Відкритий урок «Флористика – живопис квітами»
Тема заняття: «флористика - живопис квітами»
Мета: 1. Розвиток творчого мислення, спостережливості, художнього смаку.
2. Вдосконалення практичних вмінь з флористичним матеріалом.
3. Навчити дітей працювати з квітами та листям, ознайомити, як правильно підбирати матеріал для виготовлення аплікацій, композицій.
4. Дотримуватися правил техніки безпеки; розвивати творчу яву та
Фантазію дітей; виховувати уважність, акуратність, терплячість, наполегливість.
5. Виховання естетичного смаку, уміння працювати в команді.
6.Формування навичок об’єктивної оцінки результатів своєї праці.
Форма заняття: групова, індивідуальна.
Метод заняття: пояснювально-ілюстративний, порівнювальний.
Тип заняття: Застосування вмінь та навичок.
Обладнання: зразки композицій , виставка робіт з флористики , плакат з техніки безпеки.
Матеріали: флористичний матеріал: квіти, листя, пелюстки, трава, насіння, клей ПВА, пензли, пінцет, серветки, папір, картон, ножиці, тканина для фона або папір, рамки зі склом, олівці ,фарби. Інструктативно –технологічні картки для кожного учня. (додаток 1)
ХІД ЗАНЯТТЯ
1.Організаційний момент.
Інформація чергового про відсутніх учнів. Роздача інструменту, матеріалу.
Формування груп дітей за бажанням 3-4 чоловіка у групі.
2.Мотівація навчальної діяльності, повідомлення темі та мети завдання.
Керівник гуртка : Тема нашого заняття «Флористика-живопис квітами»
З точку зору науки-це розділ ботаніки. А з погляду мистецтва, флоризм-це художня творчість, матеріали для якої є засушене листя, квіти, трави та інший природний матеріал. Я хочу вам прочитати дуже гарний вірш. Послухайте.
В Ромашковім полі жайвори співають,
І росу пахучу ночі сповивають.
Скроплена дощами, вимита водою,
Це світилка чиста в косах молодої .
Від весни до літа і в порі осінній
Нею пахне купіль, нею пахне сіно.
І в морози зимні пелюстки ті самі
Змалював художник у віконній рамі .
Бог ії плекає і вітри голублять.
Як ії полюбиш , той тебе полюблять .
Не скубіть ромашку, не топчіть ногами ,
Це любові квітка у зеленім храмі. (Ніна Воронюк)
Такій вірш про кохання, про нашу природу, про квіточку ромашку.
Погляньте яка краса у флористиці . (додаток 2.)
Сьогодні, комбінуючи висушені рослини та квіти, та застосовуючи свої творчі здібності, ви методом аплікації - художньої техніки, яка полягає в наклеюванні різних рослин на певний фон, будете створювати композиції з тих природних матеріалів , які ми з вами збирали. Золоте і багряне листя осінніх дерев, з літа-безліч різних квітів, трав, весняних конвалій, тюльпанів.
(керівник гуртка демонструє композиції із засушених рослин)
Ось що, діти , можливо зробити з рослинного матеріалу.(додаток 3, та 4)
Щоб виконати сьогоднішнє завдання, давайте ще раз згадаємо:
- в якій послідовності складається розробка ескізу?
- яка технологія роботи при складанні мініатюр , букетів, аплікації з частин та цілих рослин?
- робота над композицією?
(заслуховується повідомлення учнів (додаток 5)
3. Інструктаж з техніки безпеки.
Керівник гуртка нагадує дітям правила користування ножицями, клеєм, склом, пінцетом.
4. Практична робота.
Керівник гуртка: перед тім , як приступити до виконання завдання, зверніть увагу на технологічну карту, яка лежить перед вами . В ній указана послідовність виконання роботи.
Ви працюєте в групах та індивідуально.
Вам необхідно:
- придумати свій ескіз композиції, аплікації;
- вибрати основний фон;
- підібрати всі необхідні матеріали для виконання роботи.
Основні вимоги до виробу: робота повинна виглядіти охайною, художньою, квіти та листя не пошкоджені. Використовуємо мінімальне кількість клею .
При захисті роботи повинно бути:
Учні приступають до виконання робота. Вони самостійно розподіляють обов’язки в групі, розробляють ескіз. Вибирають основний фон, добирають необхідні матеріали, обговорюють назву та продумують захист виробу.
Під час роботі керівник здійснює постійний контроль за діяльністью учнів . Надає консультативну допомогу в разі виникнення труднощів під час виконання роботи.
