчана мати, паніматка». Саме вона стежила за дотриманням усіх звичаїв та традицій під час вечорниць. Причому, якщо молодь сиділа до півночі, то це вечорниці, якщо до третіх півнів  досвітки (від слова до́світок — «час доби перед сходом сонця, світанком». За приміщення молодь розплачувалася хлібом, тканиною або ж іншими продуктами. Вечорниці відвідували молоді люди, які були неодруженими. Брати і сестри намагалися перебувати в різних оселях. Основою буденних вечорниць була робота дівчат за вишиванням, прядінням, шиттям, оскільки саме від їхньої працьовитості залежало і їхнє придане. Та й вранці необхідно показати матері свою роботу. На святкових вечорницях молодь танцювала, співала, тобто розважалася. Святкові вечорниці  пов'язувалися з певною подією або ж святом. Хлопці ж розповідали  різноманітні історії, казки, співали пісні, танцювали, залицялися. Дівчата відвідували вечорниці тільки у своєму селі і трималися переважно одного гурту, а хлопцям дозволялося відвідувати усі вечорниці свого села, а також і сусідніх.

Рєпін прожив довге життя — 86 років. І встиг справді багато, як у кількісному, так і в якісному сенсі. Рєпін знайшов всенародне визнання. Але як тривожно сьогодні звучить попередження великого художника: «Суспільство, що втратило віру, що потоптало принципи добра, що продає свою волю духу деморалізуючій силі; суспільство, що зжилося з ярмом добровільного холопства, — не може вимагати здорового, прекрасного мистецтва, воно саме обдурено біржовою грою на замальовані полотна... саме каліка». І.Ю. Рєпін будучи громадянином, художником, педагогом, активно i емоційно реагував на болючі питання сучасного художнього життя України. Багато українських діячів культури, прогресивна інтелігенція, вчені, художні митці, художня молодь дуже поважали І.Ю. Рєпіна.

Відвідуючи музеї, ми з вами захоплюємося прекрасними картинами художників і зовсім не задумуємося над тим, яку роль відіграє фізика в написанні і зберіганні унікальних шедеврів. Якими б далекими не були між собою ці поняття – фізика і живопис, але зв’язок між ними є.

 

Домашнє завдання: Назва прийому « Картинна галерея»

Опис прийому: 4-5 картин (фотографій), які містять ознаки основного поняття або явища. Назвати ознаки поняття, що зображені на картинах.

 

 

docx
Додав(-ла)
Довгань Галина
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
Відповіді до вправ і завдань для самоперевірки
Додано
26 жовтня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку