Фізико-математичний турнір

Про матеріал
Позаурочний захід з фізики і математики для 10 класу. Розробка включає сценарій із необхідними додатками, а також посилання для завантаження презентації.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПОЗАУРОЧНОГО ЗАХОДУ

на тему:

«ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИЙ ТУРНІР»

 

Підготував викладач фізики і астрономії,

спеціаліст ІІ категорії

Присяжнюк Аліна Іванівна

 

 

ФІЗИКО - МАТЕМАТИЧНИЙ ТУРНІР

Мета:

  • розширити  знання  учнів  про  математику  і  математиків; формувати уміння активізувати і планувати, пояснювати фізичні досліди і явища.
  • розвивати  творчі здібності, мислення, знання про природу, прививати цікавість до пізнання фізики і математики.
  • виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в колективі, уміння використати свій інтелект, волю, емоції.

Обладнання:  виставка газет, малюнки учнів, портрети видатних фізиків та математиків, конверти із завданнями, мультимедійна презентація https://drive.google.com/file/d/1vf5DXJcT5Xu3KcuahA2P1n6iM5I_4oAU/view?usp=sharing

 

Хід виховного заходу

Ведучий 1

Увага! Увага!

На вечорі цьому

Немає артистів, еквілібристів,

Дуетів, квартетів, славетних солістів.

Ведучий 2

Ровесники, друзі,

Тут ваші знайомі,

Що разом із вами на партах сидять.

Ведучий 1

Ми в школі своїй,

Як у рідному домі,

І всі намагаємось вчитись зразково.

Ведучий 2

Вчимось, як годиться:

Підручник і книжка — наш друг повсякчас.

Розкрити ми прагнемо всі таємниці

Природи, яка оточує нас.

Ведучий 1

Це легко сказати: «Розкрить таємниці».

А як це зробить, хто б сказав, далебі? .

Бо фізика, друже, не якась таємниця,

Відомо це всім, кожен зна по собі.

Ведучий 2

Отже, уважно глядіть, придивляйтесь,

Секрети природи розкрити навчайтесь.

Та здійсните все ви, лиш одна запорука:

Наука, Наука, Наука

Ведучий 1.Сьогоднішній наш захід називається «Фізико-математичний турнір». Так саме турнір, тому що наші учні будуть змагатися, але не за допомогою мечів та списів. Їхня зброя – це знання з фізики, які вони вже отримали раніше.

Ведучий 2. Запрошуємо до участі в конкурсі дві команди: ….. Представляємо Вам наше журі …. Журі отримують бланки, за якими оцінюватимуть наші команди.

Бланк журі – ДОДАТОК №1

Ведучий 1.  Отже, команди на сцені, глядачі в залі, можемо розпочинати наш турнір!

Ведучий 2.  Перший наш конкурс «Старт». Команди по черзі виступають і представляють свою назву, девіз та емблему. Кожен пункт коштує 5 балів.

Ведучий 1. А для того, щоб визначити, хто буде першим, ми задамо нашим ткомандам одне запитання. Команда, відповідь якої буде найближчою д о правильної  - першою розпочне конкурс.  Запитання: Скільки кілограмів повітря вдихає людина щодня? (14 кг)

Проведення І раунду.

Ведучий 2.  Просимо журі виставити оцінки за перший конкурс. А ми переходимо далі.

Ведучий 1. Другий наш раунд «Розгадаймо ребус». В цьому конкурсі кожній команді надається для відгадування по 4 ребуси. Кожній команді у конвертах подається по два ребуси  з математики і по два з фізики. Правильно розгаданий ребус – це 2 бали. На виконання завдання всім відводиться 4 хв. Після виконання завдання всі матеріали передаються журі.

Завдання до раунду – ДОДАТОК №2

Ведучий 2. Просимо журі оголосити бали за два раунди.

Ведучий1. Третій раунд має назву «Фізика чи математика». У цьому конкурсі перед командами є для вибору 6 категорій із запитаннями з фізики і математики. Кожна категорія містить 10 запитань. Питання з кожної категорії задаються в два круги одній команді і за кожну правильну відповідь нараховується 2 бали. Якщо учасник не знає відповіді, він має право сказати «Пас» і тоді питання втрачається.

Завдання до раунду – ДОДАТОК №3

Ведучий 2. Четвертий наш раунд «Конкурс капітанів». В цьому конкурсі кожен із капітанів повинен розв’язати 5 фізико – математичних завдань. Для прозорості конкурсу обидва капітани отримують однакові завдання. На окремому аркуші ви розв’язуєте завдання, а у бланк відповідей вписуєте тільки назву команди та правильну відповідь у формі числа. Потім віддаєте нашому журі.

Завдання до раунду – ДОДАТОК №4

Бланк відповідей  - ДОДАТОК №5

Ведучий 1. Останній раунд має назву «Наука в міміці і жестах». Кожна команда отримує конверт, у ньому є 4 аркуші, на кожному з яких записане слово чи словосполучення, що стосується фізики або математики. Кожна команда має 2 хв. для обдумування того, як представити мімікою і жестами те, що записано на аркуші. Потім це демонструється команді суперника, а вони повинні відгадати. Правильна відповідь коштує 3 бали. Жодних звуків та підказок.

Ведучий 1. Тепер розпочинаємо наш останній конкурс.

Завдання до раунду – ДОДАТОК №6

Ведучий 2. Ну от підходить до завершення наш математичний турнір. Просимо журі підрахувати бали за всі конкурси і оголосити нам переможця сьогоднішнього турніру.

Ведучий 1. Вітаємо наших переможців, а команді, що не змогла сьогодні виграти ми говоримо: «Не засмучуйтесь, ще все попереду». Дякуємо всім за увагу, до нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 



 

1 РАУНД

(кожен пункт оцінюється максимум в 5 балів)

Емблема

Назва

Девіз

Сума балів за раунд

 

 

 

 

2 РАУНД

(кожна правильна відповідь 2 бали)

1 ребус

2 ребус

3 ребус

4 ребус

 

 

 

 

 

3 РАУНД

(кожна правильна відповідь оцінюється максимум в 2 бали)

1 категорія

2 категорія

3 категорія

 

Вказується кількість правильних відповідей, а потім множиться на 2 і додаються всі бали з трьома категоріями

 

 

 

4 РАУНД

(у колонці зліва вказано правильну відповідь, ви ставите у протилежну колонку 2 бали, якщо відповідь учня з вказаною у вас на бланку співпадає)

1 завдання

2 завдання

3 завдання

4 завдання

5 завдання

 

40

 

-3

 

40

 

14,4

 

0,5

 

 

5 РАУНД

(кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали)

1

2

3

4

 

 

 

 

 

Загальна сума балів за турнір:

ДОДАТОК №1

Бланк журі

  Команда ____________


ДОДАТОК №2

1 КОНВЕРТ

1

https://pp.vk.me/c624220/v624220817/1e2be/tZoXA3SV6H8.jpg

2

https://pp.vk.me/c624220/v624220817/1e2c5/xvnc2AVIDQc.jpg

3

http://allforchildren.com.ua/14-001.gif

4

http://festival.1september.ru/articles/592421/img2.jpg

 

 

 

 

2 КОНВЕРТ

 

1

https://pp.vk.me/c624220/v624220817/1e2cc/g3o1AQ_VgYs.jpg

2

https://pp.vk.me/c624220/v624220817/1e2d3/KVzZMPE8GuA.jpg

3

4

 


ДОДАТОК №3

Завдання до 2 раунду.

1 категорія: ВИДАТНІ ФІЗИКИ

  1. Фізик, чиїм прізвищем названо одиницю вимірювання електричного струму
  2. Давньогрецький фізик, що полюбляв купатися у ванні
  3. Фізик, що винайшов радіо
  4. Фізик, що створив теорію відносності
  5. Прізвищем цього фізика вимірюють частоту звуку, коливань
  6. Фізик, що був двієчником у школі та до 14 років не вмів зав’язувати кросівки
  7. Фізик, чиїм прізвищем було названо всім відомий закон про дощову погоду
  8. Фізик, що полюбляв відкривати закони під фруктовими деревами
  9. Фізик, який порівняв будову атома із будовою Сонячної системи
  10. Фізик, що займався створенням кульових блискавок

 

