Управління освіти і науки
Чернігівської обласної державної адміністрації
Чернігівський професійний будівельний ліцей
Фізико- математичний КВК
Мета: зацікавити учнів, виробити у них стійкий інтерес до вивчення математики та фізики, внести елемент незвичайного, нестандартного, захоплюючого, розвивати нестандартність мислення, творчу активність, швидку реакцію, виховувати почуття взаємопідтримки, взаємоповаги.
Від незнання, від невідомого,
незнайомого, незрозумілого - до радості знань,
дивних відкриттів та осяянь!
Через терни-перешкоди та труднощі - до зірок радості-перемоги пізнання.
Виходять на сцену двоє ведучих.
Ведучий 2:
- Добрий день всім, хто любить точні науки. У нас буде цікаво, захоплююче, весело. Це буде свято інтелекту. Найвправніші отримають призи. Не програє ніхто. Адже головна нагорода своїй допитливості - це зваблива чарівність пошуку та щаслива радість здивування і сонячна свіжість розгадки. Тому починаємо!
Ведучий 1: Ом, Декарт, Ньютон, Паскаль, Лобачевський і Столєтов... Не полічиш всіх , на жаль, Хто відкрив нам їх секрети.
Ведучий 2 : Тут Ейнштейн і Фарадей, Піфагор, Фієт й Гальвані. Скільки вже було ідей!
Але це ще не останні.
Ведучий 1: Може й ваші імена
Список цей колись поповнять Вам шукать, творить, дерзать, Відкривать нові закони!
Ведучий 2: Непрості науки ці,
Неповторні і звабливі. Відкриттям нема кінця.
Тож рушай вперед сміливо.
Сценка «Дід та баба на прогулянці»
-Тим більше їм зараз цілу купу завдань задають. А вони ж стараються, дуже хочуть, щоб їх на фізико - математичний вечір взяли. А я їм допомагаю.
-Думаєш, це педагогічно?
- Ну, тоді, допоможи мені хоча б з геометрією. Ти знаєш, мені треба
опустити перпендикуляр з вершини трикутника.
- А ти в магазин зателефонуй, хай тобі продадуть перпендикуляр.
- Ой, господи, вже сил з тобою немає! У тебе тільки трикутник
дерев'яний чи ще й голова?.
- Віддай! Я беру своїх онуків і прямо в школу!
-І що ж ти там, мій дерев'яний, робити будеш? Підлогу мити?
- І приведу!
Виходить перша команда:
Виходить друга команда:
-Ми також команда. А порядок у команді досягається трьома шляхами: владою, довірою, законом.
Ведучий 1:
Спасибі нашим старим, що привели своїх онуків на математичний вечір. Прошу команди зайняти свої місця.
Ведучий 2:
Ми зібралися в цьому залі, щоб провести КВК між учнями нашого ліцею.
Ведучий 1:
Для проведення цього заходу ми запросили дві команди, які прибули до нас з Греції. Перша команда має назву «Піфагорійці»
Ведучий 2:
Друга команда — «Архімеди».
Привітаємо учасників гри.
Ведучий 1:
Щоб це змагання було чесним,
ми виберем журі почесне.
Поглянем разом з вами, друзі,
хто буде в цім почеснім крузі.
(Представлення членів журі.)
Ведучий 2:
Шановні уболівальники!
Хто уважний, чемний буде —
Бал команді той здобуде.
А як буде пустувати —
Бал команді буде знятий.
Ведучий 1:
Святковий цей зал хай вас всіх поєднає,
В змаганнях він нині ареною стане.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
Девіз КВК — це дотепність і сміх.
Ведучий 2:
А зараз перший конкурс «Представлення команд»
Запрошуємо на сцену першу команду. Максимальна оцінка 5 балів.
Виходить на сцену команда «Піфагорійців»
Наша команда: «Піфагорійці»
Наш девіз: «Сім раз подумай і один раз розв'яжи».
Піфагор, грецький вчений,
Ти довів нам теорему.
Тепер мусимо її
Ми доводити самі.
Наша анкета:
місце навчання — Школа юних піфагорійців;
стать — мішаний добуток дівочої наполегливості та юнацької допитливості;
соціальне походження — землероби до п'ятого коліна;
освіта — незавершена;
професія — юні любителі математики та здорового глузду;
посада — майбутні академіки всіх наук;
характер — нетерплячі до нудьги, неробства, марної трати часу і сил;
призначення — опанувати основи всіх наук, довести супернику свою неперевершеність;
хобі — розв'язування проблем, які ще не розв'язували математики;
мета — перемогти команду суперника, поширити знання про нашого вчителя
Піфагора.
Школа наша, як ви вже зрозуміли, це «Школа юних піфагорійців». На грудях у нас є зображення піфагорійської зірки. Це пентаграма символ здоров'я та знак, за яким піфагорійці пізнають один одного.
Його, міцного юнака з товстою шиєю та коротким носом, справжнього забіяку, судді однієї з перших олімпіад не хотіли допускати до змагань, тому що Піфагор був малий на зріст. Але він добився участі у змаганнях і переміг у кулачному бою всіх суперників!
Усе життя Піфагора -легенда. Він народився на острові Самос. Зовсім юним
покинув свою батьківщину, побував у Єгипті, Вавилоні. Після повернення додому переселився до Італії, а потім до Сицилії. І у Кротоні він створив свою школу.
Важко сказати, які відкриття, зроблені піфагорійцями, належали самому Піфагору, а які його учням.
Проте вважають, що Піфагор довів відому теорему, яку в середні віки прозвали «містком віслюка». Це означало, що коли студент не знав цієї теореми, то він був справжнім віслюком. Легенди розповідають, що коли Піфагор довів теорему про залежність між катетами і гіпотенузою прямокутного трикутника, то віддячив богам, принісши у жертву «гекатомбу» - 100 биків.
Піфагор — людина багатогранна. Це великий математик, один із семи мудреців Греції. А серед олімпійських чемпіонів він найзнаменитіший, тому що йому випало щастя перемогти не тільки супротивників, але й час.
Суперник сьогодні серйозний у нас. Привіт, «Архімеди», вітаємо вас.
Хай гумор на хвилях злітає дзвінких,
І сміх щиросердний єднає усіх!
Зловіть сьогодні рибку золоту удачі,
Вона вам допоможе розв'язати задачі
Повага вам, судді, привіт вам, журі! Та тільки суворо ви нас не судіть. Смійтеся з того, що викличе сміх, Сміятися голосно й суддям не гріх!
Уболівальникам вірним — палкий привіт, Ідіть за нами в незнаний світ.
Ми хочемо дуже сподобатись вам
І віримо — ви допоможете
Виступ «Архімедів»
Команда «Архімедів» вас вітає.
Наш девіз: : «Більше науки найкращої якості з найменшими затратами».
Команда „Архімеди"
Вас вітають „Архімеди"!
Себе почуваєм, як риба в воді,
Знання здобуваєм в нелегкім труді, Хоч часом, як риба, буваєм німі,
Та труднощі всі ці для нас нестрашні.
Наша анкета:
місце навчання — Школа юних батанів;
стать —ідеали космічної енергії;
соціальне походження —кріпосні біженці з початку нашого роду;
освіта —незакінчена;
професія —завзяті книгогризи;
посада —кандидати та професори наук;
характер —працелюбні і кмітливі, і в сім'ї трудолюбиві;
призначення —навчання, навчання, навчання;
хобі —благодійна діяльність;
мета —чесна боротьба з суперником та пропаганда нашого гуру Архімеда.
Школа наших юних Архімедів. Існує легенда, начебто Архімед прийшов до свого закону вирішуючи таку задачу. Сіракузький цар Гієрон наказав майстрові виготовити корону з чистого золота. Коли корона була готова, цар доручив Архімедові перевірити, чи справді це чисте золото. Архімед довго міркував над тим, як це зробити, але нічого не міг придумати, адже корона мала неправильну форму і тому не можна було обчислити її об'єм. Одного разу, купаючись у ванні, Архімед звернув увагу на те, що його тіло у воді стає легшим. Раптом йому спало на думку, як можна розв'язати поставлену проблему. Він так розхвилювався, що вискочив з ванни і побіг вулицею вигукуючи: «Еврика, Еврика»! (знайшов, знайшов). І справді, зваживши у воді спочатку шматок чистого золота, шматок срібла, потім корону, Архімед встановив, що корона була не з чистого золота.
Архімеду також приписують знищення ворожих римських кораблів на морі за допомогою системи дзеркал. Існує легенда про смерть Архімеда. Архімед сидів, розмірковуючи над якоюсь геометричною фігурою, коли перед ним з'явився римський солдат і зажадав відвести Архімеда до воєначальника, але вчений відповів, що піде до воєноначальника лише тоді, коли розв'яже задачу. Солдат обурився, вихопив меч і вбив Архімеда.
Суперникам нашим
Великий привіт
Удачі і щастя
На весь білий світ.
Шановне журі!
Сонце світитиме для вас яскраво,
Щоб ви не шкодували для учасників балів.
Свою справедливість покажіть,
Переможця визначити допоможіть!
Маєм друзів ми багато
Всі прийшли вони на свято
Вболівайте ви за нас
І покажемо ми клас.
Ведучий 1:
Наступним конкурсом завжди є «Розминка». Ми поставимо кожній команді по 10 запитань. На обдумування 10 секунд. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. За підказки уболівальників 1 бал віднімається.
Якщо правильними будуть відповіді на всі запитання, команда отримає додатковий бал.
Запитання команді «Піфагорійці»
(Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
7. Який предмет кладуть учні на стілець вчителя, щоб перевірити силу тиску?
(кнопку)
8.Чому в холодному приміщенні насамперед мерзнуть ноги?
(Холодне повітря важче, знаходиться внизу)
9. Під дією якої сили безслідно зникає фарба на підлозі шкільних коридорів до кінця навчального року? (сили тертя)
10. Яку частину тіла людини найлегше наелектризувати? (волосся)
Ведучий 2:
Запитання команді «Архімеди»
1. Чи є тупокутним трикутник зі сторонами 7, 9, 18? ( Такого трикутника не існує)
2. Одиниця вимірювання удава у мультфільмі. (Папуга)
3. Твердження, яке потребує доведення. (Теорема)
4. Яка геометрична фігура зустрічається в коханні? (Трикутник)
5. Скільки буде, якщо половину поділити на половину. ( 1).
6 Який знак треба поставити між 6 і 7, щоб отримати число більше за 6 і менше за 7. (Кому)
7. Якої речовини у тілі людини найбільше? (води)
8.Як називаються частинки, з яких складаються речовини? (молекули)
9. На уроці фізики поки Петя відповідав на запитання вчителя, Коля відсунув його стілець. Під дією якої сили Петя впав на підлогу? (сили тяжіння)
10. Точка перетину діаметрів кола. (Центр)
Ведучий 1: Поки журі підраховує бали, музична пауза.
Ведучий 2:
Просимо журі оголосити результати двох конкурсів.
Наступний конкурс «Збирачі формул».
Пропонуємо кожній команді конверти з частинами формул. Ваша задача скласти за одну
хвилину 5 формул. Максимальна оцінка за цей конкурс 5 балів.
Ведучий 2:
Конкурс «Щасливий випадок». Кожній команді буде поставлено 7 запитань.
За правильну відповідь — 1 бал. Команда, яка правильно відповість на всі запитання, матиме ще додатковий 1 бал. На обдумування 10 секунд.
Номери питань витягуємо по черзі.
10.Два в квадраті чотири, три в квадраті дев'ять, а скільки кут в квадраті? (90 град.)
11. Чому неможливо зварити м'ясо високо в горах? (Через низький атмосферний тиск).
(Стати на одну ногу)
14. В якій воді огірки швидше просолюють: в теплій чи холодній?
(В теплій, так як дифузія відбувається швидше. )
Ведучий 2: Поки журі підраховуватиме бали у нас музична пауза.
Ведучий 1:
Журі оголосіть результати конкурсів.
Наступний конкурс «Пантоміма». Один учасник з команди запропоновані слова зображає жестами та мімікою, а інші члени команди відгадують їх. За кожне відгадане слово команда отримує 2 бали.
Слова для команди «Піфагорійці»
З .Явище дифузії.
4. Циркуль
Слова для команди «Архімеди»
1 .Терези.
2. Парабола.
3.Взаємодія різнойменних зарядів.
4. Лінійка.
Ведучий 1:
А зараз конкурс «Капітанів». Запрошуємо капітанів на сцену. Кожному капітану буде поставлено по черзі 10 питань. На обдумування 10 секунд.
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Ведучий 1:
7. Густина якої води більша: морської чи прісної? (морської)
8.Що спільного у Антарктиди і морозива? (температура)
9.Що швидше нагрівається: суша чи вода? (суша)
(На нижньому рівню водоспаду. Потенційна енергія падаючої води переходить у кінетичну, яка в точці падіння переходить у внутрішню енергію.)
Ведучий 2: А зараз музична пауза.
Ведучий 1: Журі оголосіть результати конкурсу.
Наступний конкурс «Третя спроба» вимагає від наших учасників глибоких знань та ерудиції. З трьох спроб вони повинні відгадати, про що йдеться мова. Команда, що відгадала з першої спроби, одержує 3 бали, з другої - 2 бали, з третьої - 1 бал.
Запитання Піфагорійцям.
1 спроба:
На виробництво однієї тони сталі витрачається 300 тон цієї речовини, однієї тони паперу - 900 тон, однієї тони хімічного волокна - понад 2000 тон.
2 спроба:
Ця речовина практично не проводить електричний струм, має дуже високу питому теплоємність, безбарвна, не має ні смаку, ні запаху.
3 спроба:
Густина речовини в нормальних умовах 1000 кг/м при 0°С переходить в твердий
стан, а при 100°С - в газоподібний. (вода)
Ведучий 2: Запитання Архімедам.
Є рослини, є у слові, і в рівнянні також є.
І стержневий, й мичкуватий.
3 спроба:
І кубічний і квадратний. (Корінь)
Ведучий 1: Запитання Піфагорійцям.
1 спроба:
Ця людина була не тільки математиком, але й фізиком.
2 спроба:
Він промовив знамениту фразу: «Еврика»
3 спроба:
За допомогою закону розв'язав задачу про вміст золота і срібла в короні сіракузького царя Гієрона. (Архімед)
Ведучий 2: Запитання Архімедам.
Це давньогрецький математик і філософ.
Його ім'ям названа теорема, що допомагає розв'язати прямокутні трикутники.
3спроба:
Його штани на всі боки рівні (Піфагор)
Ведучий 1: Запитання Піфагорійцям.
1 спроба:
Буває і великий і малий, і повний.
Іноді він буває дуже прямий, досить часто тупий, але найчастіше гострий? (Кут)
Ведучий 2: Запитання Архімедам.
Він буває і мисливський і барабанний.
А ще є десятковий і звичайний. (Дріб)
Ведучий 1: А зараз музична пауза.
Ведучий 2:
Журі оголосіть результати. А зараз конкурс «Казкарі». Представники команд візьміть конверти з назвою казки і ключовими словами. Поки грає музика ви повинні скласти казку, використовуючи ключові слова. Буде враховуватись оригінальність та використання ключових слів. Максимальна оцінка 5 балів.
Казка № 1 Про ріпку
Ключові слова: прискорення, інертність, маса, рівнодіюча сила, явище інерції, тертя, куля, трикутник, точка, швидкість, відстань, об'єм.
Казка №2 Про колобка
Ключові слова: густина, координата, вага, сила тяжіння, інерція, траєкторія, куля, квадрат, лінія, пряма, прискорення, внутрішня енергія.
Ведучий 1:
«Конкурс однієї пісні».Давайте перевіримо як ви справилися з
домашнім завданням. Ви повинні були придумати пісню з використанням
математичних термінів. Запрошуємо команду «Піфагорійців»
Команди співають пісні з математичними термінами.
"Юнак" На мотив пісні "Смерека"
Усі задачі розв'язали
І зошити поздавали
Я сиджу і ледь не плачу
Не зміг розв'язати задачу
Ой задачо!
Розв яжись сама, задачо!
Чом я над тобою плачу?
Ох, важка оця задача!
Чи у хлопців запитати,
Чи в дівчат її спитати,
Як же мені з нею бути
Ви порадьте мені, люди!
Ой, юначе!
Розв яжи мені задачу!
Бо сиджу і ледь не плачу.
Ох, важка оця задача!
Свого лоба я наморщив
Замислився й помовчав.
В голові все прояснилось,
Розв язання враз з явилось.
Ой задачо!
Розв язали ми задачу!
І тепер ми вже не плачем.
Легкою була задача.
Ой, задачі!
Ви такі легкі задачі,
І коли вас знову бачимо,
То ніхто з нас уже не плаче!
Пісня на мотив « Малиновки заслышав голосок»
Прошел по классу тихий говорок
Под парты все полезли по шпаргалки
С контрольною справляться нелегко
Уж лучше напишу на угадайку.
Припев: Прошу тебя, соседушка,
Задачу подскажи.
Да ну тебя, не знаю я
У Тани ты спроси.
А время шло неведомо куда
Конец урока вот уж приближался
Шептала мне соседушка тогда
Последний — недописаними остался.
Припев.
Прошел урок - ушла из сердца боль.
И снова разговоры про свидания.
А завтра геометрии урок –
И двойки полетят за незнанья.
Ведучий 1:
А зараз для проведення наступного конкурсу команди спустіться в зал.
Пропонуємо провести конкурс «Впізнай викладача», в якому ви повинні відгадати викладачів математики та фізики в різні періоди життя. Вам даються листки з прізвищами викладачів, навпроти яких ви повинні написати номери їх фотографій.
На роздуми дається 1 хвилина. За правильну відповідь ви отримаєте 1 бал.
Журі оцінює відповіді команд.
Ведучий 1:
Ще запитань багато
Вам можна запропонувати,
Та обмежує час —
Є ще уроки в нас.
Ведучий 2:
Готуємось назвати Змагання результати.
Просимо журі оголосити результати гри.
(Оголошуються результати)
Ведучий 1:
Сьогодні переможцем
Команда... в нас
Ви, друзі, показали
Усім «найвищий клас».
Ведучий 2:
Вивчати математику
Продовжуйте ви й далі.
Команда переможців
Отримує медалі.
Ведучий 1:
Команда...
Теж добре працювала,
Тому від переможця
Лиш трішечки відстала.
Ведучий 2:
Але ви потрудились,
Як в ліцеї, так і вдома.
На згадку про цю зустріч
Отримайте дипломи!
Звучить фінальна пісня.
1