5. Підсумок практичної роботи:
Учні демонструють готові роботи за захищають їх. Виставляють оцінки своїм товаришам з коментарями. Підбиваючи підсумки, керівник гуртка разом з дітьми аналізує роботи звертаючи увагу на чіткість, охайність у виконанні творчих робіт. (додаток 5)
Відбір кращих композиції для виставок у Центрі дитячої та юнацької творчості.
6.Заключне слово
Сьогодні ви були уважні, зосереджені. Це допомогло вам створити своїми руками чудові композиції, які можуть стати прикрасою для ваш домівки . Це заняття стало вам путівкою у барвистий дивосвіт флористики. Сподіваюсь, що через деякий час хтось із вас зробить свою виставку творчих робіт.
7. Домашнє завдання: Підготовка ескізу в альбомі «Весняні квіти».
Після заняття діти складають матеріали та прибирають робочі місця.
ТЕХНОЛОГИЧНА КАРТА (додаток 1)
1.Розробка ескізу, підбір матеріалу.
2.Підібрать фон під композицію.
3.Викладивання окремих елементів на фон.
4.Викладивання композиції пінцетом .
5.Елементи природного матеріалу склеювати клеєм ПВА
6.Готовую роботу оформити в раму під скло.
;
(додаток 2)
( додаток 3)
(додаток 4)
(додаток 5)
1-й учень: Складання ескізу
Нескладні аплікації виконують без ескізу. Аплікацію зі складним сюжетом, великою . Кількістю деталей роблять за ескізом . Ескіз до майбутньої роботи виконується в олівці й відповідає її розмірам.
В ескізі особливу увагу приділяють його загальній композиції. За допомогою композиції визначається розташування фігур і предметів у просторі.
Роботу над ескізом починають з визначення лінії горизонту, оскільки залежно від неї відбувається розміщення предметів і персонажів задуманої композиції. Потім виділяють композиційний центр, основну дію, на круги яких групуються предмети. Вони допомагають розкрити зміст.
В ескізі важливе значення мають пропорційність і розмір зображень.
2-й учень: Виготовлення композиції, аплікації з цілих та з частин
рослин.
Аплікаційні композиції легше складати з цілих форм рослин, з них можна зробити нескладні аплікаційні мініатюри.
Спочатку складають контур композиції, розкладують елементи, що обрамляють картину. Для цієї мети підійдуть ажурні рослини: зонтичні, папороті , вони додають аплікації легкого вигляду.
Далі заповнюють внутрішню частину картини. Укладають рослини від країв до центру. При цьому необхідно стежити за тим, щоб нижня частина кожної рослини була прикрита верхньою частиною наступної.
У роботі велике значення має розміщення центральних елементів композиції . Якщо робота вдала, можна приступати до закріплення рослин. Переконавшись, що візерунок вдалий , обережно, щоб не зламати рослину переносять у потрібне місце на фон . Для цього нам потрібен пінцет.
Складання мініатюр з частин рослин. Чудовий матеріал для таких композиції - пелюстки тюльпанів, шипшини, ромашок, листя горобини, чорнобривців . Ці рослини добре зберігають колір при засушуванні.
3-й учень : Робота над композиції. Вирізування мініатюри із засушених рослин.
Із засушених рослин, як і з інших природних матеріалів , можна вирізувати різні форми для складання композиції. Робота ця вимагає великої обережності, оскільки засушені рослини стають дуже крихкими. Ми вже маємо висушене листячко й можемо зробити метеликів, два однакових різнобарвних листочки , маленькі-це нижні крильця метелика, а більші-верхні. Потім з вузенького листя ясеня зробимо тулуб, а голівку с насіння акації. Вусики з маленьких травинок. Мініатюра вже готова. Композиції когут бути різні. Це когут бути букети, пейзажі, панно. Розпочати роботу можна з замальовки тієї композиції , яку ви обрали. Покажіть олівцем на папері, де і що ти хочеш розташувати . Розкладайте листочки, пелюстки, міняй місцями, накладай , роби так, як підказують твоє серце та фантазія. А далі все добре підрівняйте, кожну деталь познач олівцем, щоб не загубити місця, на якому лежали листочок чи квітка. Після чого наклеюється на фон, наклеєні рослини деякий час держимо під невеликим вантажем , потім закріплюють в раму під скло.
Гурток «Природа і фантазія»
ЦДЮТ «Сонях» , Кривий Ріг
Керівник Паук Наталія Віталіївна
роботи композиції зроблені
керівником гуртка Паук Н.В.