2 категорія: ЕЛЕМЕНТАРНА МАТЕМАТИКА

  1. 1/3 від числа 90
  2. Парні числа діляться на ?   
  3. 13 у квадраті дорівнює ?  
  4. Модуль -36 ?
  5. На двох руках 10 пальців, а на 6 
  6. Чому дорівнює 10/2  
  7. Сума кутів трикутника  
  8. Куб якого числа дорівнює 125   
  9. Результат дії множення    
  10. Знайдіть число , половина  якого дорівнює 15   

 

3 категорія ДИТЯЧІ ЗАДАЧІ

  1. Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз?
  2. Летіла група качок. Одна попереду і дві позаду, одна позаду і дві попереду, одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок?
  3. Щука важить стільки, скільки важить кілограм і пів щуки. Яка вага щуки?
  4. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів 2 бабусі, кожна з яких несла по два кошики, а в кожному кошику було по два кролі. Скільки йшло до станції?
  5. Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше зе 3?
  6. Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитися?
  7. Потяг довжиною 1 км їде зі швидкістю 60 км/год. За скільки хвилин він

 проїде тунель довжиною 1 км?

  1. Які геометричні фігури завжди товаришують із Сонцем?
  2. Йшли гуртом: теща із зятем, далі чоловік з дружиною, мати з дочкою   та  бабуся з онучкою, ще – донька з батьком. Скільки всіх?
  3.  Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики? 

 

4 категорія: ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ

 Назвіть одиниці вимірювання поданих величин:

  1. Довжина, шлях
  2. Час
  3. Маса тіла
  4. Сила електричного струму
  5. Термодинамічна температура
  6. Частота звуку, коливань
  7. Робота, енергія
  8. Електричний заряд
  9. Сила
  10. Потужність

 

 5 категорія: ПРОСТА ГЕОМЕТРІЯ

  1. Чому дорівнює сума внутрішніх кутів трикутника?
  2. Чи може рівносторонній трикутник бути прямокутнім?
  3. Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?
  4. Що довше у рівносторонньому трикутнику: медіана чи бісектриса?
  5. Скільки прямокутних трикутників утворюють діагоналі квадрата?
  6. Чому дорівнює катет, що лежить проти кута 300 у прямокутному трикутнику?
  7. Назвіть види трикутника за сторонами?
  8. Чому рівна сума суміжних кутів?
  9. Скільки можна провести висот у прямокутному трикутнику?
  10. Чи можна любий трикутник розрізати на два гострокутні?

 

 

 6 категорія: ПРОСТО ФІЗИКА

  1. Тіло, яке повністю поглинає будь – яке електромагнітне випромінювання, що падає на його поверхню
  2. Галузь фізики, що вивчає будову та властивості атомів та елементарні процеси, в яких атоми беруть участь
  3. Уявна машина, яка може здійснювати роботі необмежений час, не потребуючи при цьому енергії ззовні
  4. Речовини, що добре проводять електричний струм
  5. Хаотичний рух частинок речовини, що виникає внаслідок неврівноважених поштовхів молекул, яких зазнають частинки з усіх боків
  6. Прилад, для вимірювання атмосферного тиску
  7. Уявна лінія, по якій рухається тіло
  8. Газове середовище, яке оточує Землю і обертається разом із нею мов єдине ціле
  9. Рухи або процеси, які характеризують певною повторюваністю в часі
  10. Повна відсутність сили тяжіння

 

 


ДОДАТОК №4

Завдання до 4 раунду:

  1. Який відсоток становить число 26 від числа 65? (40)
  2. Знайти корені рівняння х+3=0 (-3)
  3. Знайти площу прямокутника зі сторонами 5 і 8 см. (40)
  4. Визначити шлях, який проїхав велосипедист за 30 хв. на швидкості 8 м/с.(14,4)
  5. Якого прискорення набуває тіло, масою 2 кг під дією сили 1 Н? (0,5)

 


ДОДАТОК №5

Бланк відповідей

Назва команди _____________________________________________

 

№ п/п

Правильна відповідь

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

 


ДОДАТОК №6

1 команда

  1. Перпендикулярність
  2. Ураження електричним струмом
  3. Швидкість світла
  4. Ламана лінія

Завдання до 5 раунду

 

 

 

 

 

2 команда

  1. Паралельність
  2. Маятник
  3. Трикутник
  4. Пружина

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
17 січня 2021
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку