МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПОЗАУРОЧНОГО ЗАХОДУ
на тему:
«ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИЙ ТУРНІР»
Підготував викладач фізики і астрономії,
спеціаліст ІІ категорії
Присяжнюк Аліна Іванівна
ФІЗИКО - МАТЕМАТИЧНИЙ ТУРНІР
Мета:
Обладнання: виставка газет, малюнки учнів, портрети видатних фізиків та математиків, конверти із завданнями, мультимедійна презентація https://drive.google.com/file/d/1vf5DXJcT5Xu3KcuahA2P1n6iM5I_4oAU/view?usp=sharing
Хід виховного заходу
Ведучий 1
Увага! Увага!
На вечорі цьому
Немає артистів, еквілібристів,
Дуетів, квартетів, славетних солістів.
Ведучий 2
Ровесники, друзі,
Тут ваші знайомі,
Що разом із вами на партах сидять.
Ведучий 1
Ми в школі своїй,
Як у рідному домі,
І всі намагаємось вчитись зразково.
Ведучий 2
Вчимось, як годиться:
Підручник і книжка — наш друг повсякчас.
Розкрити ми прагнемо всі таємниці
Природи, яка оточує нас.
Ведучий 1
Це легко сказати: «Розкрить таємниці».
А як це зробить, хто б сказав, далебі? .
Бо фізика, друже, не якась таємниця,
Відомо це всім, кожен зна по собі.
Ведучий 2
Отже, уважно глядіть, придивляйтесь,
Секрети природи розкрити навчайтесь.
Та здійсните все ви, лиш одна запорука:
Наука, Наука, Наука
Ведучий 1.Сьогоднішній наш захід називається «Фізико-математичний турнір». Так саме турнір, тому що наші учні будуть змагатися, але не за допомогою мечів та списів. Їхня зброя – це знання з фізики, які вони вже отримали раніше.
Ведучий 2. Запрошуємо до участі в конкурсі дві команди: ….. Представляємо Вам наше журі …. Журі отримують бланки, за якими оцінюватимуть наші команди.
Бланк журі – ДОДАТОК №1
Ведучий 1. Отже, команди на сцені, глядачі в залі, можемо розпочинати наш турнір!
Ведучий 2. Перший наш конкурс «Старт». Команди по черзі виступають і представляють свою назву, девіз та емблему. Кожен пункт коштує 5 балів.
Ведучий 1. А для того, щоб визначити, хто буде першим, ми задамо нашим ткомандам одне запитання. Команда, відповідь якої буде найближчою д о правильної - першою розпочне конкурс. Запитання: Скільки кілограмів повітря вдихає людина щодня? (14 кг)
Проведення І раунду.
Ведучий 2. Просимо журі виставити оцінки за перший конкурс. А ми переходимо далі.
Ведучий 1. Другий наш раунд «Розгадаймо ребус». В цьому конкурсі кожній команді надається для відгадування по 4 ребуси. Кожній команді у конвертах подається по два ребуси з математики і по два з фізики. Правильно розгаданий ребус – це 2 бали. На виконання завдання всім відводиться 4 хв. Після виконання завдання всі матеріали передаються журі.
Завдання до раунду – ДОДАТОК №2
Ведучий 2. Просимо журі оголосити бали за два раунди.
Ведучий1. Третій раунд має назву «Фізика чи математика». У цьому конкурсі перед командами є для вибору 6 категорій із запитаннями з фізики і математики. Кожна категорія містить 10 запитань. Питання з кожної категорії задаються в два круги одній команді і за кожну правильну відповідь нараховується 2 бали. Якщо учасник не знає відповіді, він має право сказати «Пас» і тоді питання втрачається.
Завдання до раунду – ДОДАТОК №3
Ведучий 2. Четвертий наш раунд «Конкурс капітанів». В цьому конкурсі кожен із капітанів повинен розв’язати 5 фізико – математичних завдань. Для прозорості конкурсу обидва капітани отримують однакові завдання. На окремому аркуші ви розв’язуєте завдання, а у бланк відповідей вписуєте тільки назву команди та правильну відповідь у формі числа. Потім віддаєте нашому журі.
Завдання до раунду – ДОДАТОК №4
Бланк відповідей - ДОДАТОК №5
Ведучий 1. Останній раунд має назву «Наука в міміці і жестах». Кожна команда отримує конверт, у ньому є 4 аркуші, на кожному з яких записане слово чи словосполучення, що стосується фізики або математики. Кожна команда має 2 хв. для обдумування того, як представити мімікою і жестами те, що записано на аркуші. Потім це демонструється команді суперника, а вони повинні відгадати. Правильна відповідь коштує 3 бали. Жодних звуків та підказок.
Ведучий 1. Тепер розпочинаємо наш останній конкурс.
Завдання до раунду – ДОДАТОК №6
Ведучий 2. Ну от підходить до завершення наш математичний турнір. Просимо журі підрахувати бали за всі конкурси і оголосити нам переможця сьогоднішнього турніру.
Ведучий 1. Вітаємо наших переможців, а команді, що не змогла сьогодні виграти ми говоримо: «Не засмучуйтесь, ще все попереду». Дякуємо всім за увагу, до нових зустрічей.
1 РАУНД (кожен пункт оцінюється максимум в 5 балів) |
Емблема |
Назва |
Девіз |
Сума балів за раунд |
||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
2 РАУНД (кожна правильна відповідь 2 бали) |
1 ребус |
2 ребус |
3 ребус |
4 ребус |
|
|||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
3 РАУНД (кожна правильна відповідь оцінюється максимум в 2 бали) |
1 категорія |
2 категорія |
3 категорія |
|
||||||||||||
Вказується кількість правильних відповідей, а потім множиться на 2 і додаються всі бали з трьома категоріями |
||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||
4 РАУНД (у колонці зліва вказано правильну відповідь, ви ставите у протилежну колонку 2 бали, якщо відповідь учня з вказаною у вас на бланку співпадає) |
1 завдання |
2 завдання |
3 завдання |
4 завдання |
5 завдання |
|
||||||||||
40 |
|
-3 |
|
40 |
|
14,4 |
|
0,5 |
|
|
||||||
5 РАУНД (кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали) |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||
Загальна сума балів за турнір: |
||||||||||||||||
ДОДАТОК №1
Бланк журі
Команда ____________
ДОДАТОК №2
1 КОНВЕРТ
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
2 КОНВЕРТ
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
ДОДАТОК №3
Завдання до 2 раунду.
1 категорія: ВИДАТНІ ФІЗИКИ
2 категорія: ЕЛЕМЕНТАРНА МАТЕМАТИКА
3 категорія ДИТЯЧІ ЗАДАЧІ
проїде тунель довжиною 1 км?
4 категорія: ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ
Назвіть одиниці вимірювання поданих величин:
5 категорія: ПРОСТА ГЕОМЕТРІЯ
6 категорія: ПРОСТО ФІЗИКА
ДОДАТОК №4
Завдання до 4 раунду:
ДОДАТОК №5
Бланк відповідей
Назва команди _____________________________________________
№ п/п |
Правильна відповідь |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
ДОДАТОК №6
1 команда |
|
Завдання до 5 раунду
2 команда |
|